Vieskan Viikon pääkirjoituksessakin todettiin, ettei Ylivieska ole enää lintukoto. Päätoimittaja arvasi, että tottakai asematunnelikin tullaan töherää ja aivan oikeassa olikin.
On harmillista, että myös meidän kaupungissamme on nykyisin jengejä, jotka luovat yleistä turvattomuutta kaduille. Kuten Vieskan Viikon päätoimittajakin kyseli, niin eikö täällä haluta enää harrastaa laillisia harrastuksia. Miksi pitää harrastaa yhteisen omaisuuden sotkemista ja isoista metropoleista tuttua katujengitoimintaa?
Olen itsekin Ylivieskan kaduilla liikkuneena huomannut, että jengejä on nykyään paljon enemmän. Suurten kaupunkien tavoin nämä jengit myös merkkaavat reviirejään tageilla ja graffiteilla. Graffitit ovat myös ammattimaistuneet jäljistä päätellen. Tänä päivänä Ylivieskankin kaduilla on tavattu korkeatasoisempia graffiteja alikuluista ja sähkökaapeista.
Ylivieska on noussut valtakunnan uutisiin jengien välisten kärhämöiden vuoksi.
Onko Ylivieskan jengeillä kytköksiä ulkomaailmaan? Missä jengien johto? Vai ovatko puhtaasti Ylivieskalähtöisiä. Ovatko verkostoituneita? Hangaround -jengejä?
Haluamme yhdessä turvallisemman Ylivieskan. Jengitoiminta ei kaduillemme kuulu. Ei kuulu myöskään laittomat graffitit ja tagit, kuin tarratkaan. Vain laillisille asiallisille graffiteille ja muraaleille kyllä.... mutta toisaalta. Kun jengit tottuu ympärillä oleviin laillisesti tehtyihin graffiteihin, innostavatko se heitä tekemään lisää laittomia?
Kertokaa, täytyisikö katumme saada täysin graffitittomiksi, vai sallitaanko jatkossakin vain lailliset osaksi Ylivieskan katunäkymää?
Ylivieskan jengit. Onko kaduilla enää rauhallista?
10
811
Vastaukset
- Anonyymi
Misä sielä niitä jengejä oikein on? Kararat räkkii ja hokkee vittua marketin porstuasa, siinä ne on ylivieskan jengit. Pistäkää kakaranne kuriin!
- Anonyymi
No siellä marketin porstuasa ne, niin ku sää sannoit! Sielä ne jengit on ja hokkee vittua ja räkkii. Sellasia on nää Ylivieskan pahamaineiset jengit!
- Anonyymi
Vai että oikein jengejä:D Sisäsiittoset kakarat leikkii pikkukoviksia. Antakaa selekään ja kunnolla ku kohalle osuu niin eiköhän rauhotu.
- Anonyymi
Meinaakko sää, että ne jengit keskenää lissääntyy sisäsiittosesti. Kuuleppa, ne enemmänki keskittyy vain hokemaan vittua ja räkimään. Nää jengit on tosi pahoja, joille pittää näyttää uluko-ovea, että ossaisivat lähtä porstuasta muualle syleksimään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meinaakko sää, että ne jengit keskenää lissääntyy sisäsiittosesti. Kuuleppa, ne enemmänki keskittyy vain hokemaan vittua ja räkimään. Nää jengit on tosi pahoja, joille pittää näyttää uluko-ovea, että ossaisivat lähtä porstuasta muualle syleksimään.
L-positiivisten jälkeläisiä, joita ei ole ehditty opettaa normaalien ihmisten tavoille.
- Anonyymi
kaisaniemen kauppaankaan ei iltapäivällä tavallinen asiakas etuovea 10m lähemmäspääse,polkupyöriä hujanhajan ja sitten niitä sylkeviä yläkoululaisia ovenedusta niintäynnä että parempi ajella vain savariin.iltapäivisin siis vanhemman asiakkaan turha yrittää kaisaniemenkauppaan,
- Anonyymi
Voisko tenavat pysyä kouluaikana koulun alueella, vaikka kauppa onkin lähellä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voisko tenavat pysyä kouluaikana koulun alueella, vaikka kauppa onkin lähellä?
Samaa itekin vuosia ihmetelly ja kauppa myy surutta energiajuomia..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa itekin vuosia ihmetelly ja kauppa myy surutta energiajuomia..
Miten ne jengit voisivat muuten päristä, jos eivät saa energiajuomia jannoonsa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten ne jengit voisivat muuten päristä, jos eivät saa energiajuomia jannoonsa?
Peräreijjästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937858
- 403782
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321073Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281013Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10790Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749