Jos kansalaissodassa punaiset olisivat voittaneet, Suomi ei ehkä olisi jäänyt itsenäiseksi. Uskonnottomille se olisi kuitenkin ollut parempi kuin kirkollinen Suomi.
Toisessa maailmansodassa meni toinen mahdollisuus parantaa uskonnottomien asemaa. Jos Neuvostoliitto olisi voittanut, uskontoon olisi suhtauduttu Vapaa-ajattelijoiden linjan mukaisesti.
Historia opettaa, että Vapaa-ajattelijain liiton tulee toimia Suomen itsenäisyyttä vastaan.
Itsenäisyys haitaksi uskonnottomille
29
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tässä näkyy vaparien tavoite paljaana. Vastenmielistä.
- Anonyymi
Mikä olisi se ateistivaltio, johon vaparit nykyään haluaisivat liittää Suomen?
- Anonyymi
Ja antivapari jatkaa lapsellisella linjallaan. Mutta mitäpä muuta hän voisi tehdä itsenäisyyspäivänä kuin valehdella ja herjata. Todella aikuismaista käytöstä, not.
- Anonyymi
Silloin kun todelliset argumentit puuttuu, pitää vain perseillä ja yrittää luoda mahdollisimman paljon häiritsevää taustahälijää, jotta todellinen keskustelu ei noisisi esiin.
- Anonyymi
Aloirmtus on asiallinen, koska sitä ei ole poistettu . Koetappa vaihteeksi kirjoittas jirain asiaa, vajari. Kumoa vaikka aloityksfn väitteet. Nimittely ei ole argumentti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloirmtus on asiallinen, koska sitä ei ole poistettu . Koetappa vaihteeksi kirjoittas jirain asiaa, vajari. Kumoa vaikka aloityksfn väitteet. Nimittely ei ole argumentti.
Ja näin antivaparilta meni hermo kuten sanoin. Ja alkoi herjaaminen. Vieläkö joku voi ottaa tälläistä trollia tosissaan?
Alotus Trollolloo.
- Anonyymi
Tai sitten ei ole. Trumppi on presidentti ja vaparit vastustavat itsenisyyttä. Kaikki on nykyisin kovin sekavaa.
- Anonyymi
Tuollainen johtopäätös on aivan omituinen, ei uskonnottomuus eli ateismi mitenkään edellytä kommunismia tai muutakaan epädemokraattisuutta. Suomalaiseen Vapaa-ajattelijan liittoon kuuluminen on myös eri asia, siellä on omat kuvionsa.
- Anonyymi
Vapaa-ajattelijain liitto on aina ollut varsin vasemmistopainotteinen. Jopa valtionpetoksellista toimintaa on ollut jatkosodan aikana. Tämä on fakta.
- Anonyymi
Kukaan ei one väärässä siksi, että sinä nimittelet ihmisiä vajsri. Jos et osaa keskustella, pysy pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei one väärässä siksi, että sinä nimittelet ihmisiä vajsri. Jos et osaa keskustella, pysy pois.
Kuka sinä luulet olevasi määräämään siitä kuka täällä keskustelee?
Itse et pysty kuin valehtelemaan ja herjaamaan, kuten tästäkin ketjusta käy ilmi, joten miksi luulet että sinulla olisi mitään valtaa sanoa siitä miten muiden pitäisi tehdä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka sinä luulet olevasi määräämään siitä kuka täällä keskustelee?
Itse et pysty kuin valehtelemaan ja herjaamaan, kuten tästäkin ketjusta käy ilmi, joten miksi luulet että sinulla olisi mitään valtaa sanoa siitä miten muiden pitäisi tehdä?Niin paljon syytöksiä ja kovin vähän todisteita.
Sinä pilaat vaparien maineen huonolla käytökselläsi eli olet imagohaitta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin paljon syytöksiä ja kovin vähän todisteita.
Sinä pilaat vaparien maineen huonolla käytökselläsi eli olet imagohaitta.En syyttänyt sinua mistään. Totesin sinun valehtelevan ja sen että jokainen voi sen itse tarkistaa jos ei usko minua.
Onhan tämä tietysti sinulle kiusallista ja siksi haluat rajoittaa ihmisten sananvapautta.
Ja tuo että näet vapareita joka paikassa on huolestuttavaa. Eikö sinun elämääsi ole mahtunut mitään muuta, kun nyt luulet että kaikki jotka eivät sinua usko ovat vapareita?
Tiedän kyllä että et osaa tähänkään asiallisesti vastata. :( - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En syyttänyt sinua mistään. Totesin sinun valehtelevan ja sen että jokainen voi sen itse tarkistaa jos ei usko minua.
Onhan tämä tietysti sinulle kiusallista ja siksi haluat rajoittaa ihmisten sananvapautta.
Ja tuo että näet vapareita joka paikassa on huolestuttavaa. Eikö sinun elämääsi ole mahtunut mitään muuta, kun nyt luulet että kaikki jotka eivät sinua usko ovat vapareita?
Tiedän kyllä että et osaa tähänkään asiallisesti vastata. :(Vaparitrolli se vaan jatkaa vanhalla ad hominem - linjallaan: syytöksiä, väitteitä ja perustelematonta propagandaa. Onneksi tästä muodostuva imagohaitta huolehtii osaltaan siitä, että järkevät ihmiset eivät liity tuollaiseen ryhmään. Hyvin sä vedät ;)
Huono trolli on huono...
- Anonyymi
Pikemminkin varsin hyvä. Sellaista porukkaa vapareissa tosiaan on ollut. Ehkä on yhä.
- Anonyymi
Vaparien maanpetoksellista toiminnasta jatkosodan aikana on tietoja vapaa-ajattelun historiassa ja vaparimuistelmissakin (Kun valtiopetos oli isänmaallinen teko -kirjassa). Kirjan otsikko on vaparivalehtelua. Kyse oli maanpetoksesta.
- Anonyymi
Hmmm, näyttää mielenkiintoiselta kirjalta. Missä kohtaa siinä paljastetaan, että Tampereella junia räjäytelleet olivat nimenomaan vapaa-ajattelijoita eivätkä esimerkiksi kommunisteja tai sosialisteja? Saiko neuvostoarmeijan kaukotiedustelija Eino Laakso Moskovasta tarkat ohjeet värvätä lakkautetun vapaa-ajattelijayhdistyksen jäseniä fasismin vastaiseen taisteluun?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hmmm, näyttää mielenkiintoiselta kirjalta. Missä kohtaa siinä paljastetaan, että Tampereella junia räjäytelleet olivat nimenomaan vapaa-ajattelijoita eivätkä esimerkiksi kommunisteja tai sosialisteja? Saiko neuvostoarmeijan kaukotiedustelija Eino Laakso Moskovasta tarkat ohjeet värvätä lakkautetun vapaa-ajattelijayhdistyksen jäseniä fasismin vastaiseen taisteluun?
Lue kirja. Siinä siviilirekisterilisten yhdistys näkyy. Kytkökset masnpettureihin ovat selkeät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue kirja. Siinä siviilirekisterilisten yhdistys näkyy. Kytkökset masnpettureihin ovat selkeät.
Miksi vaparit eivät irtisanoudu maanpetoksellisuudesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vaparit eivät irtisanoudu maanpetoksellisuudesta?
Miksi pitäisi irtisanoutua? Vaparien nykyjohto ei ollut vielä syntynytkään silloin kun väitetyt rikokset tapahtuivat. Uskotko perisyntiin? Tässä sinulle uutinen: me vaparit emme usko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitäisi irtisanoutua? Vaparien nykyjohto ei ollut vielä syntynytkään silloin kun väitetyt rikokset tapahtuivat. Uskotko perisyntiin? Tässä sinulle uutinen: me vaparit emme usko.
Minusta pitäisi irtisanoutua kun pääsihteerillä on taistolainen. Vai siksikö ei irtisanouduta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta pitäisi irtisanoutua kun pääsihteerillä on taistolainen. Vai siksikö ei irtisanouduta?
Niinpä. Irtisanoutuminen olisi ihan paikallaan, koska muuten voidaan ajatella vaparien edelleen kannattavan maanpetoksia.
- Anonyymi
Ei ehkä yllätä, että vasemmistoliittolaisuus on vapareissa vahvaa. Paljon vanhoja komukoita.
- Anonyymi
Nyt näkyy miten sairasta vapaa-ajattelu on.
- Anonyymi
Yli 8-lapsiset perheet ovat yleensä ideologisen, uskonnollisperustaisen ehkäisykiellon satoa.
- Anonyymi
Vastustatko sinäkin Suomen itsenäisyyttä?
- Anonyymi
En tiedä .
Olen ateisti niin kuin vanhempani ja isovanhempani jne.
Sukuni on taistellut vapaussodan valkoisten puolella talvisodan ja perään jatkosodan .
Vanhempani olivat yrittäjiä .
Itse olen yrittäjä ollut ikäni nyt 52v mittarissa .
Veljeni (vanhempi ) on yrittäjä eri alalla ja laillani ateisti.
Luulen että tämä uskovaisuus /ateismi ei liity juurikaan politiikkaan tai maailmankatomukseen kommunismi/markkinatalous koska kohdaltani nämä asiat eivät ole mitenkään keskenään tekemisissä.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei132596Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221267- 891195
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2451024Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511013Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63924Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253826- 84796
- 41722
- 35719