Yliopistohaut ovat tulossa ja olen miettinyt mihin yliopistoon menisin. Eniten kiinnostaa aalto-yliopiston englanninkielinen kauppis Mikkelin kampuksessa, mutta siihen haetaan erikseen, eli se ei vaikuta suomenkielisiin hakukohteisiin. En aio hakea aallon suomenkieliseen kauppikseen, sillä haluan pois pääkaupunkiseudulta, vuokrat on kalliita ja ohjelmissa joista olen kiinnostunut on paljon kilpailua. Turkuun en myöskään halua, sillä siellä on vain yksi ohjelma josta olisin kiinnostunut.
Katsottuani kaikkien muiden kauppiksien tarjoamat ohjelmat päädyin siihen, että laittaisin joko Oulun tai Vaasan ensimmäiseksi. Vaasa, koska sen yliopisto on tunnettu sen kauppatieteistä ja siellä on eniten maisteriohjelmia jotka kiinnostaisivat minua. En pidä kuitenkaan kaupungin ruotsalaisuudesta, sillä inhoan sitä kieltä. Oulusta pidän taas, koska sillä on AACSB akreditointi, mikä mielestäni on tärkeää, isompi yliopisto ja enemmän vaihto-oppilaita, siellä pääsee laskettelemaan usein, eikä ole sitä ruotsalaisuutta mitä Vaasassa on. Miinuksina on yhden verran vähemmän maisteriohjelmavalikoima josta olisin kiinnostunut, kandidaattivaiheessa pitää opiskella kaikkia viittä pää-ainetta kolme vuotta, sen sijaan, että valitsee pääaineen yhden vuoden jälkeen ja Oulun yliopisto ei ole tunnettu sen kauppiksesta.
Kolmanneksi aion laittaa Lappeenrannan, neljänneksi Jyväskylän, viidenneksi Kuopion ja kuudenneksi Joensuun. Siksipä kyselen kokemuksia näistä yliopistoista ja kumpi näistä on mielestänne parempi. Ja pääaineet mistä olen kiinnostunut on laskentatoimi, rahoitus ja kansainvälinen liiketoiminta.
Kauppis Vaasa vai Oulu?
Anonyymi
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Näin vaasalaisena voin sanoa ettei ruotsia juurikaan joudu puhumaan vapaa-ajallaan, ruotsia tarvitsee pääasiassa jos tekee töitä opintojen ohella tai kesällä, mutta vapaa-ajalla vain poikkeustapauksissa. Kaupassa ehkä myyjä sujuvasti palvelee sinut kaksikielisesti ja kadulla saattaa kuulua ruotsia, muttei sitä muuten pakosta joudu puhumaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760