Nokia 930. Mistä saisi sellaisen?

Anonyymi

Olen kurkkuani myöten saanut tarpeekseen Androidin käyttöjärjestelmästä, kun se on niin vaikeaselkoinen tällaiselle keski-ikäiselle kuten minäkin olen. Lumia on niin helppo ja selkeä systeemi. Siksi kysynkin että mistä saisi käytetyn, mielellään tehdaskunnostetun Nokia ysikolmekymppisen?

Oma 930 on näytön vaihdossa, mutta se näyttö joka tuli, ei sovikaan heittämällä siihen.

Vinkkejä pyydän kiitos.

33

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mites nykyiset Nokiat?
      Miksi ette ostaneet niitä windowsvimpaimia silloin kun niitä oli?

      Älä hanki mitään "vanhuspuhelinta". Muutamat naapurit on hankkineet, eivätkä ole osanneet käyttää, polttivat vain "päreensä". Nyt niillä on tavalliset ja osaavat käyttää.

      • Anonyymi

        No enhän minä muuta mallia kyselekään kuin ysikolmekymppistä. Ei se ole mikään vanhusmalli. Olen ollut sekä 820 käyttäjä että tuon 930 käyttäjä, enkä muita siis halua. Minulla oli neljä vuotta käytössä tuo 930 ja kun ostin sen, jätin 820- mallin varakännykäksi. Nyt otin syksyllä sen (820) uudestaan käyttööni, mutta sen näyttö meni taskussa sököksi. Että pitikin mennä kummankin näyttö lähes samaan aikaan sököksi. Odottelen josko saisivat huollossa näytön siihen ysikolmekymppiseen sopimaan niin vot. Tietenkin ostaisin toimivan käytetyn myös jos ei kuntoon saada tuota omaani.

        Tiedän että eräästä nettiliikkeestä saa Microsofin erästä Lumia-mallia uutena vielä, ja sen hinta on parissadan paikkeilla. Se on vaihtoehtona. Aloittaja.

        Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enhän minä muuta mallia kyselekään kuin ysikolmekymppistä. Ei se ole mikään vanhusmalli. Olen ollut sekä 820 käyttäjä että tuon 930 käyttäjä, enkä muita siis halua. Minulla oli neljä vuotta käytössä tuo 930 ja kun ostin sen, jätin 820- mallin varakännykäksi. Nyt otin syksyllä sen (820) uudestaan käyttööni, mutta sen näyttö meni taskussa sököksi. Että pitikin mennä kummankin näyttö lähes samaan aikaan sököksi. Odottelen josko saisivat huollossa näytön siihen ysikolmekymppiseen sopimaan niin vot. Tietenkin ostaisin toimivan käytetyn myös jos ei kuntoon saada tuota omaani.

        Tiedän että eräästä nettiliikkeestä saa Microsofin erästä Lumia-mallia uutena vielä, ja sen hinta on parissadan paikkeilla. Se on vaihtoehtona. Aloittaja.

        Aloittaja

        Joitakin Lumioita ja muitakin merkkejä myyvät vielä, mutta GSM arenan linkeissä toimittavat vain USA:an.

        Amazonilta löytyy ainakin Lumiaa, en katsonut onko juuri 930.
        https://www.amazon.de/s?k=lumia&oe=utf-8&tag=lba0d-21

        Olen todella tyytyväinen 830:een, tekisi mieli hankkia vielä joku uusi varalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joitakin Lumioita ja muitakin merkkejä myyvät vielä, mutta GSM arenan linkeissä toimittavat vain USA:an.

        Amazonilta löytyy ainakin Lumiaa, en katsonut onko juuri 930.
        https://www.amazon.de/s?k=lumia&oe=utf-8&tag=lba0d-21

        Olen todella tyytyväinen 830:een, tekisi mieli hankkia vielä joku uusi varalle.

        Nyt vasta katsoin linkkisi. Näkyy olevan 930. Kiitos linkistä. Aloittaja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vasta katsoin linkkisi. Näkyy olevan 930. Kiitos linkistä. Aloittaja

        Se minua askarruttaa että kannattaako näin uutta ostaa kun lumia ei enää päivity? Siis toimiiko se kuten entinen kännykkäni esimerkiksi. Kun ei mitään päivitystä tule, onko puhelin toimintakyvytön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se minua askarruttaa että kannattaako näin uutta ostaa kun lumia ei enää päivity? Siis toimiiko se kuten entinen kännykkäni esimerkiksi. Kun ei mitään päivitystä tule, onko puhelin toimintakyvytön?

        Vain peruspuhelimeksi eli netti pois niin teoriassa voi hankkia. Muutoin ei todellakaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain peruspuhelimeksi eli netti pois niin teoriassa voi hankkia. Muutoin ei todellakaan!

        Joo-o, sitä minä vähän arvelinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo-o, sitä minä vähän arvelinkin.

        Minulla toimii kaikki ohjelmat mitkä ennenkin, niitä muutamaa some-ohjelmaa mitkä lakanneet toimimasta en koskaan ladannutkaan.

        Jos on microsoft-tili niin sen kautta kai voi palauttaa uuteen kännykkäänkin samat ohjelmat kuin vanhassa vai onkohan ne lopettaneet senkin. Vanhasta kännykästä voi siirtää tietokoneelle ja sieltä kännykkään, tietysti jos vanha kännykkä ei toimi niin ei onnistu, jonkun toisen kännykästä sitten.

        WP10 tuki loppuu ilmeisesti tänään, mutta ainakin tietokoneelle saisi vielä ladattua ohjelmia, en tiedä onnistuuko kännykällä enää tänään tai huomenna. Aika typerää jos lopettavat jakamasta ohjelmiakin. Täytyypä kokilla huomenna.

        https://www.microsoft.com/en-us/store/top-free/apps/mobile


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla toimii kaikki ohjelmat mitkä ennenkin, niitä muutamaa some-ohjelmaa mitkä lakanneet toimimasta en koskaan ladannutkaan.

        Jos on microsoft-tili niin sen kautta kai voi palauttaa uuteen kännykkäänkin samat ohjelmat kuin vanhassa vai onkohan ne lopettaneet senkin. Vanhasta kännykästä voi siirtää tietokoneelle ja sieltä kännykkään, tietysti jos vanha kännykkä ei toimi niin ei onnistu, jonkun toisen kännykästä sitten.

        WP10 tuki loppuu ilmeisesti tänään, mutta ainakin tietokoneelle saisi vielä ladattua ohjelmia, en tiedä onnistuuko kännykällä enää tänään tai huomenna. Aika typerää jos lopettavat jakamasta ohjelmiakin. Täytyypä kokilla huomenna.

        https://www.microsoft.com/en-us/store/top-free/apps/mobile

        Ja tuo sivu toimii seiska pöytäkoneella, hölmöä ettei wp8:lla, kymppiin en päivittänyt. Vieläköhän pystyisi kännykän päivittämään, en kyllä itse päivitä.


      • Anonyymi

        Ei missään nimessä kannata ostaa kuolevaa luuria muutakuin ehkä peruskäyttöön ilman nettiä tosin siinäkin vanha Nokian näppäinluuri toimii paremmin kun akku kestää viikkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei missään nimessä kannata ostaa kuolevaa luuria muutakuin ehkä peruskäyttöön ilman nettiä tosin siinäkin vanha Nokian näppäinluuri toimii paremmin kun akku kestää viikkoja.

        Joo, ei kannata ostaa jos haluaa antaa kaikki tietonsa kuukkelille ja tarvitsee niitä muutamaa vakoilevaa some-hömppää, kaikki muu toimii paremmin kuin androidissa tai iphonessa.


    • Anonyymi

      Windows puhelinta ei ole enään mitään järkeä ostaa. Se aika meni jo ajat. Kannattaa hankkia Nokia peruspuhelin jos ei Androidia osaa käyttää vaikka sekin on yksinkertainen..

      • Anonyymi

        Olen räpläillyt useasti toisen henkilön kännykkää hänen luvallaan tietysti, mutta ei siitä Androidista meinaa pirukaan saada tolkkua. Hänkään ei osaa sitä käyttää, ja minä tollero yritän häntä auttaa käyttämään sitä. Ei tule mitään. Tänäänkin meinasin heittää sen seinään kun raivostutti se vehje. Viestin lähetys lähinnä tökki tänään. Aloittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen räpläillyt useasti toisen henkilön kännykkää hänen luvallaan tietysti, mutta ei siitä Androidista meinaa pirukaan saada tolkkua. Hänkään ei osaa sitä käyttää, ja minä tollero yritän häntä auttaa käyttämään sitä. Ei tule mitään. Tänäänkin meinasin heittää sen seinään kun raivostutti se vehje. Viestin lähetys lähinnä tökki tänään. Aloittaja.

        Mitään muuta toimintoja en puhelimesta kaipaa kuin puhelut, tekstarit, sähköpostin, nettisurffauksen, kuvauksen. Siinä ne pääpiireittäin ovat. Aloittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään muuta toimintoja en puhelimesta kaipaa kuin puhelut, tekstarit, sähköpostin, nettisurffauksen, kuvauksen. Siinä ne pääpiireittäin ovat. Aloittaja.

        Nokia Android vaan kehiin. Eivät ole sen monimutkaisia koska puhdas Android eli ei valmistajan omia vaikeita virityksiä.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nokia Android vaan kehiin. Eivät ole sen monimutkaisia koska puhdas Android eli ei valmistajan omia vaikeita virityksiä.

        Päädyin siihen. Ostin Nokia 7.2:n. Olen hyvin tyytyväinen. Aloittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päädyin siihen. Ostin Nokia 7.2:n. Olen hyvin tyytyväinen. Aloittaja.

        Suosittelen sitä kaikille. Nokia uuteen nousuun. Tämä oli toiveunta, mutta koskaan ei tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päädyin siihen. Ostin Nokia 7.2:n. Olen hyvin tyytyväinen. Aloittaja.

        Näin se mieli muuttuu. Aloituksessa vihasin Androidia, mutta tätä versiota en. Täytyy sanoa että yllätyin laitteen helppoudesta. Kamera on hyvää luokkaa ja kuvat ovat teräviä. Suosittelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se mieli muuttuu. Aloituksessa vihasin Androidia, mutta tätä versiota en. Täytyy sanoa että yllätyin laitteen helppoudesta. Kamera on hyvää luokkaa ja kuvat ovat teräviä. Suosittelen.

        Androidia on helppo vihata jos ensimmäinen kokeilu on ollut ei puhtaalla Androidilla. Tällöin se voi tuntua sekavalta ja hankalalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Androidia on helppo vihata jos ensimmäinen kokeilu on ollut ei puhtaalla Androidilla. Tällöin se voi tuntua sekavalta ja hankalalta.

        Juuri näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Androidia on helppo vihata jos ensimmäinen kokeilu on ollut ei puhtaalla Androidilla. Tällöin se voi tuntua sekavalta ja hankalalta.

        Ei sitä vihata tarvitse, mutta sisältää paljon kuukkelin vakoilua ja 80% androidin ohjelmista vakoilee, joukossa paljon haittaohjelmiakin. Tietytsi WP paljon mielyyttävämpi käöyttääkin ja kaikki valikot mustapohjaisia, muihin saa vasta nyt osan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä vihata tarvitse, mutta sisältää paljon kuukkelin vakoilua ja 80% androidin ohjelmista vakoilee, joukossa paljon haittaohjelmiakin. Tietytsi WP paljon mielyyttävämpi käöyttääkin ja kaikki valikot mustapohjaisia, muihin saa vasta nyt osan.

        Oli järjestelmä mikä tahansa niin kaikki vakoilee. Eli ei mitään merkitystä käytännön elämässä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli järjestelmä mikä tahansa niin kaikki vakoilee. Eli ei mitään merkitystä käytännön elämässä..

        Hyvin paljon merkitystä, mutta jos muutenkin kerrot kaiken somessa niin mitäpäs sitä yksityisyyttään suojelemaan muutenkaan.


    • Anonyymi

      Toivottavasti kohta saa Jollaa Nokiaan ja muhinkin. Tai pystyyhän sen nytkin asentamaan joihinkin ostamalla.

    • Anonyymi

      Noh, kiitos näistä kirjoituksista ja vinkeistä. Saa kirjoittaa lisää jos haluaa tälle palstalle. Aloittaja.

    • Anonyymi

      Vielä palaisin tuohon korjauksessa olevaan ysikolmekymppiseeni. On käsittämätöntä että kun siihen tilattiin näyttö, se ei käykään heittämällä siihen. Sen painikkeet eivät kuulemma yletä toimimaan eli ovat liian lyhyitä. Onko laitteessa tapahtunut pieniä muutoksia sinä aikana jolloin se oli pinnalla? Eihän sitä tiettäkseni ehkä päivitelty fyysisesti niinä aikoina. Mystinen juttu.

      • Anonyymi

        Tuskin alkuperäinen näyttö, tilanneet jonkun kiinalaisen tai eri malliin. Voi tietysti jotain muutoksiakin olla, mutta epäilen.


    • Anonyymi

      Hieman aiheen vierestä... Harmi, että vanha kunnon Nokian N9 ja sitä myöden alkuperäinen Meego lopetettiin. On mielestäni paras älypuhelinkäyttöliittymä tähän mennessä.

      • Anonyymi

        Voi olla mutta enimmistön mielestä surkea kuten Windows alustakin. Siksi niitä ei pahemmin markkinoilla näkynyt.


      • Anonyymi

        Jolla elää ja voi hyvin, etenkin venäjä ja kiina ottaa käyttöön.


    • Anonyymi

      Mulla on Lumia 735 tehdas asetuksilla saat hintaan 50.- Täysin kunnossa ja toimii.

    • Anonyymi

      Löytyy laatikosta suojakuorineen käytetty tehdas asetukset laitettu kunnossa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      223
      3460
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2181
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1955
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      80
      1630
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1257
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe