Eihän tällä elä

Anonyymi

Kohta 2 vuotta jaksanut leikkiä vartijaa eikä 7v Tessin palkkaseinä eroaisi paljon mitään nykyisestä. Kuinka joku sen jälkeen edes jaksaisi olla samoissa hommissa?
Kuinka 12e tuntiliksalla kukaan pystyisi elättämään itsensä ja vaarantamaan parhaimmassa tapauksessa nahkansa tällä alalla?

T. Yhteiskunnan elättinä saa enemmän?

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos saat 12€ / tunti niin saat enemmän kuin minä. Jos mietit alan huonoja ja hyviä puolia niin huonoja ovat:

      -joudut tekemään oman työehtosopimuksesi ulkopuolisia töitä, kuten siivoamaan, työntämään ostoskärryjä, hiekottamaan jne. listaa voisi jatkaa lopttomiin
      -joudut aika pitkälti itse ostamaan vaatteet, jalkineet ja varusteet
      -joudut parhaillaan kumartaan oman firman päällystöä, toimeksiantajan johtoa, henkilökuntaa ja toimeksiantajan tiloissa käyviä asiakkaita
      -jos voitat painin niin olet todennäköisesti käyttänyt liikaa voimaa
      -jos häviät painin niin mikäs reppana se sinä olet kun et saa kolmea sinua itseäsi isompaa narkkia kuriin ilman voimankäyttövälineitä?

      No niin nyt minä hetken mietin näitä huonoja puolia miettikää muut hyviä. Itse en tähän hätään vitutukseltani pysty.

    • Anonyymi

      Alalle pääsee viikon koulutuksella ja 99% työstä on hengailua ja juoksupojan nakkeja/pienten askareiden hoitamista niin mitä voit odottaa? Kuka nyt sellaisesta olisi valmis maksamaan mitään suuria summia?

    • Anonyymi

      Ei varmaan eläkkään, mutta aina on uusia hönöjä tulossa liukuhihnalta hoitamaan tsupparin hommia kympin tunti. Ja stevet eivät itse osaa vaatia niin tyytykööt kohtaloonsa. Miten meni viime vuonna lakko omasta mielestä?

    • Anonyymi

      Meillä työantaja hoitaa varusteet, työvaatteet ja niiden puhtaudenpidon. Työssä ei tarvitse hoitaa ammattiin kuulumattomia asioita. Jos tekee pelkkää arkipäivää, näkyy se luonnollisesti eri lailla kuin sillä, joka puurtaa pyhinä ja viikonloppuna illat yöt läpeensä.
      Huonosti tehty palkkataulukko takaa yleisesti surkean ansion. Ehkäpä radikaalit ratkaisut olisi tarpeen seuraavissa neuvotteluissa, vihdoinkin?
      Viime lakko oli säälittävän lyhyt ja työntekijäpuoli antoi liian helposti periksi.

      • Anonyymi

        Mikäs noin laadukas firma on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs noin laadukas firma on?

        Arvaisin Avarnia koska minun ei tarvinnut ostaa mitään erikseen. Paitsi viiltarihanskat. Vähän aikaa ollut eikä toistaseks viel turhia sivuhommia tullu vastaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1515
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1305
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1102
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1035
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      990
    Aihe