Noitatyttö Alicia (FanTaSia-NoVeLLi)

Kristallikeiju

Luku 1. Alicia Bell


" Voi ei. Taas hirveä kasa läksyjä. Seitsemännellä luokalla on tosi rankkaa!" 12- vuotias Alicia Bell voihkaisi nostaen repun selästään.
" Ai hei, Alicia- kulta, tulitkin jo koulusta. Menepäs nyt huoneeseesi tekemään läksysi, niin minä teen ruokaa." Alician Hannah- äidin ääni kuului
keittiöstä.
" Joo, joo! Tuli läksyjä ihan hirveästi; matikasta kolme aukeamaa, musiikista kaksi laulukoetta, ympäristötiedosta essee ja viiden sivun tehtävät sekä äidinkielestä vähintään kuusi sivua tarinaa!" tyttö huokaisi taas. Taas matikanläksyjä, inhoan niitä, hän ajatteli mennessään huoneeseensa.
" Äsh! Näissä matikanläksyissä menee ainakin jotain kaksi tuntia!" Alicia otti matikankirjan ja -vihon esille repustaan ja pisti ne pöydälle. Sillä samalla hetkellä kylmä tuuli pyyhälsi kohti Alician matikankirjaa ja -vihkoa, joiden päälle taas ilmestyi kirkas valo, jonka seurauksena kirja ja vihko
tippuivat lattialle.
" Mitä ihmettä?!" Alicia huudahti ja nosti matikanvihon lattialta, joka sattui olemaan auki. Tytön silmät laajenivat. Matikanvihko oli täynnä vastauksia.

" M-mitäh?! Tehtävät on tehty?! Missä v-vaiheessa? En minä niitä ainakaan tehnyt!" Alicia ajatteli puoleksi ääneen. Mitä oikein tapahtuu? Läksyt on tehnyt joku muu, kuin minä! No, ainakin matikan tehtävät on tehty, mutta odotapas, kun April kuulee tästä, tyttö mietiskeli. Hän aikoi soittaa parhaalle ystävävälleen April Brownille ja kertoa tapahtumasta. Alicia juoksi täyttä päätä alakerrassa olevaan huoneeseen, jossa puhelin oli, mutta huomasikin pikkusiskonsa Belindan juttelevan puhelimessa.
" Minun täytyy soittaa." Alicia sanoi röyhkeällä äänensävyllä.
" Ei nyt." pikkusisko heitti takaisin.
" Anna se puhelin tänne ja HETI!" Alicia huusi.
" Enpäs!"
" Kylläpäs!" Samassa kirkas valo ja sisaruksia kohti pyyhältävä kylmä tuuli sai siskokset vaikenemaan.
" Mit- mitäh?!" molemmat huudahtivat hieman eri aikaan. Kun valo himmeni ja tuuli hävisi, Alicia (ja hänen pikkusiskonsa myös) huomasi puhelimen luurin kädessään. Hän oli sanaton.
____
Jatkuuko ja kommentteja?!

5

1065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tylsimys

      Ei jatku. Syvästi pahoillani ja niin pois päin, mutta lahjasi ovat varmasti muilla aloilla.

    • Kristallikeiju

      Niin, jatkuuko?

    • vihervarpunen

      tuota, en aio pyydellä anteeksi rehellistä mielipidettäni: lahjasi ovat toisella alalla. eli, ei jatku.

      • ääääääööääää

        vähä vanha, nyt on jo 2010 :D:D:D


    • Cocoal

      Mjaa, vanhahan tuo on. :D Mutta hei, minkä ikäinen tämän on kirjoittanut? päähenkilö on 12, joten menisin veikkaamaan, että kirjoittaja on ollut samaa luokkaa. Joten minä sanon, että totta kai jatkuu. Harjoitus tekee mestarin! En minäkään paljon tuon kummoisemmin ton ikäsenä kirjottanut. :D

      Vinkkinä kirjoittajille: kannattaa myös panostaa yksityiskohtiin. Tuo ylempänä oleva voisi olla ihan hyvä nopea luonnos siitä mitä tulee tapahtumaan. Lisää kuvailua, lisää yksityiskohtia. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      188
      7306
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4262
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2115
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      2049
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1869
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1661
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1619
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1603
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe