Olen yksinäinen ihminen, jonka sukulaiset asuvat kauempana. On aikomus testamentata erään järjestön hyväksi "koko" omaisuus. Käytännössä varmaan ne varat joita asunnosta ja pankkitileiltä tulee.
Entä kaikki se tavara, mitä asunnossa on? Miten yleensä yksinäisen ihmisen kuollessa toimitaan? Pitääkö sukulaisten matkustaa kaukaa asuntoa tyhjentämään vai käytetäänkö yleensä erityisiä kuolinpesien tyhjennykseen tarkoitettuja firmoja?
Minulla on paljon kirjoja, joiden rahallinen arvo on mitätön, mutta tietyn alan edustajia kirjani saattaisivat kiinnostaa. Pitäisikö testamentissa mainita joku taho jolle kirjoja voi sitten tarjota?
Entä jos toivon ettei hautauskustannuksiin tuhlata. Tuskin hautajaisiini siinä vaiheessa on tungosta. Voiko testamentissa näistä toivomuksesta mainita, vai pitäisikö tehdä toinen paperi?
Tai jos minulla on siinä vaiheessa lemmikkieläin?
Perintö, irtain ja krääsä?
5
95
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä ne tyhjennysfirmat tyhjentävät, roskalavalle ja arvometallin omiin taskuihinsa. Polttohautaus sotkee liikaa, kuka arkun hautaan kippaa, siinäpä pulma.
- Anonyymi
Mitä ihmettä enää mietit. Kun kerran testaat omaisuutesi järjestölle, niin samalla maininta testamenttiin että hoitavat koko roskan ja lemmikin parhaaksi katsomallaan tavalla ja hautaavat halvalla. Se on siinä. Ei tuossa ole mitään miettimistä enää. Se on yksinkertaista.
- Anonyymi
Älä testamentaa järjestölle, he käyttää sen 95% omiin palkkoihin. Kokemusta on. Entinen järjestötyöntekijä
- Anonyymi
Muista että hautajaiset maksaa n.5000e
- Anonyymi
Ei sitä tarvitse muistaa,kun on ihminen lähtenyt ei kukaan tule perimään häneltä hautakuluja ja arkun saa hautaan vaikka seurakunta
jos ei kantajia tarpeeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760