Koira on oikeastaan jo nuori uros, 1v 3kk.
Alusta alkaen se oli hyvin vaativa luonteeltaan (oli pentulauman johtaja). Yritti saada tahtonsa läpi tuijottamalla ja haukkumalla ruokapöydän vieressä. Ei annettu periksi, eikä annettu makupaloja pöydästä (tietenkään). Luonteeltaan se on dominoiva, mutta sille on kyllä osoitettu paikkansa.
Nyt on ongelmana, että ei saada koiraa autossa turvavöihin. Se kun puree turvavyöt poikki!
Myös mökillä, kun pistimme sen pitkään liekaan pihalle, jossa se olisi päässyt vapaasti liikkumaan isohkolla alueella pihassa, se PURI POIKKI sen paksun köyden , jotta pääsi irti liekasta.
Miten pitäisi toimia, onko ainoa mahdollisuus hommata teräs vaijerit sekä turvavöiksi että liekaksi? Mutta sitten on koiran hampaat vaarassa.
Miten se keksikin purra itsensä vapaaksi??
Kiitos jos neuvotte, miten tuollainen koira pitää kasvattaa. Edellinen koiramme oli saksanpaimenkoira, ja se oli kyllä helpompi. Se kyllä tiedetään, että periksi ei sille anneta.
Neuvoja rottweilerin pennun omistajalle?
1
84
Vastaukset
- Anonyymi
En laittas millekkään koiralle narua, köyttä kiinnitykseen.Juoksuvaijeri, ok,mutta onko riittävän tukeva tuon kokoiselle?
Autossa, itse kuljetan takaluukussa.Joten en tiedä miten muut, saa koiran turvavöihin.
Sinuna hakeutuisin koulutukseen, sillähän on haastavin aika viellä edessä.
Monet leikkuuttaa uroksen, jos sen luonne on liian haastava.Eihän sillä silloin ole annettavaa rodulle, kun yleisesti suositaan tottelevaisia ja helposti koulutettavia uroksia.Ihan siksi, ettei pennun ottajat olis niiden kanssa pulassa.
Miten se tottelee, käyttäytyy vieraiden koirien ohituksissa?
Entä jos on vapaana, ja näkee vieraan ihmisen tai koiran?
Miten käyttäytyy kun tulee vieraita kylään?
Toivottavasti on noissa tilanteissa tottelevainen.Ettei vaaranna muita missäön tilanteessa.Koiraan ei saa luottaa liikaa, se on vain koira.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606294- 1003252
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252566- 212198
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3551788- 271696
- 251480
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261413- 491392
- 321368