Kokemus Risperidonista

Anonyymi

Enin itse tietämättömänä psykiatriasta 10,5 vuotta sitten kriisitilanteessa hakemaan apua mielisairaalasta. Ja sille tielle jäin. Olen ollut voimakkaasti huumattuna kaikki nämä vuodet tähän päivään asti. Irti en ole päässyt lukuisista yrityksistä huolimatta. Olen ollut käytännöllisesti katsottuna kuollut. Ei mitään elämää. Koti on huumetokkurassa tuhoutunut täysin, samoin koko fyysinen terveys. En ole pystynyt putämään asunnostani enkä irsestäni huolta huumetokkuran takia. Jos vielä joydun vetämään tätä huumetta, ainoa oikea paikka minulle on laitoshoiro. En ykso kertaisesti selviä Risperidon lääkityksessä. Ihmissuhteenkin olen kaikki menettänyt. Ainoa oikea paikka Risperidonin käyttäjille on laitoshoito.ja seison kyllä sanojeni takana. Tässä huumeessa makaa kuin kasvi sängyssä aamusta iltaan tajuamatta mitään elämänmenosta. Sitten yritetään saada liikkeelle normaaliin elämään. Valitettavasti tässä huumeessa ei normasliin elämänn oteta osaa. Erakoituminen on ainoa, mitä siitä seuraa. Ja niin on käynyt minullekin. Koko muu maaulma on jäänyr vieraaksi. En tunne enää olevani tässä maailmassa. Menetin kontaktini todelliseen elämään 10, 5 vuotta sitten, jolloin Risperidonin käyttö alkoi.

60

728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lopeta sen käyttö. Vähennä annosta pikku hiljaa ja päätä, että vaikka tulisi mitä vierotusoireita, sen syöminen loppuu.

      Ei kukaan pakota sinua syömään.

      • Anonyymi

        Olen todellakin tehnyt kaikkeni irti pääsemiseksi. Yritän juuri parhaillaan taas ties kuinka monetta kertaa. Raivostuttaa, kun psykiatrian piirissä olevat yrittävät saada olemaan sosiaalinen kemiallisesti lobotoiduilla aivoilla. Kokeilisivat itse!!!! En edes pysty kävelemään. Sitten yritetään saada muiden lobotoitujen seuraan. Kaikin tavoin säälin heidän kohtaloaan, ja tunnen myötätuntoa heitä kohtaan, mutta ei kyllä kiinnosta olla ihmisten seurassa, joiden aivot on lobotoitu. Seurustelu heidän kanssaan ei ole normaalia. Uskon, että olen vankilasta vapautumista lähellä tällä kertaa. Mutta kyllä olisin tarvinnut kaikki nämä vuodet apua asuntoni kunnossa pidossa ja kaupassa käynnissä ja ruuanlaitossa ja vaatteiden öesussa ym. Risperidon vammautti minut 99 prosenttisestiolen ollut lääkkeen takia invalidi, joka ei selviä normaalista elämästä huuhaa uskomusten ja valheiden takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen todellakin tehnyt kaikkeni irti pääsemiseksi. Yritän juuri parhaillaan taas ties kuinka monetta kertaa. Raivostuttaa, kun psykiatrian piirissä olevat yrittävät saada olemaan sosiaalinen kemiallisesti lobotoiduilla aivoilla. Kokeilisivat itse!!!! En edes pysty kävelemään. Sitten yritetään saada muiden lobotoitujen seuraan. Kaikin tavoin säälin heidän kohtaloaan, ja tunnen myötätuntoa heitä kohtaan, mutta ei kyllä kiinnosta olla ihmisten seurassa, joiden aivot on lobotoitu. Seurustelu heidän kanssaan ei ole normaalia. Uskon, että olen vankilasta vapautumista lähellä tällä kertaa. Mutta kyllä olisin tarvinnut kaikki nämä vuodet apua asuntoni kunnossa pidossa ja kaupassa käynnissä ja ruuanlaitossa ja vaatteiden öesussa ym. Risperidon vammautti minut 99 prosenttisestiolen ollut lääkkeen takia invalidi, joka ei selviä normaalista elämästä huuhaa uskomusten ja valheiden takia.

        En siitä vaan sanonut, että lopeta. Myös minä menin itse väkisin kriisitilanteessa psyk.osastolle. Nukkumaan ja lepäämään, kun kotona se ei ollut mahdollista. Ja sille tielle jäin.

        En kerro enempää yksityisasioitani kuin, että lääkkeet( Risperdal ja SSRI)veivät puhekyvyn, toimintakyvyn monin osin. Olin ihan zombi. Roikuin mt-yhdistyksessä ja yhdessä toisessa. niin oli jotakin toimintaa elämässä. Sitten alkoi tulla hengitysvaikeuksia. Kuulin äänen, joka sanoi, että jos en lopeta lääkkeitä, kuolen kohta.

        Aloitin Risperdalista ( meni 2 mg). Kun olin pudottanut puolet pois, puhekyky palasi. Muutuin iloiseksi. - Lopetin aika nopeasti. Parissa kuukaudessa.
        Vuoden päästä lopetin SSRI:n ja sen vierotusoireet olivat rajut En tiennyt asiasta mitään. Kun yöhemmin vierotusoireista vatsaoireet palasivat, niitä tk:ssa alettiin hoitamaan antibiooteilla, joista tulin kipeäksi, jne.

        Että ota selvää, mitä vierotusoireisiin kuuluu.

        Kun huomasin, etten palannutkaan ennalleen ja tulin lukeneeksi lääkkeiden pysyvistä haittavaikutuksista, mm. kognitiivisten kykyjen heikkeneminen, jouduin tappavan raivon valtaan, En tappanut ketään, mutta tein kantelun Potilasvahinkokeskukseen ja sen jälkeen vielä vakuutuspuolelle. Taisi mennä 2,5 v.siihen ruljanssiin. - En saanut korvauksia.
        Potilasvahinkopuolella todettiin hoitovirhe, minulle oli turhaan syötetty lääkkeitä monta vuotta, mutta vahinkoja ei myönnetty. - Vakuutuspuolella ei myönnetty hoitovirhettä: oli kokenut psykiatri, ei ole pystytty välttämään tapahtunutta. Vahinkoja aivoilleni pidettiin mahdollisena, mutta niiden todistamiseksi olisi pitänyt tehdä lisätutkimuksia. -Luovuin, en jaksanut enempää.
        Minua odotti muu, raaempi todellisuus.

        MUTTA SINÄ , LOPETA LÄÄKE.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En siitä vaan sanonut, että lopeta. Myös minä menin itse väkisin kriisitilanteessa psyk.osastolle. Nukkumaan ja lepäämään, kun kotona se ei ollut mahdollista. Ja sille tielle jäin.

        En kerro enempää yksityisasioitani kuin, että lääkkeet( Risperdal ja SSRI)veivät puhekyvyn, toimintakyvyn monin osin. Olin ihan zombi. Roikuin mt-yhdistyksessä ja yhdessä toisessa. niin oli jotakin toimintaa elämässä. Sitten alkoi tulla hengitysvaikeuksia. Kuulin äänen, joka sanoi, että jos en lopeta lääkkeitä, kuolen kohta.

        Aloitin Risperdalista ( meni 2 mg). Kun olin pudottanut puolet pois, puhekyky palasi. Muutuin iloiseksi. - Lopetin aika nopeasti. Parissa kuukaudessa.
        Vuoden päästä lopetin SSRI:n ja sen vierotusoireet olivat rajut En tiennyt asiasta mitään. Kun yöhemmin vierotusoireista vatsaoireet palasivat, niitä tk:ssa alettiin hoitamaan antibiooteilla, joista tulin kipeäksi, jne.

        Että ota selvää, mitä vierotusoireisiin kuuluu.

        Kun huomasin, etten palannutkaan ennalleen ja tulin lukeneeksi lääkkeiden pysyvistä haittavaikutuksista, mm. kognitiivisten kykyjen heikkeneminen, jouduin tappavan raivon valtaan, En tappanut ketään, mutta tein kantelun Potilasvahinkokeskukseen ja sen jälkeen vielä vakuutuspuolelle. Taisi mennä 2,5 v.siihen ruljanssiin. - En saanut korvauksia.
        Potilasvahinkopuolella todettiin hoitovirhe, minulle oli turhaan syötetty lääkkeitä monta vuotta, mutta vahinkoja ei myönnetty. - Vakuutuspuolella ei myönnetty hoitovirhettä: oli kokenut psykiatri, ei ole pystytty välttämään tapahtunutta. Vahinkoja aivoilleni pidettiin mahdollisena, mutta niiden todistamiseksi olisi pitänyt tehdä lisätutkimuksia. -Luovuin, en jaksanut enempää.
        Minua odotti muu, raaempi todellisuus.

        MUTTA SINÄ , LOPETA LÄÄKE.

        Kuinka kauan käytit Risperdalia, ja kuinka kauan kesti vieroittatua siitä? Minä olen saanut myös diabeteksen Risperidonin käytön takia. En ole päässyt juuri liikkumaan asunnostani 10,5 vuoteen, joten lihomisen takia on seueauksena ollut diabetes. Lisäksi olen nähnyt jatkuvasti järkyttäviä painajaisia, niin että en silmiäni meinaa uskaltaa ummistaa. Ja itsemurha on pyrinyt joka ikinen päivä mielessä siirä asti, kun "hoito" aloitettiin. Nyt minulla on niin pieni annos, että pahimmat painajaiset ovat vähentynedt, ja itsemurha-ajatukset vähentyneet. Mutta eipä Risperidonin tuhoaman elämäni raunioilla juuri enää elämää ole jäjellä. Kaikki on menetetty.


    • Anonyymi

      Paljonko otat Risperidonia päivässä?

      • Anonyymi

        Olen vähentänyt sitä todella paljon. Annos on vaihdellut 3 mg - 1 mg. Tällä hetkellä otan vain 0,25 mg, mutta aivot ovat kuin jossakin rautatangolla olevassa ruuvikirisryksessä. Järkyttävä tunne. Nyt kun olen huomattavan paljon todellisuudessa, vaikka en kokonaan vieläkään, niin tajuaa, että elämä jäi elämättä 10,5 vuoden ajan. Olen ollut kuolleena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen vähentänyt sitä todella paljon. Annos on vaihdellut 3 mg - 1 mg. Tällä hetkellä otan vain 0,25 mg, mutta aivot ovat kuin jossakin rautatangolla olevassa ruuvikirisryksessä. Järkyttävä tunne. Nyt kun olen huomattavan paljon todellisuudessa, vaikka en kokonaan vieläkään, niin tajuaa, että elämä jäi elämättä 10,5 vuoden ajan. Olen ollut kuolleena.

        Vaikka olisit vuoden kokonaan ilman lääkettä, ei se ohi ole, mitä tämä hyvä lääke teki sinulle. Tuskin koskaan olet entisesi, mutta kyllä se olo helpottaa ajan kanssa vielä pitkään. Parempia päiviä on luvassa, kun jaksat vaan sinnitellä. Saat vähän elämää takaisin.

        Et sinä vielä ihan kokonaan lobotoitu ole, kun pystyt tännekin ihan selkeästi kirjoittamaan.

        Anna itse itsellesi aikaa. Yritä oikeasti levätä. Yritä välillä unohtaa itsesi tutkiskelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olisit vuoden kokonaan ilman lääkettä, ei se ohi ole, mitä tämä hyvä lääke teki sinulle. Tuskin koskaan olet entisesi, mutta kyllä se olo helpottaa ajan kanssa vielä pitkään. Parempia päiviä on luvassa, kun jaksat vaan sinnitellä. Saat vähän elämää takaisin.

        Et sinä vielä ihan kokonaan lobotoitu ole, kun pystyt tännekin ihan selkeästi kirjoittamaan.

        Anna itse itsellesi aikaa. Yritä oikeasti levätä. Yritä välillä unohtaa itsesi tutkiskelu.

        Minulla oli 10,5 vuoden ajan hirveitä hengitysvaikeuksia Risperidonin takia. Makasin sängyssä päivät pitkät. Olisin tarvinnut jonkin hengityslaitteen pystyäkseni hengittämään. Lisäksi olin lähes tajuton. En ollut tässä maailmassa. On todella vaikeaa enää yrittää aloittaa elämää uudelleen. En usko, että minusta tulee enää samaa ihmistä, joka olin 10,5 vuotta sitten. Välillä tuntuu, että olisi parempi kun olisi kuollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli 10,5 vuoden ajan hirveitä hengitysvaikeuksia Risperidonin takia. Makasin sängyssä päivät pitkät. Olisin tarvinnut jonkin hengityslaitteen pystyäkseni hengittämään. Lisäksi olin lähes tajuton. En ollut tässä maailmassa. On todella vaikeaa enää yrittää aloittaa elämää uudelleen. En usko, että minusta tulee enää samaa ihmistä, joka olin 10,5 vuotta sitten. Välillä tuntuu, että olisi parempi kun olisi kuollut.

        Risperidon tuhosi koko sosiaalisen elämäni täysin. Olin todella sosiaalinen, mutta 10,5 vuotta olen elänyt täysin erakoituneena. En voi enää ajatella palaavani samaan elämään kuin ennen aineen käyttöä. Haluaisin muuttaa maaseudulle jonnekin erakon mökkiin tai vetäytyä luostariin. Normaali elämä ei enää onnistu kaiken tämän jälkeen. Mahdotonta. Tuhottu mikä tuhottu. Ainoat, jotka tästä lääke ja sairaalakierteestä hyötyivät, oli psykiatrit, lääkeyritykset ja psykiatriset hoitajat bonuksineen. Minä olen häviäjä. Alussa kyn menin sairaalaan, en tiennyt psykiatriasta mitään, mutta aloin ottamaan selvää, että mikä siinä on syynä, että "lääkkeestä" ei pääse millään irti. Silloin kokl psykiatrian valheet alkoi paljastua. Ainoa syy lääkkeen käyttöön on vuosia ollut vain koukku, josta ei pääse irti vaikka mitä tekisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Risperidon tuhosi koko sosiaalisen elämäni täysin. Olin todella sosiaalinen, mutta 10,5 vuotta olen elänyt täysin erakoituneena. En voi enää ajatella palaavani samaan elämään kuin ennen aineen käyttöä. Haluaisin muuttaa maaseudulle jonnekin erakon mökkiin tai vetäytyä luostariin. Normaali elämä ei enää onnistu kaiken tämän jälkeen. Mahdotonta. Tuhottu mikä tuhottu. Ainoat, jotka tästä lääke ja sairaalakierteestä hyötyivät, oli psykiatrit, lääkeyritykset ja psykiatriset hoitajat bonuksineen. Minä olen häviäjä. Alussa kyn menin sairaalaan, en tiennyt psykiatriasta mitään, mutta aloin ottamaan selvää, että mikä siinä on syynä, että "lääkkeestä" ei pääse millään irti. Silloin kokl psykiatrian valheet alkoi paljastua. Ainoa syy lääkkeen käyttöön on vuosia ollut vain koukku, josta ei pääse irti vaikka mitä tekisi.

        Sorry, ketjun aloittaja ei vaikuta kovin uskottavalle, mutta asiallisista vastauksista, joita on saanut, on hyötyä muille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry, ketjun aloittaja ei vaikuta kovin uskottavalle, mutta asiallisista vastauksista, joita on saanut, on hyötyä muille.

        Haluatko kertoa tarkemmin mitkä seikat aloittajan kertomuksessa vaikuttavat epäuskottavilta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluatko kertoa tarkemmin mitkä seikat aloittajan kertomuksessa vaikuttavat epäuskottavilta?

        Valheesta jää aina kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry, ketjun aloittaja ei vaikuta kovin uskottavalle, mutta asiallisista vastauksista, joita on saanut, on hyötyä muille.

        Vaikuttaa kyllä, että kiekaroi ja heittää volttia, kun saa oikeasti asioista jotain tietäviä kiusattua ja mahdolliseti kärsimään lisää.

        Raukka seonnut omaan muka näppäryyteensä. Taitais oikeasti olla jonkun piikin, ellei useammankin, tarpeessa. Kohta kellot soi. Joku odottaa oven takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikuttaa kyllä, että kiekaroi ja heittää volttia, kun saa oikeasti asioista jotain tietäviä kiusattua ja mahdolliseti kärsimään lisää.

        Raukka seonnut omaan muka näppäryyteensä. Taitais oikeasti olla jonkun piikin, ellei useammankin, tarpeessa. Kohta kellot soi. Joku odottaa oven takana.

        Oletko itse käyttönyt neuroleptejä? Et varmaankaan. Kirjoituksistasi näkee se. On helppoa vaatia toisia käyttämään niitä, kun ei itsellä ole mitään kokemusta niistä. Joten älä asiasta mitään tietömättömänä kirjoittele typeriä lausuntojasi tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse käyttönyt neuroleptejä? Et varmaankaan. Kirjoituksistasi näkee se. On helppoa vaatia toisia käyttämään niitä, kun ei itsellä ole mitään kokemusta niistä. Joten älä asiasta mitään tietömättömänä kirjoittele typeriä lausuntojasi tänne.

        Ai, käyttääkö joku neuroleptejä?

        Kärähdit - taas!

        Kyllä on pare vetää ihan vaikka kossua raakana.
        Tai nauttia aurinkoisesta pakkaspäivästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheesta jää aina kiinni.

        Sanopa, missä kohtaa valehtelen. Mitä syytä minulla olisi valehdella? Mitä hyötyisin siitä? Minulla on 10,5 vuoden kokemus tämän huumausaineen käytöstä. Kyllä se on kaikin tavoin vaikuttanut elämääni. Ja ei ainakaan parantaen sitä. Ja mikäpä huumausaine nyt parantaisikaan ketään. Ei sellaista huumetta ole. Mutta kaiken elämän ne kyllä sekoittaa. Ei auta yhtään, onko se lääkärin kirjoittamalla reseptillä vai katukaupasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itse käyttönyt neuroleptejä? Et varmaankaan. Kirjoituksistasi näkee se. On helppoa vaatia toisia käyttämään niitä, kun ei itsellä ole mitään kokemusta niistä. Joten älä asiasta mitään tietömättömänä kirjoittele typeriä lausuntojasi tänne.

        Uskoisin että kirjoittaja on töissä mt-teollisuudessa eli pillerikauppias.Ei ne tykkää kun tänne kirjoitellaan heidän tuotteidensa haittavaikutuksista.Ihme kun ketjua ei ole poistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoisin että kirjoittaja on töissä mt-teollisuudessa eli pillerikauppias.Ei ne tykkää kun tänne kirjoitellaan heidän tuotteidensa haittavaikutuksista.Ihme kun ketjua ei ole poistettu.

        Ketjua ei ole poistettu, mutta 11 viestiä on poistettu. Ehdin lukea viimeisimmän. Siinä lueteltiin pitkä lista neuroleptien aiheuttamista haittavaikutuksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoisin että kirjoittaja on töissä mt-teollisuudessa eli pillerikauppias.Ei ne tykkää kun tänne kirjoitellaan heidän tuotteidensa haittavaikutuksista.Ihme kun ketjua ei ole poistettu.

        Taidat itse olla osakkeenomistajana lääketehtaassa, joka valmistaa psyykenhuumeita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka olisit vuoden kokonaan ilman lääkettä, ei se ohi ole, mitä tämä hyvä lääke teki sinulle. Tuskin koskaan olet entisesi, mutta kyllä se olo helpottaa ajan kanssa vielä pitkään. Parempia päiviä on luvassa, kun jaksat vaan sinnitellä. Saat vähän elämää takaisin.

        Et sinä vielä ihan kokonaan lobotoitu ole, kun pystyt tännekin ihan selkeästi kirjoittamaan.

        Anna itse itsellesi aikaa. Yritä oikeasti levätä. Yritä välillä unohtaa itsesi tutkiskelu.

        Kyllä yritän saada normaalille raiteelle elämäni kaiken tömän jälkeen. Mutta helppoa se ei tule olemaan. Koen, että elämästäni varastettiin 10,5 vuotta. Olen kyllä ollut tarkkaan tietoinen vuosia tästä kemiallisesta aivojen lobotoinnista. Mieleen tulee natsien keskitysleiri, missä Mengele teki kokeitaan ihmisillä. Olen kyllä valistanut monia muitakin vuosien aikana tästä aivojen lobotoinnista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketjua ei ole poistettu, mutta 11 viestiä on poistettu. Ehdin lukea viimeisimmän. Siinä lueteltiin pitkä lista neuroleptien aiheuttamista haittavaikutuksista.

        Pakkausselostetta ei saa mainita.
        Ei saa muistuttaa, että pakkausseloste pitää myös lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketjua ei ole poistettu, mutta 11 viestiä on poistettu. Ehdin lukea viimeisimmän. Siinä lueteltiin pitkä lista neuroleptien aiheuttamista haittavaikutuksista.

        Pha ja rma ja ca Fe ja nni ja ca. Ei saa mainita.
        Poistoon lähtee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketjua ei ole poistettu, mutta 11 viestiä on poistettu. Ehdin lukea viimeisimmän. Siinä lueteltiin pitkä lista neuroleptien aiheuttamista haittavaikutuksista.

        Lääkkeiden haittavakutusilmoituksen voi tehdä myös itse.
        Katso Fi ja me ja a.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

        No ei Risperdalilla tai Risperidonilla entistä elämää unohdeta. Minäkin olen vatvonut sitä jatkuvasti joka ikinen päivä Risperidonista huolimatta. Muuta en teekään, kun mietin entistä elämääni. Ei ole juuri tuntiakaan, että väliin jättäisin. Ei auta mikään psykoosilääkitus unohtamaan mennyttä elämää. Ja enkä sitä edes halua! Haluan ajatella mennyttä elämääni viimeiseen hengenvetoon saakka. Pidän törkeänä ihmisoikeusrikoksena, että toiset yrittävät myrkyillä sumentaa muistoni. Ne ovat arvokkainta, mitä minulla on.


    • Anonyymi

      Yle unohtanut asian?

      "Rairai eli psykoosilääkkeiden käyttö kunnittain"
      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/02/19/rairai-eli-psykoosilaakkeiden-kaytto-kunnittain

      "Eksote puuttui psykoosilääkkeiden käyttöön Imatralla"
      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/02/17/eksote-puuttui-psykoosilaakkeiden-kayttoon-imatralla

      "Älkää vaientako minua lääkkeillä"
      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/02/15/alkaa-vaientako-minua-laakkeilla

      "Muistisairaille määrätään psykoosilääkkeitä vastoin suosituksia"
      https://yle.fi/aihe/artikkeli/2016/02/11/muistisairaille-maarataan-psykoosilaakkeita-vastoin-suosituksia

    • Anonyymi

      MadinFinland.org

      SSRI-vieroituksen vertaisryhmä Helsingissä

      fb-vertaisryhmään. Olet tervetullut, jos käytät SSRI-lääkkeitä (ehkä myös muita psykoaktiivisia lääkeitä kuten rauhoittavia tai neuroleptejä).

      Koti Toiminta TaHo Tampere Psyykenlääkevieroituksen tukiryhmä

      fb-vertaisryhmään. Olet tervetullut, jos käytät SSRI-lääkkeitä (ehkä myös muita psykoaktiivisia lääkeitä kuten rauhoittavia tai neuroleptejä).

    • Anonyymi

      Moni kokee, että hoitotaho ei ota psyykenlääkkeistä koituvia haittavaikutuksia ja lopettamisyrityksistä koituvia vieroitusoireita tosissaan. Psyykenlääkevieroituksen tukiryhmässä voit saada vertaistukea sekä jakaa kokemuksia ja vinkkejä psyykenlääkkeiden vähentämiseen sekä lopettamiseen liittyen. Ryhmässämme on hyvä ilmapiiri ja mukaan voi tulla mukaan matalalla kynnyksellä yksin tai vaikkapa kaverin kanssa.

      Ryhmässä suositellaan lähtökohtaisesti maltillista 10%:n kuukausittaista lääkevähennystä kuukausittain, eli edellisen kuukauden annoksen kertomista luvulla 0,9, mutta jotkut kestävät nopeampaakin pudotusta. Vieroituksen eteneminen on varsin yksilöllinen prosessi.

      • Anonyymi

        Moni ei ehdottomasti halua muiden löyhäpäisiksi määriteltyjen umpioutojen kanssa samaan rinkiin avautumaan ja kuulemaan muiden elämän tarinoita.

        Kilteimmät ringissä jää yksin muiden ymmärtäjiksi ja auttajiksi. Aina siellä on joku suuri suu, joka vetää kaiken huomion itseensä. Imee muiden energiat loppuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni ei ehdottomasti halua muiden löyhäpäisiksi määriteltyjen umpioutojen kanssa samaan rinkiin avautumaan ja kuulemaan muiden elämän tarinoita.

        Kilteimmät ringissä jää yksin muiden ymmärtäjiksi ja auttajiksi. Aina siellä on joku suuri suu, joka vetää kaiken huomion itseensä. Imee muiden energiat loppuun.

        No eipä sinne muiden lobotoitujen löyhäpäiden joukkoon halua mennä avautumaan. Eikä lobotoitujen mielipiteet ja muukaan seura kiinnosta. Ja kun aivot on lobotoitu, suunnistaminen ulkona liinkuessa on todella vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moni ei ehdottomasti halua muiden löyhäpäisiksi määriteltyjen umpioutojen kanssa samaan rinkiin avautumaan ja kuulemaan muiden elämän tarinoita.

        Kilteimmät ringissä jää yksin muiden ymmärtäjiksi ja auttajiksi. Aina siellä on joku suuri suu, joka vetää kaiken huomion itseensä. Imee muiden energiat loppuun.

        Pipipäiden pitää pitää yhtä ja viihtyä kimpassa. Tukea toisiaan. Jakaa elämänsä. Näin kasvaa yhteiskuntakelpoisiksi hyvinvointiyhteiskuntaa kasvattaviksi ja ylläpitäviksi kansalaisiksi.
        Yhtä pöpi ajatus, kuin että työttömien pitää verkostoitua keskenään. Taas istua ringissä ja jakaa elämäänsä helmiä naruun pujotellen, jotta Suomi ja maaima pelastuu - ja samalla ehkä he.

        Molemmissa tapauksissa vähiten kiinnostaa sen pipipään taikka työttömän oma vointi. Parempi elämä. Pääasia on, että saadaan Suomi nousuun. Rikkaat rikastumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pipipäiden pitää pitää yhtä ja viihtyä kimpassa. Tukea toisiaan. Jakaa elämänsä. Näin kasvaa yhteiskuntakelpoisiksi hyvinvointiyhteiskuntaa kasvattaviksi ja ylläpitäviksi kansalaisiksi.
        Yhtä pöpi ajatus, kuin että työttömien pitää verkostoitua keskenään. Taas istua ringissä ja jakaa elämäänsä helmiä naruun pujotellen, jotta Suomi ja maaima pelastuu - ja samalla ehkä he.

        Molemmissa tapauksissa vähiten kiinnostaa sen pipipään taikka työttömän oma vointi. Parempi elämä. Pääasia on, että saadaan Suomi nousuun. Rikkaat rikastumaan.

        Kyseessä ei ole mikään virallinen mt palvelu.

        MadinFinland sivustoa ylläpitää vapaa ja avoin kansalaisryhmä, joka perusti Tarpeenmukainen hoito (Taho) yhdistyksen 2016 joulukuussa.

        Yhdistyksen tarkoituksena on mahdollistaa kaikille heidän itse haluamansa, heidän tarpeensa mukainen, psyykkinen hoito mielen pulmatilanteissa. Yhdistyksen innoittajana on ollut mm. avoimen dialogin hoitomalli Keroputaalla.

        Yhdistys suhtautuu kriittisesti vallitsevaan biolääketieteelliseen lähestymistapaan ja sen sovelluksiin mielen pulmatilanteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pipipäiden pitää pitää yhtä ja viihtyä kimpassa. Tukea toisiaan. Jakaa elämänsä. Näin kasvaa yhteiskuntakelpoisiksi hyvinvointiyhteiskuntaa kasvattaviksi ja ylläpitäviksi kansalaisiksi.
        Yhtä pöpi ajatus, kuin että työttömien pitää verkostoitua keskenään. Taas istua ringissä ja jakaa elämäänsä helmiä naruun pujotellen, jotta Suomi ja maaima pelastuu - ja samalla ehkä he.

        Molemmissa tapauksissa vähiten kiinnostaa sen pipipään taikka työttömän oma vointi. Parempi elämä. Pääasia on, että saadaan Suomi nousuun. Rikkaat rikastumaan.

        Millälailla luulet luulet huumausaineiden tekevän "pipipäät" yhteiskuntakelpoisiksi? Kun pää on sekaisin huumeista, eikä pysty selviämään edes yksinkertaisista askareista, niin sekö on yhteiskuntakelpoisuutta? No siellähän on kaduilla vaikka kuinka paljon piripäitä ja muita "yhteiskuntakelpoisia" narkkareita. Entäs ne, jotka kohtelevat toisia niin törkeällä tavalla, että herkimmät hajoaa? Mitenkähän näille törkimyksille saisi syötettyä huumeita, jotka tekisivät heidät "yhteiskuntakelpoisiksi", että oppisivat käyttäytymään sivistyneesti toisia kohtaan. Heimlehän pitäisi ehdottomasti saada syötetyksi "yhteiskuntakelpoisiksi" tekeviä huumeita. Heidän käytöksensähän osoittaa, että he eivät ole yhteiskuntakelpoisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millälailla luulet luulet huumausaineiden tekevän "pipipäät" yhteiskuntakelpoisiksi? Kun pää on sekaisin huumeista, eikä pysty selviämään edes yksinkertaisista askareista, niin sekö on yhteiskuntakelpoisuutta? No siellähän on kaduilla vaikka kuinka paljon piripäitä ja muita "yhteiskuntakelpoisia" narkkareita. Entäs ne, jotka kohtelevat toisia niin törkeällä tavalla, että herkimmät hajoaa? Mitenkähän näille törkimyksille saisi syötettyä huumeita, jotka tekisivät heidät "yhteiskuntakelpoisiksi", että oppisivat käyttäytymään sivistyneesti toisia kohtaan. Heimlehän pitäisi ehdottomasti saada syötetyksi "yhteiskuntakelpoisiksi" tekeviä huumeita. Heidän käytöksensähän osoittaa, että he eivät ole yhteiskuntakelpoisia.

        Taas joku ei joko lukenut tai ei ymmärtänyt lukemaansa

        Pillastui kyllä.


    • Anonyymi

      "Varmuuden vuoksi" tiedoksi aloittajalle, en syönyt Risperdalia 10.5 vuotta, Vedätin. Ostin apteekista, mutta en syönyt.

      • Anonyymi

        Trolli


      • Anonyymi

        Olethan huolehtinut syömättömistä lääkkeistä oikein?

        "Valmisteen säilyttäminen
        Ei lasten ulottuville eikä näkyville.

        Tämä lääkevalmiste ei vaadi erityisiä säilytysohjeita.

        Älä käytä tätä lääkettä kotelossa mainitun viimeisen käyttöpäivämäärän jälkeen. Viimeinen käyttöpäivämäärä tarkoittaa kuukauden viimeistä päivää.

        Lääkkeitä ei tule heittää viemäriin eikä hävittää talousjätteiden mukana. Kysy käyttämättömien lääkkeiden hävittämisestä apteekista. Näin menetellen suojelet luontoa."

        Lääkeinfo, pakkausseloste


      • Anonyymi

        Psykoottinen pystyy harvoin valehtelemaan. Pää ei kestä.

        Totuus tulee julki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Psykoottinen pystyy harvoin valehtelemaan. Pää ei kestä.

        Totuus tulee julki.

        Vedätin vain loppuaikoina, ehkä vuoden. En viitsinyt niitä apteekkiin palauttaa. Kun kiertävä ongelmajätekeräys tuli viereisen koulun pihalle, vein sinne. Luulin, että saisin vain heittää ne johonkin säiliöön,. Mutta ei. Mies otti lääkepakkaukset käteensä, tutki niitä sanoi,: Pakkauksessa mainitaan eri lääkkeet, kuin mitä sen sisällä olevat tabletit ovat. (Tämäkin tiedoksi aloittajalle.)
        Mutta kun tämä on mielenterveysketju, ei siitä sen enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedätin vain loppuaikoina, ehkä vuoden. En viitsinyt niitä apteekkiin palauttaa. Kun kiertävä ongelmajätekeräys tuli viereisen koulun pihalle, vein sinne. Luulin, että saisin vain heittää ne johonkin säiliöön,. Mutta ei. Mies otti lääkepakkaukset käteensä, tutki niitä sanoi,: Pakkauksessa mainitaan eri lääkkeet, kuin mitä sen sisällä olevat tabletit ovat. (Tämäkin tiedoksi aloittajalle.)
        Mutta kun tämä on mielenterveysketju, ei siitä sen enempää.

        Niin, palautin sekä Risperdal-pakkauksia että SSRI-lääkepakkauksia, joiden sisältö oli jotakin muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vedätin vain loppuaikoina, ehkä vuoden. En viitsinyt niitä apteekkiin palauttaa. Kun kiertävä ongelmajätekeräys tuli viereisen koulun pihalle, vein sinne. Luulin, että saisin vain heittää ne johonkin säiliöön,. Mutta ei. Mies otti lääkepakkaukset käteensä, tutki niitä sanoi,: Pakkauksessa mainitaan eri lääkkeet, kuin mitä sen sisällä olevat tabletit ovat. (Tämäkin tiedoksi aloittajalle.)
        Mutta kun tämä on mielenterveysketju, ei siitä sen enempää.

        Ne näkee verikokeista ja Virtsasta oletko syönyt lääkkeet.

        Pitempiaikaista käyttöä tai käyttämättömyyttä voidaan tutkia hiuksista ja myös kynsistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne näkee verikokeista ja Virtsasta oletko syönyt lääkkeet.

        Pitempiaikaista käyttöä tai käyttämättömyyttä voidaan tutkia hiuksista ja myös kynsistä.

        Ennen kun avohoitopotilaita pakotettiin syömään lääkkeitä, joutuivat käymään labrassa. Kelakin pakotti. Nykyään kai laki kieltää sellaisen,.

        THL tekee laajoja huume-lääke ym aine testejä hiuksista. Näkee vuosienkin ajalta. Yksityisesti ei sinne pääse. Täytyy olla lähete joltakin instanssilta, kuten poliisilta, sairaalasta, jne. Olen yrittänyt saada lähetettä. luvannut itse maksaa . En ole saanut. Löytyisi liikaa. (Olen TI).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen kun avohoitopotilaita pakotettiin syömään lääkkeitä, joutuivat käymään labrassa. Kelakin pakotti. Nykyään kai laki kieltää sellaisen,.

        THL tekee laajoja huume-lääke ym aine testejä hiuksista. Näkee vuosienkin ajalta. Yksityisesti ei sinne pääse. Täytyy olla lähete joltakin instanssilta, kuten poliisilta, sairaalasta, jne. Olen yrittänyt saada lähetettä. luvannut itse maksaa . En ole saanut. Löytyisi liikaa. (Olen TI).

        Tämä on Risperidon.ketju. Ei täällä enempää.

        Suosittelen lukemaan ketjua PERUSLAIN RIKKOMISTA TAPAHTUU PSYKIATRISESSA ---

        Siellä puolivälistä eteenpäin on selitetty laki- ja pykäläasioita hyvin ymmärrettävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne näkee verikokeista ja Virtsasta oletko syönyt lääkkeet.

        Pitempiaikaista käyttöä tai käyttämättömyyttä voidaan tutkia hiuksista ja myös kynsistä.

        Niitähän ei voi kukaan pakottaa syömään. Vain sairaalassa on pakko syödä hullun lääkkeitä.


    • Anonyymi

      No jaa-a. Itsekin olen syönyt Risperdalia. Eikä siitä kovin kummoisia sivuvaikutuksia tullut. Eka psyykenlääkkeeni. Auttoi kyllä poistamaan skitsofrenian oireita. Harhaluulot hävisi, toimintakykyä tuli lisää mm.

      Ja tuli painoa lisää, painoin 38,5 kiloa päätyessäni osastolle. Piti myöhemmin vaihtaa toiseen lääkkeeseen, koska prolaktiinitasot nousi.

      Hankala uskoa, että tuo lääke saisi vaan makaamaan kotona.

    • Anonyymi

      Kaikkien lääkkeiden kohdalla pitää lukea, mitä pakkausselosteessa sanotaan ja sen lisäksi tarkistaa asia Pharmaca Fennicasta.

    • Anonyymi

      Ilmoituksen lääkkeiden haittavaikutuksista voi kukin tehdä myös itse.

    • Anonyymi

      "Ennen kun avohoitopotilaita pakotettiin syömään lääkkeitä, joutuivat käymään labrassa. Kelakin pakotti. Nykyään kai laki kieltää sellaisen,."

      Mihin tämä perustuu, ettei avohoidossa olevia pakotettaisi? Eräs avohoidossa oleva ystäväni joutuu käymään neurolepti-injektiossa säännöllisesti, ja verikokeissa, Hän ei halua ja on sanonut sen monesti, mutta hänelle vastataan että sitten otamme sut osastolle. "Jos en mene huomenna hakemaan Zypadheraa mut haetaan ambulanssilla sairaalaan suljetulle ja piikitetään siellä."

      Laitonta, mutta tapahtuu. Lääkärit ovat lain yläpuolella. Kävelevät siellä kuin pilvellä, harhoissaan.

      Olen kyseisen henkilön lääkkeetön ystävä, ja mietin mitä voisin tehdä hänen auttamisekseen. Jotta hän pääsisi vapaaseen, ihmisarvoiseen elämään Suomen kansalaisena, lääkevierotuksen kautta. Johon lääkärit eivät siis suostu. Vedoten diagnoosiinsa.

      • Anonyymi

        Voisit keksiä parannuskeinon ystäväsi sairauteen, jolloin ei tarvitsisi lääkitystä.


      • Anonyymi

        Missäpäin Suomea tällaista tapahtuu?

        Ymmärtääkseni ensiksi pitäisi saada muutettua lääkitys injektiosta tablettimuotoon voi tosin olla helpommin sanottu kuin tehty.Ehkä alla olevien linkkien kautta löytyy tietäväisempiä ihmisiä.

        https://madinfinland.org/keta-olemme/keita_olemme/

        https://madinfinland.org/toiminta/taho-helsinki/ssri-ryhma/

        https://madinfinland.org/toiminta/taho-tampere/vieroitusryhma/


      • Anonyymi

        "Olen kyseisen henkilön lääkkeetön ystävä, ja mietin mitä voisin tehdä hänen auttamisekseen. Jotta hän pääsisi vapaaseen, ihmisarvoiseen elämään Suomen kansalaisena, lääkevierotuksen kautta. Johon lääkärit eivät siis suostu. Vedoten diagnoosiinsa."

        Tukihenkilö mukana tapaamisissa voisi olla avuksi ja pitää huolta että ystäväsi oikeuksia kunnioitetaan, potilaan itse on vaikea tätä tehdä.Madinfinland sivuston kautta voinee löytyä vapaaehtoisia.


    • Anonyymi

      Tappakaa toimittajia.

      • Anonyymi

        Toimittakaa tappajia.


    • Anonyymi

      Lääkeuskovaiset lääkäritkö täällä käy ilmoittamassa kommentteja poistettavaksi?

      • Anonyymi

        Lienee s24;n foorumeilla harhaileva poistotomaatti.Älä laita nimiä, linkkejä tai mitään muutakaaan viestiisi vpn voi myös vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lienee s24;n foorumeilla harhaileva poistotomaatti.Älä laita nimiä, linkkejä tai mitään muutakaaan viestiisi vpn voi myös vaikuttaa.

        Tämä ketju on ihan piloilla, kun on poistettu niin paljon keskeisiä kommentteja.
        Ketju vaikuttaa ihan hoopolta, kun välistä puuttuu viestejä.

        En ymmärrä poistoperusteita.

        Linkittömiä lähtee.
        Ei mitään henkilönimiä ja silti lähtee.

        Mikä ihmeen vpn?


    • Anonyymi

      Haluaisin kirjoittaa mielipiteen alkuperäiselle. d
      Risperionin vähentäminen noinkin pitkän käytön jälkeen ja sen kokonaan lopettaminen aiheuttaa kovia vieroitusoireita. Niissä voi joutua käymään läpi aikamoisen kauhu/sekoamisprosessin. Omaiseni on joutunut lääkäreiden taholta monta kertaa uudestaan neuroleptien ja ssri lääkkeiden käyttäjäksi. Masentuneelle kun lääkärit eivät tiedä muuta hoitokeinoa. Hän on ollut samalla tavalla huumattuna lääkepökkyrässä kun alkuperäinen kertoo. Lääkkeiden lopettaminen vei totaalisesti sekaisin ajatusmaailman ja fyysisesti oli reporankana, elimistön lamaantuminen ja toimintakyky oli nollilla. Viha ja raivo oli silmiinpistävää, se on toisaalta myös hyvä merkki toipumisesta. Elimistö alkaa palauttaa itseään normaaliin olotilaan kun tajuaa mihin tilaan elimistö on laitettu missä huumeessa minua on pidetty kysymättä haluanko sitä. Mitä ihmettä tällainen ruoskiminen voi parantaa??? Vieroitusoireita saattoi kestää monta viikkoa. Monet kertovat että toimintakyky palautuu vasta monen kuukauden päästä.

      Päätös lopettaa risperion on hyvä alku parempaan. Uuden elämän opetteleminen täytyy monen aloittaa samalla tavoin kuin esim. halvauksen jälkeen opetella toiminnot uudelleen. Kannattaa hakeutua vertaistukiryhmiin, yksin toipuminen saattaa epäonnistua.

    • Anonyymi

      Itse kaikkea testanneena Risperidon oli kyllä kamalinta Pa*kaa mitä on suuhun tullut laitettua. Ihan järkyttävää pahoinvointia ja huimausta yms. P

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe