Liian lihavan elämä

Anonyymi

menee melkein pilalle on se niin ikävä juttu!

93

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta huomauttelepas heille niin jopa tulee piikkejä takaisin.
      He saa olla just niinkuin tykkää. Hyviä ovat ja viksuja.
      Kiusata ei saa heitä kukaan! (Siis ei sivulauseessakaan huomautella esim. ruokavalioista sun muusta elämänhallintaan liittyvästä).
      Sehän on rasistista!
      Onko? Kysyn vaan.

      • Anonyymi

        En tiedä rasistisuudesta mutta jos ei neuvojasi ole pyydetty, älä niitä tyrkytä.
        Se on erittäin epähienoa. Niin on aloituskin. Mitä kellekään kuuluu kenenkään lihavuus tai laihuus. Huoltakaa mielenterveyttänne te, jotka sekaannutte toisten ihmisten asioihin,
        jotka ei kuulu teille.


      • Anonyymi

        Mun vanhemmmat oli ylipainoisia , mutta äiti pääsi 88v ikään, eikä vaivannut mikään, kuoli terveenä aamuyöstä aivoinfaktiin.
        Iskä oli aina 120 kg ja hyvin meni yli 90v., monta vuotta.

        Ite olen 78v, mutta tunnen itseni 60v. olen kai laihduttanut 20 kertaa, juuri nytkin yritän.
        Paino ei haittaa, vaatteita on isoja , autoja on isoja, mutta haluaako pienimmät jälkeläiseni sellaista joka ei istu lattialla.


      • Anonyymi

        Ihan vapaasti voi sanoa, että olen lihava. Mitä sitten?


      • Anonyymi

        Suvakit syövät makeisia, ovat sokerikoukussa ja muissakin koukuissa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suvakit syövät makeisia, ovat sokerikoukussa ja muissakin koukuissa...

        Suvakki on
        vajakki -suvaitsevainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suvakit syövät makeisia, ovat sokerikoukussa ja muissakin koukuissa...

        Olen lihava, mutten syö ”makeaa”, enkä todellakaan ole ”sokerikoukussa”!


    • Anonyymi

      Kyllä se laihallakin voi olla hirveää. Työkaverin äiti kaatui ja loukkasi lonkkaansa 70v ja kuntoutui siitä. Kaatui sitten uudelleen, lonkkaa ei saatu kuntoon, kipua ja särkyä , siis oikeasti sairaalan vuodeosatolla noin 15 vuotta. Ei ollut ulkona viimeiseen 10 vuoteen. Pää pysyi kunnossa , mutta kaiken teki erikoissängyssä.

      Pitäkää luistanne huolta, niitä ei saa koskaa vahvistettua mutta heikkenemistä voi torjua.

      • Anonyymi

        Naisilla pukkaa olemaan luut kuin linnuilla sen osteoporeesin takia.
        Eipä silti, kyllä täytyy miesten olla myös varovainen kaatumisen suhteen, sitä tulee yhä jäykemmäksi ja kömpelöksi.


    • Anonyymi

      Mitä?
      Eikö ruhopositiivinen olekaan enää muotia?

      • Anonyymi

        Läskeille omat standartit.
        120 kiloa on perusläskinen
        150 kiloa on keskiläskinen
        180 kiloa on yliläskinen


    • Anonyymi

      Todella lihavia ihmisiä näkee paljon.

      • Anonyymi

        Pariskuntia molemmat hirveitä punkeroita, miten kummassa onnistuu kuksiminen, on varmasti aika äheltämisä , enempi varmaan sormipeliä.


      • Anonyymi

        Ovat räjähdysmäisesti lisääntyneet viimeisen 10 vuoden aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pariskuntia molemmat hirveitä punkeroita, miten kummassa onnistuu kuksiminen, on varmasti aika äheltämisä , enempi varmaan sormipeliä.

        Huilun soitoksi menee, nainen taitaa jäädä vähemmälle.


    • Anonyymi

      Joo ei pyydä tosilihavat keneltäkään neuvoja. Eikä niitä heille kukaan tyrkytäkään, en ainakaan minä. Mutta säälittää, säälittää. Ja epäilen että pääkopassaankaan ei ehkä ihan kaikki ole kotonansa. No, meidän maakuntaankin ollaan pykäämässä mielenterveystaloa, maksaa kymmeniä miljoonia. Kun asiakkaita näkyy riittävän.

      Heitinkin terveydenhuoltolaskuja tässä maksellaan jo, lisääntyvässä määrin. Niin paljon on valtavan ylilihavia jo suomessakin. Luulisi heillä olevan vaikeaa niinkuin aloittajakin arveli. Mutta oma vikansa, ketään muita ei voi syyttää. Ja sairauksista johtuva lihavuus on äärimmäisen harvinaista, tai usein tilapäistä jos neste ei poistu ruhosta.

      • Anonyymi

        Pakkohoitoon!


    • Anonyymi

      Liian lihava? Miten määritellään?

      • Anonyymi

        Olisiko liian lihava, jos ei pysty esim 6 - 8 km reippaasti lenkkeillä, eikä nousta portaita 4.een kerrokseen Minulla on noin 20 kg ylipainoa, mutta nuo jutut kyllä vielä onnistuu. Kyllä tietysti olisi keveämpää liikkua, kun ruoka ei maistuisi noin hyvin. Syön terveellisesti, mutta ehkä hiukan liikaa, niin painoa on salakavalasti kertynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko liian lihava, jos ei pysty esim 6 - 8 km reippaasti lenkkeillä, eikä nousta portaita 4.een kerrokseen Minulla on noin 20 kg ylipainoa, mutta nuo jutut kyllä vielä onnistuu. Kyllä tietysti olisi keveämpää liikkua, kun ruoka ei maistuisi noin hyvin. Syön terveellisesti, mutta ehkä hiukan liikaa, niin painoa on salakavalasti kertynyt.

        Olet siis täydellinen tunnesyöppö jonka elämästä puuttuu tärkeitä tekijöitä kuten ihmissuhteita jne? Tunteet kylmiksi ja ruoka-annokset pienemmiksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis täydellinen tunnesyöppö jonka elämästä puuttuu tärkeitä tekijöitä kuten ihmissuhteita jne? Tunteet kylmiksi ja ruoka-annokset pienemmiksi.

        Tuota minä olen epäillytkin, että laihat ihmiset ovat tunneköyhiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis täydellinen tunnesyöppö jonka elämästä puuttuu tärkeitä tekijöitä kuten ihmissuhteita jne? Tunteet kylmiksi ja ruoka-annokset pienemmiksi.

        Miksi pitäisi??????????????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi??????????????

        Olen sairaaloisen lihava, kuten lääkäri sanoi. Kyseli, että miksi ja sanoin, etten tiedä. Enkä tiedä!

        Ei ole lääkkeitä, ei kipuja ja liikun päivittäin useammankin tunnin kerrallaan. Enkä nyt niin mitenkään ruokaa rakasta, enkä karkkia tai pullaa syö, enkä virvoitusjuomia tai alkoholia juo. Ihan normaalisti elän!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen sairaaloisen lihava, kuten lääkäri sanoi. Kyseli, että miksi ja sanoin, etten tiedä. Enkä tiedä!

        Ei ole lääkkeitä, ei kipuja ja liikun päivittäin useammankin tunnin kerrallaan. Enkä nyt niin mitenkään ruokaa rakasta, enkä karkkia tai pullaa syö, enkä virvoitusjuomia tai alkoholia juo. Ihan normaalisti elän!

        Kuvauksestasi päätellen et ole ylipainoinen!
        Jos kehon koostumuksesta ei ole suoraa terveydellistä haittaa kuten esimerkisi korkeaa verenpainetta tai muuta vastaavaa, eikä se oleellisesti rajoita arkista elämää ja liikkumista, niin mitä hiivatin ylipainoa se voisi olla.
        Lekureiden taulukot ja indeksit saa työntää anukseensa.

        Todennäkoisin ylipaino löytyy peilistä kärjistyneen itsekritiikin myötä joka johtuu toisten aivoilla ajattelemisesta. Peilaaja kuvittelee mitä luulee kanssaihmisten ajattelevan profiilista. Jos se häiritsee sosiaalisia suhteita niin silloin on joko, laihdutettava, hyväksyttävä tilanne tai vaihdettava tuttavapiiriä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvauksestasi päätellen et ole ylipainoinen!
        Jos kehon koostumuksesta ei ole suoraa terveydellistä haittaa kuten esimerkisi korkeaa verenpainetta tai muuta vastaavaa, eikä se oleellisesti rajoita arkista elämää ja liikkumista, niin mitä hiivatin ylipainoa se voisi olla.
        Lekureiden taulukot ja indeksit saa työntää anukseensa.

        Todennäkoisin ylipaino löytyy peilistä kärjistyneen itsekritiikin myötä joka johtuu toisten aivoilla ajattelemisesta. Peilaaja kuvittelee mitä luulee kanssaihmisten ajattelevan profiilista. Jos se häiritsee sosiaalisia suhteita niin silloin on joko, laihdutettava, hyväksyttävä tilanne tai vaihdettava tuttavapiiriä!

        Niin, en osaa oikeasti sanoa, olisinko onnellisempi laihana tai ainakin laihempana. Olisinko pärjännyt elämässä paremmin, kun aina olen elämästä nauttinut ja täydesti elänyt. En vain osaa sanoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvauksestasi päätellen et ole ylipainoinen!
        Jos kehon koostumuksesta ei ole suoraa terveydellistä haittaa kuten esimerkisi korkeaa verenpainetta tai muuta vastaavaa, eikä se oleellisesti rajoita arkista elämää ja liikkumista, niin mitä hiivatin ylipainoa se voisi olla.
        Lekureiden taulukot ja indeksit saa työntää anukseensa.

        Todennäkoisin ylipaino löytyy peilistä kärjistyneen itsekritiikin myötä joka johtuu toisten aivoilla ajattelemisesta. Peilaaja kuvittelee mitä luulee kanssaihmisten ajattelevan profiilista. Jos se häiritsee sosiaalisia suhteita niin silloin on joko, laihdutettava, hyväksyttävä tilanne tai vaihdettava tuttavapiiriä!

        Se on kuule niin, että ongelmia ei ole NYT, mutta 5-10 vuoden kuluttua on, jos ei kurssi muutu ja heti !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kuule niin, että ongelmia ei ole NYT, mutta 5-10 vuoden kuluttua on, jos ei kurssi muutu ja heti !

        Viiden vuoden päästä 70v ja kymmenen vuoden päästä 75v. Ongelmia todella! Aina vaan vanhemmaksi ja vanhemmaksi. Aivan kamala ajatellakin!


    • No pitääkö heti yrittää pilata minulle, kun koneen aukaisin.

      Justiin iloisena tulla puhalsin kotiin, kun löysin ruokahävikkivaaralaatikosta 13 croissanttia kahdellakymmenellä kruunulla. Tiedättehän ne sellaiset, joissa on suklaata sisällä. Ensimmäinen on jo hampaissa.

      Piti siihen pikkuisen nähdä lisävaivaa, kun oli kaupan ovessa lappu, että joutuivat sulkemaan väliaikaisesti, kun sisällä oli tuntunut savun hajua. Odottelivat teknikkoa tarkistamaan onko se vaarallista.
      Paljon siinä kävi porukkaa kääntyen kantapäillään takaisin.
      Vaan minä se en luovuttanut, kun näin ikkunasta niitten latovan parhaillaan hävikkipullapusseja isoon ostoskärryyn. Melkein puoli tuntia sitkeästi seisoin vesi kielellä odottelemassa, että joskushan niitten on avattava.

      Ai kun nämä ovat hyviä! Kannatti odotella.

      • Anonyymi

        Varmaa maukkaita, mutta kyllä lämpimät Karjalan piirakat munavoilla kans maistui iltapäivällä.


      • Anonyymi

        Minun makunystyräni eivät tykkää noistä suklaakroisanteista. Perinteinen pelkkä croisant maistuu. Joskus olen dipannut vadelmahilloon, sekin meni.

        Toinen kummajainen samantyyppinen lehtevä kuorinen, jonka sisällä on hilloa ja kermakreemiä, ei vaan maistu.

        'imelä'


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaa maukkaita, mutta kyllä lämpimät Karjalan piirakat munavoilla kans maistui iltapäivällä.

        - Syön karjalanpiirakoita
        - Kuinkas munavoi
        - Kiitos hyvin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        - Syön karjalanpiirakoita
        - Kuinkas munavoi
        - Kiitos hyvin

        "Kuinkas munavoi" on ihan eri asia kuin kuinkas muna voi. - Nm. Eri asiat


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä. Mitäs turhia miettiä vaakaa ja lukemia kun pärjää ilmankin.

      t. 178 cm 77 kg kenkä 44

    • Anonyymi

      Pilalle menee myös elämä jatkuvan laihduttamisen ja ruoka-aineiden rajoittamisen kanssa, tietää täällä yksi kokenut.

      Olen elämäni aikana laihduttanut noin yhden pienen ihmisen verran. Kilot ovat aina tulleet takaisin korkojen kanssa, ja niin päätin 13 vuotta sitten, etten enää laihduta. Olen ylipainoinen, ja painoa on tullut muutama kilo lisää tuonkin päätöksen jälkeen, mutta väitän, ettei läheskään niin paljon kuin jos olisin välillä yrittänyt laihtua. Lisäksi suhtaudun ruokaan ja liikuntaan paljon rennommin - ja liikunnan suhteen se tarkoittaa (ennen kuin kukaan ehtii tehdä vääriä johtopäätöksiä) nimenomaan liikunnan LISÄÄNTYMISTÄ. Liikun noin tunnin päivässä, joka päivä, ellei ole kaatosade tai tulipalopakkanen.

      Mitä siihen huomautteluun tulee, se on ensinnäkin erittäin epähienoa ja toiseksi turhaa, koska länsimaissa ei elä ainuttakaan edes hitusen ylipainoista ihmistä, joka ei tietäisi sitä. Jokainen myös tietää teoriassa, miten kiloista pääsee eroon, käytäntö on vaikeampi. Tutkimusten mukaan pysyvä laihtuminen onnistuu noin viideltä prosentilta laihduttajista.

      Olen erittäin iloinen siitä, että "Olet mitä syöt" -sarjassa on tällä kaudella myös laihoja ihmisiä. Myös laihalla voi olla terveyttä uhkaavia syömisongelmia.

      • Anonyymi

        5% onnistuu?! Mihinköhän tuo lukema perustuu?

        Itse oli syntymäläski. Todellinen Michelin mainoksen veroinen. 50-luvun haja-asutusalueen elämäntapaan liittyen läskikerrokseni hieman oheni mutta säilyi hävettävän paksuna.
        Murrosikä oli vaikea. Silloin aloin todella ajatella profiiliani ja syömisteni ajattelu kantoikin tulosta mutta hoikkaa minusta ei tullut.
        Poikamiesajan nälkävuodet Ruotsissa rakensivat urheilullisen, hoikan hepun.
        Kaulustyöläisenä 176cm pikän ukon painonousi 96kg:oon jossa oli kyllä lihastakin.
        Kun kuurinomaisesti pudotin sen 80:een kiloon niin olin etukäteen suunnitellut kuurin jälkeisen elämäntavan josta myös pidin kiinni.
        Kuurin aikana olivat lihakset kadonneet mutta muutaman vuoden uurastuksella ne tulivat takaisin jopa runsaampina.

        Nyt vanhan äijän paino laskee tasaisesti kohtuen väistämättömästä lihaskadosta. Treenaan, syön harkitusti ja terveellisesti mutta avaintekijä on nämä vuodet ollut kuurin jälkeisen elämätavan luonteva omaksuminen.


      • Anonyymi

        Joo saahan sitä lihottaa itsensä, mutta kas ku sen puuhan seurauksia maksellaan yleensä verorahoilla, siis muiden kukkarosta. Muuten ei haittaa, jos koko huvittelun syömisineen maksaa lihottaja vain omasta pussistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo saahan sitä lihottaa itsensä, mutta kas ku sen puuhan seurauksia maksellaan yleensä verorahoilla, siis muiden kukkarosta. Muuten ei haittaa, jos koko huvittelun syömisineen maksaa lihottaja vain omasta pussistaan.

        Kukas ”laihan” sairastelun sitten maksaa? Yhteiskunta ihan samallalailla. Onko sen oikeutetumpi yhteiskunnan maksamana sairastaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo saahan sitä lihottaa itsensä, mutta kas ku sen puuhan seurauksia maksellaan yleensä verorahoilla, siis muiden kukkarosta. Muuten ei haittaa, jos koko huvittelun syömisineen maksaa lihottaja vain omasta pussistaan.

        Maksavathan lihavatkin ihmiset veroja.

        Laihoja ihmisiä pitää helposti huonopalkkaisina ja huonoina veronmaksajina, ellei peräti sosiaalituella elävinä, kun ovat niin laihoja, ettei ole selvästikään ollut vara syödä.


    • Kysyisin aloittajalta koska ihminen on liian lihava. Silloinko kun BMI on yli 30?
      Siinä olen sama mieltä että huomattva ylipaino on haitaksi, turha sellaista on kieltää.
      Kyllä paino helposti nousee, olen yrittänyt jo vuosikymmeniä tarttua asiaan jos paino nousee noin 4-5kg yli sietorajan. Parin viikon kalorien laskeminen riittää.
      En muuten syö erityisen terveellisesti, voita käytän aina paistamiseen ja lihaa syön sen mukan mistä tykkään milloinkin. Kasviksiakin menee päivittäin. Kanelipullat ovat heikkouteni, tulee vierotusoireita jos en sa niitä ainakin kerran päivässä kahvin kanssa.

      • Anonyymi

        Näkee jokainen jos on lihava ja tunteekin nahoissaan.


    • Anonyymi

      Niinkuin, miten elämä lihavana menee pilalle?

      • Luulen aloittajan elämän menneen pilalle aivan joistakin muista syistä.
        Kuvittelee vain lihavuutensa olevan hänen onnettoman elämänsä syytä.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Luulen aloittajan elämän menneen pilalle aivan joistakin muista syistä.
        Kuvittelee vain lihavuutensa olevan hänen onnettoman elämänsä syytä.

        Onko muka lihavana mukavaa olla ja elää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko muka lihavana mukavaa olla ja elää?

        No ei, vaatteita kaan vaikea saada nättejä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko muka lihavana mukavaa olla ja elää?

        Ei paljonkaan eroa.
        Oikeastaan mukavampikin olla lihavana.

        Laihana ollessani sain jatkuvasti kuulla päin naamaa, että herrajumala kun sä oot laiha. Sun pitää alkaa syömään ennenkun kuolet nälkään.

        Nyt lihavana ollessa saa livenä olla just niin lihava kuin on, kukaan ei huomauttele. Vain anonyyminä jossain höpöpalstalla siitä natkutetaan. Mutta se ei haittaa, kun ei mikään pakko olisi avata konetta ja ketjua tältä kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko muka lihavana mukavaa olla ja elää?

        Onko laihana elämä sitten parempaa, vai mikä tässä nyt on pointti? Olen elänyt kivan elämän laihana ja lihavana. En huomaa mitään eroa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko laihana elämä sitten parempaa, vai mikä tässä nyt on pointti? Olen elänyt kivan elämän laihana ja lihavana. En huomaa mitään eroa!

        Ei vaikuta paljon mukavampaa olla, kun pitää vahtia, ei pelkästään omaa painoaan, vaan tuntemattomienkin ihmisten painoa.


      • Anonyymi

        Lihavuus on epätervettä. Jos liikakilot eivät paina vielä nuorena, niin ikääntyminen muuttaa ne moninkertaisiksi. Kyllä elämä on jokseenkin piloilla, jos ei jaksa itse liikuttaa itseään, on ikä mikä hyvänsä. - Nm. Esimerkkejä on liikaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lihavuus on epätervettä. Jos liikakilot eivät paina vielä nuorena, niin ikääntyminen muuttaa ne moninkertaisiksi. Kyllä elämä on jokseenkin piloilla, jos ei jaksa itse liikuttaa itseään, on ikä mikä hyvänsä. - Nm. Esimerkkejä on liikaa

        Ikääntyessä se paino tuppaa vain laskemaan.
        Tulet sen vielä itsekin kokemaan. Siihen nähden yritä pitää luittesi ympärillä jo nyt jotain muutakin kuin sen ryppyisen nahan.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ikääntyessä se paino tuppaa vain laskemaan.
        Tulet sen vielä itsekin kokemaan. Siihen nähden yritä pitää luittesi ympärillä jo nyt jotain muutakin kuin sen ryppyisen nahan.

        Lääkärin määräys. Lisää painoa. Tälläisen määräyksen sai vaimoni 50v pinnassa.
        Rouva alkoi syömään kahvipullia, täytekeksejä, kuvakakkua jne. Kun paino oli noussut 6kg niin lekuri oli tyytyväinen.

        Yleinen toivomus on, että ikääntyessä painoa olisi riittävästi ottaen tietenkin huomioon lähtötilanteen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Ikääntyessä se paino tuppaa vain laskemaan.
        Tulet sen vielä itsekin kokemaan. Siihen nähden yritä pitää luittesi ympärillä jo nyt jotain muutakin kuin sen ryppyisen nahan.

        Kanssasi samaa mieltä, ikääntyessä paino laskee tasaiseen tahtiin. Mä en ala kenenkään toisen ihmisen lihavuutta vahtimaan, se ei ole mun murheeni jos ei ole "hänenkään". Mulla on muuta surattavaa kuin jonkun lihavuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lihavuus on epätervettä. Jos liikakilot eivät paina vielä nuorena, niin ikääntyminen muuttaa ne moninkertaisiksi. Kyllä elämä on jokseenkin piloilla, jos ei jaksa itse liikuttaa itseään, on ikä mikä hyvänsä. - Nm. Esimerkkejä on liikaa

        ”Nuorena”😂 65v😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Nuorena”😂 65v😂

        Ööööö ... Nii-in, 65-vuotias(kin) on ollut joskus nuori / nuorempi. Ja ylipainoisia nuoria ihmisiä on nykyään liikaa ja he(kin) vanhenevat koko ajan. Ja onhan se 65-vuotiaskin nuori kun vertaa 100-vuotiaaseen. - Nm. Mikä on ongelmasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ööööö ... Nii-in, 65-vuotias(kin) on ollut joskus nuori / nuorempi. Ja ylipainoisia nuoria ihmisiä on nykyään liikaa ja he(kin) vanhenevat koko ajan. Ja onhan se 65-vuotiaskin nuori kun vertaa 100-vuotiaaseen. - Nm. Mikä on ongelmasi

        Olen lihava 65v! Enkä todellakaan ole enää nuori. Olen vanha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen lihava 65v! Enkä todellakaan ole enää nuori. Olen vanha.

        Yeap-yeap, ma olen saman ikäinen nuori: jalka nousee ja ajatuskin lentää. - Nm. Normaalipainoinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanssasi samaa mieltä, ikääntyessä paino laskee tasaiseen tahtiin. Mä en ala kenenkään toisen ihmisen lihavuutta vahtimaan, se ei ole mun murheeni jos ei ole "hänenkään". Mulla on muuta surattavaa kuin jonkun lihavuus.

        Miksi se ei sitten laske esim. insuliinidiabeetikoilla, vaikka olisivat nälkäkuuridieetillä? - Nm. Sanopa se


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se ei sitten laske esim. insuliinidiabeetikoilla, vaikka olisivat nälkäkuuridieetillä? - Nm. Sanopa se

        Olisikohan aineenvaihdunta jotenkin hidas. Ei sille mitään voi, jos paino ei laske, olet sitä mitä olet ja pidät itses muuten hyvässä kunnossa ja hyväntuulisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yeap-yeap, ma olen saman ikäinen nuori: jalka nousee ja ajatuskin lentää. - Nm. Normaalipainoinen

        Kyllä 65v. on vanha! Vanha, vaikka ”jalka nousee ja ajatus lentää”. Vanha, mikä vanha! Ei numeroita vaan karkuun pääse. Ei vaikka on normaalipainoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan aineenvaihdunta jotenkin hidas. Ei sille mitään voi, jos paino ei laske, olet sitä mitä olet ja pidät itses muuten hyvässä kunnossa ja hyväntuulisena.

        En ole insuliini- enkä muukaa diabeetikko. Omasta mielestäni he saavat liikaa sokeria insuliinin muodossa ja liika sokeri muuttuu rasvaksi, joten heidän sisäelimensä uivat ja lilluvat läskissä, vaikka nälkäkuolema uhkaisi. - Nm. Järjetön homma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä 65v. on vanha! Vanha, vaikka ”jalka nousee ja ajatus lentää”. Vanha, mikä vanha! Ei numeroita vaan karkuun pääse. Ei vaikka on normaalipainoinen.

        Numero on vain numero, eikä se määritä mitään enkä mitenkään mene sitä karkuun. Mutta jämähtänyt en ole, kuten liian moni täälläkin voivottelevista ja valittelevista. - Nm. Joka vaivojansa valittaa, on vaivojensa vanki


    • Minua ei kiinnosta kuin oma painoni jos ei ihan mahdottomasta lihavuudesta ole kyse,
      Olen katsellut telkusta valtavan lihavien ihmisten taistelua että pääsisivät mahalaukun ohitusleikkaukseen. Heillä saattaa olla painoa jopa yli 300kg.
      Jos ja kun laihtuvat tulee löysää nahkaa kilokaupalla, sitten joudutaan nahkaa poistamaan kun haittaa liikkumista.
      Näistäkin leikatuista vain 5% pystyy säilyttämään saavutetun painonsa.

    • Anonyymi

      Murheensa kullakin.
      Kyllä painon laskeminenkin huolestuttaa.
      9:ssä vuodessa on paino tasaista vauhtia tippunut 93,5kg > 82,2kg.
      Kysäisin yhdeltä tippaiitalta olisiko syytä olla huolissaan. Hänen mielestään ei ole.

      • Anonyymi

        Jos pituutesi on alle 185, näyttää kohtuulliselta palata "oikeisiin" mittoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pituutesi on alle 185, näyttää kohtuulliselta palata "oikeisiin" mittoihin.

        Minusta on kohtuutonta koska painon lasku johtuu etupäässä lihasten vähenemisestä.
        Reidet, pakarat ja selkä menettäneet eniten.
        Rasva on aina ollut alle 20%. Enimmillään vajaa 17%.
        Pituus laskenut 176cm > 172cm. Ikää ensi viikolla 76v.

        "Oikeat" mitat? Mitähän ne ovat?
        Henkilön "lihavuus" ei ole yksiselitteinen, vaakalukemalla todistettava asia!


    • Anonyymi

      Lihavat kirjaimellisesti uivat läskissä. Mulla olisi paha olla. - Nm. Uin mieluummin järvessä

      • Niin minäkin tykkään, että ui mieluummin järvessä kuin että tulisit minun läskeissäni uimaan.
        En halua, että kukaan tuntematon niin lähelle minua tulee.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niin minäkin tykkään, että ui mieluummin järvessä kuin että tulisit minun läskeissäni uimaan.
        En halua, että kukaan tuntematon niin lähelle minua tulee.

        Läskien päällä on kiva lillua
        mutta siinä ei tee mieli - liikaa hillua,
        kun kelluu oman aikansa ja kerran pukahtaa
        siihenhän voi vaikka nukahtaa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niin minäkin tykkään, että ui mieluummin järvessä kuin että tulisit minun läskeissäni uimaan.
        En halua, että kukaan tuntematon niin lähelle minua tulee.

        Juuu, en minäkään mistään hinnasta osallistuisi kanssasi siinä aineessa uimiseen. - Nm. Sorry


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuu, en minäkään mistään hinnasta osallistuisi kanssasi siinä aineessa uimiseen. - Nm. Sorry

        Yli 30 v on paino pyörinyt muutaman kilon heitolla , muutaman kilon ylipainolla ns rajasta.
        Hyvä niin, tykkään syödä normaalisti, eikä kytätä jatkuvasti syömisiä.
        Nuorena sain usein kuulla , kuinka laiha olet.
        Kiloja on tullut 15 kg intin ajoista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuu, en minäkään mistään hinnasta osallistuisi kanssasi siinä aineessa uimiseen. - Nm. Sorry

        Ei ole viisasta mennä missään aineessa uimaan missään muuallakaan.
        Jotkut ovat kylpyammeeseenkin hukkuneet aineessa.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Niin minäkin tykkään, että ui mieluummin järvessä kuin että tulisit minun läskeissäni uimaan.
        En halua, että kukaan tuntematon niin lähelle minua tulee.

        :))


    • Anonyymi

      Itselläni on polvessa kuluma ja kakkostyypin diabetes. Laihdutin syömällä säännöllisesti, vuoden aikana paino putosi itsestään 10 kg. Särky polvessa loppui ja verensokeri on ollut normaali kaksi vuotta. Lääkitystä ei enää ole. Suosittelen kaikille ylipainoisille.

      • Anonyymi

        Plus vaatetusten kanssa helpompaa, sopii vaatteet päälle kivempi olla.


      • Anonyymi

        Liikun laihan ihmisen kanssa, jolla jatkuvasti kipuja, ravaa lääkärillä, syö lääkkeitä milloin mihinkin vaivaan, nukkuu huonosti ym., ym. On väsyneen ja heikon näköinen ja saa ihmisten sympatiat puolelleen. Käyttää kyllä nättejä vaatteita!

        Minä vierellä lihavana, itsevarmana ja muutenkin hyvinvoivan näköisenä en saa mitään sympatiaa, kun näyttää, että pärjään muutenkin. Tottahan se on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikun laihan ihmisen kanssa, jolla jatkuvasti kipuja, ravaa lääkärillä, syö lääkkeitä milloin mihinkin vaivaan, nukkuu huonosti ym., ym. On väsyneen ja heikon näköinen ja saa ihmisten sympatiat puolelleen. Käyttää kyllä nättejä vaatteita!

        Minä vierellä lihavana, itsevarmana ja muutenkin hyvinvoivan näköisenä en saa mitään sympatiaa, kun näyttää, että pärjään muutenkin. Tottahan se on!

        Salihavaintoja mammojen jumpista. Kahdesti viikossa.
        Ikäjakauma 50v ->?.
        Harrastavat ryhmässä ohjattua liikuntaa kuntosalin puitteissa.
        Mammoilla on erittäin hyvä tasapano tasapainolaudan perusteella.
        Yhtään luisevaa kuikeloa en ole nähnyt mutta kaikki vakiokävijät kantavat kilonsa, on niitä sitten enemmän tai vähemmän, tyylikkään ryhdikkäästi. Profiililtaan ääripäät puuttuvat.
        Sama koskee miehiäkin. Jokunen "rotan syötti" käy mutta muuten profiilivalikoima vaihtelee. Joukossa on jokunen jota pahansuopa voisi väittää lihavaksi mutta heput ovat terhakoita, ryhdikkäitä ja omaavat hyvän voimatason.

        Katsokaa kokonaisuutta! Älkää pelkkää laardia ja sitäkin omien arvojenne mukaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikun laihan ihmisen kanssa, jolla jatkuvasti kipuja, ravaa lääkärillä, syö lääkkeitä milloin mihinkin vaivaan, nukkuu huonosti ym., ym. On väsyneen ja heikon näköinen ja saa ihmisten sympatiat puolelleen. Käyttää kyllä nättejä vaatteita!

        Minä vierellä lihavana, itsevarmana ja muutenkin hyvinvoivan näköisenä en saa mitään sympatiaa, kun näyttää, että pärjään muutenkin. Tottahan se on!

        Mitä tämä kommentti tarkoittaa? Laihalla ihmisellä voi olla ihan yhtä huonot ruokailu- ja muutkin elämäntavat kuin rasvapallolla. Hyvin voiva - tai niin luulotteleva - ylipainoinen voi hyvin tasan siihen hetkeen asti, kun alkaa voimaan huonosti. - Nm, Ikä(kin) ratkaisee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tämä kommentti tarkoittaa? Laihalla ihmisellä voi olla ihan yhtä huonot ruokailu- ja muutkin elämäntavat kuin rasvapallolla. Hyvin voiva - tai niin luulotteleva - ylipainoinen voi hyvin tasan siihen hetkeen asti, kun alkaa voimaan huonosti. - Nm, Ikä(kin) ratkaisee

        Miksi lihava ”alkaisi voimaan huonosti” ja koska? Mitä tarkoitat kirjoituksellasi? Että lihava vaan odottaa ”huonon voinnin” alkua. Ihan samoin, kuin kaikki muutkin. Mikä ikä ”ratkaisee”? Taidat olla vaan kade!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi lihava ”alkaisi voimaan huonosti” ja koska? Mitä tarkoitat kirjoituksellasi? Että lihava vaan odottaa ”huonon voinnin” alkua. Ihan samoin, kuin kaikki muutkin. Mikä ikä ”ratkaisee”? Taidat olla vaan kade!

        Lihava sairastuu ennemmin tai myöhemmin eikä hän sairaana jaksa enää itseään ja kilojaan kantaa. Ikä moninkertaistaa ylipainoisen lastin, jotta voit olla satavarma, etten ole kade. - Nm. Esimerkkejä on liikaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lihava sairastuu ennemmin tai myöhemmin eikä hän sairaana jaksa enää itseään ja kilojaan kantaa. Ikä moninkertaistaa ylipainoisen lastin, jotta voit olla satavarma, etten ole kade. - Nm. Esimerkkejä on liikaa

        Sinulla vaikuttaa olevan omakohtaista kokemusta asiasta.

        Jos sinusta tuntuu, että laihat ihmiset voivat sinua paremmin, niin mikä sinua estää itseäsi laihduttamasta, antaen kuitenkin toisten olla niinkuin tuntevat itse voivansa hyvin.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Sinulla vaikuttaa olevan omakohtaista kokemusta asiasta.

        Jos sinusta tuntuu, että laihat ihmiset voivat sinua paremmin, niin mikä sinua estää itseäsi laihduttamasta, antaen kuitenkin toisten olla niinkuin tuntevat itse voivansa hyvin.

        Ei ole, vaikka joskus olenkin ollut pikkuisen pyöreämpi eli raskauksien jälkeen. Nyt olen normaalipainoinen. - Nm. Ja pysyn


    • Anonyymi

      Vaakalukema pettää. Mutta ei minun vaimoani.
      70:n tietämissä sanoin vaimolleni, että mielestäni tilanne on hyvä koska painoni on sama kuin 50 vuotta aikaisemmin treenipainoni kilpaillessani painoluokitetussa lajissa. Sarja oli 82,5kg ja treenipainoni noin 85kg. Vyötärö oli silloin 78cm.
      Takin numero 54 ja housut 48 normaali. Reidet ratkaisivat mahtumisen.

      Elämäni sulostuttajan masentava kommentti oli. "Paino pysyy. Mitat muuttuu".
      Pahus kun minulla ei ole perusteita vastaväitteisiinkään.

      • Anonyymi

        Kyllä me lasse hei nuo jutut on luettu jo triljoona kertaa, ainakin sata.
        Jotain uudempaa tai ainakin vaihtelua kehiin, please.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä me lasse hei nuo jutut on luettu jo triljoona kertaa, ainakin sata.
        Jotain uudempaa tai ainakin vaihtelua kehiin, please.

        Kuule, ei jokaiseen viestiin tarvitse vastata. Ja sinulla lähes aina tuolla vastaanväittämisen asenteella.
        Ainainen vastaanväittäminen ei ole keskustelua; vaikka se tiettyyn poliittiseen suuntaukseen kuuluu.

        - sivullinen -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule, ei jokaiseen viestiin tarvitse vastata. Ja sinulla lähes aina tuolla vastaanväittämisen asenteella.
        Ainainen vastaanväittäminen ei ole keskustelua; vaikka se tiettyyn poliittiseen suuntaukseen kuuluu.

        - sivullinen -

        Sattuupi liittymään aiheeseen ja oikein ymmärrettynä sisältää viestin, ettei vaakalukema välttämättä kerro yksiselitteisesti kyseisen henkilön visuaalista puolta.
        Paino, terveys, ulkonäkö? Jotain yhteyttä löytyy mutta yksipuolinen johtopäätösten vetäminen johtaa usein harhaan. Kaiken lisäksi arvostelu perustuu arvostelijan omaan, subjektiiviseen käsitemaailmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule, ei jokaiseen viestiin tarvitse vastata. Ja sinulla lähes aina tuolla vastaanväittämisen asenteella.
        Ainainen vastaanväittäminen ei ole keskustelua; vaikka se tiettyyn poliittiseen suuntaukseen kuuluu.

        - sivullinen -

        Vedä välistä vaikka hatusta.
        Mutta kun aina tuota samaa jargonia.


    • Anonyymi

      Joku muitten läskien kyttääjä eli aloittaja miettii siis meneekö lihavan elämä pilalle ?
      Kysyisin aloittajalta meneekö tyhmän elämä pilalle
      kun ei muuta nupissa liiku kuin toisten läskit.

    • Päätinpä kirjoittaa räpin juuri kuolleelle "kaunottarelle".
      -
      Sirkka, Sirkka
      Kun hyvin syö ei syytä huoleen
      laittaa raakasti kaloria syvälle suoleen.
      Voi laittaa röyhelöö jos vartalo ruma sua kiusaa
      ja mennä studioon inhosta kiljahtaa.
      Sen minkä nuorena taitaa ja mikä niin paljon maittaa
      Ennen-aikaisesti sinut kyllä arkkuusi ahtaa.

      H.

      • Anonyymi

        Heinäsirkka oli jo nuoruuden kuvissa aika pullukka....taisivat nuo lihavuusgeenit olla suvussa... nuorena lähti .. sanovat kuuskymppiset ...työ jäi kesken ...
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heinäsirkka oli jo nuoruuden kuvissa aika pullukka....taisivat nuo lihavuusgeenit olla suvussa... nuorena lähti .. sanovat kuuskymppiset ...työ jäi kesken ...
        mimmimum-..mi

        "Anonyymi"

        Jos syö Herneen päivässä ja lasin Vettä...
        Sitä kuolee mutta ei liho.
        Sitten on niitä muita Dieettejä.

        H.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heinäsirkka oli jo nuoruuden kuvissa aika pullukka....taisivat nuo lihavuusgeenit olla suvussa... nuorena lähti .. sanovat kuuskymppiset ...työ jäi kesken ...
        mimmimum-..mi

        Eipä tuo mikään nuori tytönhuitukka enää ollut, "tappokymmenellä" jo.
        Tuossa iässä äkkikuolee paljon laihempiakin ja jopa urheilua ja liikuntaa harrastavia.

        Minä tunnen olevani jo turvassa nuorena kuolemiselta. Siksipä voin huoleti syödä mussuttaa mitä mieli tekee. Ihana vapauden tunne.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Eipä tuo mikään nuori tytönhuitukka enää ollut, "tappokymmenellä" jo.
        Tuossa iässä äkkikuolee paljon laihempiakin ja jopa urheilua ja liikuntaa harrastavia.

        Minä tunnen olevani jo turvassa nuorena kuolemiselta. Siksipä voin huoleti syödä mussuttaa mitä mieli tekee. Ihana vapauden tunne.

        Hyyyvin valheellinen. - Nm. Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyyyvin valheellinen. - Nm. Älä nuolaise ennen kuin tipahtaa

        Niinku mitä?


    • Anonyymi

      Nosto.
      Jatkakaa vanhaa haukkumisketjua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe