Kympin asennus epäonnistui

Anonyymi

Yritin asentaa kymppiä vuodelta 2013 olevaan läppäriin jossa nyt win 7 Pro, kone on HP:n valmistama.
Ohjeet tuolla:
https://www.mikrobitti.fi/uutiset/saasta-yli-100-euroa-paivita-windows-10een-ilmaiseksi-nain-se-onnistuu/f70d5862-f954-4919-ade4-c3f66ece1903?ref=iltalehti:ea06&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_mikrobitti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi&_ga=2.235002049.1377868115.1574758602-1700455105.1574758602

Asennus jumiutui 27%:n kohdalla ja asennusohjelma palautti win 7:n takaisin. Kannattaako kokeilla uudestaan?

32

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tee Windows 10 asennustikku ja asenna sen kautta.

    • Anonyymi

      Sun pitää tehdä päivitysasennus, se menee vielä läpi.
      Laitoin just v 2013 HP koneeseen ja ei mitään ongelmaa, sit voit tehdä puhtaan asennuksen kun olet ekaks päivittänyt.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse ensin päivittää. Aktivoituu puhtaalla asennuksella.


      • Anonyymi

        Olen ketjun aloittaja.
        Sinulla ei ollut ongelmaa mutta minulla oli, päivitysasennusta yritin tehdä. Tuossa MikroBitin artikkelissa on keskuteluissa myös joku toinen kertoo ettei ole onnistunut "Asennus epäonnistui vaiheessa SAFE_OS.koska toiminnan BOOT aikana tapahtui virhe. Onko jollain tietoa/taitoa miten kyseisen virheen saa korjattua." Jotain BOOT-virhettä se minullakin näytti.
        Asennusohjelma latasi win 10:n koneelle ja tarkisti sen, kai sitä ei tarvitse ladata uudelleen, tikkua en käytä edes persauksen raapimiseen.
        Asennus kestää monta tuntia joten kysyn että kannattaako yrittää uudelleen? Yritin päivitysasennusta niin että sovellukset ja tiedostot olisi säilynyt, kannattaisiko nyt yrittää puhdasta asennusta?


      • Anonyymi

        W10 saa ilmaiseksi, jos sellaisen paskan oikeesti haluaa.
        w8 key toimii myös kympissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ketjun aloittaja.
        Sinulla ei ollut ongelmaa mutta minulla oli, päivitysasennusta yritin tehdä. Tuossa MikroBitin artikkelissa on keskuteluissa myös joku toinen kertoo ettei ole onnistunut "Asennus epäonnistui vaiheessa SAFE_OS.koska toiminnan BOOT aikana tapahtui virhe. Onko jollain tietoa/taitoa miten kyseisen virheen saa korjattua." Jotain BOOT-virhettä se minullakin näytti.
        Asennusohjelma latasi win 10:n koneelle ja tarkisti sen, kai sitä ei tarvitse ladata uudelleen, tikkua en käytä edes persauksen raapimiseen.
        Asennus kestää monta tuntia joten kysyn että kannattaako yrittää uudelleen? Yritin päivitysasennusta niin että sovellukset ja tiedostot olisi säilynyt, kannattaisiko nyt yrittää puhdasta asennusta?

        Uudeleen yrity voi auttaa, itsekkin vata kolmannella kerralla se alkoitoimi, toimia siis kuin se toimii, eli ne toimii mitkä siinä kai pitäisikin.


    • Ainakin vielä loppukesästä toimi Kympin asennus tekemällä asennusmedia USB-tikulle ja tekemällä puhdas asennus boottaamalla tikulta. En itse kokeillut, mutta eiköhän päivitys suoraan tikulta jo Windowsissa olevalta koneelta toimi myös.

      Toisin kuin Mikropiltti väittää, ei vanhaa tuoteavainta kysellä, jos asennettavassa koneessa on Windows 7 tai 8 tuoteavain koneen emolevyn BIOS -muistissa tallella. Tällaisen koneen tunnistaa siitä, että koneessa ei ole mitään tuoteavaintarraa, vaan pelkkä käyttöjärjestelmäversion ilmaiseva Microsoftin tarra.

      Asennukset ja niiden yritykset kuitenkin omalla vastuulla, koska nyt julkisuudessa esitetty päivitysmalli ei ole Microsoftin virallisesti tukema ja tämä ominaisuus saattaa peruuntua aivan milloin hyvänsä etukäteen ilmoittamatta.

      • Anonyymi

        Toimivan Windows 10 Pro lisenssikoodin saa Ebaysta alle 5 eurolla joten huoletta voi kokeilla. Mulla ollut tuo käytössä jo yli vuoden ja ei ole tullut aktivointivirheitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toimivan Windows 10 Pro lisenssikoodin saa Ebaysta alle 5 eurolla joten huoletta voi kokeilla. Mulla ollut tuo käytössä jo yli vuoden ja ei ole tullut aktivointivirheitä.

        Siitä vaan minun puolestani, mutta vastuullisena ammattilaisena itse joudun tyytymään suosittelemaan muille vain laillisia ja luotettaviksi havaittuja metodeja. ; )


      • Anonyymi

        Siis ei jumalauta, nyt alkaa vähitellen kyllä ymmärrys loppua.
        Jotain päivityksiä asenteli, jonka jälkeen ei enää käynnistynyt. Sininen bsod ruutu ja kernel paniikki. Voiko tuon käynnistää vikasietotilassa Windowsin mutta ei sinnekään pääse. Hervoton paska.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Siitä vaan minun puolestani, mutta vastuullisena ammattilaisena itse joudun tyytymään suosittelemaan muille vain laillisia ja luotettaviksi havaittuja metodeja. ; )

        Kyllähän nuo laillisia on. Eihän ne muuten olisi siellä vuosikausia myynnissä varsinkin kun Ebay on suosittu kauppapaikka:D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän nuo laillisia on. Eihän ne muuten olisi siellä vuosikausia myynnissä varsinkin kun Ebay on suosittu kauppapaikka:D

        Kiksi maksaa mitään? kun ei kukaan järkevä maksa omasta vakoilustaan.


      • Anonyymi

        Mistä näitä vainoharhaisia oikein sikiää? Millä tavoin tuossakaan "Kolli jatkaa linuxvihaa" ilmenee? Mainitaanko siinä "linux"? Mitkä sanat tuossa voi tulkita vihasanoiksi?

        Se mikä ihan aikuisten oikeasti herättää Linux-antipatioita on tuo jatkuva anti-Windows kirjoittelu kaikkine paikkansapitämättömyyksineen ja emävalheineen. Täällä ei saa muuta näköjään kirjoittaa kuin "Linux daa daa daaaaaaaaaaaaaaaaaaa.............."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän nuo laillisia on. Eihän ne muuten olisi siellä vuosikausia myynnissä varsinkin kun Ebay on suosittu kauppapaikka:D

        Ei ole mitenkään tavatonta että myyvät saman tuotetunnuksen useammalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitenkään tavatonta että myyvät saman tuotetunnuksen useammalle.

        Mutta harvinaista. Myyjillä hyvät palautteet eikä foorumeilla ole ollut näidensuhteen keskusteluja. Ja vaikka koodi lakkaisi toimimasta niin ostaa vain uuden. Säästää silti vieläkin yli 100 euroa.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Siitä vaan minun puolestani, mutta vastuullisena ammattilaisena itse joudun tyytymään suosittelemaan muille vain laillisia ja luotettaviksi havaittuja metodeja. ; )

        "vastuullisena ammattilaisena" Hah hah haaaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "vastuullisena ammattilaisena" Hah hah haaaa...

        Kaukana ammattilaisesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaukana ammattilaisesta!

        Todellakin, vain ammatti trolli ehkä!


    • Anonyymi

      Ei kannata .Ovat jättäneet homeisen
      editionin sinne pohjalle ja kukaan ihminen ei saa sitä kuntoon.Et tule
      koskaan saamaan järjestelmän valvojan
      oikeuksia ,kun vanhassa käyttiksessä olet ne varmasti menettänyt.Ohjelmat
      saastuvat minuutissa ja verkko latauksella saat hakkeroidun version.
      Alkuperäinen cd on ainoa mahdollisuus
      ja sekin täytyy olla Rommi asemassa.
      Et tule koskaan saamaan turvallista
      WINNI toosaa ,koska käyttis on tehty
      reikiä täyteen ja ohjelmointi ohjeet
      puutteellisia.Pelikone ilman kameroita
      ,mikkiä ,ja nettiä ,niin ok.

    • Anonyymi

      Niin epäonnistuu minullakin, vaikka mikkisonta kuinka yrittää ajaa salaa tuota roskaa koneelle, sitä päivää ei tule koittamaan että siihen lähden. Seiskalla mennään jatkossakin, loppuu tuki tahi ei.

    • Anonyymi

      Kannattaa tarkistaa HP:n tuesta onko kone oikeasti Windows 10:n tukema. Eli löytyykö tuesta ajureita Windows 10:lle, ja mitä dokumenteissa päivityksestä uudempiin Windowseihin sanotaan.

      HP:n (ja muidenkin valmistajien) koneissa saattaa olla BIOSissa suorastaan estetty joidenkin Windows versioiden/arkkitehtuurien asentaminen koneeseen. Nämä asetukset on BIOSissa piilossa, eivät näy tavanomaisessa BIOS asetusten tarkastelussa.

      On olemassa ohjelmia joilla noita piiloasetuksia pääsee sorkkimaan. Ovat tarkoitettuja HP:n huoltohommeleiden suorittajille, mutta niitä on vuotanut nettiin epävirallisista lähteistä ladattavaksi.

      • Anonyymi

        Ajuri juttu on vaikee, w10 ei saa ja ms tarjoamat on surkeita ja ne päivittyy itsestään toimimattomiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajuri juttu on vaikee, w10 ei saa ja ms tarjoamat on surkeita ja ne päivittyy itsestään toimimattomiin.

        Jos jokin päivitys osoittautuu toimimattomaksi, sen voi poistaa ja estää päivittymästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos jokin päivitys osoittautuu toimimattomaksi, sen voi poistaa ja estää päivittymästä.

        Ei voi jos kone on jumuissa tai ei päästä kirjautuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi jos kone on jumuissa tai ei päästä kirjautuun.

        Niin ja jos tädillä ois munat se olis setä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja jos tädillä ois munat se olis setä

        Pervö kölli iski taas...........


    • Anonyymi

      Ettei nyt vaan mitään satus.

    • Anonyymi

      Ettei nyt vaan tulis sairaan hidas.

    • Anonyymi

      Ite asentelin Win10:n joskus HP Elitebook 8460p -koneeseen ja ei tuokaan muistaakseni ollut virallisesti tuettu malli. Koneessa oli sentään Core i5, 8 Gt muistia ja 256 Gt:n SSD. Asennus meni läpi ilman ongelmia, ja kaikki tarvittavat ajurit asentuivat & toimivat. Tuossa koneessa pystyi käyttämään ajureiden etsintään HP:n omaa Softpaq Download Manageria.

    • Anonyymi

      Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille Linux-käyttäjille!
      On isänmaallinen teko käyttää Suomalaista Linuxia!

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1878
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1818
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1809
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      76
      1592
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1138
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1128
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe