Vaaranmerkit

Anonyymi

Minulle läheinen henkilö on tuonut esille mm. seuraavia ajatuksia: hän pitää ihmisistä jotka ovat ensisijaisesti kiinnostuneita hänestä ja hänen tunteistaan, hän tarvitsee naista (ja rakkaussuhdetta) että voisi olla itse tasapainossa ja näin antaa jotain myös lapsilleen. Minusta noissa esimerkeissä on huolestuttavia piirteitä. Ihmisten kanssa oleminen on vastavuoroista, silloinhan toinen on vaan ottaja jos suhteen edellytys on kiinnostus itsestä ja omista tunteista. Ja ajatus että pitäisi olla nainen elämässä että olisi jotain annettavaa myös lapsille on todella ihmeellinen. Aivan kuin nainen olisi joku energiapankki josta käydään täydennystä lapsille jaettavaksi. Muiden narsististen piirteiden lisäksi tuollaiset lausumat vahvistavat minulle epäilykseni. Mitä mieltä olette? Miten narsistin kanssa tulee toimeen menettämättä itseään?

301

569

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei pelkästään noiden sanojen perusteella voi tietää mitä henkilö tarkoittaa.
      Mun mielestä noi samat sanat voi tarkoittaa montaa eri asiaa.
      On tietysti ihanteellista, jos on sisäisesti sellainen että kokee voivansa antaa lapsilleen ilman kenenkään tukea, kuten minä olen kokenut voivani emotionaalisesti ongelmitta.
      Mutta jos olo ei ole sellainen niin en näe siinä pahaakaan jos kaipaa toisen emotionaalista tukea kyetäkseen antamaan lapsilleen enemmän. Voihan siinä olla hyvökin tarkoitus, Ja ei mun mielestä välttämättä ole narsistista toivoa toisen ymmärtävän tunteitaan varsinkin mikäli ne tunteet sattuvat olemaan viplittömän rakastavia ja hyväntahtoisia emootioita. Toinen tulkinta tilanteesta voisi olla tämä.
      Totuutta en tiedä.

      "poiuytfghj"

      • Anonyymi

        Itseasiassa minä haluaisin miehen joka olisi emotionaalisesti avoin ottamaan vastaan mitä on äärimmäisen vaikea löytää kun miehet on niin koviksia mulle liian koviksia. Ja mä koen että mull olis nimenomaan emotionaalisesti annettavaa ja harmittaa kun se menee ihan hukkaan eikä kukaan arvosta emotionaalista antia. En mä tuolla perusteella pelästyis ketään miestä vaarana.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa minä haluaisin miehen joka olisi emotionaalisesti avoin ottamaan vastaan mitä on äärimmäisen vaikea löytää kun miehet on niin koviksia mulle liian koviksia. Ja mä koen että mull olis nimenomaan emotionaalisesti annettavaa ja harmittaa kun se menee ihan hukkaan eikä kukaan arvosta emotionaalista antia. En mä tuolla perusteella pelästyis ketään miestä vaarana.

        "poiuytrdfghj"

        Mä olisin todella innokas omistautumaan jonkun miehen tunteiden ymmärtämiselle, mutta kun ei he millään avaudu tunteistaan, eivät ole niistä kovin ilmaisullisia,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olisin todella innokas omistautumaan jonkun miehen tunteiden ymmärtämiselle, mutta kun ei he millään avaudu tunteistaan, eivät ole niistä kovin ilmaisullisia,

        "poiuytrfghj"

        Mulle mietityttää eniten tuo miten miehet saisi avautumaan haavoittuvista tunteista luottaen että kunnioitetaan, tullaan kunnioittamaan-

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle mietityttää eniten tuo miten miehet saisi avautumaan haavoittuvista tunteista luottaen että kunnioitetaan, tullaan kunnioittamaan-

        "poiuytrfghj"

        Ketjun aloittajalle ei ehkä ihan kannatane luottamuksellisesti avautua haavoittuvuuksistaan. Minä näen siinä vaaranmerkit.

        "poiuytrfghj"


    • Anonyymi

      Jos on muutenkin narsistinen käytös niin tuollainen ajatusmalli liittyy siihen vahvasti. Normaalin ihmisen kohdalla tulkinnanvaraa on tietysti enemmän. Narsisti on kiinnostunut vaan itsestään ja omista tunteistaan ja toisen pitäisi niitä asioita mukailla ja silittää päätä. Narsistin tunteista ja huomionkipeydestä piittaamattomuudesta tulee tietenkin aina rangaistus tavalla tai toisella. Narsistille toinen ihminen on myöskin "voiman" lähde, jos siis saa ihailua ja tarvitsemaansa myötätuntoa siltä ihmiseltä. Sekin sopii narsistiseen käytökseen imeä toisesta energiaa ja sen voi sitten suunnata hyväksi havaitsemaansa kohteeseen. Narsisti on usein tunnekylmä ja jos hänen tarpeet ei ole tyydytetty niin ei silloin ole kenenkään muunkaan. Harmillista lapsille tietysti jos ovat vain vanhemman toisaalta saaman energian varassa.
      Narsistin kanssa paras tapa toimia on itsensä etäännyttäminen hänestä sekä virtalähteenä toimimisen lopettaminen. Kun sinusta ei ole enää hyötyä, narsisti etsii itselleen varmasti uuden uhrin. Tsemppiä!

      • Anonyymi

        Minä olen sitä mieltä että ennemminkin muuttuu narsistiksi jos ei ole kiinnostunut tunteista, Omien tunteiden tutkailu on hyvä asia ja harjottelen sitä nyt aktiivisesti, Mun mielestä kiinnostus omiin tunteisiinsa enemmänkin osoittaa älykkyyttä.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen sitä mieltä että ennemminkin muuttuu narsistiksi jos ei ole kiinnostunut tunteista, Omien tunteiden tutkailu on hyvä asia ja harjottelen sitä nyt aktiivisesti, Mun mielestä kiinnostus omiin tunteisiinsa enemmänkin osoittaa älykkyyttä.

        "poiuytrdfghj"

        Mun ongelma on etten löydä tunteistaan kiinnostuneita miehiä jotka haluaisi jakaa kiinnostuksensa minunkin kanssani kun mua ihan kauheesti kiinnostaisi tutustua jonkun miehen tunteisiin.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun ongelma on etten löydä tunteistaan kiinnostuneita miehiä jotka haluaisi jakaa kiinnostuksensa minunkin kanssani kun mua ihan kauheesti kiinnostaisi tutustua jonkun miehen tunteisiin.

        "poiuytrfghj"

        Mun mielestä ihmissuhde on tylsää jos siinä ei ole tuota pointtia ja siksi en ole edes kiinnostunut mistään suhteista kun siinä ei ole tuota ttä toinen tutustuttaisi tunteisiinsa mikä olis niin tosi inspiroivan kiinnostavaa, Mitäs muuta kiinnostavaa missään miehessä edes olisikaan kuin hänen tunteensa ? Suorastaan mun intohimon kohde tuo aihe. En ymmärrä tuota valitusta tunteistaan kiinnostuneista miehistä-

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä ihmissuhde on tylsää jos siinä ei ole tuota pointtia ja siksi en ole edes kiinnostunut mistään suhteista kun siinä ei ole tuota ttä toinen tutustuttaisi tunteisiinsa mikä olis niin tosi inspiroivan kiinnostavaa, Mitäs muuta kiinnostavaa missään miehessä edes olisikaan kuin hänen tunteensa ? Suorastaan mun intohimon kohde tuo aihe. En ymmärrä tuota valitusta tunteistaan kiinnostuneista miehistä-

        "poiuytrdfghj"

        Mulla on täystyö millään saada ketään miestä edes kääntymään tunteidensa puoleen. Miehillä on muutenkin tuo paine ettei saisi olla herkkätunteinen eikä asiaa paranna että tuomitaan heti jos osoittaa kiinnostusta tunteisiinsa. Mun mielestä miehet joita ei kiinnosta tunteensa tai jotka ei niitä ilmaise on hieman tylsiä että en mä kyllä oikein mihinkään kiinnostu kanssaan jos ei ensin etsi yhteyttä tunteisiinsa ja ala ilmaista niitä mitä on tosi vaikea löytää mistään.

        "poiuygfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on täystyö millään saada ketään miestä edes kääntymään tunteidensa puoleen. Miehillä on muutenkin tuo paine ettei saisi olla herkkätunteinen eikä asiaa paranna että tuomitaan heti jos osoittaa kiinnostusta tunteisiinsa. Mun mielestä miehet joita ei kiinnosta tunteensa tai jotka ei niitä ilmaise on hieman tylsiä että en mä kyllä oikein mihinkään kiinnostu kanssaan jos ei ensin etsi yhteyttä tunteisiinsa ja ala ilmaista niitä mitä on tosi vaikea löytää mistään.

        "poiuygfghjk"

        Kuulostaa aivan älyttömälle. Eikös ihmissuhde ole sitä varten että annetaan toiselle myötätuntoa nimenomaan ja mahdollisimman ymmärtäen ?
        Mä ainakin halusin semmosen puolin ja toisin. Ja mua ei haittaa jos mä olen emotionaalisesti anteliaampi osapuoli koska se väistämättä menee niin, että jään itse vähemmälle koska mä oon niin tosi emotionaalinen.

        "poiuytrffghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa aivan älyttömälle. Eikös ihmissuhde ole sitä varten että annetaan toiselle myötätuntoa nimenomaan ja mahdollisimman ymmärtäen ?
        Mä ainakin halusin semmosen puolin ja toisin. Ja mua ei haittaa jos mä olen emotionaalisesti anteliaampi osapuoli koska se väistämättä menee niin, että jään itse vähemmälle koska mä oon niin tosi emotionaalinen.

        "poiuytrffghj"

        Tyttärellekin olen sanonut että mä olen tosi onnellinen siitä, että minä saan rakastaa häntä, että siinä on jo se anti mulle ja todella suuri sellainen. Narsisti ei ota vastaan rakkautta.
        Jos joku mies ottais vastaan mun rakkautta se jo olis antoisaa.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyttärellekin olen sanonut että mä olen tosi onnellinen siitä, että minä saan rakastaa häntä, että siinä on jo se anti mulle ja todella suuri sellainen. Narsisti ei ota vastaan rakkautta.
        Jos joku mies ottais vastaan mun rakkautta se jo olis antoisaa.

        "poiuytfdfghj"

        Jos minulla olis mies niin kyllä mä olisin onnellinen saada ihailla häntä. Se jo olis antoisaa mullekin. Jos hän vaan uskoo että ihailen oikeesti.

        "poiuygfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minulla olis mies niin kyllä mä olisin onnellinen saada ihailla häntä. Se jo olis antoisaa mullekin. Jos hän vaan uskoo että ihailen oikeesti.

        "poiuygfghjk"

        Mitä minä tekisin miehellä jota en saa ihailla ?
        En ymmärrä yhtään.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä minä tekisin miehellä jota en saa ihailla ?
        En ymmärrä yhtään.


        "poiuytrfghj"

        Mä halusin semmosen miehen oikeen kunnon tunnetutkimusmatkailijan mutta kun en löydä mistään sellaista niin olen ikisinkku. Ku en halua mitään muuta.

        "poiuytfrghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä halusin semmosen miehen oikeen kunnon tunnetutkimusmatkailijan mutta kun en löydä mistään sellaista niin olen ikisinkku. Ku en halua mitään muuta.

        "poiuytfrghj"

        Mä en ole edes koskaan päätynyt tutustumaan kovin tunnesuuntautuneeseen mieheen.
        Ja en mä mitään muita tunteita häneltä halusikaan kuin juuri niitä hänen omiaan juurkin, joita ei edes ole jos hän ei ole niistä kiinnostunu tai ei halua mun edes tietävän.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ole edes koskaan päätynyt tutustumaan kovin tunnesuuntautuneeseen mieheen.
        Ja en mä mitään muita tunteita häneltä halusikaan kuin juuri niitä hänen omiaan juurkin, joita ei edes ole jos hän ei ole niistä kiinnostunu tai ei halua mun edes tietävän.

        "poiuytfdfghj"

        Ja mä koen että paras mitä mulla on kelleen antaa on juurikin omien tunteideni tunneilmaisu. Toivoisin toiselta samaa itseni suuntaan. Sitä eniten kaipaan.

        "poiuytfrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mä koen että paras mitä mulla on kelleen antaa on juurikin omien tunteideni tunneilmaisu. Toivoisin toiselta samaa itseni suuntaan. Sitä eniten kaipaan.

        "poiuytfrfghjk"

        Mun mielestä olis kiva että se toinen ilmaisisi itseään jotta sitten voisi osoittaa kiinnostusta.
        Mitä mä miehellä tekisin johon ei saa osoittaa kiinnostusta. Kuulostais tosi oudolle valittaa että mieheni haluaa minun koko aika osoittavan kiinnostusta häntä kohtaan. Mulle olis enemmänkin ongelma koska ei halua sitä tai väittää että osoitan liikaa. Mä tykkään jos mun mies tykkäis olla maailmani napa.

        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä olis kiva että se toinen ilmaisisi itseään jotta sitten voisi osoittaa kiinnostusta.
        Mitä mä miehellä tekisin johon ei saa osoittaa kiinnostusta. Kuulostais tosi oudolle valittaa että mieheni haluaa minun koko aika osoittavan kiinnostusta häntä kohtaan. Mulle olis enemmänkin ongelma koska ei halua sitä tai väittää että osoitan liikaa. Mä tykkään jos mun mies tykkäis olla maailmani napa.

        "poiuytfdfgh"

        Ripaus tervettä narsismia on söpöä.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä halusin semmosen miehen oikeen kunnon tunnetutkimusmatkailijan mutta kun en löydä mistään sellaista niin olen ikisinkku. Ku en halua mitään muuta.

        "poiuytfrghj"

        Sinullako ei koskaan ole ollut suhdetta johonkin mieheen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinullako ei koskaan ole ollut suhdetta johonkin mieheen?

        No ei ole ollut silleen että mitään tunnemaailman kokemista tms olis ollut. Olen ollut erittäin lyhyesti kaavamaisesti avioliitossa.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ole ollut silleen että mitään tunnemaailman kokemista tms olis ollut. Olen ollut erittäin lyhyesti kaavamaisesti avioliitossa.

        "poiuytrdfghj"

        Ja mulla on nyt ehdoton edellytys tunteiden autenttisuudelle . Tunteiden autenttisuus on mulle kaikkikaikessa.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mulla on nyt ehdoton edellytys tunteiden autenttisuudelle . Tunteiden autenttisuus on mulle kaikkikaikessa.

        "poiuytrdfghj"

        Olen todella kiinnostunut tunteista, tutkimaan niitä, tieteellisesti ja taiteellisesti. Mikään muu ei kiinnosta.

        "poiuytrfghj"


    • Anonyymi

      On ensin omattava oma itsensä. Älä usko mihinkään , ota vain faktat huomioon. Mieti
      viihdytkö sen ihmisen kanssa vai oletko koko ajan varuillasi ?!

    • Anonyymi

      Jokainen ihminen on tavallaan ensisijaisesti kiinnostunut itsestään - jos asian oikein palasiksi nyppii.
      "...hän pitää ihmisistä jotka ovat ensisijaisesti kiinnostuneita hänestä ja hänen tunteistaan, hän tarvitsee naista (ja rakkaussuhdetta) että voisi olla itse tasapainossa"
      Tuossa taas on jotain kypsymätöntä, äidin kaipuuta, alistamista ja narsistista.
      Jos tuollaiseen suhdekuvioon lähtee, on omassakin päässä jotain vinksallaan.

      • Anonyymi

        No minä olen niin vinksa että olen pelottavampaakin kuullut.
        Itseasiassa en ole sitä mieltä että ihmisen tarvitsisi olla täysin tasapainossa kelvatakseen rakkauteen, koska elämä voi olla jo ohi ennemkuin kaoottisessa maailmassa sellainen tasapainon päivä tulee.

        "poiuytfghj"


    • Anonyymi

      Kuinkahan moni mies on saanut huomata, että nainen on ensisijaisesti kiinnostunut omista tunteistaan, joita on jauhettava loputtomasti, liittyen milloin mihinkin.

      Ja nainen ei koe itseään täydeksi, jos ei koko ajan ole huomion kohteena.

      • Anonyymi

        Miksi miehet ja naiset valittaa tuota toisistaan mikä mun mielestä olis mielettömän kivaa jauhaa jonkun miehen kanssa mun ja hänen tunteitaan solkenaan.

        Mua kammottaa mun sukulaisten ideat ettei rakkautta tarvita mihinkään, eniten.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi miehet ja naiset valittaa tuota toisistaan mikä mun mielestä olis mielettömän kivaa jauhaa jonkun miehen kanssa mun ja hänen tunteitaan solkenaan.

        Mua kammottaa mun sukulaisten ideat ettei rakkautta tarvita mihinkään, eniten.

        "poiuytrdfghj"

        No ei ole ihme, että sulla ei ole miestä/miehiä!
        "mielestä olis mielettömän kivaa jauhaa jonkun miehen kanssa mun ja hänen tunteitaan solkenaan."
        Niin jauhaa sun tunteita solkenaan:
        "Nyt turpa kiinni ämmä! Ei yhtään kiinnosta sun luuris, vanhempas tai ns. älykkyytes. Nyt puhutaan minusta"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi miehet ja naiset valittaa tuota toisistaan mikä mun mielestä olis mielettömän kivaa jauhaa jonkun miehen kanssa mun ja hänen tunteitaan solkenaan.

        Mua kammottaa mun sukulaisten ideat ettei rakkautta tarvita mihinkään, eniten.

        "poiuytrdfghj"

        Suomalainen mies on huono puhumaan tunteistaan. Pitävät niistä keskustelun kiusallisena, toisin kuin naiset. Narsistinen henkilö niistä mielestäni haluaa kuulla jatkuvasi, tunteakseen itsensä mielenkiintoiseksi persoonaksi ja pönkittäessään omaa egoaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen mies on huono puhumaan tunteistaan. Pitävät niistä keskustelun kiusallisena, toisin kuin naiset. Narsistinen henkilö niistä mielestäni haluaa kuulla jatkuvasi, tunteakseen itsensä mielenkiintoiseksi persoonaksi ja pönkittäessään omaa egoaan.

        Myös narsistinen nainen haluaa jauhaa omia tunnetilojaan loputtomasti.
        Lopulta niillä tunnekuohuilla runkkaamisella ei ole yhtään mitään tekemistä tunteista puhumisella silloin kun se olisi tarpeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen mies on huono puhumaan tunteistaan. Pitävät niistä keskustelun kiusallisena, toisin kuin naiset. Narsistinen henkilö niistä mielestäni haluaa kuulla jatkuvasi, tunteakseen itsensä mielenkiintoiseksi persoonaksi ja pönkittäessään omaa egoaan.

        Minä ainakin haluan kuulla siksi että sitä kautta vain saa oikeasti syvän yhteyden toiseen ihmiseen. Mä en ymmärrä tätä menoa missä kaikkea tunteisiin liittyvää pidetään rumana, pahana ja vaarallisena. Tunteet ovat kauniita ja herkkiä.


        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin haluan kuulla siksi että sitä kautta vain saa oikeasti syvän yhteyden toiseen ihmiseen. Mä en ymmärrä tätä menoa missä kaikkea tunteisiin liittyvää pidetään rumana, pahana ja vaarallisena. Tunteet ovat kauniita ja herkkiä.


        "poiuytfrdfghj"

        Luurissakin mua ahdisti hirveesti ihmisistä henkivä tunteiden pelko, ikäänkuin he ajattelisivat tunteiden olevan jotenkin vaarallisia. Mulle tuli tuosta outo vaaran aistimus.

        "poiuytfrghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luurissakin mua ahdisti hirveesti ihmisistä henkivä tunteiden pelko, ikäänkuin he ajattelisivat tunteiden olevan jotenkin vaarallisia. Mulle tuli tuosta outo vaaran aistimus.

        "poiuytfrghj"

        Siis mun mielestä kuvitelma siitä että tunteet olisivat vaarallisia tuntuu vaaralliselle.
        Mä tykkään ajatella että tunteet on kauniita ja herkkiä.

        "poiuyfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mun mielestä kuvitelma siitä että tunteet olisivat vaarallisia tuntuu vaaralliselle.
        Mä tykkään ajatella että tunteet on kauniita ja herkkiä.

        "poiuyfghj"

        En mä sen takia halua kuulla toisen tunteista, että se mun egoa pönkittäisi vaan ihan vaan tunne-elämän elämiseksi rikkaana, koska ei se yksin ole ihan yhtä rikasta vaikka on toki rikasta yksinkin ja jaettavana ne ei menisi hukkaan, elämä olisi mukava elää voimakkaalla tunteella että se olisi elämän tuntuista. Ettei ne mene hukkaan ne arvokkaat tunteet jotka on kuin aarteita.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä sen takia halua kuulla toisen tunteista, että se mun egoa pönkittäisi vaan ihan vaan tunne-elämän elämiseksi rikkaana, koska ei se yksin ole ihan yhtä rikasta vaikka on toki rikasta yksinkin ja jaettavana ne ei menisi hukkaan, elämä olisi mukava elää voimakkaalla tunteella että se olisi elämän tuntuista. Ettei ne mene hukkaan ne arvokkaat tunteet jotka on kuin aarteita.


        "poiuytrfghj"

        Mä tykkään tuntea ja mahdollisimman monipuolisesti ja monimuotoisesti. Ihan siksi vaan. Ja kivempi jos vois jakaa, mutta ei voi jos toinen ei avaudu niistä-

        "poiuytfrghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tykkään tuntea ja mahdollisimman monipuolisesti ja monimuotoisesti. Ihan siksi vaan. Ja kivempi jos vois jakaa, mutta ei voi jos toinen ei avaudu niistä-

        "poiuytfrghj"

        Mä oon siitä tosi iloinen että tyttärenikin kuulostaa käyttävän sanaa emotionaalinen myönteisessä valossa,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon siitä tosi iloinen että tyttärenikin kuulostaa käyttävän sanaa emotionaalinen myönteisessä valossa,

        "poiuytrfghj"

        Maailma on menossa kuin helvettiin emotionaalisuuden demonisoinnissa,

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ainakin haluan kuulla siksi että sitä kautta vain saa oikeasti syvän yhteyden toiseen ihmiseen. Mä en ymmärrä tätä menoa missä kaikkea tunteisiin liittyvää pidetään rumana, pahana ja vaarallisena. Tunteet ovat kauniita ja herkkiä.


        "poiuytfrdfghj"

        Sinähän jatkuvasti vingut niistä rumista, vaarallisista ja pahoista tunteista, joita olet saanut vanhemmiltasi ja luureista osaksesi. Omatkaan tunteesi eivät kommenttiesi perusteella ole millään lailla "kauniita" kertoessasi juttujasi..Tavallisessa arkipäiväisessä ihmisten kanssakäymisissä ei tunteitten kanssa juurikaan ole tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma on menossa kuin helvettiin emotionaalisuuden demonisoinnissa,

        "poiuytfrdfghj"

        Kun ihmiset kuulee sanan emotionaalinen, he kuvittelee jotain pahaa j a vaarallista, se on mun mielestä ihan hullua.

        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mun mielestä kuvitelma siitä että tunteet olisivat vaarallisia tuntuu vaaralliselle.
        Mä tykkään ajatella että tunteet on kauniita ja herkkiä.

        "poiuyfghj"

        Kyllä ne tunteetkin kokee vaarallisiksi, kun niitä tyrkyttämällä tyrkytetään, vaikka ei niitä halua vastaan ottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ihmiset kuulee sanan emotionaalinen, he kuvittelee jotain pahaa j a vaarallista, se on mun mielestä ihan hullua.

        "poiuytrfghjk"

        He puhuu kuin tunteet olis jotain mörköjä ja mä näenkin ihan oikeesti mörköjä jos puhun heidän kanssaan.

        "poiuygtfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He puhuu kuin tunteet olis jotain mörköjä ja mä näenkin ihan oikeesti mörköjä jos puhun heidän kanssaan.

        "poiuygtfghjk"

        Vaaranmerkit on todellakin siinä mitä emotionaalisuudelle on tapahtumassa yhteiskunnassamme


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne tunteetkin kokee vaarallisiksi, kun niitä tyrkyttämällä tyrkytetään, vaikka ei niitä halua vastaan ottaa.

        Mulle tulee tosi inhottava olo tekstistäsi


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He puhuu kuin tunteet olis jotain mörköjä ja mä näenkin ihan oikeesti mörköjä jos puhun heidän kanssaan.

        "poiuygtfghjk"

        Silloinhan ne sinunkaan tunteesi eivät ole kauniita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tulee tosi inhottava olo tekstistäsi


        "poiuytrfghj"

        Mutta jos ne on vaan kauniita herkkiä tunteita ei ne ole oikeesti vaarallisia, jos ne on vain kuin pieniä kukkia.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta jos ne on vaan kauniita herkkiä tunteita ei ne ole oikeesti vaarallisia, jos ne on vain kuin pieniä kukkia.

        "poiuytrfghj"

        Vangitut tunteet voi mun mielestä olla vahingollisia,


        "poiuytfrghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle tulee tosi inhottava olo tekstistäsi


        "poiuytrfghj"

        Se on sinun ongelmasi, yritä kestää, tai soita luuriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vangitut tunteet voi mun mielestä olla vahingollisia,


        "poiuytfrghj"

        Sinähän tunnet niitä vangittuja tunteita vanhempiasi kohtaan ja yrität niitä heille tyrkyttää kiusaksi asti, jolloin lyövät luurin korvaasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sinun ongelmasi, yritä kestää, tai soita luuriin.

        En soita koska he eivät siellä ymmärrä aihetta

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän tunnet niitä vangittuja tunteita vanhempiasi kohtaan ja yrität niitä heille tyrkyttää kiusaksi asti, jolloin lyövät luurin korvaasi.

        Joo mutta toi on absurdia juttua. Ei tommoseen voi mennä mukaan enään.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta toi on absurdia juttua. Ei tommoseen voi mennä mukaan enään.

        "poiuytrfghj"

        Ihmiset voi emotionaalisesti niin huonosti, kaikki vain ympärillä kiukuttelee. Ei ihan kaikki. Mun tytär ja muutamat muut ei koskaan kiukuttele,


        "poiuytrfghj"


    • Anonyymi

      Mun mielestä tunteet on meidän turva

      "poiuytrdfghj"

      • Anonyymi

        Tunteet saa meidät pitämään huolta itsestämme ja toisistamme.

        "poiuytrfghj"


    • Anonyymi

      Kaappasiko POIU taas tämänkin ketjun höpötyksilleen?

      • Anonyymi

        No kun en jaksa odottaa että joku sanoisi jotain

        "poiuytfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun en jaksa odottaa että joku sanoisi jotain

        "poiuytfghjk"

        Kunhan löydän sen tosi tunteellisen miehen niin siirryn sitten höpöttämään hänelle


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Niinhän siinä kävi. Poiun aivojärjestelmästä puuttuu muiden ihmisten huomioon ottaminen. Jotain käytösoppaista opittua näyttelemistä kai on.
        Empatiakykyä ei ole (sen osoittaa mm. kirjoitukset auttavien puhelimien vapaaehtoisista tai omista vanhoista vanhemmistaan). Ei edes ymmärrystä siitä mitä empatia on. Luulee että on hänen oma tunnetilansa eli emootio, niinkuin hän tykkää sanoa kuulostaakseen fiinimmälle.
        Poiun maailma on poiu ja mitä hän tuntee ja aistii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan löydän sen tosi tunteellisen miehen niin siirryn sitten höpöttämään hänelle


        "poiuytrdfghj"

        Sellasen jota ei haittaa vaikka kehuisin ja ihailisin häntä kaiket päivät kuin maailman napaa.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan löydän sen tosi tunteellisen miehen niin siirryn sitten höpöttämään hänelle


        "poiuytrdfghj"

        Toivottavasti löydät itsellesi sopivan miehen elämääsi ja saatte tunteilla toistenne kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellasen jota ei haittaa vaikka kehuisin ja ihailisin häntä kaiket päivät kuin maailman napaa.

        "poiuytrfghj"

        Eikä vain aluksi niinkuin narsistit tekee, vaan kasvavassa määrin.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä vain aluksi niinkuin narsistit tekee, vaan kasvavassa määrin.


        "poiuytrfghj"

        Mä tykkään toisen vahvistamisesta emotionaalisesti, mutta toivoisin sitä välillä itsellekin, että pysyy kunnossa,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä tykkään toisen vahvistamisesta emotionaalisesti, mutta toivoisin sitä välillä itsellekin, että pysyy kunnossa,

        "poiuytrfghj"

        Jotkut vaan on semmosia, ettö kun heidät emotionaalisesti "lihottaa" se menee heillä päähän ja he muuttuvat ylimielisiksi. Ja se on piloilla sitten se kasvuprosessi..

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut vaan on semmosia, ettö kun heidät emotionaalisesti "lihottaa" se menee heillä päähän ja he muuttuvat ylimielisiksi. Ja se on piloilla sitten se kasvuprosessi..

        "poiuytrdfghj"

        Jos he ei muuttuisi ylimielisiksi sitä lihotusta ei tarttis koskaan lopettaa


        "poiuytrfrghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos he ei muuttuisi ylimielisiksi sitä lihotusta ei tarttis koskaan lopettaa


        "poiuytrfrghj"

        Mutta kaikki ei muutu ylimieliseksi.
        Mua varoteltiin että joudun vielä tyttäreni tossun alle, mutta empä joutunu,

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kaikki ei muutu ylimieliseksi.
        Mua varoteltiin että joudun vielä tyttäreni tossun alle, mutta empä joutunu,

        "poiuytfghj"

        Ehkä he luuli kun ehkä vaikutin niin heiveröiselle kun yhdessä vaiheessa lapsena tyttäreni vaan nosteli minua ilmaan heheh
        Hänen lempiohjelmansa oli Super Nanny. Ja tytär mietti joskus muutaman vuoden ikäisenä kuinka Super Nannyä ei tottelisi yhtään niinkuin minua .

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä he luuli kun ehkä vaikutin niin heiveröiselle kun yhdessä vaiheessa lapsena tyttäreni vaan nosteli minua ilmaan heheh
        Hänen lempiohjelmansa oli Super Nanny. Ja tytär mietti joskus muutaman vuoden ikäisenä kuinka Super Nannyä ei tottelisi yhtään niinkuin minua .

        "poiuytrdfgh"

        Mun tytär on kokonaan lempeydellä ja perustelulla kasvatettu. Ja hyvin toimi.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun tytär on kokonaan lempeydellä ja perustelulla kasvatettu. Ja hyvin toimi.


        "poiuytrfghj"

        Ja toimi hyvin eloisalle ja vilkkaalle ja voimakastahtoiselle lapselle.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja toimi hyvin eloisalle ja vilkkaalle ja voimakastahtoiselle lapselle.

        "poiuytrfghj"

        Ja kiitoksen olen saanut hyvänä äitinä.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti löydät itsellesi sopivan miehen elämääsi ja saatte tunteilla toistenne kanssa.

        Kiitos, sitten te muut pääsisitte minusta rauhaan, joten se olisi kaikille hyvä.


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän siinä kävi. Poiun aivojärjestelmästä puuttuu muiden ihmisten huomioon ottaminen. Jotain käytösoppaista opittua näyttelemistä kai on.
        Empatiakykyä ei ole (sen osoittaa mm. kirjoitukset auttavien puhelimien vapaaehtoisista tai omista vanhoista vanhemmistaan). Ei edes ymmärrystä siitä mitä empatia on. Luulee että on hänen oma tunnetilansa eli emootio, niinkuin hän tykkää sanoa kuulostaakseen fiinimmälle.
        Poiun maailma on poiu ja mitä hän tuntee ja aistii.

        Päästä varpaisiin vammautuneiden pilkkaaminen ei ole pelkästään epäempaattista vaan sadistista suorastaan.

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päästä varpaisiin vammautuneiden pilkkaaminen ei ole pelkästään epäempaattista vaan sadistista suorastaan.

        "poiuytrfdfgh"

        Mitä puuttuu aivojärjestelmästä jos ei ahdista ajatus mahdollisesta sellaisen tekemisestä ?

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä puuttuu aivojärjestelmästä jos ei ahdista ajatus mahdollisesta sellaisen tekemisestä ?

        "poiuytredfghj"

        Vastaavaa kidutusta on varmasti meneillään tälläkin hetkellä eikä kukaan puutu,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaavaa kidutusta on varmasti meneillään tälläkin hetkellä eikä kukaan puutu,

        "poiuytrfghj"

        Varmaan he luottaa siihen ettei kukaan voi selvitä järjissään semmosesta kidutuksesta,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan he luottaa siihen ettei kukaan voi selvitä järjissään semmosesta kidutuksesta,

        "poiuytrfghj"

        Mulle jo parikymmentä vuotta sitten joku kriisiterapeutti väitti ettei kukaan voi selvitä mun kokemuksista järjissä.
        No kauhuoloja tulee ajoittain mutta lueskelen tässä nyt ihan rauhassa professorien tekstejä ja jopa nautin niistä.

        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle jo parikymmentä vuotta sitten joku kriisiterapeutti väitti ettei kukaan voi selvitä mun kokemuksista järjissä.
        No kauhuoloja tulee ajoittain mutta lueskelen tässä nyt ihan rauhassa professorien tekstejä ja jopa nautin niistä.

        "poiuytrdfghjk"

        Ja minun onkin nyt keskityttävä niihin kokonaan monestakin syystä, eikä vanhemmat tai luuriasia saa häiritä tärkeää tekemistäni, joka on tosi tärkeää ja tulos tullaan tarkistamaan.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun tytär on kokonaan lempeydellä ja perustelulla kasvatettu. Ja hyvin toimi.


        "poiuytrfghj"

        Uskomatonta miten olet päästä varpaisiin asti hermostovaurioituneena ja lähes liikuntakyvyttömänä pystynyt kasvattamaan lasta. No mielikuvitusmaailmassa kaikki on näköjään mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle jo parikymmentä vuotta sitten joku kriisiterapeutti väitti ettei kukaan voi selvitä mun kokemuksista järjissä.
        No kauhuoloja tulee ajoittain mutta lueskelen tässä nyt ihan rauhassa professorien tekstejä ja jopa nautin niistä.

        "poiuytrdfghjk"

        Kriisiterapeutti oli kohdallasi oikeassa siitä järjissäsi selviämisestä.


    • Anonyymi

      Mut on mulle yks mies sanonu nuorena: Hei minä annan sulle yhden neuvon, älä kehu minua niin paljon, se menee mulla päähän ja se on sulle itsellesi sitten huono"

      "poiuytrfghj"

      • Anonyymi

        No se syy miks mä tällätavoin kehun ihmisiä on se että mä itse koin nuorena, että jos minua olis kehuttu ja kannustettu minusta olis voinut tulla jotain niin paljon enemmän, niin siks mä sitten annan toisille mitä olisin itse toivonut ja toivon että se edistäisi heidän elämässään sitä että heistä voisi tulla jotain vielä enemmän, ..ettei se olusi estynyt ainakaan emotionaalisen latistamisen vuoksi, Ainakin mun tytär meni erittäin hyvillä pisteillä yliopistoon tällä metodilla vaikka äiti ei ole käynyt lukoitakaan loppuun.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se syy miks mä tällätavoin kehun ihmisiä on se että mä itse koin nuorena, että jos minua olis kehuttu ja kannustettu minusta olis voinut tulla jotain niin paljon enemmän, niin siks mä sitten annan toisille mitä olisin itse toivonut ja toivon että se edistäisi heidän elämässään sitä että heistä voisi tulla jotain vielä enemmän, ..ettei se olusi estynyt ainakaan emotionaalisen latistamisen vuoksi, Ainakin mun tytär meni erittäin hyvillä pisteillä yliopistoon tällä metodilla vaikka äiti ei ole käynyt lukoitakaan loppuun.

        "poiuytrfghj"

        Mä olen myös nuorena kannustanut yhden maahanmuuttajan onnistumaan haaveissaan, jotka ei meinanneet onnistua ilman emotionaalista kannustustani. Hän oli luovuttamaisillaan. Emotionaalisen kannustulseni ylläpotämänä onnistui. Sosiaalivranomainen moitti minua opintojensa häiritsemisestä. Kun laisestani surkimuksesta seurana oli hänen mielestään haittaa menestyneemmälle opiskelijalle.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen myös nuorena kannustanut yhden maahanmuuttajan onnistumaan haaveissaan, jotka ei meinanneet onnistua ilman emotionaalista kannustustani. Hän oli luovuttamaisillaan. Emotionaalisen kannustulseni ylläpotämänä onnistui. Sosiaalivranomainen moitti minua opintojensa häiritsemisestä. Kun laisestani surkimuksesta seurana oli hänen mielestään haittaa menestyneemmälle opiskelijalle.

        "poiuytrdfghj"

        Mulle itselle ei ole ulkoinen menestys kovin tärkeää mutta toivoisin normaalin kunnioittavan kohtelun.


        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle itselle ei ole ulkoinen menestys kovin tärkeää mutta toivoisin normaalin kunnioittavan kohtelun.


        "poiuytrfdfghj"

        Myös tanssioppilaitani olen kannustanut nimenomaan itseluottamuksensa kasvattamisessa.
        Olen elävä esimerkki siitä että on mahdollista antaa toisille mitä ei ole itse saanut,
        Ei ole semmoista luonnonlakia ettei se olisi mahdollista,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös tanssioppilaitani olen kannustanut nimenomaan itseluottamuksensa kasvattamisessa.
        Olen elävä esimerkki siitä että on mahdollista antaa toisille mitä ei ole itse saanut,
        Ei ole semmoista luonnonlakia ettei se olisi mahdollista,

        "poiuytrfghj"

        Arkoja lapsia jopa vaihtoi joitakin oppilaikseni. Siis ennen vammautumistani.
        Mun mielestä on ihanaa nähdä epävarmojen ja arkojen ihmisten saavan itseluottamusta. Kaunis ilmiö.


        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arkoja lapsia jopa vaihtoi joitakin oppilaikseni. Siis ennen vammautumistani.
        Mun mielestä on ihanaa nähdä epävarmojen ja arkojen ihmisten saavan itseluottamusta. Kaunis ilmiö.


        "poiuytrdfghjk"

        Mä en ole silleen kateellinen ihminen. Mä voin kannustaa ihmisiä menestymään itseäni paremmin. Moni ei siihen pysty. He kannustaa toisia vain itseään alemmalle tasolle asti.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ole silleen kateellinen ihminen. Mä voin kannustaa ihmisiä menestymään itseäni paremmin. Moni ei siihen pysty. He kannustaa toisia vain itseään alemmalle tasolle asti.

        "poiuytrfghj"

        Niinku puhelinvastaajat jotka ei kestä itseään kyvykkäämpää avuntarvitsijaa.

        "poiuytrfghj"


    • Anonyymi

      Pistetään vähän matematiikkaa.
      P:n tyttären lempiohjelma muutaman vuoden ikäisenä (sovitaan että 3 vuotta) on ollut supernanny. Tätä ohjelmaa (tekstitettynä) on alettu esittää suomessa vuonna 2006 (briteissä syyskuussa 2004).
      2019-2006 = 13. Eli 13 vuotta sitten suomessa.
      P:n tytär on nyt yliopistossa ja soittelee sieltä äidilleen, että menestyy opinnoissa paremmin kuin lapsuuden sosiaaliluokan/äidin koulutuksen perusteella voisi olettaa.
      Minkä ikäinen P:n tytär on korkeintaan ollut päästessään yliopistoon?
      (Vastaus: 16 vuotta)

      • Anonyymi

        En anna niin tarkkoja tietoja asioista mutta ihan pienenä on nähnyt Super Nannyä.
        Jostain sitä on näkynyt ennen vuotta 2006 . Ei se ehkä ollut tektitettyä se näkemämme Super Nanny. Ei tekstostä mitään hyötyä olisi ollut kun ei tyttäreni osannut lukea tv tekstejä

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En anna niin tarkkoja tietoja asioista mutta ihan pienenä on nähnyt Super Nannyä.
        Jostain sitä on näkynyt ennen vuotta 2006 . Ei se ehkä ollut tektitettyä se näkemämme Super Nanny. Ei tekstostä mitään hyötyä olisi ollut kun ei tyttäreni osannut lukea tv tekstejä

        "poiuytrdfgh"

        Minua on saattanut pyytää selittäm'ään mitä ohjelmassa tapahtuu

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua on saattanut pyytää selittäm'ään mitä ohjelmassa tapahtuu

        "poiuytrfghj"

        Super Nanny tuli sitten vuosia myöhemmin uusintana, Katsoimme kai silloinkin.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Super Nanny tuli sitten vuosia myöhemmin uusintana, Katsoimme kai silloinkin.

        "poiuytrfghj"

        Se on voinut olla mikä vaan kanava joka on voinut näkyä Suomessa olevan TV:n välityksellä


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on voinut olla mikä vaan kanava joka on voinut näkyä Suomessa olevan TV:n välityksellä


        "poiuytrfghj"

        No unohdetaan se ikä en sano tarkkaa ikää. Se ikä voi olla mikä vaan sovitaan niin. Mutta ei se oke vonut olla myöhempää kuin 2004 millään-

        "poiuytfrghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No unohdetaan se ikä en sano tarkkaa ikää. Se ikä voi olla mikä vaan sovitaan niin. Mutta ei se oke vonut olla myöhempää kuin 2004 millään-

        "poiuytfrghj"

        Taisikin olla vanhempi kuin muutaman vuoden niin että puhui ettei olisi uskonut Supernannyä . Ei mullakaan ole 100 % muisti vuosilukuja en kauheesti seuraa. Asiat muistan . sisällöt. Muistini on erityisen hyvä vain sisällöissä, varsinkin emotionaalisissa sisällöissä-
        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisikin olla vanhempi kuin muutaman vuoden niin että puhui ettei olisi uskonut Supernannyä . Ei mullakaan ole 100 % muisti vuosilukuja en kauheesti seuraa. Asiat muistan . sisällöt. Muistini on erityisen hyvä vain sisällöissä, varsinkin emotionaalisissa sisällöissä-
        "poiuytrdfghj"

        Minä en ole super missään paitsi ehkä emotionaalisessa herkkyydessä

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole super missään paitsi ehkä emotionaalisessa herkkyydessä

        "poiuytrdfghj"

        No en jaksa nyt enempää täällä väitellä en ole ihan samanmielinen teidän joidenkin ja luurien kanssa emotionaalisuuden merkityksistä. Mä koen että luuri ei ole semmoinen emotionaalisuuden asiantuntija joka minua sopis neuvomaan.

        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en jaksa nyt enempää täällä väitellä en ole ihan samanmielinen teidän joidenkin ja luurien kanssa emotionaalisuuden merkityksistä. Mä koen että luuri ei ole semmoinen emotionaalisuuden asiantuntija joka minua sopis neuvomaan.

        "poiuytrfghjk"

        Olen tyytyväinen muuta kautta tekemiini löytöihin.
        Mun pitäisi lopettaa täällä junnaaminen mutta kun puoli päätäni vielä junnaa.


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tyytyväinen muuta kautta tekemiini löytöihin.
        Mun pitäisi lopettaa täällä junnaaminen mutta kun puoli päätäni vielä junnaa.


        "poiuytrfghjk"

        En koe kehittyväni teidän tai luurien ajatuksilla todellisessa elämäntilanteessani mitenkään.
        Mä olen vakaasti sitä mieltä että vanhemmillani on emotionaalista vikaa ja paljon enemmän kuin minulla niin että se heidän vika tuottaa minulle oireita.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En koe kehittyväni teidän tai luurien ajatuksilla todellisessa elämäntilanteessani mitenkään.
        Mä olen vakaasti sitä mieltä että vanhemmillani on emotionaalista vikaa ja paljon enemmän kuin minulla niin että se heidän vika tuottaa minulle oireita.

        "poiuytrdfghj"

        En aio valehdella miellyttääkseni ihmisiä.
        Kun mä kerran ihan selvästi asian näin näen. Isänikin naama on niin nyreä että on siinä emootiossa jotain vikaa.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En aio valehdella miellyttääkseni ihmisiä.
        Kun mä kerran ihan selvästi asian näin näen. Isänikin naama on niin nyreä että on siinä emootiossa jotain vikaa.

        "poiuytrdfghj"

        Ajatella ettö asiaa pitää jankata jo yhdeksättä vuotta, Jonka periaatteessa voisi puhua kolmessa minuutissa.
        Ihmisillä on niin ne joskus päähän istutetut ajatusmallit päässä että sitten toisenkin asiassa niitä vaan pitää jankata.

        "poiuygtfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajatella ettö asiaa pitää jankata jo yhdeksättä vuotta, Jonka periaatteessa voisi puhua kolmessa minuutissa.
        Ihmisillä on niin ne joskus päähän istutetut ajatusmallit päässä että sitten toisenkin asiassa niitä vaan pitää jankata.

        "poiuygtfghjk"

        Jankkaamisesi ei ole tuottanut tuloksia vielä 9 vuoden jälkeenkään, mutta silti jatkat. No selvästi tuo on jumittunut päähäsi, etkä pääse siitä eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No unohdetaan se ikä en sano tarkkaa ikää. Se ikä voi olla mikä vaan sovitaan niin. Mutta ei se oke vonut olla myöhempää kuin 2004 millään-

        "poiuytfrghj"

        "Mutta ei se oke vonut olla myöhempää kuin 2004 millään-"
        Sarjan on luotu briteissä, missä siitä esitettiin kolme ensimmäistä jaksoa vuonna 2004.
        Ei saa narrata!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No en jaksa nyt enempää täällä väitellä en ole ihan samanmielinen teidän joidenkin ja luurien kanssa emotionaalisuuden merkityksistä. Mä koen että luuri ei ole semmoinen emotionaalisuuden asiantuntija joka minua sopis neuvomaan.

        "poiuytrfghjk"

        Oletko miettinyt sitä että tämä asioiden vellominen joka tätäkin palstaa näyttää täyttävän pitää sinut niissä kiinni? Narsistin toiminta on juuri sitä että toinen jää pohtiin miksi hän teki noin ja sanoi pahasti jne kun se voi vaihtua vihasta imarteluun hetkessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko miettinyt sitä että tämä asioiden vellominen joka tätäkin palstaa näyttää täyttävän pitää sinut niissä kiinni? Narsistin toiminta on juuri sitä että toinen jää pohtiin miksi hän teki noin ja sanoi pahasti jne kun se voi vaihtua vihasta imarteluun hetkessä.

        Joo siis tietyltä osin on näin ja pyrkimys on eroon tästäkin. Tottakai olen miettinyt, en nyt niin tyhmä ole ettei tuo olisi mieleen tullut, Mutta siellä vaan vielä välillä tökkii jotain tajunnassa niin että nuo ajatukset häiritsee keskittymistä tuohon asiaani jonka koen työkseni (palkaton, mutta muuten arvokas asia)

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta ei se oke vonut olla myöhempää kuin 2004 millään-"
        Sarjan on luotu briteissä, missä siitä esitettiin kolme ensimmäistä jaksoa vuonna 2004.
        Ei saa narrata!

        No onko se voinut näkyä sieltä jonkun kanavasysteemin välityksellä jossain Suomessa aiemmin ? Mä muistan kun katsoimme sitä myöhemmin uusintana sitten kun tuli Suomen Tv:stä

        "poiuytfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jankkaamisesi ei ole tuottanut tuloksia vielä 9 vuoden jälkeenkään, mutta silti jatkat. No selvästi tuo on jumittunut päähäsi, etkä pääse siitä eroon.

        On tuottanut tuloksia paitsi teidän joidenkin omaan päähänne.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tuottanut tuloksia paitsi teidän joidenkin omaan päähänne.

        "poiuytrdfghj"

        Asia on kuten sanon koskien minun elämääni.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo siis tietyltä osin on näin ja pyrkimys on eroon tästäkin. Tottakai olen miettinyt, en nyt niin tyhmä ole ettei tuo olisi mieleen tullut, Mutta siellä vaan vielä välillä tökkii jotain tajunnassa niin että nuo ajatukset häiritsee keskittymistä tuohon asiaani jonka koen työkseni (palkaton, mutta muuten arvokas asia)

        "poiuytrfghj"

        No aloita vaikka siten ettei joka asiaa tarvitse kirjoittaa tänne mikä tulee mieleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on kuten sanon koskien minun elämääni.

        "poiuytrdfghj"

        Tarkoittanette jumittumisella sitä etten millään keinolla anna periksi. Ei se ole jumittumista se on periksiantamattomuutta, Mutta mulla on kyllä muita jumituksia joista rukoilen Jumalaa poistaa se jumitukset

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onko se voinut näkyä sieltä jonkun kanavasysteemin välityksellä jossain Suomessa aiemmin ? Mä muistan kun katsoimme sitä myöhemmin uusintana sitten kun tuli Suomen Tv:stä

        "poiuytfghjk"

        Tällä ei ole mitään tekemistä narsismin kanssa. Eikö täällä ole modeja jotka poistelee tämmösien tv-ohjelmien keskustelun???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittanette jumittumisella sitä etten millään keinolla anna periksi. Ei se ole jumittumista se on periksiantamattomuutta, Mutta mulla on kyllä muita jumituksia joista rukoilen Jumalaa poistaa se jumitukset

        "poiuytrdfghj"

        Siis en mä koskaan niistä asioista anna periksi jotka tiedän. Niistä jumituksista haluan eroon kun tulee jotain paikkansapitämättömiä ajatuksia jotka itsekin tietää sellaisiksi mutta silti ne kiusaa päätä tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis en mä koskaan niistä asioista anna periksi jotka tiedän. Niistä jumituksista haluan eroon kun tulee jotain paikkansapitämättömiä ajatuksia jotka itsekin tietää sellaisiksi mutta silti ne kiusaa päätä tms.

        Ne usein muotoutuu toisten puheiden tuottamista mielikuvista ne paikkansapitämättömät ajatukset. Alkaa emotionaalisesti tuntua kuin toisen puheen tuottama mielikuva olisi oikea tapahtuma vaikkei ole ja tietää sen rationaalisesti. Niistä haluan eroon.

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä ei ole mitään tekemistä narsismin kanssa. Eikö täällä ole modeja jotka poistelee tämmösien tv-ohjelmien keskustelun???

        On tv-ohjelmalla sillä tavoin tekemistä, että tuo häirikkö jäi taas kiinni valehtelusta.
        Onko tuon jorinoilla mitään tekemistä palstan aiheiden kanssa, muuta kuin että se on malliesimerkki narsistisesta häiriköstä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tv-ohjelmalla sillä tavoin tekemistä, että tuo häirikkö jäi taas kiinni valehtelusta.
        Onko tuon jorinoilla mitään tekemistä palstan aiheiden kanssa, muuta kuin että se on malliesimerkki narsistisesta häiriköstä

        Pidät sitä valehteluna, jos ei muista tarkkaan jonkun tv ohjelman esitysvuotta ja kanavaa vuosikausia sitten siksi ettei pidä sitä asian kannalta mitenkään oleellisena ? Ei mulla sentään tietokonetta aivoissa ole, Kirjotan kaiken ulkomuistista,

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidät sitä valehteluna, jos ei muista tarkkaan jonkun tv ohjelman esitysvuotta ja kanavaa vuosikausia sitten siksi ettei pidä sitä asian kannalta mitenkään oleellisena ? Ei mulla sentään tietokonetta aivoissa ole, Kirjotan kaiken ulkomuistista,

        "poiuytrdfghj"

        Myöskään en kirjoita tänne palstoille henkilötietoja kuten toisten ihmisten syntymävuosia.
        Se kuuluu nähdäkseni palstan sääntöihin, eikä niiden noudattaminen ole nähdäkseni epärehellisyyttä tai valehtelua.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidät sitä valehteluna, jos ei muista tarkkaan jonkun tv ohjelman esitysvuotta ja kanavaa vuosikausia sitten siksi ettei pidä sitä asian kannalta mitenkään oleellisena ? Ei mulla sentään tietokonetta aivoissa ole, Kirjotan kaiken ulkomuistista,

        "poiuytrdfghj"

        Mitä sä oikein höpiset kun näyttää siltä että keskustelet lähinnä itsesi kanssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On tv-ohjelmalla sillä tavoin tekemistä, että tuo häirikkö jäi taas kiinni valehtelusta.
        Onko tuon jorinoilla mitään tekemistä palstan aiheiden kanssa, muuta kuin että se on malliesimerkki narsistisesta häiriköstä

        Tuohon kommenttiin vastasin


        "poiuytfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon kommenttiin vastasin


        "poiuytfghjk"

        Minun on väitetty jääneen kiinni valheista jo kaksi kertaa perustellen:

        1. Kun olen kirjoittanut jonkun nimeltämainitsemattoman ulkomaalaisen kirjankirjoittaja professorin olevan monen alan professori, mikä palstakeskustelijan mukaan ei ole mahdollista,

        2. En ole muistanut tarkasti Supernanny -ohjelmien kanavia ja esitysvuosia


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun on väitetty jääneen kiinni valheista jo kaksi kertaa perustellen:

        1. Kun olen kirjoittanut jonkun nimeltämainitsemattoman ulkomaalaisen kirjankirjoittaja professorin olevan monen alan professori, mikä palstakeskustelijan mukaan ei ole mahdollista,

        2. En ole muistanut tarkasti Supernanny -ohjelmien kanavia ja esitysvuosia


        "poiuytrdfghj"

        Peace?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pidät sitä valehteluna, jos ei muista tarkkaan jonkun tv ohjelman esitysvuotta ja kanavaa vuosikausia sitten siksi ettei pidä sitä asian kannalta mitenkään oleellisena ? Ei mulla sentään tietokonetta aivoissa ole, Kirjotan kaiken ulkomuistista,

        "poiuytrdfghj"

        Olet aiemmin väittänyt muistavasi jopa 30v vanhat keskustelut ja asiat. Mikäs nyt unohtui?


    • Anonyymi

      Kaikkitietäjän esittäjä ei ole se joka uskoo tietävänsä jotakin asioita omasta itsestään ja elämästään paremmin kuin muut ihmiset, vaan se joka esittää tietävänsä kaiken kaikkien muiden asioista ja heitä itseään paremmin. Tämän luulis olevan aika yksinkertaista ymmärtää. Tuo ensimmäinen väittää tietomääräänsä itseässä melko suppuaksi, kun taas tuo jälkimmäinen väittää tietomääräänsä hyvin laajaksi. Mutta mielenkiintoisesti tuo laajan tietomäärään omaavan väittäjä syyttää suppean tietomäärän omaavan väittäjää paradoksalisesti kaikkitietäväksi narsistiksi.
      Siis hän on kuulemma narsisti jos hän haluaa itse tietää jotain itsestään. Mun mielestä narsisti on enemmänkin se joka haluaa toistenkin minuudet omaan valtaansa, ei se joka haluaa tietää itsestään ja lähinnä vain itsestään. Jos henkisiksi ryhdymme, niin itseydestähän juurikin voi tulkita altruistisuuden kumpuavan. Ihmisestä tulee altruistinen kun hän oivaltaa itsensä.

      "poiuytrdfghj"

      • Anonyymi

        Tuo kysymys on kenties se peruskysynys josta luureissakin kiistelin. Se liittyy niin vahvasti katsomuksiini, etten tuosta edeltävästä näkemyksestä koskaan luovu. Tulin tuohon johtopäätökseen jo nuorena tyttönä ja sen tien valitsin: Itsensä etsimistä ja itsestään tiedonhakua en pidä narsistisena enkä kaikkitietävyytenä vaan enemmänkin antruistisuuteen johtavana itsetuntemuksena. Narsistista on enemmänkin kaiken toisista tietäminen heidän puolestaan. Se on kuin asettautumista asemaan väittämään omaavansa niin suuren tietomäärän, että vain Jumalalla niin paljon tietoa voi olla. Mutta ihmisen ei ole mahdotonta tietää jotain asioita itsestään. Kun minunkin ongelmani oli juuri se tuskastelu, että itsestänikin tiedän vain joitakin asioita ja on niin paljon mitä en tiedä. Niin ei tota nyt voi mitenkään järjellisesti kaikkitietävyyden esittämisenä pitää jos avoimesti kysyy toisilta jopa asettaen itsensä noloon asemaan että "istunko mä nyt tässä tuolilla, voitko auttaa minua tietämään ?"

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kysymys on kenties se peruskysynys josta luureissakin kiistelin. Se liittyy niin vahvasti katsomuksiini, etten tuosta edeltävästä näkemyksestä koskaan luovu. Tulin tuohon johtopäätökseen jo nuorena tyttönä ja sen tien valitsin: Itsensä etsimistä ja itsestään tiedonhakua en pidä narsistisena enkä kaikkitietävyytenä vaan enemmänkin antruistisuuteen johtavana itsetuntemuksena. Narsistista on enemmänkin kaiken toisista tietäminen heidän puolestaan. Se on kuin asettautumista asemaan väittämään omaavansa niin suuren tietomäärän, että vain Jumalalla niin paljon tietoa voi olla. Mutta ihmisen ei ole mahdotonta tietää jotain asioita itsestään. Kun minunkin ongelmani oli juuri se tuskastelu, että itsestänikin tiedän vain joitakin asioita ja on niin paljon mitä en tiedä. Niin ei tota nyt voi mitenkään järjellisesti kaikkitietävyyden esittämisenä pitää jos avoimesti kysyy toisilta jopa asettaen itsensä noloon asemaan että "istunko mä nyt tässä tuolilla, voitko auttaa minua tietämään ?"

        "poiuytrdfghj"

        En voi tänne piirtää mutta kuvitelkaa vaika kuva väittäjästä, joka väittää tietävänsä pienen palasen itsestään ei muuta, ja sitten toisen joka väittää tietävänsä kenen tahansa vieraiden ihmisten asiat jopa heitä itseään paremmin, jos hän vain kuulee heidän äänensä. Kumpi heistä esittää kaikkitietävää ? Kumpi tietämistyyppi on tosiasiallisesti mahdollisempaa ihmiselle paikkansapitävästi ?

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi tänne piirtää mutta kuvitelkaa vaika kuva väittäjästä, joka väittää tietävänsä pienen palasen itsestään ei muuta, ja sitten toisen joka väittää tietävänsä kenen tahansa vieraiden ihmisten asiat jopa heitä itseään paremmin, jos hän vain kuulee heidän äänensä. Kumpi heistä esittää kaikkitietävää ? Kumpi tietämistyyppi on tosiasiallisesti mahdollisempaa ihmiselle paikkansapitävästi ?

        "poiuytfrdfghj"

        Tai tuota tarketaisinkin se ei ole koskaan pilkulleen paikkansapitävää. Tykkäsin lukemastani filosofiasta että parhaimmillaan voimme tehdä vain suuntaa antavia arvioita.
        Mutta kummalla tavalla se on mahdollista tehdä lähemmäs paikkansapitävästi ? Sitä tarkoitan. En tarkoita rehellisyydellä sitä että muistaisin jokaisen tv lähetyksen lähetysvuoden tai että voisin tietää varmuudella onko jonkun ammatti kirjoitettu nettiin oikein vai väärin.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai tuota tarketaisinkin se ei ole koskaan pilkulleen paikkansapitävää. Tykkäsin lukemastani filosofiasta että parhaimmillaan voimme tehdä vain suuntaa antavia arvioita.
        Mutta kummalla tavalla se on mahdollista tehdä lähemmäs paikkansapitävästi ? Sitä tarkoitan. En tarkoita rehellisyydellä sitä että muistaisin jokaisen tv lähetyksen lähetysvuoden tai että voisin tietää varmuudella onko jonkun ammatti kirjoitettu nettiin oikein vai väärin.

        "poiuytfdfghj"

        Mä teen tosi paljon virheitä, sellaisia niinkuin vaikka kirjoitusvirheitä, se on oleellinen syy miksi mun piti tuo neurologinen diagnoosi oottaa koska käytännön asiat ei onnistu kovinkaan tarkkuudella. Enkä halua olla missään aiheuttamassa vahinkoa tökkivän ja pätkivän neurologiani takia.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä teen tosi paljon virheitä, sellaisia niinkuin vaikka kirjoitusvirheitä, se on oleellinen syy miksi mun piti tuo neurologinen diagnoosi oottaa koska käytännön asiat ei onnistu kovinkaan tarkkuudella. Enkä halua olla missään aiheuttamassa vahinkoa tökkivän ja pätkivän neurologiani takia.

        "poiuytrdfgh"

        Mut mä joudun koko aika kohtamaan ihmisiä jotka ei pidä mahdollisena itsellään pienen pientäkään virhettä. Jos se on totta niin kyllä mun käy vähän kateeksi niin terävä neurologia (vaikka yleensä en koe kateutta paljon mistään, mutta en kylläkään ilkeellä tavalla kateellisiksi , en haluisi heiltä sitä kykyä pois koska hyvähän se on muillekin jos ovat niin skarppeja ettei mitään virhettä voi käydä), mutta mä en ole ollankaan varma, että se olis totta, että joillain olis niin terävä neurologia, ettei voi tulla virhettä vahingossa .


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut mä joudun koko aika kohtamaan ihmisiä jotka ei pidä mahdollisena itsellään pienen pientäkään virhettä. Jos se on totta niin kyllä mun käy vähän kateeksi niin terävä neurologia (vaikka yleensä en koe kateutta paljon mistään, mutta en kylläkään ilkeellä tavalla kateellisiksi , en haluisi heiltä sitä kykyä pois koska hyvähän se on muillekin jos ovat niin skarppeja ettei mitään virhettä voi käydä), mutta mä en ole ollankaan varma, että se olis totta, että joillain olis niin terävä neurologia, ettei voi tulla virhettä vahingossa .


        "poiuytrdfgh"

        Mun äiti sai minusta nuorena henkisen vallan esittämällä mulle nuoruudessaan niin teräväaistista, ettei hänelle voisi tulla aistihavointotulkintavirheitä juuri lainkaan. Siksi tukeuduin häneen koska en kokenut omia aistejani sellaisiksi ehdottoman tietäviksi.

        "poiuyfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun äiti sai minusta nuorena henkisen vallan esittämällä mulle nuoruudessaan niin teräväaistista, ettei hänelle voisi tulla aistihavointotulkintavirheitä juuri lainkaan. Siksi tukeuduin häneen koska en kokenut omia aistejani sellaisiksi ehdottoman tietäviksi.

        "poiuyfghjk"

        Mutta kumpi on oikeesti ihmiselle mahdollisempaa:

        a , pienen palan tietäminen itsestään ?

        vai

        b. tietäminen miljoonien ihmisten asioista ?

        Kummalla tavalla tietäminen on helpommin paikkansapitävää:

        a, kokemalla tapatumat itse fyysisesti ?
        b. kuulemalla niistä kerrottuna jotakin kautta ?

        Mä en ymmärrä mitenkään miten tämä asia voi edes olla epäselvä suuntaa antavasti. Koen tulevani hulluksi jos alan uskoa että voin tietää miljoonista vieraista ihmisistä mitä he ei tiedä itsestään ja paremmin puhelimen välityksellä kuin paikanpäällä-. Mä tulisin pähkähulluksi jos alkaisin uskoa noin.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kumpi on oikeesti ihmiselle mahdollisempaa:

        a , pienen palan tietäminen itsestään ?

        vai

        b. tietäminen miljoonien ihmisten asioista ?

        Kummalla tavalla tietäminen on helpommin paikkansapitävää:

        a, kokemalla tapatumat itse fyysisesti ?
        b. kuulemalla niistä kerrottuna jotakin kautta ?

        Mä en ymmärrä mitenkään miten tämä asia voi edes olla epäselvä suuntaa antavasti. Koen tulevani hulluksi jos alan uskoa että voin tietää miljoonista vieraista ihmisistä mitä he ei tiedä itsestään ja paremmin puhelimen välityksellä kuin paikanpäällä-. Mä tulisin pähkähulluksi jos alkaisin uskoa noin.

        "poiuytrdfghj"

        Meinasinkin kokonaan seota aivovaurioituneena kuunnellessani tuollaisen väittämistä monta vuotta. Mähän sen siinä vaiheessa enää tiennyt mistään mitään. Mutta en mä ihan sekasinkaan millään olis voinut kuvitella itselleni sellaisia niin laajoja tietämisen kykyjä hurjimmissa mielikuvituksissanikaan-

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinasinkin kokonaan seota aivovaurioituneena kuunnellessani tuollaisen väittämistä monta vuotta. Mähän sen siinä vaiheessa enää tiennyt mistään mitään. Mutta en mä ihan sekasinkaan millään olis voinut kuvitella itselleni sellaisia niin laajoja tietämisen kykyjä hurjimmissa mielikuvituksissanikaan-

        "poiuytrdfghj"

        Toinen kysymys

        'Miten on mahdollista tietää toisen tunne paremmin kuin hän itse.
        Selittäkää tieteellisesti sellainen teoria mulle please ?

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen kysymys

        'Miten on mahdollista tietää toisen tunne paremmin kuin hän itse.
        Selittäkää tieteellisesti sellainen teoria mulle please ?

        "poiuytrfghj"

        No ehkä mä olen keksinyt yhden miten sen vois ajatella olevan mahdollista mutta hyvin epätodennäköistä.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ehkä mä olen keksinyt yhden miten sen vois ajatella olevan mahdollista mutta hyvin epätodennäköistä.

        "poiuytrdfgh"

        Jossain neurologin vastaanotolla vielä voi selittää että mä oon tämmönen tutkijaluonne niin että se hyväksytään, mutta ei ilmeisestikään käy auttavan puhelimen kulttuuriin. Alkaa hulluksi väittäminen jopa jos itse tutkii mitään.

        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jossain neurologin vastaanotolla vielä voi selittää että mä oon tämmönen tutkijaluonne niin että se hyväksytään, mutta ei ilmeisestikään käy auttavan puhelimen kulttuuriin. Alkaa hulluksi väittäminen jopa jos itse tutkii mitään.

        "poiuytrfghjk"

        Neurologit on usein mukavia, oma-aloitteisestikin usein selittävät sanomansa asian myös tieteellisesti.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Neurologit on usein mukavia, oma-aloitteisestikin usein selittävät sanomansa asian myös tieteellisesti.

        "poiuytrfghj"

        Kun mulla on ihomuutos, niin kyllä mä siitäkin selitin lääkärlle että luin netistä ihomuutoksista ja tutkin kuvia niistä ja mihin johtopäätöksiin olin tullut koskien omaani ja siitä alotin keskustelun. Ja sit kysyin mielipidettään-

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun mulla on ihomuutos, niin kyllä mä siitäkin selitin lääkärlle että luin netistä ihomuutoksista ja tutkin kuvia niistä ja mihin johtopäätöksiin olin tullut koskien omaani ja siitä alotin keskustelun. Ja sit kysyin mielipidettään-

        "poiuytrdfgh"

        Usein mä jopa kirjoitan lääkärille valmiiksi oman kuvaukseni ja johtopäätökseni vaivoistani.
        Useimmiten lääkärit kiittää ja kysyy saavatko pitää kirjoitukseni itsellään.

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein mä jopa kirjoitan lääkärille valmiiksi oman kuvaukseni ja johtopäätökseni vaivoistani.
        Useimmiten lääkärit kiittää ja kysyy saavatko pitää kirjoitukseni itsellään.

        "poiuytrfdfgh"

        Tuolleen asiointi yleensä sujuu sujuvimmin ja virheettömimmin ja mä olen ymmärtänyt että Aspergerin perusteella on suositeltavaakin, koska kirjallinen ilmaisu on suullista selvempää.

        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolleen asiointi yleensä sujuu sujuvimmin ja virheettömimmin ja mä olen ymmärtänyt että Aspergerin perusteella on suositeltavaakin, koska kirjallinen ilmaisu on suullista selvempää.

        "poiuytrdfghjk"

        Ei lääkärit yleensä ole "vihamielisiä" kokemukseni mukaan itsediagnosoinneista vaan nämä lääkärien palveluihin ohjaajat.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei lääkärit yleensä ole "vihamielisiä" kokemukseni mukaan itsediagnosoinneista vaan nämä lääkärien palveluihin ohjaajat.


        "poiuytrdfghj"

        Johtunee siitä kun lääkäreillä on se lääketieteellinen koulutus niin he näkee onko se mun teksti vaivoistani tieteellisesti järkevä vai ei. Saan joskus kummentaja kuten että teksti on hyvä muuten mutta turhaa oli joukossa.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johtunee siitä kun lääkäreillä on se lääketieteellinen koulutus niin he näkee onko se mun teksti vaivoistani tieteellisesti järkevä vai ei. Saan joskus kummentaja kuten että teksti on hyvä muuten mutta turhaa oli joukossa.


        "poiuytrdfghj"

        Sorry tämä jatko tuli vuelä siksi kun joku täällä syyttelee minua "itsediagnosoinnista".
        Teen sitä tulevaisuudessakin 90% vaivoistani nyt kun on tämmönen netti jonka avulla se entistä helpompaa.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry tämä jatko tuli vuelä siksi kun joku täällä syyttelee minua "itsediagnosoinnista".
        Teen sitä tulevaisuudessakin 90% vaivoistani nyt kun on tämmönen netti jonka avulla se entistä helpompaa.

        "poiuytrdfghj"

        Kyllähän mulle jo muorena jotkut sano että: "ootko sä muka niinku joku lääkäri",
        niih, noh, jaa...heh

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän mulle jo muorena jotkut sano että: "ootko sä muka niinku joku lääkäri",
        niih, noh, jaa...heh

        "poiuytrdfghj"

        Mä en ainakaan kuormita terveydenhuoltoa.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ainakaan kuormita terveydenhuoltoa.


        "poiuytrdfghj"

        Enkä olis kuormittanut luuria enkä suomi24 ää jos mulle olis sanottu omissa asiosssani: "Ai jaa ai niin on käyny".

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä olis kuormittanut luuria enkä suomi24 ää jos mulle olis sanottu omissa asiosssani: "Ai jaa ai niin on käyny".

        "poiuytrdfghj"

        Minusta on tosi tympeetä lukee vain ja ainpastaan ton Poijun juttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on tosi tympeetä lukee vain ja ainpastaan ton Poijun juttuja.

        Kirjottakaa omia.

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjottakaa omia.

        "poiuytfrdfghj"

        Tottakai on tympeetä tämä, ei tän ole tarkoituskaan olla mielenkiintoista.
        Tavoitteeni täällä on enemmänkin saada kaikki kyllästymään juttuihini.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai on tympeetä tämä, ei tän ole tarkoituskaan olla mielenkiintoista.
        Tavoitteeni täällä on enemmänkin saada kaikki kyllästymään juttuihini.

        "poiuytrfghj"

        Niin että mä voin sitte tehdä ihan rauhassa mitä diagnooseja ja elämäntarinoita jne kuin tykkään kun ketään e i jaksa kiinnostaa.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin että mä voin sitte tehdä ihan rauhassa mitä diagnooseja ja elämäntarinoita jne kuin tykkään kun ketään e i jaksa kiinnostaa.

        "poiuytrfghj"

        Niin minut olikin käsittääkseni yhteiskuntajärjestelmässämme jo asetettu elelemään itsekseni juttuineni kun sitten tuli se könkkönen haittavaitustreaktio joka sotki sosiaaliset kuviot uudelleen.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minut olikin käsittääkseni yhteiskuntajärjestelmässämme jo asetettu elelemään itsekseni juttuineni kun sitten tuli se könkkönen haittavaitustreaktio joka sotki sosiaaliset kuviot uudelleen.

        "poiuytrdfghj"

        Sanon vielä kerran että mun mielestä siellä luurissa tekemällä tehtiin mulle ongelmia ajatuksiin . Siis yksinkertaisesti ne puhelut ei vähentäneet solmuja vaan lisäsivät ja se o fakta.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanon vielä kerran että mun mielestä siellä luurissa tekemällä tehtiin mulle ongelmia ajatuksiin . Siis yksinkertaisesti ne puhelut ei vähentäneet solmuja vaan lisäsivät ja se o fakta.


        "poiuytrdfghj"

        Mutta kasvatti se minusta varmaan entistä kriittisemmän ajattelijan mikä toivon mukaan on vielä hyväkin.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta on tosi tympeetä lukee vain ja ainpastaan ton Poijun juttuja.

        Tuleeko huono emootio?
        Niin tulee monelle muullekin, koska tuo henkilö sieppaa jokaisen keskustelun ja alkaa jauhamaan omaa todellisuuttaan.
        Palstalla on arvoa enää jos haluaa kurkistaa autistin ajattelumaailmaan. Case study, ikäänkuin.
        Tuo kirjoittaja uskoo absoluuttiseen totuuteen, joka puolestaan on VAIN se, miten hän on asian ymmärtänyt, kokenut ja tuntenut. Empatiakykyä ei ole, ts. hän ei pysty esim. hahmottamaan että keskustelun toinen osapuoli on voinut kokea hänet ahdistelijana ja kiusaajana. Omasta mielestään hän on ollut vain periksiantamaton. Hän ei pysty asettumaan toisen ihmisen asemaan. Hän uskoo että toisen ihmisen kokemus tilanteesta on se miten hän on tilanteen kokenut.
        Autistin mieli siis muistuttaa hyvin pitkälti narsistin mieltä. Ja asperger tosiaan luetaan nykyään autismin kirjoon, niinkuin sanonta kuuluu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleeko huono emootio?
        Niin tulee monelle muullekin, koska tuo henkilö sieppaa jokaisen keskustelun ja alkaa jauhamaan omaa todellisuuttaan.
        Palstalla on arvoa enää jos haluaa kurkistaa autistin ajattelumaailmaan. Case study, ikäänkuin.
        Tuo kirjoittaja uskoo absoluuttiseen totuuteen, joka puolestaan on VAIN se, miten hän on asian ymmärtänyt, kokenut ja tuntenut. Empatiakykyä ei ole, ts. hän ei pysty esim. hahmottamaan että keskustelun toinen osapuoli on voinut kokea hänet ahdistelijana ja kiusaajana. Omasta mielestään hän on ollut vain periksiantamaton. Hän ei pysty asettumaan toisen ihmisen asemaan. Hän uskoo että toisen ihmisen kokemus tilanteesta on se miten hän on tilanteen kokenut.
        Autistin mieli siis muistuttaa hyvin pitkälti narsistin mieltä. Ja asperger tosiaan luetaan nykyään autismin kirjoon, niinkuin sanonta kuuluu.

        Valehtelet, emmehäm ole teistä muista edes keskustelleet, olemme keskustelleet vasta yhdestä aiheesta, tiedänkö minä paremmin oman elämäni vai joku muu, eihän tässä olla kun vasta yhdestä asiasta väännetty, ei siitä yleiskuvaa minusta voi tehdä. Olen aika erilainen kun puhutaan toisen asiasta tai muista asioista tai kun mulla on esim tanssinopettajan rooli autettavan sijaan. Opettajana sain ihan myönteistä palautetta koska mä just haluan vahvistaa jokaisen omaa itseä enkä ole autirtäärinen. Mutta sit autettavan roolissa minusta ei pidetä koska haluan säilyttää itseni enkä kokonaan henkisesti alistua esim- siksi että olen vammautunut, Tuskin tunnistaisitte mua jos näkisitte mua eri asemiin laitettuna.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuleeko huono emootio?
        Niin tulee monelle muullekin, koska tuo henkilö sieppaa jokaisen keskustelun ja alkaa jauhamaan omaa todellisuuttaan.
        Palstalla on arvoa enää jos haluaa kurkistaa autistin ajattelumaailmaan. Case study, ikäänkuin.
        Tuo kirjoittaja uskoo absoluuttiseen totuuteen, joka puolestaan on VAIN se, miten hän on asian ymmärtänyt, kokenut ja tuntenut. Empatiakykyä ei ole, ts. hän ei pysty esim. hahmottamaan että keskustelun toinen osapuoli on voinut kokea hänet ahdistelijana ja kiusaajana. Omasta mielestään hän on ollut vain periksiantamaton. Hän ei pysty asettumaan toisen ihmisen asemaan. Hän uskoo että toisen ihmisen kokemus tilanteesta on se miten hän on tilanteen kokenut.
        Autistin mieli siis muistuttaa hyvin pitkälti narsistin mieltä. Ja asperger tosiaan luetaan nykyään autismin kirjoon, niinkuin sanonta kuuluu.

        Kuka missä on kokenut minut kiusaajana ?

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka missä on kokenut minut kiusaajana ?

        "poiuytrfghj"

        Minä en todellakaan koskaan edes väitä tietäväni toisen kokemusta. Se on täysin periaatteideni vastaista.

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en todellakaan koskaan edes väitä tietäväni toisen kokemusta. Se on täysin periaatteideni vastaista.

        "poiuytredfgh"

        Jos mä olisin noin kauhee miks mä nuorena ennen näitä tragedioita sain lempinimiä kuten "rakkauden professori " ?

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka missä on kokenut minut kiusaajana ?

        "poiuytrfghj"

        Moni tällä palstalla, kun sieppaat aiheet ja alat hölisemään luureista.
        Mitä arvelet: kuinka ahdistavana siellä luureissa oleat vastaajat ovat pitäneet jankutustasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet, emmehäm ole teistä muista edes keskustelleet, olemme keskustelleet vasta yhdestä aiheesta, tiedänkö minä paremmin oman elämäni vai joku muu, eihän tässä olla kun vasta yhdestä asiasta väännetty, ei siitä yleiskuvaa minusta voi tehdä. Olen aika erilainen kun puhutaan toisen asiasta tai muista asioista tai kun mulla on esim tanssinopettajan rooli autettavan sijaan. Opettajana sain ihan myönteistä palautetta koska mä just haluan vahvistaa jokaisen omaa itseä enkä ole autirtäärinen. Mutta sit autettavan roolissa minusta ei pidetä koska haluan säilyttää itseni enkä kokonaan henkisesti alistua esim- siksi että olen vammautunut, Tuskin tunnistaisitte mua jos näkisitte mua eri asemiin laitettuna.

        "poiuytrfghj"

        Mitä valehtelen?
        Kerroin oman kokemukseni sinusta ja esim. siitä miten kaappaat jokaisen aloituksen.
        Kuten esim. tämän.
        Mistä aiheesta ihmiset mielestäsi yrittivät tässä aloituksessa keskustella ennen kuin teit siitä poiu-keskustelun. Lue ja yritä hahmottaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni tällä palstalla, kun sieppaat aiheet ja alat hölisemään luureista.
        Mitä arvelet: kuinka ahdistavana siellä luureissa oleat vastaajat ovat pitäneet jankutustasi?

        Mutta kyse on siitä asetelmasta jossa mun tehtövä ei olekaan helpottaa heidän ahdistustaan. Kohta vaadin ettö mut laitetaan testiin luurivastaajaksi ja gallup ovat soittajat kokeneet minut ahdistavaksi kiusaavaksi tms.
        Siis mä haluan semmoseen testiin !

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kyse on siitä asetelmasta jossa mun tehtövä ei olekaan helpottaa heidän ahdistustaan. Kohta vaadin ettö mut laitetaan testiin luurivastaajaksi ja gallup ovat soittajat kokeneet minut ahdistavaksi kiusaavaksi tms.
        Siis mä haluan semmoseen testiin !

        "poiuytrdfghj"

        Ihan oikeesti mä haluan anonyymisti luuriin vastaamaan jotenkin iin että sitä voidaan tarkkailla kuinka se puhelu menee ja soittajan reaktio. Ilman että tiedetään että se oon mä-

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet, emmehäm ole teistä muista edes keskustelleet, olemme keskustelleet vasta yhdestä aiheesta, tiedänkö minä paremmin oman elämäni vai joku muu, eihän tässä olla kun vasta yhdestä asiasta väännetty, ei siitä yleiskuvaa minusta voi tehdä. Olen aika erilainen kun puhutaan toisen asiasta tai muista asioista tai kun mulla on esim tanssinopettajan rooli autettavan sijaan. Opettajana sain ihan myönteistä palautetta koska mä just haluan vahvistaa jokaisen omaa itseä enkä ole autirtäärinen. Mutta sit autettavan roolissa minusta ei pidetä koska haluan säilyttää itseni enkä kokonaan henkisesti alistua esim- siksi että olen vammautunut, Tuskin tunnistaisitte mua jos näkisitte mua eri asemiin laitettuna.

        "poiuytrfghj"

        "Valehtelet, emmehäm ole teistä muista edes keskustelleet, olemme keskustelleet vasta yhdestä aiheesta, "
        Olitko sinä tämän keskustelun aloituksen aihe?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oikeesti mä haluan anonyymisti luuriin vastaamaan jotenkin iin että sitä voidaan tarkkailla kuinka se puhelu menee ja soittajan reaktio. Ilman että tiedetään että se oon mä-

        "poiuytrfghj"

        Mä haluan luurivastaajatestiin asiantuntevan tuomariston eteen


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä haluan luurivastaajatestiin asiantuntevan tuomariston eteen


        "poiuytrdfghj"

        Jos joku voi mulle järjestää semmosen saatan vaikka tullakin semmoseen

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valehtelet, emmehäm ole teistä muista edes keskustelleet, olemme keskustelleet vasta yhdestä aiheesta, tiedänkö minä paremmin oman elämäni vai joku muu, eihän tässä olla kun vasta yhdestä asiasta väännetty, ei siitä yleiskuvaa minusta voi tehdä. Olen aika erilainen kun puhutaan toisen asiasta tai muista asioista tai kun mulla on esim tanssinopettajan rooli autettavan sijaan. Opettajana sain ihan myönteistä palautetta koska mä just haluan vahvistaa jokaisen omaa itseä enkä ole autirtäärinen. Mutta sit autettavan roolissa minusta ei pidetä koska haluan säilyttää itseni enkä kokonaan henkisesti alistua esim- siksi että olen vammautunut, Tuskin tunnistaisitte mua jos näkisitte mua eri asemiin laitettuna.

        "poiuytrfghj"

        Ei tuo ole valetta, se on mielipide sinusta. Vuorovaikutuksesi muihin keskusteluissa on kömpelöä ja sitä leimaa yleisesti sosiaalisen tilannetajun puute ja spontaanin mukautumisen niukkuus vuorovaikutuskäyttäytymisessä. Toisten ihmisten väärintulkinta antaa autistisesta henkilöstä vaikutelman paranoidisuudesta. Sinulla on vaikeus asettua toisen ihmisen asemaan ja vertaat kaikessa itseesi ja poikkeavaan käsityskykyysi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanon vielä kerran että mun mielestä siellä luurissa tekemällä tehtiin mulle ongelmia ajatuksiin . Siis yksinkertaisesti ne puhelut ei vähentäneet solmuja vaan lisäsivät ja se o fakta.


        "poiuytrdfghj"

        Eilen sanoit lopettavasi puheet luurikeskusteluistasi ja keskittyväsi uusiin tutkimuksiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en ainakaan kuormita terveydenhuoltoa.


        "poiuytrdfghj"

        Neurologia kuormitat ja hänkin on terveydenhoidossa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mä olisin noin kauhee miks mä nuorena ennen näitä tragedioita sain lempinimiä kuten "rakkauden professori " ?

        "poiuytrdfgh"

        Kerropa, mitä tuo nimitys rakkauden professori johtuu? Olit jo kova selloin neuvomaan muita rakkausasioissa vai?


    • Anonyymi

      Siks kun mun erityuskiinnostus oli rakkaus. Opiskelin kaiken mahdollisen rakkaudesta ja höpöttelin sitä aina, Mutta siis opiskelin tulloin lähinnä vain henkistä rakkautta.

      "poiuytrfghjk"

      • Anonyymi

        Mö vöitän että koko tössä jutussa on kyse ennakkoluuloista, kun soittaja e i hoksaa olla ennakkoluuloinen minua kohtaan mitään ongelmaa ei synny.
        Tidennäköisesti on vähintään normaalityytyvöinen

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Ehkä sille soittajalle ei olis kauheeta ettö eläisin tuskansa kuin omani ?

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sille soittajalle ei olis kauheeta ettö eläisin tuskansa kuin omani ?

        "poiuytrdfgh"

        Mutta en vois tehdö pitkään etten sairastu

        "poiuytrdfgh"


    • Anonyymi

      Mä kuuntelinkin paljon ihmisten vaikeuksia nuorena ennen omia tragdioitani, Sillon elin paljon siinä roolissa. Mä olen ollut eräänlaisena terapeuttiharjoittelijana kerran nuorena sijaisena ja sain kuulemma varsin hyvää palautetta.

      "poiuytrdfgh"

      • Anonyymi

        Siis olen tominut lasten tanssinopettajana niin että minun oppilaakseni on halunnut nimenomaan arkoja ja herkkiä lapsia,

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis olen tominut lasten tanssinopettajana niin että minun oppilaakseni on halunnut nimenomaan arkoja ja herkkiä lapsia,

        "poiuytrdfgh"

        Mutta tämä on jotain aivan hullua mihin olen joutunut saatuani lääkeainereaktion ja hermostivaurion . Pähkähullua.


        "poiuytrrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tämä on jotain aivan hullua mihin olen joutunut saatuani lääkeainereaktion ja hermostivaurion . Pähkähullua.


        "poiuytrrfghjk"

        Näin on näreet.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on näreet.

        "poiuytrfghj"

        Tuo rooli sopi siinä mielessä minulle että siihen sopi lempeä ihminen ja sai käyttäytyä lempeästi. Jouduin muusta neurologisesta syystä lopettamaan.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo rooli sopi siinä mielessä minulle että siihen sopi lempeä ihminen ja sai käyttäytyä lempeästi. Jouduin muusta neurologisesta syystä lopettamaan.


        "poiuytrfghj"

        Mulle kävi kerran niin, että ollessani sijaisena yksi oppilas hieman satutti itsensä.
        Mähän olin aivan shokissa. Mutta hämmästyksekseni kävi niin että itsensä satuttanut oppilas vaihtoi mun oppilaaksi.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle kävi kerran niin, että ollessani sijaisena yksi oppilas hieman satutti itsensä.
        Mähän olin aivan shokissa. Mutta hämmästyksekseni kävi niin että itsensä satuttanut oppilas vaihtoi mun oppilaaksi.

        "poiuytrdfghj"

        Mutta nyt mun pitää lopettaa vaikka tänne tulis jotain valejuttuja joltain


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis olen tominut lasten tanssinopettajana niin että minun oppilaakseni on halunnut nimenomaan arkoja ja herkkiä lapsia,

        "poiuytrdfgh"

        Joo, kerroit 21.2.19 olleesi Asperger, narsisti ja psykopaattien läheisten ryhmässä opettamassa maalausta lapsille. Tosin jälkeen päin kerroit valehdelleesi maalailusta ja vaihdoit taiteen lajin tanssitaiteeksi. Että semmoista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tämä on jotain aivan hullua mihin olen joutunut saatuani lääkeainereaktion ja hermostivaurion . Pähkähullua.


        "poiuytrrfghjk"

        Tuosta lääkeainereaktiosta ja hermostovauriosta on näissä ketjuissa ollut monta eri sepitelmää. 9.11.19 kerroit, etteivät lääkärit voineet edes tietää aivovauriosta mitään, kun asiaa ei tutkittu kuin vasta parantumisen jälkeen. Et uskaltanut soittaa ambulanssia hoitovirhepelon takia. Aiemmin kerroit itse englanninkielisiltä sivuilta lukeneesi tuosta hermostovauriosta. jonka diagnoosin sitten annoit itsellesi. 4.4.19 kerroit kuinka äitisi oli vienyt sinut joltain onnettomuuspaikalta autolla kotiin ja kotona alkoi hirmuiset rajut oireet ympäri kehoa, leuat kouristui kiinni ja keho meni kieroksi kuin korkkiruuvi. Sitten on vielä se lääkeainereaktio, jonka johdosta sait hermostovaurion. Vaikuttaa siltä, ettei näistä mikään tarina ole tosi.

        41neurologistavaivaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo rooli sopi siinä mielessä minulle että siihen sopi lempeä ihminen ja sai käyttäytyä lempeästi. Jouduin muusta neurologisesta syystä lopettamaan.


        "poiuytrfghj"

        "Tuo rooli sopi siinä mielessä…..6.11.19 kerroit lopettaneesi sen tanssimisen, ettet vaikuttaisi liian egoistiselta????? Netti muistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle kävi kerran niin, että ollessani sijaisena yksi oppilas hieman satutti itsensä.
        Mähän olin aivan shokissa. Mutta hämmästyksekseni kävi niin että itsensä satuttanut oppilas vaihtoi mun oppilaaksi.

        "poiuytrdfghj"

        Mitä arvostettavaa siinä on, että tanssinopettaja menee shokkiin, kun oppilas loukkaa itsensä. Eli opettaja muuttuu hyödyttömäksi riesaksi onnettomuustilanteessa, jossa tärkeintä on pelastaa se koipi tai muu raaja.
        Kunnia sille henkilölle, joka pysyi rauhallisena, antoi ensiavun, huolehti jatkohoitoon pääsyn ja soitti vanhemmille.


    • Anonyymi

      Tiedän -liian hyvin- tilanteen, jossa "luurien" vastaaja on saanut itsetuhoisen nuoren elämän pelastettua. Rauhoittamalla ja ohjaamalla ammattiapuun. Arvokasta työtä.
      Se näiden puhelimien tehtävä mielestäni onkin: rauhoittaa tilanne ja ohjata sinne mistä apua saa.
      Kenellekään ne eivät tarjoa henkilöterapiaa, eivät myöskään ole mikään chat-kanava.
      Kriisiavun tarvitsijoita on paljon, ts. pahassakin kriisissä olevan on vaikea saada puheluaan läpi. Vaikeassa kriisissä ihminen myös luovuttaa helposti. Palvelun turha kuormittaminen on moraalitonta.
      Itse olen pohjattoman kiitollinen sille tuntemattomalle joka nuoren puheluun vastasi.
      Enkä voi ymmärtää noiden palvelujen häiriköintiä.

      • Anonyymi

        Poiun kokemus luureista on aivan päinvastainen. Sekoittivat hänen päänsä vilpillisillä valeilla ja kauhuemotionaalisilla iskuilla, aivosolut menivät luurien puheista kaoottiseen tilaan, tuli aivosähkökäyrähäiriöitä, mielikuvansa villiintyivät häiritseviksi ja niitä oli vaikea saada loppumaan. Pelkäsi tulevansa hulluksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poiun kokemus luureista on aivan päinvastainen. Sekoittivat hänen päänsä vilpillisillä valeilla ja kauhuemotionaalisilla iskuilla, aivosolut menivät luurien puheista kaoottiseen tilaan, tuli aivosähkökäyrähäiriöitä, mielikuvansa villiintyivät häiritseviksi ja niitä oli vaikea saada loppumaan. Pelkäsi tulevansa hulluksi.

        Hänenkin tapauksessaan (kertomansa aivovaurio) on todennäköisesti yritetty ohjata lääkäriin. Varsinkin jos kotona on alaikäinen lapsi ja vanhempi ei selviä edes jokapäiväisistä toimista kuten kaupassa käynti.
        Tuossa tilanteessa tosin lastensuojelun puuttuminen kodin tilanteeseen on voinut pelottaa. Toisaalta eikö se tuossa tilanteessa olisi kuitenkin ollut juuri lapsen ja ehkä koko perheen etu?
        Diagnosoituihin aivovaurioihin on saatavissa kuntoutusta, muuta apua, ellei jopa henkilökohtainen avustaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hänenkin tapauksessaan (kertomansa aivovaurio) on todennäköisesti yritetty ohjata lääkäriin. Varsinkin jos kotona on alaikäinen lapsi ja vanhempi ei selviä edes jokapäiväisistä toimista kuten kaupassa käynti.
        Tuossa tilanteessa tosin lastensuojelun puuttuminen kodin tilanteeseen on voinut pelottaa. Toisaalta eikö se tuossa tilanteessa olisi kuitenkin ollut juuri lapsen ja ehkä koko perheen etu?
        Diagnosoituihin aivovaurioihin on saatavissa kuntoutusta, muuta apua, ellei jopa henkilökohtainen avustaja.

        Haluaisin edelleen uskoa suomalaiseen yhteiskuntaan. Että koulu, kouluterveydenhuolto, lapsen isä, isovanhemmat tai muut lapsen läheiset olisivat ottaneet yhteyttä lastensuojeluun, kun tämän vammaepisodin alussa selvästikin ala-asteikäinen lapsi on joutunut toimimaan omana huoltajanaan. Ehkä äitinsäkin huoltajana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisin edelleen uskoa suomalaiseen yhteiskuntaan. Että koulu, kouluterveydenhuolto, lapsen isä, isovanhemmat tai muut lapsen läheiset olisivat ottaneet yhteyttä lastensuojeluun, kun tämän vammaepisodin alussa selvästikin ala-asteikäinen lapsi on joutunut toimimaan omana huoltajanaan. Ehkä äitinsäkin huoltajana.

        Tämä kyseinen henkilö on kertonut olevansa Asperger ja mielestäni hänen kertomuksiinsa ei voi varauksitta luottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kyseinen henkilö on kertonut olevansa Asperger ja mielestäni hänen kertomuksiinsa ei voi varauksitta luottaa.

        Asperger ei vähennä mitenkään luotettavuutta, enemmänkin päinvastoin.
        Siis ei pidä edes valkoisista valheista.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asperger ei vähennä mitenkään luotettavuutta, enemmänkin päinvastoin.
        Siis ei pidä edes valkoisista valheista.

        "poiuytrfghj"

        Mutta olemme ihmisiä ja täysin varauksitta voi luottaa vain Jumalaan

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaisin edelleen uskoa suomalaiseen yhteiskuntaan. Että koulu, kouluterveydenhuolto, lapsen isä, isovanhemmat tai muut lapsen läheiset olisivat ottaneet yhteyttä lastensuojeluun, kun tämän vammaepisodin alussa selvästikin ala-asteikäinen lapsi on joutunut toimimaan omana huoltajanaan. Ehkä äitinsäkin huoltajana.

        Nyt saa tämä asiaton kiusaaminen loppua.
        Mun huoltajana ei ole ollut kuin Jumala.


        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt saa tämä asiaton kiusaaminen loppua.
        Mun huoltajana ei ole ollut kuin Jumala.


        "poiuytredfgh"

        Uskomattoman ala-arvoista ja henkisesti kehittymätöntä meno täällä. En oikeen kehtaa kuulua mukaan tähän seuraan.

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poiun kokemus luureista on aivan päinvastainen. Sekoittivat hänen päänsä vilpillisillä valeilla ja kauhuemotionaalisilla iskuilla, aivosolut menivät luurien puheista kaoottiseen tilaan, tuli aivosähkökäyrähäiriöitä, mielikuvansa villiintyivät häiritseviksi ja niitä oli vaikea saada loppumaan. Pelkäsi tulevansa hulluksi.

        Joo ihan tosi kauheeta oli. Ja nää muistutukset on myös jonkin verran kauheeta.
        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi

        Mä nimenomaan en ole halunnut keskusteluterapiaa ollenkaan koska se on hermostovauriossa liian raskastakin. Tämä on niin idioottia juttua kun jotkut ei tajua mitään vaikka 5 vuotta hokis.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä nimenomaan en ole halunnut keskusteluterapiaa ollenkaan koska se on hermostovauriossa liian raskastakin. Tämä on niin idioottia juttua kun jotkut ei tajua mitään vaikka 5 vuotta hokis.

        "poiuytrfghj"

        Olkaa keskenänne,
        minä haluan pysyvästi kokonaan muihin seuroihin kun nämä tämmöset. Eläkää vaan siellä pimeydessänne. heippa.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi

        Mua siellä peloteltiin pelottavilla jutuilla niissä luureissa. Tärisin pelosta kauttaaltaan.


        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua siellä peloteltiin pelottavilla jutuilla niissä luureissa. Tärisin pelosta kauttaaltaan.


        "poiuytredfgh"

        En minä niiltä apua pois halua ketkä kokee että auttaa. Mulle oli kauhukokemus


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkaa keskenänne,
        minä haluan pysyvästi kokonaan muihin seuroihin kun nämä tämmöset. Eläkää vaan siellä pimeydessänne. heippa.


        "poiuytrfghj"

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

        Ootte näiti ihmisiä jotka tulee kateellisiksi jos kuulee mitään hyvää ja kaunista


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootte näiti ihmisiä jotka tulee kateellisiksi jos kuulee mitään hyvää ja kaunista


        "poiuytrdfgh"

        Sinulle EI VOI OLLA mistään kateellinen. Kommenteissasi ei ole mitään hyvää eikä kaunista, ainoastaan oman egosi nostelua ja valheita. Narsistin peruspiirteitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle EI VOI OLLA mistään kateellinen. Kommenteissasi ei ole mitään hyvää eikä kaunista, ainoastaan oman egosi nostelua ja valheita. Narsistin peruspiirteitä

        Olis tarvinnu sosiaaliapua jotta ei olis pystynyt kirjoittelemaan huippupistellä yliopistoon.
        En tiedä onko mulla väärä käsitys mutta luulen että lastenkotilapset harvemmin sellaisia kirjoittelee. Kiitos ja näkemiin. Mä menen parempaan seuraan.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olis tarvinnu sosiaaliapua jotta ei olis pystynyt kirjoittelemaan huippupistellä yliopistoon.
        En tiedä onko mulla väärä käsitys mutta luulen että lastenkotilapset harvemmin sellaisia kirjoittelee. Kiitos ja näkemiin. Mä menen parempaan seuraan.

        "poiuytrfghj"

        Ihan jo jostain lehdistä lukemalla oon saanut käsityksen että lastenkotilapset usein jopa käyttää päihteitä .

        "poiuygfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan jo jostain lehdistä lukemalla oon saanut käsityksen että lastenkotilapset usein jopa käyttää päihteitä .

        "poiuygfghj"

        Olkoon vaikka egoa mutta nyt heippa


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkoon vaikka egoa mutta nyt heippa


        "poiuytrfghjk"

        Justiin kuulin radiosta että lastenkodeissa on jopa väkivaltaa henkilökuntaa kohtaan. Tai tiedän itsekin kun olin nuoreba työkokeilussa lastenkodissa niin jouduin keskeyttään kun en osannut väistellä päähän voimalla lentäviä esineitä.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justiin kuulin radiosta että lastenkodeissa on jopa väkivaltaa henkilökuntaa kohtaan. Tai tiedän itsekin kun olin nuoreba työkokeilussa lastenkodissa niin jouduin keskeyttään kun en osannut väistellä päähän voimalla lentäviä esineitä.

        "poiuytrdfghj"

        No mutta hyvää jatkoa

        "poiuytfrghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan jo jostain lehdistä lukemalla oon saanut käsityksen että lastenkotilapset usein jopa käyttää päihteitä .

        "poiuygfghj"

        Älä leimaa sijaisperheisiin ja lastenkoteihin sijoitettuja lapsia. Valtaosa heistä on sijoitettuna koska vanhempansa/huoltajansa eivät ole toimineet niinkuin vanhemman kuuluu.
        Koitat antaa kuvan, että sijoitetut lapset ovat jotain lapsialkoholisteja tai -narkkareita.
        Sijoitettu lapsi voi kuule aivan hyvin päätyä huippupisteillä yliopistoon, jos lapsuuden ja nuoruuden kasvuolot saadaan kuntoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Justiin kuulin radiosta että lastenkodeissa on jopa väkivaltaa henkilökuntaa kohtaan. Tai tiedän itsekin kun olin nuoreba työkokeilussa lastenkodissa niin jouduin keskeyttään kun en osannut väistellä päähän voimalla lentäviä esineitä.

        "poiuytrdfghj"

        Kukaan ei olisi päästänyt sua lähellekään lastenkotia työkokeiluun. Olisi ollut vastuutonta.
        Mutta näitä sun höpötyksiäsi (suom. vale) näyttää tulevan kiihtyvää tahtia lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä leimaa sijaisperheisiin ja lastenkoteihin sijoitettuja lapsia. Valtaosa heistä on sijoitettuna koska vanhempansa/huoltajansa eivät ole toimineet niinkuin vanhemman kuuluu.
        Koitat antaa kuvan, että sijoitetut lapset ovat jotain lapsialkoholisteja tai -narkkareita.
        Sijoitettu lapsi voi kuule aivan hyvin päätyä huippupisteillä yliopistoon, jos lapsuuden ja nuoruuden kasvuolot saadaan kuntoon.

        Joo vastasin siksi, että jos oma vanhempi on hyvä vanhempi niin ei kannata mennä turhaan lastenkotiin, sitä tarkoitin, En oikein voi vastata nyt enää mitään koska toimitte kuin narsistit, sano mitä vain niin käännetään vastaan. Kiitos teen nyt niinkuin narsistien kanssa tehdään. ...no contact



        "poiuytrffghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei olisi päästänyt sua lähellekään lastenkotia työkokeiluun. Olisi ollut vastuutonta.
        Mutta näitä sun höpötyksiäsi (suom. vale) näyttää tulevan kiihtyvää tahtia lisää.

        No se oli sellainen mihin oli pakko mennä työkokeiluun. Työvoimatoimisto määräsi. Kuten kerroin minut yritettiin määrätä myös vanhusten kotihoitajaksi.

        "poiuytrdrfg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se oli sellainen mihin oli pakko mennä työkokeiluun. Työvoimatoimisto määräsi. Kuten kerroin minut yritettiin määrätä myös vanhusten kotihoitajaksi.

        "poiuytrdrfg"

        He olis pitäneet minut siellä lastenkodissa mutta mun oli pakko lähteä kun pelkäsn niin lasten välivaltaa. Siellä oli lapsia joita piti poliisin hakea väkivallan vuoksi.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He olis pitäneet minut siellä lastenkodissa mutta mun oli pakko lähteä kun pelkäsn niin lasten välivaltaa. Siellä oli lapsia joita piti poliisin hakea väkivallan vuoksi.

        "poiuytrdfghj"

        siis kun se 10 v poika oli fyysesti voimakkaampi paljon ku minä


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        siis kun se 10 v poika oli fyysesti voimakkaampi paljon ku minä


        "poiuytrfghj"

        niin en mä voinu olla sitä työkokeilua loppuun


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä leimaa sijaisperheisiin ja lastenkoteihin sijoitettuja lapsia. Valtaosa heistä on sijoitettuna koska vanhempansa/huoltajansa eivät ole toimineet niinkuin vanhemman kuuluu.
        Koitat antaa kuvan, että sijoitetut lapset ovat jotain lapsialkoholisteja tai -narkkareita.
        Sijoitettu lapsi voi kuule aivan hyvin päätyä huippupisteillä yliopistoon, jos lapsuuden ja nuoruuden kasvuolot saadaan kuntoon.

        Mua kiinnostaa tässä yhteydessä vain oma asiani. Toisten asiat käsittelen erilleen omistani jos minun niitä täytyy hoitaa ja kaikki lapsia pitää kunnioittaa. Ongelmat ei ole koskaan lasten vika.


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua kiinnostaa tässä yhteydessä vain oma asiani. Toisten asiat käsittelen erilleen omistani jos minun niitä täytyy hoitaa ja kaikki lapsia pitää kunnioittaa. Ongelmat ei ole koskaan lasten vika.


        "poiuytredfghj"

        Mut jos lapsi on kovin väkivaltainen ja voimakas varmaan tarttis olla isokokoinen hoitaja ettei pelkää-

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mut jos lapsi on kovin väkivaltainen ja voimakas varmaan tarttis olla isokokoinen hoitaja ettei pelkää-

        "poiuytrdfghj"

        Mutta en jaksa enää kirjottaa kun ei mua oikeesti kiinosta nää jutut. Jouduin vaan tämmösiin mukaan sattumoisin.


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta en jaksa enää kirjottaa kun ei mua oikeesti kiinosta nää jutut. Jouduin vaan tämmösiin mukaan sattumoisin.


        "poiuytrfghjk"

        Siitää kritisoin luuria, koin mua vedettiin ihmejuttuihin mukaan mitkä ei liity minuun mitään.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitää kritisoin luuria, koin mua vedettiin ihmejuttuihin mukaan mitkä ei liity minuun mitään.

        "poiuytrfghj"

        Ei mun tarvi mun mielestä saatuani hermostovaurion alkaa henkisellä tasolla hoitamaan kaikkia yhteiskunnan ongelmia, Miks mua semmosiin on vedetty mukaan puhumaan edes.

        "poiuytrrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mun tarvi mun mielestä saatuani hermostovaurion alkaa henkisellä tasolla hoitamaan kaikkia yhteiskunnan ongelmia, Miks mua semmosiin on vedetty mukaan puhumaan edes.

        "poiuytrrfghjk"

        Niitten puhelinten vastaajien piti hoitaa kaikkia ongelmia, mut ei kai soittajienkin ? Mä koin että soittajakin joutui mukaan hoitamaan kaikkia ongelmia mitä luurin tulee.
        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi

        Se kaikki tulee sitten ikäänkuin luuria pitkin kotiisi niin ettö oot sitten aivan pää pyörällä monta vuotta


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kaikki tulee sitten ikäänkuin luuria pitkin kotiisi niin ettö oot sitten aivan pää pyörällä monta vuotta


        "poiuytrdfghj"

        No mutta nyt mulla on uusi suunta jo löytyny, että hei hei


        "poiuytrffghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta nyt mulla on uusi suunta jo löytyny, että hei hei


        "poiuytrffghjk"

        Sanoinkin heille monta kertaa ettö mulle tulee sieltö luuria pitkin kriisi ja he vaan nauroi. Mut tuli oikeesti.

        no mut hei hei


        "poiuytredfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei olisi päästänyt sua lähellekään lastenkotia työkokeiluun. Olisi ollut vastuutonta.
        Mutta näitä sun höpötyksiäsi (suom. vale) näyttää tulevan kiihtyvää tahtia lisää.

        Nämä poiun valeet alkavat olemaan jo aivan järkyttäviä..


    • Anonyymi

      Nyt on tullut taas oikein valheiden virta. Että tuo olisi laitettu työkkäristä lastenkotiin sellaiseen työkokeiluun ja tehtävään jossa olisi jostain syystä joutunut ottamaan fyysistä kontaktia lapseen.
      Lukekaa itse alta kooste viimeisimmästä fiktiosta.

      "Ihan jo jostain lehdistä lukemalla oon saanut käsityksen että lastenkotilapset usein jopa käyttää päihteitä ."

      "Justiin kuulin radiosta että lastenkodeissa on jopa väkivaltaa henkilökuntaa kohtaan. Tai tiedän itsekin kun olin nuoreba työkokeilussa lastenkodissa niin jouduin keskeyttään kun en osannut väistellä päähän voimalla lentäviä esineitä. "

      "No se oli sellainen mihin oli pakko mennä työkokeiluun. Työvoimatoimisto määräsi. Kuten kerroin minut yritettiin määrätä myös vanhusten kotihoitajaksi. "

      "He olis pitäneet minut siellä lastenkodissa mutta mun oli pakko lähteä kun pelkäsn niin lasten välivaltaa. Siellä oli lapsia joita piti poliisin hakea väkivallan vuoksi."

      "siis kun se 10 v poika oli fyysesti voimakkaampi paljon ku minä"
      "niin en mä voinu olla sitä työkokeilua loppuun"

      • Anonyymi

        Käsittääkseni lastenkodeissa on myös paljon kovia kokeneita ja arkoja noiden väkivaltaisesti "acting out" seassa. Se ei ole hyvä juttu että ovat sikin sokin riippumatta taustastaan ja oirehdinnastaan. Itse en oirehtinut muuta kuin koulupudokkaana enkä niin ollen ole saanut tarvittavaa avustusta vaikeisiin vanhemmuuskonflikteihin joiden keskiössä olin. Niinpä olen ajelehtinut ihan yksikseen ikätovereiden seuroissa. tai niistä riippumatta, kuin laiva ilman satamaa ja navigaattoria. Tosi huonosti olisi voinut käydä, tällä kertaa vain huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni lastenkodeissa on myös paljon kovia kokeneita ja arkoja noiden väkivaltaisesti "acting out" seassa. Se ei ole hyvä juttu että ovat sikin sokin riippumatta taustastaan ja oirehdinnastaan. Itse en oirehtinut muuta kuin koulupudokkaana enkä niin ollen ole saanut tarvittavaa avustusta vaikeisiin vanhemmuuskonflikteihin joiden keskiössä olin. Niinpä olen ajelehtinut ihan yksikseen ikätovereiden seuroissa. tai niistä riippumatta, kuin laiva ilman satamaa ja navigaattoria. Tosi huonosti olisi voinut käydä, tällä kertaa vain huonosti.

        Myötätuntoa tunnen. Ei ole sulla ollut hyvät lähtökohdat.
        En kuitenkaa voi uskoa että te toimisto olisi määrännyt työkokeiluun lastensuojelulaitokseen, työskentelemään huostaanotettujen ala-asteikäisten lasten kanssa, täysin ammattiaidottoman henkilön, jolla on asperger ja kyvyttömyyttä sosiaalisessa kanssakäymisessä.
        Mutta tiedä häntä, onhan noita lastensuojelulaitoksia viime aikoina ollut poliisitutkinnassakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myötätuntoa tunnen. Ei ole sulla ollut hyvät lähtökohdat.
        En kuitenkaa voi uskoa että te toimisto olisi määrännyt työkokeiluun lastensuojelulaitokseen, työskentelemään huostaanotettujen ala-asteikäisten lasten kanssa, täysin ammattiaidottoman henkilön, jolla on asperger ja kyvyttömyyttä sosiaalisessa kanssakäymisessä.
        Mutta tiedä häntä, onhan noita lastensuojelulaitoksia viime aikoina ollut poliisitutkinnassakin.

        Niissä on varmaan jos jonkinmoista yrittäjää. Hyvät rahat niistä käärii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niissä on varmaan jos jonkinmoista yrittäjää. Hyvät rahat niistä käärii.

        No mulla ei ollut sillon vielä Aspergerdiagnoosia, ja mä olen täysin kyvykäs ja hyväkin hoitamaan lapsia paitsi siltä osin että ympäristön aistihavainnoinnissani on siinä määrin puutteita, että jos on ympärillä monta lasta yhtä aikaa on riskinä, että aiheutuu haavereita niin etten huomaa. Tuosta syystä lopetin työskentelyn lasten kanssa. Ja hermostovauriossa aistihavainnointi heikkeni entisestään. Mutta emotionaalisesti olen hyvä hoitamaan lapsia. Siis henkisesti kypsä ihminen olen hoitamaan lapsia. Vika on vain aistitoiminnoissa, ei missään muualla. Siis ihan samantyyppisesti kuin näkövamma esim.
        Kyseessä ei ole psyykehäiriö eikä älyllinen kehitysvamma.
        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mulla ei ollut sillon vielä Aspergerdiagnoosia, ja mä olen täysin kyvykäs ja hyväkin hoitamaan lapsia paitsi siltä osin että ympäristön aistihavainnoinnissani on siinä määrin puutteita, että jos on ympärillä monta lasta yhtä aikaa on riskinä, että aiheutuu haavereita niin etten huomaa. Tuosta syystä lopetin työskentelyn lasten kanssa. Ja hermostovauriossa aistihavainnointi heikkeni entisestään. Mutta emotionaalisesti olen hyvä hoitamaan lapsia. Siis henkisesti kypsä ihminen olen hoitamaan lapsia. Vika on vain aistitoiminnoissa, ei missään muualla. Siis ihan samantyyppisesti kuin näkövamma esim.
        Kyseessä ei ole psyykehäiriö eikä älyllinen kehitysvamma.
        "poiuytfrdfghj"

        Huomaan että neurologini oli erttäin oikeassa sanoessaan että minun ei kannata kertoa diagoosia muille ihmisille, koska Aspergerini on tämän tyyppinen ettei sitä edes huomaa päällepäin.


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaan että neurologini oli erttäin oikeassa sanoessaan että minun ei kannata kertoa diagoosia muille ihmisille, koska Aspergerini on tämän tyyppinen ettei sitä edes huomaa päällepäin.


        "poiuytrfghjk"

        Tämä kertominenhan aiheuttaa selvää vahinkoa ja aivan vinksoja harhaluuloja ihmisille,
        Päädyin kertomaan sen haittavaitutusreaktion vuoksi koska Asperger altistaa haittavaikutusreaktioille. Että siis tietää siitäkin syystä jatkossa olettaa, että normaalia sietokykyä tollasille kemikaleille ei välttis ole,

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni lastenkodeissa on myös paljon kovia kokeneita ja arkoja noiden väkivaltaisesti "acting out" seassa. Se ei ole hyvä juttu että ovat sikin sokin riippumatta taustastaan ja oirehdinnastaan. Itse en oirehtinut muuta kuin koulupudokkaana enkä niin ollen ole saanut tarvittavaa avustusta vaikeisiin vanhemmuuskonflikteihin joiden keskiössä olin. Niinpä olen ajelehtinut ihan yksikseen ikätovereiden seuroissa. tai niistä riippumatta, kuin laiva ilman satamaa ja navigaattoria. Tosi huonosti olisi voinut käydä, tällä kertaa vain huonosti.

        joo mä muistan siellä lastenkodissa oli pieni arka lapsi ja pyrinkin nuo muutama päivää siellä työskennellessäni oleilelemaan hänen kanssaan ja se sujui hyvin ja lapsi viihtyi hyvin. Jotain leikin kanssaan pikkueläimillä ja juttelin emotionaaisesti lempeitä .

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        joo mä muistan siellä lastenkodissa oli pieni arka lapsi ja pyrinkin nuo muutama päivää siellä työskennellessäni oleilelemaan hänen kanssaan ja se sujui hyvin ja lapsi viihtyi hyvin. Jotain leikin kanssaan pikkueläimillä ja juttelin emotionaaisesti lempeitä .

        "poiuytfrdfghj"

        Mutta tosta on siis yli 20 vuotta aikaa

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta tosta on siis yli 20 vuotta aikaa

        "poiuytrfghj"

        Lähemmäs 30 vuotta sitten oli tuo työkokeilu

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähemmäs 30 vuotta sitten oli tuo työkokeilu

        "poiuytrdfghj"

        Minua jotkut kritisoi että tanssinopetin lapsia niin että päästin vanhemmat seuraamaan tunteja niin oli varmistavia silmäpareja tuon havainnoinnin osalta, jos en huomaisi jotain.
        Mut mä tykkäsin että on vanhemmat katsomassa. Eräänlainen opetuksen laatutaekin.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua jotkut kritisoi että tanssinopetin lapsia niin että päästin vanhemmat seuraamaan tunteja niin oli varmistavia silmäpareja tuon havainnoinnin osalta, jos en huomaisi jotain.
        Mut mä tykkäsin että on vanhemmat katsomassa. Eräänlainen opetuksen laatutaekin.

        "poiuytrdfghj"

        Oli kaikkien alojen ihmisiä tunteja seuraavissa vanhemmissa, että kyllä joku olisi huomauttanut jos opetuksessa olisi ollut mitään vikaa,

        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kaikkien alojen ihmisiä tunteja seuraavissa vanhemmissa, että kyllä joku olisi huomauttanut jos opetuksessa olisi ollut mitään vikaa,

        "poiuytrfghjk"

        Mut nyt mä en jaksa olla enää täällä. Ku minä olen oikeesti päässyt tekemään paljon kehittyneempiä juttuja.

        Kiitos ja hyvää jatkoa


        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kaikkien alojen ihmisiä tunteja seuraavissa vanhemmissa, että kyllä joku olisi huomauttanut jos opetuksessa olisi ollut mitään vikaa,

        "poiuytrfghjk"

        Sanoisin vielä että tollaseen yksityiseen maksulliseen tanssinopetukseen osallistuu sivistyneiden ihmisten lapsia tyypillisesti.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoisin vielä että tollaseen yksityiseen maksulliseen tanssinopetukseen osallistuu sivistyneiden ihmisten lapsia tyypillisesti.

        "poiuytrdfghj"

        Ja vuosia sitä tein kaikki katsomassa, että kyllä se olisi huomattu jos opetuksessa olisi ollut jotakin laadullista vikaa. Nyt en jaksa enää olla täällä loukattavana. En olisi ikinä tänne tullutkaan ilman hermostovauriota ja luurimanipulointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vuosia sitä tein kaikki katsomassa, että kyllä se olisi huomattu jos opetuksessa olisi ollut jotakin laadullista vikaa. Nyt en jaksa enää olla täällä loukattavana. En olisi ikinä tänne tullutkaan ilman hermostovauriota ja luurimanipulointia.

        Luurissa akateemisesti koulutettu taiteen ammattilainen ymmärsi että taiteilijoille voi käydä tämmöstä jos sanon omin sanoin "vainotuksi" päätymistä.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luurissa akateemisesti koulutettu taiteen ammattilainen ymmärsi että taiteilijoille voi käydä tämmöstä jos sanon omin sanoin "vainotuksi" päätymistä.

        "poiuytrdfgh"

        Mutta jotta se loppuu, häippään nyt näistä ainakin tässä vaiheessa turhista keskuteluista,

        "poiuytfrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mulla ei ollut sillon vielä Aspergerdiagnoosia, ja mä olen täysin kyvykäs ja hyväkin hoitamaan lapsia paitsi siltä osin että ympäristön aistihavainnoinnissani on siinä määrin puutteita, että jos on ympärillä monta lasta yhtä aikaa on riskinä, että aiheutuu haavereita niin etten huomaa. Tuosta syystä lopetin työskentelyn lasten kanssa. Ja hermostovauriossa aistihavainnointi heikkeni entisestään. Mutta emotionaalisesti olen hyvä hoitamaan lapsia. Siis henkisesti kypsä ihminen olen hoitamaan lapsia. Vika on vain aistitoiminnoissa, ei missään muualla. Siis ihan samantyyppisesti kuin näkövamma esim.
        Kyseessä ei ole psyykehäiriö eikä älyllinen kehitysvamma.
        "poiuytfrdfghj"

        Jopa 75% AS-henkilöistä on kehitysvammaisia tutkimuksen mukaan. Latelet taas uusia valheita. Koskaan et ole hoitanut lapsia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jopa 75% AS-henkilöistä on kehitysvammaisia tutkimuksen mukaan. Latelet taas uusia valheita. Koskaan et ole hoitanut lapsia.

        Ei ole totta. As diagnoosin edellytys on ollut että ei ole älyllisessä kehityksessä vikaa. Ei AS diagnoosia mun käsittääkseen pitäis edes voida saada älyvammaisen.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole totta. As diagnoosin edellytys on ollut että ei ole älyllisessä kehityksessä vikaa. Ei AS diagnoosia mun käsittääkseen pitäis edes voida saada älyvammaisen.

        "poiuytrfghj"

        Vanhanaikaisen autismidiagnoosin saaneista voi olla suuri prosentti kehitysvammaisia.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhanaikaisen autismidiagnoosin saaneista voi olla suuri prosentti kehitysvammaisia.

        "poiuytrfghj"

        Aspergerdiagnoosillahan loppuenlopuksi ei sellaisenaan ollut kovin pitkää kautta historiassamme. Samat vaivat nimetään jatkossa hieman erikaisilla nimikkeillä käsittääkseni uusia diagnooseja tähtäessä, eikä Aspergereja sellaisenaan enää diagnosoida.

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aspergerdiagnoosillahan loppuenlopuksi ei sellaisenaan ollut kovin pitkää kautta historiassamme. Samat vaivat nimetään jatkossa hieman erikaisilla nimikkeillä käsittääkseni uusia diagnooseja tähtäessä, eikä Aspergereja sellaisenaan enää diagnosoida.

        "poiuytrfdfgh"

        Tietämättömät ihmiset ovat pelottavia kun heille voi uskotella mitä vain, itsellenikin vielä luurisoittelun aikaan.


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietämättömät ihmiset ovat pelottavia kun heille voi uskotella mitä vain, itsellenikin vielä luurisoittelun aikaan.


        "poiuytrfghjk"

        Mutta mä menin niinllä uskotteluilla jonnein "harhan äärirajoille" niin että tajusin ettei ne opetukset voi olla totta,

        "poiuytfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mä menin niinllä uskotteluilla jonnein "harhan äärirajoille" niin että tajusin ettei ne opetukset voi olla totta,

        "poiuytfghjk"

        En jaksais enää vastata

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole totta. As diagnoosin edellytys on ollut että ei ole älyllisessä kehityksessä vikaa. Ei AS diagnoosia mun käsittääkseen pitäis edes voida saada älyvammaisen.

        "poiuytrfghj"

        Tutkimusten mukaan Aspergerin oireyhtymä on keskushermoston kehityshäiriö, tarkkaamattomuutta, hajamielisyyttä, omissa maailmoissaan haaveilua. ADHD:n kaltaisia piirteitä esiintyy 40%: lla, syömishäiriöt tavallisia, jotka johtuu usein aistiongelmista, pakko-oireita on joka 4:llä, erilaisia fobioita esiintyy kolmanneksella, yleisimpänä sosiaaliset pelot, unihäiriöitä 50-70>%:lla, kokee maailman hyvin erilaisena kuin valtaväestö ym. ym, suoraan professorien tekemistä tilastoista tiedot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tutkimusten mukaan Aspergerin oireyhtymä on keskushermoston kehityshäiriö, tarkkaamattomuutta, hajamielisyyttä, omissa maailmoissaan haaveilua. ADHD:n kaltaisia piirteitä esiintyy 40%: lla, syömishäiriöt tavallisia, jotka johtuu usein aistiongelmista, pakko-oireita on joka 4:llä, erilaisia fobioita esiintyy kolmanneksella, yleisimpänä sosiaaliset pelot, unihäiriöitä 50-70>%:lla, kokee maailman hyvin erilaisena kuin valtaväestö ym. ym, suoraan professorien tekemistä tilastoista tiedot.

        on joo hajamielisyyttä ja omissa maailmoissa haaveiua ja aistiongelmia ja omanlainen kokemustapa ilmeisesti. Mutta näihin voi perehtyä tieteellisesti paljon syvällisemminkin hermoston toimintaa ajatellen, joten en jättäydy noiden ominausuuksien vangiksi, .


        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on joo hajamielisyyttä ja omissa maailmoissa haaveiua ja aistiongelmia ja omanlainen kokemustapa ilmeisesti. Mutta näihin voi perehtyä tieteellisesti paljon syvällisemminkin hermoston toimintaa ajatellen, joten en jättäydy noiden ominausuuksien vangiksi, .


        "poiuytrdfghjk"

        Siis vaikka mä en pääsis niistä ominaisuuksista fyysisesti eroon, niin ajattelua voin kehittää niiden tuollepuolen, joten ikäänkuin vain keho on Asperger, muttei sielu

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        on joo hajamielisyyttä ja omissa maailmoissa haaveiua ja aistiongelmia ja omanlainen kokemustapa ilmeisesti. Mutta näihin voi perehtyä tieteellisesti paljon syvällisemminkin hermoston toimintaa ajatellen, joten en jättäydy noiden ominausuuksien vangiksi, .


        "poiuytrdfghjk"

        Niiden ominaisuuksien vankihan sä jo olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis vaikka mä en pääsis niistä ominaisuuksista fyysisesti eroon, niin ajattelua voin kehittää niiden tuollepuolen, joten ikäänkuin vain keho on Asperger, muttei sielu

        "poiuytrfghj"

        Ei mun kannata kaiken päivää hokea; "Olen Asperger, olen Asperger", siis tolleen ajattelua rajoittaen vaikka oliskin aistiongelmia, jotka mun pääasiallinen ongelma on ollut. On poikkeuksellisuuksia aistimisessa juurikin. Mutta se on se keho ja sen hermosto joita voin tutkia myös niiden tuoltapuolen, Aspergeriin liitetään myös ulkopuolisen tarkkailijan kyky usein. Ja sen tarkkailijan ei tarvi olla mitenkään niin Asperger. vaikka keho ei ominaisuuksistaan vapautuisikaan. Siis esim. jos on huono näkö, eikä se ikinä siitä parane, niin ei mun koko persoonaa kannata rajoittaa huononäköisyyteen noin muuten.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mun kannata kaiken päivää hokea; "Olen Asperger, olen Asperger", siis tolleen ajattelua rajoittaen vaikka oliskin aistiongelmia, jotka mun pääasiallinen ongelma on ollut. On poikkeuksellisuuksia aistimisessa juurikin. Mutta se on se keho ja sen hermosto joita voin tutkia myös niiden tuoltapuolen, Aspergeriin liitetään myös ulkopuolisen tarkkailijan kyky usein. Ja sen tarkkailijan ei tarvi olla mitenkään niin Asperger. vaikka keho ei ominaisuuksistaan vapautuisikaan. Siis esim. jos on huono näkö, eikä se ikinä siitä parane, niin ei mun koko persoonaa kannata rajoittaa huononäköisyyteen noin muuten.

        "poiuytfghj"

        ei ny viitti jumittaa siinä aspergerissa koko ajan

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei ny viitti jumittaa siinä aspergerissa koko ajan

        "poiuytredfghj"

        Siitä on mulle hyötyäkin omintakeisen ajattelun tuottamisessa, Keksin helposti uusia ideoita. Niitä tulee mieleen vähänväliä-

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä on mulle hyötyäkin omintakeisen ajattelun tuottamisessa, Keksin helposti uusia ideoita. Niitä tulee mieleen vähänväliä-

        "poiuytrdfgh"

        Itseasoassa en koe melkeen koskaan semmosta hetkeä etten ainakin jotain luovaa keksisi.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasoassa en koe melkeen koskaan semmosta hetkeä etten ainakin jotain luovaa keksisi.

        "poiuytrdfgh"

        En siis koe tarvitsevani mistään auttavasta puhelimesta mitään ideaehdotuksia vaikka olisin päästä varpaisiin vammautunut, Ongelma on se fyysinen vamma silloin, ei ideoiden puute. Sitä ihmeetelin nin kovin miten tuota on niin vaikea ymmärtää, että vammainen keho on ongelma muttei se välttis johda ideoiden puuttumiseen.

        "poiuytfrghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En siis koe tarvitsevani mistään auttavasta puhelimesta mitään ideaehdotuksia vaikka olisin päästä varpaisiin vammautunut, Ongelma on se fyysinen vamma silloin, ei ideoiden puute. Sitä ihmeetelin nin kovin miten tuota on niin vaikea ymmärtää, että vammainen keho on ongelma muttei se välttis johda ideoiden puuttumiseen.

        "poiuytfrghj"

        Vaan ongelma on että jos on vammainen keho ei voi toteuttaa ideoita. Miten tämmöstä voi edes joutua selittäm'ään ?

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasoassa en koe melkeen koskaan semmosta hetkeä etten ainakin jotain luovaa keksisi.

        "poiuytrdfgh"

        Kunhan ne kaoottiset aivosolut pysyvät järjestyksessä.


      • Anonyymi

        Lielee hyvä tietää jotteivat pääse yllättämään sinua

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lielee hyvä tietää jotteivat pääse yllättämään sinua

        "poiuytrdfghj"

        Mutta mitä joku niihin yhtäkkiä pruutattu vieras kemikaali voi saada aikaan , kemikaali jonka toimintamekanismeja ei edes hyvin tunneta ja jonka ihminen on kehitellyt luonnosta poiketen? Yllätyksiä voi olla silloin edessä.

        "poiuytrffghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta mitä joku niihin yhtäkkiä pruutattu vieras kemikaali voi saada aikaan , kemikaali jonka toimintamekanismeja ei edes hyvin tunneta ja jonka ihminen on kehitellyt luonnosta poiketen? Yllätyksiä voi olla silloin edessä.

        "poiuytrffghjk"

        Aiemmissa puheissasi sitä lääkeainetta oli luontaistuotteissakin. Joko ne aivosolut taas on kaoottisessa tilassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmissa puheissasi sitä lääkeainetta oli luontaistuotteissakin. Joko ne aivosolut taas on kaoottisessa tilassa.

        Kyllä se pitää pakkansa. Kummallisesti luontaistuiotteeseen oli lisätty kemikaali joka ei le luonnosta lähtöisin vaikka myyjäkin väitti samaa ainetta olevan luonnossa. Tämä myös tapahtui 30 vuotta sitten. Mutta muistan keskustelun myyjän kanssa kuin eilispäivän.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se pitää pakkansa. Kummallisesti luontaistuiotteeseen oli lisätty kemikaali joka ei le luonnosta lähtöisin vaikka myyjäkin väitti samaa ainetta olevan luonnossa. Tämä myös tapahtui 30 vuotta sitten. Mutta muistan keskustelun myyjän kanssa kuin eilispäivän.

        "poiuytrfghj"

        Sinä näet koko ajan ristiriitoja asioiden välillä siellä missä niitö ei lainkaan ole. Etkö osaa yhdistää ajatuksissasi monia asioita yhtäaikaa , onko kaikki asiat sinulle joko tai ?

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä näet koko ajan ristiriitoja asioiden välillä siellä missä niitö ei lainkaan ole. Etkö osaa yhdistää ajatuksissasi monia asioita yhtäaikaa , onko kaikki asiat sinulle joko tai ?

        "poiuytrfghj"

        Jos lisään jotain aiempaan asiaan se ei tarkoita ettö aiempi lakkaa pätemästä

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos lisään jotain aiempaan asiaan se ei tarkoita ettö aiempi lakkaa pätemästä

        "poiuytrfghj"

        Ilmeisesti aivojumppaat täällä sinökin.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se pitää pakkansa. Kummallisesti luontaistuiotteeseen oli lisätty kemikaali joka ei le luonnosta lähtöisin vaikka myyjäkin väitti samaa ainetta olevan luonnossa. Tämä myös tapahtui 30 vuotta sitten. Mutta muistan keskustelun myyjän kanssa kuin eilispäivän.

        "poiuytrfghj"

        Ja höpö höpö taas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se pitää pakkansa. Kummallisesti luontaistuiotteeseen oli lisätty kemikaali joka ei le luonnosta lähtöisin vaikka myyjäkin väitti samaa ainetta olevan luonnossa. Tämä myös tapahtui 30 vuotta sitten. Mutta muistan keskustelun myyjän kanssa kuin eilispäivän.

        "poiuytrfghj"

        Luontaistuotteisiin ei "pruutata" mitään luonnotonta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luontaistuotteisiin ei "pruutata" mitään luonnotonta .

        On ollut 30 vuotta sitten ja löysin saman tuotteen vielä netistä noin 7 vuotta sitten. Asia on todistettavissa. Olen muutem työskennellyt nuorena osa-aikaisesti luotaistuotekaupan myyjänä.


        "poiuytfrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ollut 30 vuotta sitten ja löysin saman tuotteen vielä netistä noin 7 vuotta sitten. Asia on todistettavissa. Olen muutem työskennellyt nuorena osa-aikaisesti luotaistuotekaupan myyjänä.


        "poiuytfrdfgh"

        Vastaavia tuotteita on vaikka kuinka paljon ainakin netissä ulkomailla edelleen montaa merkkiä-

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ollut 30 vuotta sitten ja löysin saman tuotteen vielä netistä noin 7 vuotta sitten. Asia on todistettavissa. Olen muutem työskennellyt nuorena osa-aikaisesti luotaistuotekaupan myyjänä.


        "poiuytfrdfgh"

        Silloinhan ei ole enää kyse luontaistuotteesta, kun siihen on "pruutattu" jotain, mikä ei siihen kuulu.


    • Anonyymi

      Aika ikävä mielikuva tulee sellaisen henkilön luonteesta, jonka mielestä huostaanotetut lapset ovat pääasiassa väkivaltaisia alkoholisteja ja raha on sivistyksen mitta. Tai kuten hän itse kirjoitti: "Sanoisin vielä että tollaseen yksityiseen maksulliseen tanssinopetukseen osallistuu sivistyneiden ihmisten lapsia tyypillisesti. "
      Rakkauden professoriksi tämä profiloija itseään tituleeraa.

      • Anonyymi

        No ei ainakaan minun näkrmyykseeni tuo liity kun itsekin olen Suomen köyhimpiä.

        Minä olen kirjoittanut nuo tekstit itsepuolustukseksi valeväitteeseen, että en hoitaisi lapsia hyvin, kun minusta on luotu rubsain mitoin puheminen ja netin välityksellä minua koskaan oikeasti näkemättä valheellisia mielikuvia ympäriinsä, jotka huolettavat minua. Niin oikea mielikuva on se mitä oikeat ihmiset on nähneet. Minun pilkkaamistani koskeava asia on eri teeme kuin se jos ilmaisen eettisiä näkemyksiä yhteiskunnallisista asiosta. Hoidan nuo asiat erillään toisistaan. Täällä en ole hoitamassa muuta asia kuin kertomassa mihin voi johraa auttavaan puhelimeen soittaminen huonossa tapauksessa. Minä arvostan sekä käyhiä että rikkaita. Itse olen köyhä. Näen usein nälkää-

        Minulla oli tänään kauhea päivä, mutta tein elämänmuutoksen että olen aina täysin hiljaa, paitsi jos minulle puhutaan kunnioittavasti. En kertakaikkiaan mill''n enää kestä kuunnella epäkunnoittavaa puhetta ja tulen olemaan mykkä kaikille paitsi kunnioittavasto puhuville. Vanhemmillenikin tämän ilmoitin. Äiti vaikutti ymmärtäneen.

        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ei ainakaan minun näkrmyykseeni tuo liity kun itsekin olen Suomen köyhimpiä.

        Minä olen kirjoittanut nuo tekstit itsepuolustukseksi valeväitteeseen, että en hoitaisi lapsia hyvin, kun minusta on luotu rubsain mitoin puheminen ja netin välityksellä minua koskaan oikeasti näkemättä valheellisia mielikuvia ympäriinsä, jotka huolettavat minua. Niin oikea mielikuva on se mitä oikeat ihmiset on nähneet. Minun pilkkaamistani koskeava asia on eri teeme kuin se jos ilmaisen eettisiä näkemyksiä yhteiskunnallisista asiosta. Hoidan nuo asiat erillään toisistaan. Täällä en ole hoitamassa muuta asia kuin kertomassa mihin voi johraa auttavaan puhelimeen soittaminen huonossa tapauksessa. Minä arvostan sekä käyhiä että rikkaita. Itse olen köyhä. Näen usein nälkää-

        Minulla oli tänään kauhea päivä, mutta tein elämänmuutoksen että olen aina täysin hiljaa, paitsi jos minulle puhutaan kunnioittavasti. En kertakaikkiaan mill''n enää kestä kuunnella epäkunnoittavaa puhetta ja tulen olemaan mykkä kaikille paitsi kunnioittavasto puhuville. Vanhemmillenikin tämän ilmoitin. Äiti vaikutti ymmärtäneen.

        "poiuytrdfghjk"

        Ja minä oon antanut koko elämäni tyttärelleni joten en voi hyväksyä mitään loukkauksia tuohon aiheeseen liittyen. Olen tehnyt tyttäreni eteen kaikkeni. Piste. Enkä ole mikään ääliö.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minä oon antanut koko elämäni tyttärelleni joten en voi hyväksyä mitään loukkauksia tuohon aiheeseen liittyen. Olen tehnyt tyttäreni eteen kaikkeni. Piste. Enkä ole mikään ääliö.

        "poiuytrdfghj"

        Aihe on mulle pyhä, enkä keskustele siitä täällä enää sanaakaan.


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aihe on mulle pyhä, enkä keskustele siitä täällä enää sanaakaan.


        "poiuytrfghjk"

        Siksi en kertonut luuriinkaan että minulla edes on tytärtä koska aihe on minulle pyhä, enkä mihin sattuu luuriin pyhistä asioista niin puhu.


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi en kertonut luuriinkaan että minulla edes on tytärtä koska aihe on minulle pyhä, enkä mihin sattuu luuriin pyhistä asioista niin puhu.


        "poiuytrfghjk"

        Olen vammautunut köyhä, mutten mitään alakastia sen takia, enkä enää puhu kuin kunnioittavasti puhuville ihmisille. Muille olen mykkä. Pyysin äitä ilmoittamaan asian isällenikin. Että heillä on mykkä tytär, jos eivät puhu kunnioittavasti. Tänään tuli ns. mitta täyteen, joten tämä päätös on tehtävä.


        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vammautunut köyhä, mutten mitään alakastia sen takia, enkä enää puhu kuin kunnioittavasti puhuville ihmisille. Muille olen mykkä. Pyysin äitä ilmoittamaan asian isällenikin. Että heillä on mykkä tytär, jos eivät puhu kunnioittavasti. Tänään tuli ns. mitta täyteen, joten tämä päätös on tehtävä.


        "poiuytrfghjk"

        Minulla ei ole mitään tutkintoa, mutta olen opiskellut 50 vuotta tauotta-


        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole mitään tutkintoa, mutta olen opiskellut 50 vuotta tauotta-


        "poiuytredfghj"

        Ikinä en ole vain velttoillut, ryypännyt tai juurikaan edes katsonut TV:tä.
        Opiskellut koko ajan.

        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikinä en ole vain velttoillut, ryypännyt tai juurikaan edes katsonut TV:tä.
        Opiskellut koko ajan.

        "poiuytrfghjk"

        Kun olen sairas opiskelen koko ajan sairauttani aktiivisesti. Kun olen vammautunut opiskelen vammaani. jne Mitä tahansa mä kohtaan mä opiskelen sitä. Ja sen lisäksi omia kiinnostuksiani.

        "poiuytfrghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun olen sairas opiskelen koko ajan sairauttani aktiivisesti. Kun olen vammautunut opiskelen vammaani. jne Mitä tahansa mä kohtaan mä opiskelen sitä. Ja sen lisäksi omia kiinnostuksiani.

        "poiuytfrghj"

        Kun hampaani kuoli opiskelin kuolleen hampaan tunnistamista. Kehitin jäätyneen mustikan testin.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun hampaani kuoli opiskelin kuolleen hampaan tunnistamista. Kehitin jäätyneen mustikan testin.

        "poiuytfdfghj"

        En ole kauheen älykäs mutta olen kauheen opiskelunhaluinen.
        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole kauheen älykäs mutta olen kauheen opiskelunhaluinen.
        "poiuytfrdfghj"

        Enkä tykkää mistään neuvojista muista kuin todellista oppimista edistävistä.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä tykkää mistään neuvojista muista kuin todellista oppimista edistävistä.

        "poiuytrfghj"

        En pidä tyhmistävistä opetuksista.

        "poiuytfrghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pidä tyhmistävistä opetuksista.

        "poiuytfrghjk"

        Kokemukseni mukaan luurin ohjeilla tulee tyhmemmäksi ei älykkäämmäks, siitä syystä en pidä luurista, aivoni sanoo mulle luurista : "Tämä ei kehitä. Yäk"

        "poiuytfrghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemukseni mukaan luurin ohjeilla tulee tyhmemmäksi ei älykkäämmäks, siitä syystä en pidä luurista, aivoni sanoo mulle luurista : "Tämä ei kehitä. Yäk"

        "poiuytfrghj"

        Alan itsekin jälleen tarkaksi sanoistani sen vähän mitä tulen puhumaan.

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alan itsekin jälleen tarkaksi sanoistani sen vähän mitä tulen puhumaan.

        "poiuytfrdfghj"

        Jos joidenkin mielestä hölötys auttaa minun mielestäni se on maailman ikävimpiä asioita mihin jouduin mukaan. Mun mielestä ei ole kivaa että auttava puhelin on hölötysluuri. Mä ainakin toivoisin puhuvani semmosessa vain ja ainoastaan asiaa tiivistetysti, ei mitään jaarittelua ja veivausta mikä on aivan kamalaa

        "poiuytfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joidenkin mielestä hölötys auttaa minun mielestäni se on maailman ikävimpiä asioita mihin jouduin mukaan. Mun mielestä ei ole kivaa että auttava puhelin on hölötysluuri. Mä ainakin toivoisin puhuvani semmosessa vain ja ainoastaan asiaa tiivistetysti, ei mitään jaarittelua ja veivausta mikä on aivan kamalaa

        "poiuytfghjk"

        Eiks ole hyvä itse listata ongelmansa ja sitten tutkia niihin ratkaisuja. Ei siihen mitään sotkijoita tarvita väliin lisukkeeksi.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks ole hyvä itse listata ongelmansa ja sitten tutkia niihin ratkaisuja. Ei siihen mitään sotkijoita tarvita väliin lisukkeeksi.


        "poiuytrdfghj"

        Mun mielestä mikään muu keskustelu ei ole kunnollista kuin semmonen missä jokaine osapuoli säilyttää äänenävynsä ystävällisenä ja harkitsee sanansa asiallisesti, eikä käydä käsiksi toisen persoonaan.

        "poiuytfdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä mikään muu keskustelu ei ole kunnollista kuin semmonen missä jokaine osapuoli säilyttää äänenävynsä ystävällisenä ja harkitsee sanansa asiallisesti, eikä käydä käsiksi toisen persoonaan.

        "poiuytfdfghjk"

        Mä en halua osallistua mihinkään muuhun


        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä en halua osallistua mihinkään muuhun


        "poiuytfdfghj"

        Sellanenhan on aivan ala-arvoinen keskustelu joka alkaa jollain mäkätyksellä: "Sähän voisit olla vaikka pilasoittaja ", eihän semmosessa ole edes edellytyksiä kunnolliselle vakavalle keskustelulle

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellanenhan on aivan ala-arvoinen keskustelu joka alkaa jollain mäkätyksellä: "Sähän voisit olla vaikka pilasoittaja ", eihän semmosessa ole edes edellytyksiä kunnolliselle vakavalle keskustelulle

        "poiuytrdfghj"

        Semmonen keskustelu on mun mielestä asiallista millasta käydään esim avoimen yliopiston kursseilla. En oo tainnu kuulla siellä koskaan mitään hirveetä mäkätystä vaan kaikki istuu ja keskustelee asiallisesti ja aika kiltisti . Miksei voi olla samoin jossain auttavassa puhelimessa ja muualla ?

        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Semmonen keskustelu on mun mielestä asiallista millasta käydään esim avoimen yliopiston kursseilla. En oo tainnu kuulla siellä koskaan mitään hirveetä mäkätystä vaan kaikki istuu ja keskustelee asiallisesti ja aika kiltisti . Miksei voi olla samoin jossain auttavassa puhelimessa ja muualla ?

        "poiuytrdfghjk"

        Ei siellä kukaan varmaan sano: "hähää mitä jos ootkin feikki opiskelija tai muuta mitään ihan hullua tai toisen persoonaan käyvää. Miksi auttavissa puhelimessa käydään käsiksi soittajan persoonaan ?.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siellä kukaan varmaan sano: "hähää mitä jos ootkin feikki opiskelija tai muuta mitään ihan hullua tai toisen persoonaan käyvää. Miksi auttavissa puhelimessa käydään käsiksi soittajan persoonaan ?.

        "poiuytfdfghj"

        Miksi siellä ei keskustella oikeesti kunnioittavasti vaan vaan niissä teorioissa ?

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi siellä ei keskustella oikeesti kunnioittavasti vaan vaan niissä teorioissa ?

        "poiuytrdfghj"

        En mä pysty edes oleen oma itseni semmosessa hirveessä mäkätyksessä. Siinä ei ole edes edellytyksiä oikeen keskustella asioista.

        "poiuytfdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En mä pysty edes oleen oma itseni semmosessa hirveessä mäkätyksessä. Siinä ei ole edes edellytyksiä oikeen keskustella asioista.

        "poiuytfdfghjk"

        Pitäis ekanakin olla semmonen rauha emootio tunnelma siinä että pystyy kunnolla keskustelemaan, eikä kertakaikkiaan mitään ennakkoluuloja.


        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis ekanakin olla semmonen rauha emootio tunnelma siinä että pystyy kunnolla keskustelemaan, eikä kertakaikkiaan mitään ennakkoluuloja.


        "poiuytfdfghj"

        No nyt mä lopetan kaikki keskustelut jotka ei ole mulle mun asiallisen keskustelun kritieerien mukaisia,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt mä lopetan kaikki keskustelut jotka ei ole mulle mun asiallisen keskustelun kritieerien mukaisia,

        "poiuytrfghj"

        Mun mielestäni kenemkään itseään kunnioittavan ihmisen ei pitäisi osallistua sellaisiin keskusteluihin. Olen tehnyt hirveän virheen osallistuessani niihin. Aivan noloa tämmönen.


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestäni kenemkään itseään kunnioittavan ihmisen ei pitäisi osallistua sellaisiin keskusteluihin. Olen tehnyt hirveän virheen osallistuessani niihin. Aivan noloa tämmönen.


        "poiuytrdfghj"

        Se on kauhen petollista koska sä et voi mitenkään emotionaalisesti olla samaan aikaan itseään kunnioittava ihminen ja käydä semmosta keskustelua mitä siellä käydään.
        Siis jo se että joku kysyy semmosella epähienostuneella äänellä vaativasti: "Onks sul joku hoitosuhde?" Toki mieli ana sanoa: "En ole enää lastentarhassa"-
        Eihän tollaseen voi vastata jo menettämättä itsekunnioitustaan.


        "poiuytrdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kauhen petollista koska sä et voi mitenkään emotionaalisesti olla samaan aikaan itseään kunnioittava ihminen ja käydä semmosta keskustelua mitä siellä käydään.
        Siis jo se että joku kysyy semmosella epähienostuneella äänellä vaativasti: "Onks sul joku hoitosuhde?" Toki mieli ana sanoa: "En ole enää lastentarhassa"-
        Eihän tollaseen voi vastata jo menettämättä itsekunnioitustaan.


        "poiuytrdfghjk"

        Jo se että suostuu vastaamaan heille itsekunnioitus on menetetty

        "poiuytrfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo se että suostuu vastaamaan heille itsekunnioitus on menetetty

        "poiuytrfghjk"

        Siis ku ne kysymyksetkin on itseasiasssa emotionaalisesti jo törkeän kuuloisia, Siis kertakaikkiaan.

        "poiuygfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis ku ne kysymyksetkin on itseasiasssa emotionaalisesti jo törkeän kuuloisia, Siis kertakaikkiaan.

        "poiuygfghj"

        Ja sitte että suostut opettelemaan kanssaan törkeää keskustelutyyliä ollakses riittävän puolustuskykyinen tuntuu emotionaaliselle väkivallalle, joudut menettään kaiken hienostuneisuuden miellyttääkses.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitte että suostut opettelemaan kanssaan törkeää keskustelutyyliä ollakses riittävän puolustuskykyinen tuntuu emotionaaliselle väkivallalle, joudut menettään kaiken hienostuneisuuden miellyttääkses.

        "poiuytrfghj"

        Nyt on keskustelujen aika ohi puhun vain todella harvoille ja valtuille loppuelämäni, enkä enää puhu sellaiseille jotka on emotionaalisesti torjuvia . Vaikka sot olisin 90% mykkä

        "poiuytfghnm"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on keskustelujen aika ohi puhun vain todella harvoille ja valtuille loppuelämäni, enkä enää puhu sellaiseille jotka on emotionaalisesti torjuvia . Vaikka sot olisin 90% mykkä

        "poiuytfghnm"

        Se ei ole ok asetelma että joku asetetaan niinku puhumaan jollekin emotionaalisesti torjuvalle. Se on jo loukkaus ihmisten itsekunnioituselle.

        "poiuytfrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se ei ole ok asetelma että joku asetetaan niinku puhumaan jollekin emotionaalisesti torjuvalle. Se on jo loukkaus ihmisten itsekunnioituselle.

        "poiuytfrdfghj"

        Äiti tokas eilen vaikeimpaan ongelmaani:
        "Ei se sun vikas oo "

        "poiuytfdfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äiti tokas eilen vaikeimpaan ongelmaani:
        "Ei se sun vikas oo "

        "poiuytfdfghjk"

        Mulla on ollut taas poikkeuksellisen vaikeeta pari päivää, mutta sain tänään isältäni "kunniamaininnan jääräpäisyydestä"


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on ollut taas poikkeuksellisen vaikeeta pari päivää, mutta sain tänään isältäni "kunniamaininnan jääräpäisyydestä"


        "poiuytrdfghj"

        Äitini oli ikäänkuin pukeutuneena joulutontuksi ja ystävällisempi kuin yleensä.


        "poiuytfdfghjk"


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe