Kun vuokra-asuntoon ei saa ottaa koiraa

Anonyymi

Anteeksi turha keskustelun aloitus mutta pakko avautua. Olen aina halunnut koiraa mutta kotiin en saanut sitä hankkia. Kun lopulta muutin omilleni ja olisi ollut mahdollisuus hankkia koira en saanutkaan. Vuokra Sopimuksessa lukee että lemmikit vuokranantajan luvalla. Olen asunut kämpässä 3 kk kun kysyin saako hommata koiran niin ei, en saa. Miks sitä ei sitte voitu kieltää vuokra sopimuksessa. Toi meni jotenki niin syvälle et mä vaan itken. Tuntuu niin toivottomalta kun on koko elämän halunnu koiraa ja koskaan ei saa. Eikä oo varaa muuttaa kalliimpaan asuntoon ja ei täällä paikassa edes ole kuin 7 vuokra asuntoa kun netistä katto. En tiiä miks tää asia itkettää niin paljon, kiitos jos jaksoit lukea tän turhaakin turhemman viestin...

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei onko perusteltu syy koiran hankkimisen kieltämiseen vuokranantajalta jos hän vastaa että Olen pohtinut asiaa ja tullut siihen tulokseen, että koiran hankinta on liian iso riski talon muita asukkaita ajatellen, joten en katso aiheelliseksi suostua pyyntöösi.
      Ja taloyhtiössä on muitakin koiria, olen nähnyt ja kuullut. Miten voisin saada vuokranantajan suostumaan koiraan? Vai enkö vain sitten saa ottaa koiraa? Toivoisin asiallisia vastauksia

      • Jos yhtiössä ja siellä missä asut on saman omistajan asunnoissa jo koiria niin vaatii kyllä vuokranantajalta selityksen miksi juuri sinä et voi koiraa ottaa.

        On vuokranantajia jotka eivät lemmikkejä hyväksy mutta silloin niitä ei saa olla kellään ja tämä olisi kyllä sanottu vuorasopimuksessa jos niin.

        Outoa nuo lemmikkikammoiset, perustelut yleensä että lattiapinnat raapiutuu, naapurit eivät tykkää koiran ääntelystä jne. Niitä on monia.

        Ota selvää, pyydä keskustelu naama naamaa vasten niin ehkä se sekiytyy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      33
      2748
    2. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      144
      1977
    3. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      190
      1914
    4. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      149
      1752
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      129
      1671
    6. Sähköauto ei saastuta

      Koska sähköautossa ei ole saastutusputkea kuten polttomoottoriautossa. Saastuttajille tulee mätkäistä kunnon saastutusv
      Maailman menoa
      322
      1386
    7. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      186
      1364
    8. Älä nainen leikistä suutu!

      Ja kyllä täytyy kritiikkiäkin kestää, mm. ylipaino, se että oot köyhä jne jne Melko tutulta mieheltä
      Ikävä
      115
      1233
    9. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      104
      1125
    10. Olisitko oikeasti

      valmis kohtaamaan kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1091
    Aihe