Minua ihmetyttää tämä yhteiskunnan säädöstelytarve, se on johtanut suohon, jossa kokonaisuutta ei kukaan pysty säätelemään.
Toimin itse verkkokauppa-alalla, eli tuon maahan kiinalaista tavaraa, tullaan sen ja maksan verot. Myyn tuotteita suomalaisessa verkkokaupassani, maksan myynnistä arvonlisäveron jne. Kenelläkään ei pitäisi olla toiminnastani sanomista, homma hoidetaan laillisesti, verot maksetaan ja kuluttajansuojasta huolehditaan.
Olen tässä seurannut erään kilpailijani toimintaa. Yritys perustettiin ihan kunniallisesti ja lähes samoin kuin omani. Omistaja/yrittäjä kuitenkin sairastui ja hän joutui myymään verkkokauppayrityksensä. Vaikka olimme kilpailijoita, olemme myös ystäviä ja jelppasimme toisiamme mm pakkausmateriaalien lainaamisissa, markkinointiponnisteluissa ja myös kursseille lähdimme kouluttamaan itseämme samassa autossa.
Erilaisten bulvaanien kautta yritys on nyt kohta vuoden toiminut sellaisten ihmisten voimin, joilla ei ole suomessa edes pankkitilin avausoikeutta, käyttävät kuitenkin yrityksen tilejä, nehän on avannut suomalainen. Yritys näyttää hurjaa liikevaihtoa, vaikka markkinointi, joka kuluttaja-verkkokaupassa on erittäin tärkeää, ei tehdä lainkaan. Puhelimeen vastataan englanniksi venäläisittäin murtaen. Kirjanpidon mukaan tavaraa tulee ja menee miljoonien edestä, liikenne varastolla on kuitenkin nolla, joinain päivinä siellä ei käy kukaan. Minulla on samassa hallissa oma varastoni, juuri ja juuri minut elättää, paketteja lähtee kymmeniä päivässä. Naapurilla ei ole liikennettä, mutta liikevaihto n 70 x minun liikevaihtooni, vaikka tilanne oli tasan vielä tammikuussa...
Paikallinen osuuspankki on antanut tälle yritykselle myös yli puolen miljoonan lainan "käyttöpääomaan ja markkinointiin", jota siis käytännössä ei kuitenkaan tapahdu lainkaan. Ihme hommaa, myydyin tuote on verkkosivujen mukaan edelleen sama kuin minulla, mutta... niin, vain paperilla. Käytännössä raha liikkuu itänaapurista tähän firmaan ja tästä firmasta johonkin ulkomaille. Kerroin huoleni entiselle omistajalle ja hän sanoi vain että anna olla, ei ole mun murhe, mitä venäläiset ja latvialaiset puuhaavat. Maksavat veronsa suomeen ja se riittää viranomaisillekin.
Näinhän se on, turhaan murehdin kun kukaan muukaan ei ole huolissaan...
Rahanpesua viranomaisten edessä
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1321634- 381552
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa601296- 681285
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2031065- 691044
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2631044- 74945
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää17897Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106868