Ei ylimitoitetetua puuhastelua,ei kaaosta lahjojenostossa,ei henkisiä paineita
Se ihana rauha omassa sisäisessämielessä ja tietenkin kiitollisuus,että luojani antoi minun kokea tämän Joulun ja sen Joulunsanoman,joka puhuttelee aina.
Se ihana yksinäinen Joulu !
24
78
Vastaukset
Olin mainoksenuhri,luulin että se Joulu on jo ovella?
Niitä vähäisiä rahoja alkavat keplottelemaan noi supermarketit minulta jo marraskuussa?- Anonyymi
Miten se kelkka nyt kääntyi noin äkkiä? Pidä vaan joulumieli tallella, hijaisuudessa ja kiitollisuudessa se juuri syntyykin, vastaanottamaan sitä oikeaa joulurauhaa!
Meillä on jokaisella oma tapamme kokea, suotakoon herttaisia hetkiä kaikille heille, jotka rakastavat joulun sanomaa ❤️
- Anonyymi
Ei ketään vuoteessa vieressä, ei sexsin pakkoa, jos ei itse sitä halua.
Onhan siinä hyvätkin puolensa..- Anonyymi
Joulutkin muuttuvat kuten elämä. Vietän Joulun yksin ilman mitään, ehkä suklaata ostan 2 pötköä.Ei koristeita, ei kuusta,ei mitään.
Lapsuuden Jouluja on ihana lampun loisteessa muistella ja katsoa valokuvia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joulutkin muuttuvat kuten elämä. Vietän Joulun yksin ilman mitään, ehkä suklaata ostan 2 pötköä.Ei koristeita, ei kuusta,ei mitään.
Lapsuuden Jouluja on ihana lampun loisteessa muistella ja katsoa valokuvia.Niinpä, sen kokee jokainen tavallaan, joka ei ole katkeroitunut yksinäisyydestäkään, sekin kun kuuluu elämän loppuvuosiin.
Lapset on saatettu maailmalle, ystävä ja sukulaisetkin elävät kaikki omaa elämäänsä :)
Rauhallista ja antoisaa sydämen joulua Sinulle! Anonyymi kirjoitti:
Lapsuuden Jouluja on ihana lampun loisteessa muistella ja katsoa valokuvia.Tottakai annan Joulumiellen vallata sisimpäni.
Käyn haudoilla ja muistelen poisnukkuneita rakkaita, jotka lisääntyivät kesäkuun ensimmäisenä päivänä,jolloin poikani menetin väkivallanuhrina.
Se raskas vuosi alkaa lähetä loppuhuipentumaa ja kohta alkaa perjantai ja kolmastoista
päivä,ei minun suosikkini.No toi ei kyllä auenut?
Kuinka seksi liittyy Joulunviettoon?
Minä olen leski ja kyllä minulla on itsemääräämisoikeus omasta kehostani.
Oletko vain miellyttääksesi miestä alistunut sexisuhteisiin?
- Anonyymi
En tiedä, miten vietän joulua, on monia mahdollisuuksia. Joulu yksin ei ole mikään kauhistus. Nytkin olen pitkästä aikaa saanut nukkua kotona ihan yksin ja nauttinut. Yritän välttää joulumarkkinoita. Yleensä esim. ruoan suhteen yritän käyttää kotona olevia ruoka-aineita. Hoksasin, että on melko paljon kananmunia, joten tein pannukakun. Sen vien miesystävän luo. Siellä oli hirvikeiton ainekset ja vien vain lihat ja juhla-ateriamme on valmiiksi suunniteltu.
Voitais jättää Joulu väliin ja siirtyä Juhannusta viettämään,
satoi niinkuin Jussina yleesä melkein koko päivän.- Anonyymi
Ihan outo juttu, että miesystävälläsi on hirvikeiton ainekset, mutta sinä viet lihat ? Omaa kroppaasiko tarkoitat vai pitääkö siihen hirvisoppaan olla muunkin elukan lihat ?
- Anonyymi
juhlia kuitenkin. Sunnuntaina olin lastenlasten kanssa laulamassa lasten kauneimpia joululauluja. Tänään on joululounas yhden porukan kanssa, perjantaina joulujuhla ja lauantaina myös toisessa seurassa. Sunnuntaina haemme lasten kanssa luultavasti joulukuusen. Maanantaina on mieskuoron joulukonsertti. Osaan tilaisuuksista menen yksin, toisiin seuralaisen kanssa.
- Anonyymi
Toi on jo haaskausta.Jatkuvasti katsottava peiliin onko tukka hyvin takaa?
Voi minä todella nautin tästä niinsanotusti korpielämästä.
Eilen tuli mieleeni,että minkähäntähden otin sen veikataakan harteilleni ja ostin sen kirkonylänkämpän?
Tavallaan se oli niinkuin kosinta johon vastasin myöntävästi.
No ei se mitään,kyllä perikunta maksaa velat, jollen itse kerkiä?
Ja nyt kun taas alkaa jää kantamaan niin laitan ahvenet ahtaalle ja silloin velatkin muuttuu saataviksi amalla
- Anonyymi
Ihmisen ei ole hyvä olla yksin , johan Eeva Aatamin kylkiluusta :) Jouluksi Tukholmaan pientä lapsenlasta kahtomaan pariksi päiväksi .-
- Anonyymi
Tapasin sukulaisen. Hän on aviossa, mutta oli tullut nauttimaan yksinolosta.. Mies vaatii passaamista koko ajan. Jouluna sitten ovat taas yhdessä. Olen onnellinen siitä, että jo nuorena opin olemaan yksinkin. Siinä elossa on paljon hyviä puolia.
Anonyymi kirjoitti:
Tapasin sukulaisen. Hän on aviossa, mutta oli tullut nauttimaan yksinolosta.. Mies vaatii passaamista koko ajan. Jouluna sitten ovat taas yhdessä. Olen onnellinen siitä, että jo nuorena opin olemaan yksinkin. Siinä elossa on paljon hyviä puolia.
Todella!
Ei yksinvietetty joulu ole mielestäni kauhistus.
Miehen tämän toisen hautasin marraskuussa ja vietin ja nimenomaan halusin viettää
Joulun yksin.
Järvi oli lainehtiva,siis sula ja lämmitin rantasaunan.Koirani tämä rakas rotvailer/beaseronnarttu oli ainoa ,jonka kanssa halusin silloin olla.
Olin ollut vuodenverran ilman niinsanottuja nautintoaineita,mutta ostin viinipullon varulta,että jos sattui tarvitsemaan.
No tietty otin sitä viiniä ja istuin siinä leppeässäsäässä keinussa ja alkoihan ne kyyneleetkin virrata.
Koirani nuoli kyyneileitäni ja kaiketi se viisas elän luuli aiheuttaneensa ne kyyneleet
Joulu yleensä herkistää mielen,eihän siihen mitään viiniä tarvitse.
Tämä Joulu on taas surun Joulu.
Viimeisen poikani menetys väkivallanuhrina,
antaa sille joulumielelle todella melankoolisensävyn- Anonyymi
rituliini_38 kirjoitti:
Todella!
Miehen tämän toisen hautasin marraskuussa ja vietin ja nimenomaan halusin viettää
Joulun yksin.
Järvi oli lainehtiva,siis sula ja lämmitin rantasaunan.Koirani tämä rakas rotvailer/beaseronnarttu oli ainoa ,jonka kanssa halusin silloin olla.
Olin ollut vuodenverran ilman niinsanottuja nautintoaineita,mutta ostin viinipullon varulta,että jos sattui tarvitsemaan.
No tietty otin sitä viiniä ja istuin siinä leppeässäsäässä keinussa ja alkoihan ne kyyneleetkin virrata.
Koirani nuoli kyyneileitäni ja kaiketi se viisas elän luuli aiheuttaneensa ne kyyneleet
antaa sille joulumielelle todella melankoolisensävynJoulunaika on ollut monen läheiseni hautajaisten aikaa. Nyt ajattelen heitä vain, en mene haudoille.
Anonyymi kirjoitti:
Joulunaika on ollut monen läheiseni hautajaisten aikaa. Nyt ajattelen heitä vain, en mene haudoille.
No minä vien huomenna ne kynttilät sinne haudoille.
Kyllä sen muistokynttilän voi sytyttää kotonaan ja se,että se menetty rakas on siellä sydämessä on tärkeintä.
Minä tietenkin nyt,kun poikani kuolema tapahtui kesällä ja häntä ei ole haudattu sukuhautaan sytytän sen kynttilän hautausmaalla,jossa on se muistelupaasi.rituliini_38 kirjoitti:
Todella!
Joulun yksin.
antaa sille joulumielelle todella melankoolisensävynNiin mieheni kuoli neljä vuotta sitten ja toi koiranikin jo kolme vuotta sitten,että muistojenvarassa,niiden hataroiden tässä menen ja taivallan
- Anonyymi
En mene minäkään haudoille tänä jouluna, koska en saa kyytiä,
muuten en pääse
ja muutenkin viime jouluna kysyin itseltäni haudoilla
"Miksi minä täällä näitä kiviä katselen ?"
Ihmiset ovat poissa.
Voin muistella heitä kotonakin
niinkuin teenkin harva se hetki.
Joskus huomaan jopa höpöttäväni ääneen heidän kanssaan.
Yksinäisyyttäni,
mutta mitä se on väliä.
Kohta olen minäkin poissa.Voi se höpöttely on niin sielua puhdistavaa.
Se on jopa aivan normaalia.Katsoin kerran telkkarista,että ihmisen pitäisi jutella omalle peilikuvalle,kehua ja kertoa,mitä huomenna aion tehdä.
Tyttäreni sairaanhoitaja kysyikin kerran: äiti puhutko yksiksesi ja kerrottuani että puhun,
hän koki että olen normaali vanhus,tosin yksinäinen,mutta järjissään.
Ja niin valkotakkisia ei ole vielä tarvittu.- Anonyymi
rituliini_38 kirjoitti:
Voi se höpöttely on niin sielua puhdistavaa.
Se on jopa aivan normaalia.Katsoin kerran telkkarista,että ihmisen pitäisi jutella omalle peilikuvalle,kehua ja kertoa,mitä huomenna aion tehdä.
Tyttäreni sairaanhoitaja kysyikin kerran: äiti puhutko yksiksesi ja kerrottuani että puhun,
hän koki että olen normaali vanhus,tosin yksinäinen,mutta järjissään.
Ja niin valkotakkisia ei ole vielä tarvittu.Lohdullista kuulla ja olen tietoisesti valinnut satunnaisen "höpöttelyn"
edesmenneitteni kanssa,
se ei ole vielä "sekoamista", ajattelen niin,
mutta tajuanko kun raja menee yli ?
Onko niin väliäkään, menee niinkuin menee
mutta kyllä haluaisi tolkuissaan olla,
että voisi jonkinasteista itsenäistä elämää elää
loppuun asti. Apua tulee tod.näk. tarvitsemaan. Anonyymi kirjoitti:
Lohdullista kuulla ja olen tietoisesti valinnut satunnaisen "höpöttelyn"
edesmenneitteni kanssa,
se ei ole vielä "sekoamista", ajattelen niin,
mutta tajuanko kun raja menee yli ?
Onko niin väliäkään, menee niinkuin menee
mutta kyllä haluaisi tolkuissaan olla,
että voisi jonkinasteista itsenäistä elämää elää
loppuun asti. Apua tulee tod.näk. tarvitsemaan.Voi toi on niin aitoa elämäntyyliä.
Voi kuulisitpa minun messuni,kun vaikka rikkakihveli ei ole sillä paikalla,jossa tavallisesti on.
Olinkin unohtanut sen peräkammariin ja tuvassa sitä kaipailin.
En minä ole huolissani lainkaan,että joku on piilottanut lumilapioni,vaikkei tällä
tontilla ole kukaan edes käynyt viikkoon.
No se on tätä vahuuden tuomaa seikkailua,jotkut nimittävät sitä vanhuudenhöperyydeksi,
jotkut dementiaksi.
No oli miten oli.Jos ja kun me pystymme kirjoittamaan tälle palstalle ja ilmaisemaan mielipiteitämme,niin olenme ehkä vanhenevia tytönhupakoita ja pojankollit kaiketi juuri miehuusiän ohittaneita aikamiehiä
- Anonyymi
Olen kohta sata vuotias Akseli Vekseli Aseveli akaton joulu parasta mitä rahalla saa.
- Anonyymi
Kivien pyöräyttely haudoilla ainoa huvi. Kivenkaato ja muut spreyaamiset osa luontoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901999
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee141691- 971643
Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen931326Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole31146Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1731073- 64906
- 76880
- 53855
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi123848