Potkut? Karenssi?

Anonyymi

Kummassa on pienempi vaara Saada karenssi, siinä että on lääkärintodistus että ei oo töihin sopiva, vaiko potkut

11

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lääkärintodistuksessa ilman muuta. Potkut tuovat karanteenin saletisti, toisella tavalla on kohtalaiset mahdollisuudet selvitä sanktioitta.

      • Anonyymi

        Ok, oon nimittäin niin vähän aikaa ollut hommissa vasta ja on tullu nähtyä kuinka läpimätä tää firma on. mulla on se työhöntulotarkastus edessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, oon nimittäin niin vähän aikaa ollut hommissa vasta ja on tullu nähtyä kuinka läpimätä tää firma on. mulla on se työhöntulotarkastus edessä.

        Jotkut sanovat että potkuista ei välttämättä tule karenssia, tai että jos tulee niin 2kk. Itselläni ei ole kokemusta katsovatko tapauskohtaisesti vaiko onko kaikille samat säännöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok, oon nimittäin niin vähän aikaa ollut hommissa vasta ja on tullu nähtyä kuinka läpimätä tää firma on. mulla on se työhöntulotarkastus edessä.

        Onko sinulla siis koeaika yhä menossa?Silloin selvinnet ilman karenssia jos työnantaja ei halua palkata, ei kannata potkuja hankkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla siis koeaika yhä menossa?Silloin selvinnet ilman karenssia jos työnantaja ei halua palkata, ei kannata potkuja hankkia.

        Kyllä, aloitin vasta ja koeajalla. En itse irtisanoudun koska sitten ainakin tulee karenssi.


    • Anonyymi

      Kävi miten kävi, valita päätäsi ja varaa aika kallonkutistajalle. Höplötä niitä näitä ja klutistaja puoltaa sairaslomaasi, ota loparit, kiikuta sairaslomalappu Kelaan. Sillä selvä.

    • Anonyymi

      Itse ei kannata irtisanoutua koska se on aina varma karenssi. Koeajalla irtisanoutumisesta ei pitäisi tulla karenssia mutta todellisuudessa se jää juhlapuheiden tasolle ja käytännössä siitäkin lätkäistään armotta jonkinlainen karenssi.

      • Anonyymi

        Niin epäilinkin koska on se fiilinki että karensseja aika herkästi jaellaan. tosi hoopoa tää nykypäivän homma kun ei työntekijöillä ole mitään turvaa eikä oikeuksia. Karenssi uhka on teki niin tai näin. :(


    • Anonyymi

      Sovi ihanan pomon kanssa että olet ollut määrä-aikaisessa työsuhteessa koko tuon ajan. Työsopimus siitä ja työtodistus, jos et päätäsi jaksa valittaa.

    • Anonyymi

      EHE EHHEHE JA VARMEMMAN VAKUUDEKSI IHI IHHIHI!

    • Anonyymi

      Koeaikapurku ilman omaa syytä (esim. työnantaja katsoo, ettet sovellu työhön): ei karenssia.
      Koeaikapurku omasta syystä (esim. perseily): 2kk karenssi
      Koeajalla irtisanoutuminen ilman pätevää syytä: 3kk karenssi.
      Pätevä syy: hyvin epätodennäköinen. Esim. terveydellisesti täytyy olla B-lausunto, jossa todetaan, ettei ollenkaan voi tehdä työtä. Tai työhöntulotarkastus, jossa todettu, ettei sovi työhön (tosin silloin työnantaja luultavasti purkaa työsuhteen).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1927
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe