Pienestä kiinni

Anonyymi

Se on tuokin säästö pienestä kiinni kaupungillakin vaikka jouliukadun avajaisissa taas vouhotettiin että ostakaa lieksasta! Valttuuston edustaja piti asiasta pitkän saarnan puheessaan!
Lieksa itse säästää ostamalla ensikesän kukkien taimet jostai Reetan puutarhalta hintaan 8165 euroa! Paikallinen Nevalaisen puutarha tarjosi hintaan 8620e, ja kolilta puutarhalta hintaan 8920e
Paikallinen omankylän tarjous olisi ollut 455e kalliimpi ja kolilaisen 755e kalliimpi? Onko jollain 455 euron summalla merkitystä kun kait se rahtikin jotain sieltä kauempaa makssa kun tuovat kuorma-autolla. Kannattaisi lopettaa kupungin tuo ostakaa lieksasta vouhotus ja näyttäisivät itse ensin esimerkkiä.
Ärsyttävää kaksinaamaisuutta.

15

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reetan puutarha sijaitsee Pertunmaassa, 60 km Mikkelistä etelään.

    • Anonyymi

      onko asiasta päättäneellä suhdanteita Mikkelin suuntaan. Pienestä jäi kiinni. Olis tarvittu yksi pieni lause tarjouspyyntöön.

    • Anonyymi

      Tarjouskyselyn laatiminen on tärkeä ja kauaskantoinen toimenpide. Kyselyyn kuuluu muutakin kuin pelkkä hinta. Eli hinta ei saa olla ainoa ratkaiseva tekijä, vaan kaikki muutkin kyselyn asiat ovat tärkeitä.

      • Anonyymi

        Mitenkäs sitten jos osa taimista on huonoja ja pitäisi uusia, niin tukohan ne sitten sieltä puutarhalta veloituksetta uudet vai käykö joku ne hakemassa kaupungin autolla?
        Rahtikaan ei tuolle taimimäärälle lie ilmainen kun tuovat Lieksaan? Voi mennä se säästö rahtikuluihin! Paikallista yrittäjäähän sitä pitäisi tukea kaupungin politiikan mukaan, mutta miski ne puhuu julkisesti paskaa jos noin ei tehdä, ja sama koskee kaupungin konttorikalustetita ja tarvikkeita, niitä ei osteta Lieksasta. Jos hinta ei ole tärkeä niin mitkä muut kyselyn asiat ovat tärkeitä, voitko täsmentää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs sitten jos osa taimista on huonoja ja pitäisi uusia, niin tukohan ne sitten sieltä puutarhalta veloituksetta uudet vai käykö joku ne hakemassa kaupungin autolla?
        Rahtikaan ei tuolle taimimäärälle lie ilmainen kun tuovat Lieksaan? Voi mennä se säästö rahtikuluihin! Paikallista yrittäjäähän sitä pitäisi tukea kaupungin politiikan mukaan, mutta miski ne puhuu julkisesti paskaa jos noin ei tehdä, ja sama koskee kaupungin konttorikalustetita ja tarvikkeita, niitä ei osteta Lieksasta. Jos hinta ei ole tärkeä niin mitkä muut kyselyn asiat ovat tärkeitä, voitko täsmentää?

        Eipä taida pystyä täsmentämään tärkeää asiaa eikä kaupungin kantaa taimi asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä taida pystyä täsmentämään tärkeää asiaa eikä kaupungin kantaa taimi asiassa.

        Olen kuullut muiltakin kauppiailta viestiä siitä ettei nämä silmää tekevät pahemmin käytä oman kylän palveluita ja jos erehtyvät käymään kaupoilla niin tinkimimen alkaa jo tuulikaapissa.


    • Sama meno täällä Syvässä Etelässä.

    • Anonyymi

      Aina ostettava sieltä mistä halvimmalla saa,näitä säästöjä kun useita viiisisatasia kertyy jo merkittävä summa.

      • Kun halvimmalla saa, niin laatukin on sitten usein huonompaa?


      • Anonyymi

        Mutta voishan sitä kaupunki sitten lopettaa sen paskanpuhumisen,,,että ostakaa omalta paikkakunnalta ettei palvelut katoa.


    • Anonyymi

      Minä ostan kaiken netistä minkä pystyy ja hommat pimeenä eli verosuunnittelulla puoleen ja toiseen.

    • Anonyymi

      Kukkienhan pitää olla hyvässä kunnossa koko kesän. Tämä vaatii niiden uusimista määrävälein, joka tarkoittaa tietenkin sitä, että toimittaja tuo uusia kukkia Lieksaan omalla kustannuksellaan.

      • Anonyymi

        Onko muita hyviä vitsejä?


    • Anonyymi

      Lieksalaiset yrittäjät eivä kyllä ujostele hinnoitellessaan palvelujaan tai tuotteitaan,lähes puolet enemmän hintaa kuin muualla.Jouduin ostamaan auton tuulilasin Lieksassa olisi maksanut 370-410 liikkeestä riippuen Joensuussa 200 ja Nurmeksessa 240.

      • Anonyymi

        Olisit käynyt venäjältä? Siellä tuulilasit maksaa 50e -100 e jos ei ole mitään tekniikkaa lasissa kuten lämmitystä tms. Lieksassa on niin vähän laittajia että niillä on ryöstöhinnnat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe