Hei !
Tässä tulisi lista vanhoista rahoistani. Mahtaisiko joku tietää, minkä arvoisia kyseiset rahat ovat ? Jos joku tietää hyvän sivun, mistä voisi itse selvitellä asiaa, olisin siitä erittäin kiitollinen.
Tässä lista rahoista:
Kolikot:
1. 20 markkaa 1878, 1879 ja 1903
2. 20 markkaa 1934-1939
3. 1 markka 1929, 1937
4. 5 penniä 1903, 1939, 1941
5. 1 penni 1883, 1908
Näitä rahoja löytyy runsaasti mainituilta aikaväleiltä monissa eri summissa.
Setelit:
1. 1 markka 1916
2. 20, 500 markkaa 1898
3. 5, 10, 20 markkaa 1945
4. 20 markkaa, 1939
Kiitos kaikesta mahdollisesta avusta.
Minkähän arvoisia rahoja ?
3
722
Vastaukset
- Tuolta
www.snynumis.fi hassun tuntuinen sana mutta oikein kirjoitettu.
- Keräilijä
Suosittelen myös yhdistystä, joka on perustettu jo vuonna 1914.
snynumis = SNY = Suomen Numismaattinen Yhdistys eli siitä tuo "hassu" nimi www.snynumis.fi
500 mk seteli on jo sen luokan harvinaisuus että kannattaa olla tarkkana, se nimittäin on arvokas.
Lopullinen hinta määrittyy setelin kuntoluokasta ja mikä versio painoksesta on kysymys. Sitten sinulla on listassa 3 kappaletta 20 mk kultarahoja, nämäkin ovat myös arvokkaita.
Yhdistys palvelee ja neuvoo veloituksetta näisää asioissa.
Ja klassinen varoitus kaikille, älkää puhdistako rahojanne, niiden kuntoa ette pysty parantamaan. Puhdistettu raha on aina menettänyt osan keräilyarvostaan.
- keräys121
Voisin ostaa nuo kookoo69gmail.com lisä kuvia jos on..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191712
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991548Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy381021Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29909Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38871Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50836Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43778Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37770Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56758Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37740