Suomalaisten lasten lukutaito OECD-maiden kärkikastia edelleen

Anonyymi

1) Lukutaito onkin niitä tärkeimpiä asioita, mitä koulussa opitaan, 2) sosiaalisten taitojen lisäksi.
Tosin nuo jälkimmäiset opettivat vanhempamme jo hiekkalaatikolla.
Tärkeimmät 2.

"UutisetKotimaan uutiset
Pisa-tulokset: Suomalaisten lasten lukutaito OECD-maiden kärkikastia – Tyttöjen ja poikien välinen ero valtava
Tänään klo 10:54
Suomessa sukupuolten välinen lukutaidon osaamisero on ollut koko ajan osallistuvien maiden suurimpia, ja tälläkin kierroksella ero oli OECD-maiden suurin."

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pertik ei osaa lukea niin että ymmärtäisi pointin
      Eli jos kerrot että x on y
      Niin pertik kertoo perään joko
      X on hyvä
      Tai
      Persut ovat myös y

Päälle suomea joka on tavattu väärin en uskont että sellaisia on aikuisissa tässä mitassa

joo mutta ei lukutaito koulusta ihan yksinomaan johdu

Viiden vokaalin kielestä eli suomessa ei voi edes pitää tavauskilpailuja joita näit Jaska jokunen
      - sarjakuvassa yleensä osaavatkaikki

Aku Ankka valtaisa levikki moni lukee

Elokuvien ja ohjelmien tekstitys eikä päälleluku parantaa

• Anonyymi

Sivistyksen rapautuminen alkaa siitä, että kansalaisille ei opetus kelpaa. Lukutaitoa ei arvosteta, opinnot jätetään kesken. Siirrytään itselääkitykseen ja poppakonsteihin tiedon ja taidon sijaan. Luullaan mieluummin kuin kuunnellaan tosiasioita. Historia on pelkästään suvun tarinoita entisistä ajoista. Jopa kouluista haluttiin historian opetus pois, ties kuinka asiassa on edistytty.
      Kouluissa ei ole luokkia, ei omaa opettajaa, ei arvosteluja. Sitten pitäisi yht äkkiä tietää miksi tahtoo isona. - Ei miksikään!
      Kun kuuntelee alikehittyneiden maiden lapsien toiveita, jokainen haluaa kouluun. He haluavat lääkäreiksi ja opettajiksi. Hyvinvointivaltiomme lapset haluavat lintsata ja elää aikuisina sosiaaliturvan armoilla.
      On sietämätöntä, että koulussa sallitaan oppilaisen siirtyä luokalta toiselle, vaikka lukutaito puuttuu. Mihin me joudumme, kun tällaiset ihmiset ovat aikanaan vallan kahvassa?
      Yhteiskunta hyväksyy tämän. Ollaan ensi kertaa tilanteessa, että nykypäivän nuoret ansaitsevat vähemmän kuin vanhempansa. Ovat työttömiä ja opinnot kesken.

• Anonyymi

Niin, ranskalaista ja italialaista koulutusta seuranneena minä aluksi melkein pelästyin sitä ehdotonta ankaruutta, mitä opettajat osoittivat oppilaitaan kohtaan.

En ole itse toiminut koulussa kovin ankarasti, vaan pyrin kohottamaan motivaatiota opiskella leikein ja pikku kilpailuin, sellaisin, joista tuli oppilaiden pyytämiä.

M-e.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      15
      2081
    2. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1425
    3. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      106
      1409
    4. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1245
    5. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1212
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      31
      1027
    7. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      52
      1016
    8. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      994
    9. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      991
    10. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      335
      973
    Aihe