Huono spirometria tulos

Anonyymi

Hei minulla on ollut noin puolen vuoden ajan hengenahdistusta varsinkin rasituksessa. Hengitys vinkuu ja ääni välillä käheä. Lääkärissä tutkittu ja tutkitaan asiaa. Spirometriassa huonot tulokset kuulemma kauttaaltaan. Pef 240-290. Ikää 40 ja ylipainoa. Tupakan lopettanut 10v sitten. Nyt kokeilussa kolmoisinhalaatio Tribow, en tunne että olisi juurikaan apua, mennyt kuukauden. Lääkäri oli sitä mieltä että ylipaino aiheuttaisi suurimman osan oireista. Onko muilla samanlaisia kokemuksia/oireita?

7

68

Vastaukset

• Mulla äänen käheytymisen syyksi selvisi työpaikan home. Jatkuvia, toistuvia infektioita myös ja keuhkot niiden jäljiltä ihan sökönä.
    En ymmärrä miten ylipaino aiheuttaisi äänen käheytymistä?

• Sain spirometrissä tulokseksi liki100 vuotiaan keuhkot pariinkin kertaan muutaman viikon välein, hengästyttikin pahasti, puhalluttaja ei ensin uskonut tulosta vaan tehtiin testi uudelleen. Kyseli sitten, että onko jotain sydän-tms. vaivoja. Sanoin että verenpaineita syynätään ja verenpainelääkitystä säädetään, rintaankin vähän vihloilee, no se siitä, noin kuukauden perästä lääkäri laittoi lähetteen verikokeisiin ja sieltä tulosten selvittyä sairaalaan, löytyi Keuhkoembolia...

• Tupakoitsijan kohtalona on keuhkoahtaumatauti.

• Sekin voi olla, mutta sen voi saada vaikka rannikon läheisyydessä asuessaan laivojen päästöistä jotka leviävät kauas sisämaahankin. Autojen päästöistä jne. Keuhkoembolian taas voi saada nuori ja tupakoimatonkin. Sanovat sitä myös nimellä Keuhkoveritulppa.
      .

• Anonyymi kirjoitti:

Sekin voi olla, mutta sen voi saada vaikka rannikon läheisyydessä asuessaan laivojen päästöistä jotka leviävät kauas sisämaahankin. Autojen päästöistä jne. Keuhkoembolian taas voi saada nuori ja tupakoimatonkin. Sanovat sitä myös nimellä Keuhkoveritulppa.
      .

Ei pitäsi paljoa istuskella putkeen, varsinkaan lentomatkoilla tai autoreissuillakin olisi hyvä välillä topata ja vähän jalotella, sästyisi ehkä noilta tulpilta. Ei se sohvalla istuminenkaan tuntikausia hyvä idea ole (tietokonepelaajat ja tv:n tuijottajat), tai liika lojuminekaan siellä sohvan pohjalla. kaikki ne voivat aiheuttaa noita tulppia ensin jalkoihin jne. sieltä sitten ne nousevat ylemmäs ja...

• Minulla pef noin 250 ja olen laiha. En pääse tupakasta eroon millään ja olen 70v.
    (Järkyttävää)
    Olisiko sinulle vaikeaa laihduttaa ? Tulisi testattua auttaisiko se.
    Tsemppiä !

• Keskivaikea ahtauma ja pef 500...onneksi vielä ja lääkkeillä mutta valitettavasti sama täällä. Ikää 62V ja tämä kessuttelu niin vitun vaikea lopettaa!

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengityssuoja, viruksia vastaan. Ihan pelleilyäkö?

Kuulemma hengityssuojaimet ovat loppuneet niin apteekeista kuin tukkureiltakin, kertoo Hesari. "Hengityssuojaimet loppuivat tukkureilta ja monista ap
    Maailman menoa
    59
    2846
  2. Mä välitän susta

edelleen paljon, sitä ei mikään koskaan muuta, enkä halua sulle mitään pahaa. Toivon että olet onnellinen. Itse tyydyn osaani ja yritän pärjätä näillä
    Ikävä
    54
    689
  3. Tiedät nainen itekin

jos me ruvettas niin haluaisin; että oltais vain toisia varten. Sinusta en kyllä ole yhtään varma. :(
    Ikävä
    31
    508