sekin keino käytetty

Anonyymi

Vielä jokunen aika sitten sain helpostusta elämän tuskaani ajattelemalla, että ainahan mulla on viimeisenä vaihtoehtona tappaa itseni, vaikka en sitä ollut/ole tekemässä, ainkaan ihan tosissaan. Lähinnä sellainen "tapa ittes, tapa ittes." hoenta ahdistavalla hetkellä helpotti sietämään olotilaa. Nyt se on poistunut mut mun tuska ei. En hoe tota nyt koska se ei auta mun olotilaan ja nyt tiedän etten haluu tappaa itteeni. Mut olotila on edelleen paska, oikeestaan paljon paskempi ku aiemmin mut nyt en saa helpotusta mistään kun tavallaan olen poissulkenut itteltäni itseni tappamisen, oikeesti ja ajatusleikkin. Millä helvetillä mä päihitän tuskan ku toikin vaihtoehto on "pois viety".. joku vois luulla että oo edistynyt kun oon päässyt ton ajatuksen yli, mut ei. musta tuntuu lähinnä siltä että olen sisältä kuollut, kuoret vain olemassa. ehkä siksi en haluakaan kuolla oikeesti.tajuskohan kukaan mitä mä tarkotan???

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tajuan.Mutta ei kannata mennä mihinkään kertomaan tuota, vievät vaan jonnekin väkisin, stigmatisoivat ja ilkkuvat lopun ikääsi siitä.

      • Anonyymi

        Kas siinä vasta mainio neuvo!

        Suosittelen todellakin hakeutumista terapiaan. En tiedä miten asiat Suomessa toimivat, mutta kyllä kai siellä sentään vielä psykiatrista apua saa? Sen tiedän että sitä joutuu usein vaatimaan.
        Onhan se todella traagista joutua elämään tuollaisen tuskan kanssa, ja sitten toinen tulee neuvomaan että älä vain hae apua!
        Ei ihme että Suomessa itsemurha luvut on valtavan korkeat jos näitä valopäitä kuunnellaan!

        Siis hakeudu läkäriin ja pyydä lähetettä. Kerro kaikki rehellisesti ja sano että apua on saatava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kas siinä vasta mainio neuvo!

        Suosittelen todellakin hakeutumista terapiaan. En tiedä miten asiat Suomessa toimivat, mutta kyllä kai siellä sentään vielä psykiatrista apua saa? Sen tiedän että sitä joutuu usein vaatimaan.
        Onhan se todella traagista joutua elämään tuollaisen tuskan kanssa, ja sitten toinen tulee neuvomaan että älä vain hae apua!
        Ei ihme että Suomessa itsemurha luvut on valtavan korkeat jos näitä valopäitä kuunnellaan!

        Siis hakeudu läkäriin ja pyydä lähetettä. Kerro kaikki rehellisesti ja sano että apua on saatava.

        Lääkätreiltä saa lääkettä, psykiatrilta montaa lääkettä. ei lähetettä. Jos lähetteen saa, menee kauan ennenkuin pääsee terapiaan.

        En tiedä, missä päin suomea asut. Hakeudu johonkin vapaahtoistyöporukkaan. Vaikka vaan jotakin yksinkertaista tekemään.

        Soita auttaviin puhelimiin.

        Käy lenkillä, liiku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkätreiltä saa lääkettä, psykiatrilta montaa lääkettä. ei lähetettä. Jos lähetteen saa, menee kauan ennenkuin pääsee terapiaan.

        En tiedä, missä päin suomea asut. Hakeudu johonkin vapaahtoistyöporukkaan. Vaikka vaan jotakin yksinkertaista tekemään.

        Soita auttaviin puhelimiin.

        Käy lenkillä, liiku.

        Terveyskeskuksissakin on psykologeja, joiden luo pääsee keskustelemaan alkuvaiheessa ongelmistaan. Ajan voi itse tilata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveyskeskuksissakin on psykologeja, joiden luo pääsee keskustelemaan alkuvaiheessa ongelmistaan. Ajan voi itse tilata.

        Kaikki mitä kerrot terveyskeskuksessa psykologille tai lääkärille kirjoitetaan potilastietoihisi ja sen voivat lukea kaikki jotka hoitavat sinua myöhemmin missään, oli sitten lääkäri tai hoitaja, tai ruumiillinen sairaus tai muu. Hyvä tietää tämä. Ei ole eroteltu mitenkään näitä elämäntilanteen asioita ja muita, ja psykologi tms ei siten ole oikeasti vaitiolovelvollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mitä kerrot terveyskeskuksessa psykologille tai lääkärille kirjoitetaan potilastietoihisi ja sen voivat lukea kaikki jotka hoitavat sinua myöhemmin missään, oli sitten lääkäri tai hoitaja, tai ruumiillinen sairaus tai muu. Hyvä tietää tämä. Ei ole eroteltu mitenkään näitä elämäntilanteen asioita ja muita, ja psykologi tms ei siten ole oikeasti vaitiolovelvollinen.

        Kerropa miksi muu hoitava taho ei saisi tietää psykologikäynneistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mitä kerrot terveyskeskuksessa psykologille tai lääkärille kirjoitetaan potilastietoihisi ja sen voivat lukea kaikki jotka hoitavat sinua myöhemmin missään, oli sitten lääkäri tai hoitaja, tai ruumiillinen sairaus tai muu. Hyvä tietää tämä. Ei ole eroteltu mitenkään näitä elämäntilanteen asioita ja muita, ja psykologi tms ei siten ole oikeasti vaitiolovelvollinen.

        Myös työkkäri voi lukea niitä joskus, jos olet pitkäaikaistyötön ja joudut Mopaan. Työkkärin terveydenhoitaja lukee, ja keskustelevat siitä sitten työllistämistiimissä. Jos koetat kieltää Kanta-tietojen lukemisen heiltä sinulta viedään työttömyysetuus ja leikataan toimeentulotukea 40 %.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös työkkäri voi lukea niitä joskus, jos olet pitkäaikaistyötön ja joudut Mopaan. Työkkärin terveydenhoitaja lukee, ja keskustelevat siitä sitten työllistämistiimissä. Jos koetat kieltää Kanta-tietojen lukemisen heiltä sinulta viedään työttömyysetuus ja leikataan toimeentulotukea 40 %.

        Terveystietoja ei työkkärin väellä ole oikeutta lueskella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerropa miksi muu hoitava taho ei saisi tietää psykologikäynneistä.

        Voi herrajumala. Taidat olla itse "hoitava taho."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi herrajumala. Taidat olla itse "hoitava taho."

        En ole hoitava taho, mutta tiedän asioista, enkä vain LUULE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveystietoja ei työkkärin väellä ole oikeutta lueskella.

        Kyllä on, ihan lain mukaan. Ota selvää kuntouttavasta työtoiminnasta. Kannan lukuoikeudet on annettava, muuten tulee sanktiona työttömyysetuuden menetys ja toimeentulotuen leikkaus jos yhä kieltäytyy. Kuuluu laajaan terveystarkastukseen joka on Mopaan joutuneille pakollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on, ihan lain mukaan. Ota selvää kuntouttavasta työtoiminnasta. Kannan lukuoikeudet on annettava, muuten tulee sanktiona työttömyysetuuden menetys ja toimeentulotuen leikkaus jos yhä kieltäytyy. Kuuluu laajaan terveystarkastukseen joka on Mopaan joutuneille pakollinen.

        Nyt puhuttiinkin työkkärin oikeuksista tavallisten asiakkaiden kannalta. Jos henkilö käy psykologin luona terkkarissa keskustelemassa ongelmistaan, ei hän välttämättä ole työkkärin asiakas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt puhuttiinkin työkkärin oikeuksista tavallisten asiakkaiden kannalta. Jos henkilö käy psykologin luona terkkarissa keskustelemassa ongelmistaan, ei hän välttämättä ole työkkärin asiakas.

        Terveystiedot säilytetään Kannassa koko elämän ajan, ja niitä voidaan aina lukea. Kannattaa miettiä pitkällä aikavälillä, koska joskus myöhemmin elämässä voi joutua käyttämään työkkärin palveluita, ja olla jossain vaiheessa pitkäaikaistyötönkin. Sellainenhan on jo pari vuotta työttömänä ollut. Psykologille luottavaisesti kerrotut asiat voivat tulla vastaan monessa paikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveystiedot säilytetään Kannassa koko elämän ajan, ja niitä voidaan aina lukea. Kannattaa miettiä pitkällä aikavälillä, koska joskus myöhemmin elämässä voi joutua käyttämään työkkärin palveluita, ja olla jossain vaiheessa pitkäaikaistyötönkin. Sellainenhan on jo pari vuotta työttömänä ollut. Psykologille luottavaisesti kerrotut asiat voivat tulla vastaan monessa paikassa.

        Juu elämässähän voi tapahtua ajan kuluessa ihan mitä vaan, joten kärsikää sitten mielenterveysongelmanne ihan itseksenne, älkääkä hakeko niihin minkäänlaista apua.


      • Anonyymi

        Liian myöhään tuo vinkki. ei nyt ihan väkisin viety mutta diagnoosien myötä stigma löytyy. hyvää luulevat tehneensä mut mun elämä pilalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian myöhään tuo vinkki. ei nyt ihan väkisin viety mutta diagnoosien myötä stigma löytyy. hyvää luulevat tehneensä mut mun elämä pilalla.

        Voi muuttaa toiselle paikkakunnalle, eri maakuntaan missä Omakannan kiellot pätee. Tai ainakin siirtää terveydenhoitopalvelunsa sinne, hoitopaikan valintahan on sallittua. Omassa sairaanhoitopiirissä kaikki näkyy eri toimipisteissä.

        Jos on varaa niin käyttää yksityistä. Sen voi ruksia piiloon Omakannassa. Oman asuinalueen sairaanhoitopiirin julkissektorin tietoja ei voi kiellolla estää näkymästä, koska terveydenhuollon yksikkö on määritelty tarkoituksella niin laajaksi. On sama käykö psykiatrilla tai yleislääkärillä tai terkkarilla, koko sairaanhoitopiiri on samaa yksikköä Omakannan mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi muuttaa toiselle paikkakunnalle, eri maakuntaan missä Omakannan kiellot pätee. Tai ainakin siirtää terveydenhoitopalvelunsa sinne, hoitopaikan valintahan on sallittua. Omassa sairaanhoitopiirissä kaikki näkyy eri toimipisteissä.

        Jos on varaa niin käyttää yksityistä. Sen voi ruksia piiloon Omakannassa. Oman asuinalueen sairaanhoitopiirin julkissektorin tietoja ei voi kiellolla estää näkymästä, koska terveydenhuollon yksikkö on määritelty tarkoituksella niin laajaksi. On sama käykö psykiatrilla tai yleislääkärillä tai terkkarilla, koko sairaanhoitopiiri on samaa yksikköä Omakannan mukaan.

        voiskin muuttaa. on kyl käynyt mieles muutenki kun olen niin kyllästynyt elämääni ja ihmisiin täällä. ei vaan ole mahdollista kun on perhe ja kaikki. se vituttaa mutta lasten etu tärkein. kaiken mahdollisen olen oma kannassa kieltänyt mut tosiaan pahimmat tiedot ja melkonen rimpsurallaa on julkiselt puolelta. mä en siitä kauheesti piittaa vaan siitä että lähipiiri ja kaikki muut ovat mua pettäneet ja stigmatisoituneet, tai siie hyvää luulevat tekevänsä mut oikeesti tuhoaa mua. mun diagnoosit ei mua haittaa, siis tuo haittaa elämääni vaan ympärillä olevat ihmiset tekoineen ja ajatuksineen. ja joo, oon päässyt julkisesta hoidosta eroon ja käyn pääasioissani yksityisellä (joka kyllä tosi varauksella suhtautuu muhun, on se joka mut julkiselle lähettänyt pakosta kun hänel käynyt ei riittänyt).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voiskin muuttaa. on kyl käynyt mieles muutenki kun olen niin kyllästynyt elämääni ja ihmisiin täällä. ei vaan ole mahdollista kun on perhe ja kaikki. se vituttaa mutta lasten etu tärkein. kaiken mahdollisen olen oma kannassa kieltänyt mut tosiaan pahimmat tiedot ja melkonen rimpsurallaa on julkiselt puolelta. mä en siitä kauheesti piittaa vaan siitä että lähipiiri ja kaikki muut ovat mua pettäneet ja stigmatisoituneet, tai siie hyvää luulevat tekevänsä mut oikeesti tuhoaa mua. mun diagnoosit ei mua haittaa, siis tuo haittaa elämääni vaan ympärillä olevat ihmiset tekoineen ja ajatuksineen. ja joo, oon päässyt julkisesta hoidosta eroon ja käyn pääasioissani yksityisellä (joka kyllä tosi varauksella suhtautuu muhun, on se joka mut julkiselle lähettänyt pakosta kun hänel käynyt ei riittänyt).

        Kun kirjoittelin sinulle nevoja_liiku, mene vapaa ehtoishommaan, luulin, että elät yksin. No.kumpikin neuvo pätee silti-
        Nyt tulee mieleen kysyä, onko sinulla lääke, joka tappaa tunteet: neurolepti tai masennuslääke.

        Siinä ei auta muu kuin lopettaminen. Vieroitusoireet kestää kauankin. Mutta jo niiden aikana alat elää, etkä olla tyhjä kuori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun kirjoittelin sinulle nevoja_liiku, mene vapaa ehtoishommaan, luulin, että elät yksin. No.kumpikin neuvo pätee silti-
        Nyt tulee mieleen kysyä, onko sinulla lääke, joka tappaa tunteet: neurolepti tai masennuslääke.

        Siinä ei auta muu kuin lopettaminen. Vieroitusoireet kestää kauankin. Mutta jo niiden aikana alat elää, etkä olla tyhjä kuori.

        neuroleptin lopetin, kertomatta lääkärille. ihan varmuuden vuoksi haen kuitenki apteekista ettei tule nurinaa. ei oo mitään ongelmaa ollu. syy miksi alunperin kirjoitettiin oli mun mielestä jonkin verran väärä mut auttoi kyllä toiseen ongelmaan, joten hetkellisesti oli ok. mut tää ongelma poistunut enkä lääkettä tartte. masennuksen estoon syön kyllä pillerii. kolme vuotta syönyt, kantapään kautta mennyt. aloittanut lopettanut milloin mitäkin pillerii. masennukset ollu niin lamaannuttavia ja lääke ollut tosi tehokas joten nyt olen sitoutunut. pysyn työkykyisenä ja jaksan arkea. kyllä mulla tunteet on tallella, saiski hiukka laantua, tunnemyrskyä riittää et siinä mieles en ole sisäisesti täysin kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voiskin muuttaa. on kyl käynyt mieles muutenki kun olen niin kyllästynyt elämääni ja ihmisiin täällä. ei vaan ole mahdollista kun on perhe ja kaikki. se vituttaa mutta lasten etu tärkein. kaiken mahdollisen olen oma kannassa kieltänyt mut tosiaan pahimmat tiedot ja melkonen rimpsurallaa on julkiselt puolelta. mä en siitä kauheesti piittaa vaan siitä että lähipiiri ja kaikki muut ovat mua pettäneet ja stigmatisoituneet, tai siie hyvää luulevat tekevänsä mut oikeesti tuhoaa mua. mun diagnoosit ei mua haittaa, siis tuo haittaa elämääni vaan ympärillä olevat ihmiset tekoineen ja ajatuksineen. ja joo, oon päässyt julkisesta hoidosta eroon ja käyn pääasioissani yksityisellä (joka kyllä tosi varauksella suhtautuu muhun, on se joka mut julkiselle lähettänyt pakosta kun hänel käynyt ei riittänyt).

        Jos sinulla on varaa yksityiseen niin voisitko harkita vaihtaa psykiatria/psykologia? Niitä on monenlaisia, jotkut on kokemani mukaan tosi kivoja. Voi jopa auttaa kun juttelee. ja tiedot pysyy salassa kun ruksaa Omakannassa. "Shoppaile" vähän siellä yksityispuolella, jos vähänkään on varaa, monella ei ole.
        - anonyymi
        Tänään 12:20


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sinulla on varaa yksityiseen niin voisitko harkita vaihtaa psykiatria/psykologia? Niitä on monenlaisia, jotkut on kokemani mukaan tosi kivoja. Voi jopa auttaa kun juttelee. ja tiedot pysyy salassa kun ruksaa Omakannassa. "Shoppaile" vähän siellä yksityispuolella, jos vähänkään on varaa, monella ei ole.
        - anonyymi
        Tänään 12:20

        ei oikein onnistu. siksi kun olen riippuvainen tosta lääkäristä kun on harvoja jotka pystyy kirjoittamaan lääkettä jota iha oikeesti tartten ja haluan, en nyt kerro sen tarkemmin. luultavasti muualta en sitä sais. terapia on kyllä mielessä, pitäisi vain löytää paukkuja että jaksais ettii terapeutin. joskus vuosi sitten yritin löytää aktiivisesti mut ei oota tarjottiin. ei edes tutustumiskäyntiä koska niin täyttä. tarvitsen kyllä ehdottomasti jonkun ihmisen johon voin luottaa ja purkaa tätä paskaa. kehenkään en voi nyt luottaa et voisin kertoa yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei oikein onnistu. siksi kun olen riippuvainen tosta lääkäristä kun on harvoja jotka pystyy kirjoittamaan lääkettä jota iha oikeesti tartten ja haluan, en nyt kerro sen tarkemmin. luultavasti muualta en sitä sais. terapia on kyllä mielessä, pitäisi vain löytää paukkuja että jaksais ettii terapeutin. joskus vuosi sitten yritin löytää aktiivisesti mut ei oota tarjottiin. ei edes tutustumiskäyntiä koska niin täyttä. tarvitsen kyllä ehdottomasti jonkun ihmisen johon voin luottaa ja purkaa tätä paskaa. kehenkään en voi nyt luottaa et voisin kertoa yhtään mitään.

        Etsi vaan sitä terapeuttia ja vaihda jos ei tunnu sopivalta. Sitten ei tarvi enää lääkettäkään, ja vähän huolestuttavaa että tarvit sitä nyt, kun niillä on aika paljon haittoja.
        - anonyymi
        Tänään 12:20


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveystietoja ei työkkärin väellä ole oikeutta lueskella.

        Ei pitäisi olla, mutta kyllä ne niitä kyttii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etsi vaan sitä terapeuttia ja vaihda jos ei tunnu sopivalta. Sitten ei tarvi enää lääkettäkään, ja vähän huolestuttavaa että tarvit sitä nyt, kun niillä on aika paljon haittoja.
        - anonyymi
        Tänään 12:20

        Joo täytyy yrittää löytää mut hiasta ja vaikeeta on. Varsinkin kun tällä seudul ei ihan tolkuttomasti oo vaihtoehtoi. Vaan ei auta ku yrittää kiitos sinulle asiallisista vastauksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terveyskeskuksissakin on psykologeja, joiden luo pääsee keskustelemaan alkuvaiheessa ongelmistaan. Ajan voi itse tilata.

        Tämän "tilauksen" toimituksessa voi kestää useampi kuukausi. Katsos kun julkisella on sellaiset ruuhkat, ettei jokaista uutta työasiaa ehdi hoitaa nythetivälittömästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös työkkäri voi lukea niitä joskus, jos olet pitkäaikaistyötön ja joudut Mopaan. Työkkärin terveydenhoitaja lukee, ja keskustelevat siitä sitten työllistämistiimissä. Jos koetat kieltää Kanta-tietojen lukemisen heiltä sinulta viedään työttömyysetuus ja leikataan toimeentulotukea 40 %.

        Nyyään terveystietojen tietosuojasta ollaan tarkkoja. Jos asiaton lukee niitä, niin päätyy raastupaan tai saa ainakin kenkää. Tietosuojakysymyksissä kannattaa ottaa yhteyttä vaikka hoitoyksikön potilasasiamieheen, sillä joitain tietojen luovutuksia voi myös kieltää. Ei potilastietoja saa turuilla ja toreilla huudella, se oli 50- 60-lukujen hyväveli-/hyväsisaraikaa, kun mitään oikeuksia ei ollut.


    • Anonyymi

      Jos ryhdytään täysin tervettä ihmistä etsimään, ei sellaista ole. Toisia on tutkittu vain paremmin ja toisia huonommin. Eli siinä mielessä leimautumista on turha pelätä. Siksi toiseksi diagnooseissa erehdytään aika pahastikin. Itse esim. olen nuori eläkeläinen ja tajusin vasta nyt, etten ole koskaan käynyt neurologilla. Kun ensimmäinen näkemys on psykiatrin, niin voi aivan hyvin jäädä toteamatta vaikkapa oppimishäiriöitä. Eli koetan päästä ko. tutkimuksiin. Muuten käy niin, että nuorena minua pidetään tyhmänä, laiskana, hulluna ja pahana ja vanhemmiten dementoituneena. Vaikka tomintakykyni olisi juuri yhtä hyvä tai yhtä huono.

      Keksi jotain flow-tekemistä, niin unohdat hetkeksi itsesi. Joku kunnollinen harrastus, ei kai ne nykyään kuulu kiellettyjen listaan? Jotain taidetta, maalaamista, musiikkia tai vaikka tanssia. Lienee pienimmilläkin paikkakunnilla jokin työväen- tai kansalaisopisto.

    • Anonyymi

      " Kaikki mitä kerrot terveyskeskuksessa psykologille tai lääkärille kirjoitetaan potilastietoihisi ja sen voivat lukea kaikki jotka hoitavat sinua myöhemmin missään, oli sitten lääkäri tai hoitaja, tai ruumiillinen sairaus tai muu. Hyvä tietää tämä. Ei ole eroteltu mitenkään näitä elämäntilanteen asioita ja muita, ja psykologi tms ei siten ole oikeasti vaitiolovelvollinen. "

      Tuota ei varmaan moni oikein kunnolla syvissä mielenterveydellisissä - ja ehkä fyysisenkin terveyden - ongelmissa riittävän pitkään kahlannut edes tajua.
      Varsinkin jossain pienemmillä paikkakunnilla, meno voi olla pahimmillaan kuin jossain skientologia lahkossa, ne kyselee sulta arkaluonteisia ja ikävältä tuntuneita elämän tapahtumia ym. sinusta, sä sitten siinä elämäntilanteessas erehdyt kertomaan ja myöhemmin esim. yrittäessäs erota lahkosta tai vahingoittaessas jollain tapaa lahkoa näiden mielestä, ne käyttää näitä tietoja sun tuhoamiseen.

      Jos vaikka lisäksi julistat siellä mielenterveyspuolella miespuoliselle mielenterveystyöntekijälle, että homous on sun mielestäsi sairaus ja vitun homot voi painua mun puolesta helv.ttiin tms. - vastapuoli saattaa nykäistä pahemman kerran herneen nenäänsä ja aloittaa välittömästi sen håmåsodankäynnin.

      Vähän samaan tapaan kuin kansanedustajan yli 15v sitten kirjoittamat samantapaiset siteeraukset raamatusta aiheuttavat sille toi-viallisten toimesta syytteeseen saattamis uhkailua ihan valtakunnan ylimmän oikeudenkäyttöjärjestelmän viranhaltijain puolesta, ne sanomiset ja kirjoittelut ei näiden mielestä edes vanhane milloinkaan. Tuolla systeemissä ylös kirjattujen juttujen kanssa on ihan sama kuvio.

      Ämmälaumoilla noilla pienemmillä paikkakunnilla noissa systeemeissä on myös samankaltaista maalittamista, jos sää jollain tapaa jäät niiden hampaisiin ja ne maalittaa sut kohteeksi, ne alkaa paskkoa sen työpaikkansa puitteissa omilla tekemisillään sun asioita, terveydenhoitoakin tavoitteena haitata sun elämääs sen minkä vaan pystyvät - virkaansa vaarantamatta. Kenties omalta osaltaan näiden håmåsodankävijöiden "innoittamina" vieläpä.

      Eihän minkään systeemin pitäis toimia noin, vaan näinkin se vaan näillä pienemmillä paikkakunnilla menee - siellä myös työskentelee niitä melkoisia pyöveleitä ylemmissä "kerroksissa", ne on luoneet suorastaan taiteen lajin kaiken tyyppisestä hoitamatta jättämisestä, tyyliin ei oo rahhoo, ei oo rahhoo.

      Tiedän, että näissä tahoissa nykäistään tällaisista jutuista entistä enemmän hernettä nenäänsä, vaan minun puolesta voivat systeeminsä kanssa haistaa tosi piiiitkän paskhan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe