Onko minulla Tic-oireita?

Anonyymi

Terve! Olen 6 - luokkalainen nuori tyttö täältä Etelä-Suomesta. Oireeni alkoivat joskus Halloweenin jälkeen (paitsi silmien räpyttely) Olen siis huomannut itselläni jonkin sorttisia tahattomia liikkeitä ja joitain äännähdyksiä. Esimerkkinä kerran menimme parin luokkalaiseni kanssa yrityskylä tunnilla tekemään julistetta, ja samaisella tunnilla heitin kynäni lattialle suurinpiirteintahattomasti. Tai sitten pari kaveriani on kertonut huomanneensa minun nytkäyttelevän päätäni tai nostelevan olkapäitäni ilman, että itse olen huomannut mitään. Kerran liikuntatunnilla olin tavallaan nytkäyttänyt päätäni eteenpäin päästäen samalla pienen ynähdyksen. Äskeisen ystäväni siis huomasi. Saatan nyrpistellä nenääni tai räpytellä silmiäni niin, että se häiritsee itseäni. Esim. Saatan räpytellä pitkään ja sitten laittaa silmät kiinni niin, että niiden avaaminen tuntu hetkellisesti vaikealta/en saa silmiäni auki. Luin netistä, että kyse voisi olla ns "Tic - oireista". Minulla tuntuu olevan päivittäin jotain vastaavaa mitä tuossa aijemmin jo kirjoitin. Esimerkiksi juurikin silmen räpyttely on vaivannut varmaan jo 7 - vuotiaasta asti, nytkäyttelen olkapäitäni ja nyrpisteöen nenääni. Onko muilla vastaavia kokemukisa, ja onko tässä kyse Tic- Oireista tai jostain muusta?

1

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      moi!! itellä ei oo kyllä, mutta yhellä frendillä kyllä löytyy!! ei haittaa kyl mitenkää meijä ystävyyttä ja tällee!! hän nykii päätään enimmäkseen ja joskus jos se tahallee alottaa jonku ääne ni sen on vaikee lopettaa!! muut meki ollaa kutosella!! hän myös kyllä ns tärisee ja tälleen!! muuta en oo kyl huomannu eli musta hän tekee : pään nytkäyttelyä, tärisemistä, saman lauseen toistamista esim ”oho” tai ”hups” tai jotai vastaavaa, myös ehkä räpyttelyä (en ole varma) ja sitten sitä ettei osaa välillä lopettaa jotain ”tic ääntä” ja tällee!! mut älä huoli ei oo vakavaa💘

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe