Puhuminen hankalaa

Anonyymi

Minulla tuli vuosia sitten yhtäkkiä, että kieli tuntui turvonneelle ja paksulle. Puhuminen oli sössötystä, etenkin s-kirjaimessa huomasi. Kysyin asiasta lääkäriltä (muun syyn takia oli aika varattu), eikä silloin pitänyt minään (olin alle 30). Oon unohtanut sen.

Nyt eilen tuli uudestaan. Se kestää hetken, ehkä 1-2min. Sitten normalisoituu. Ainoa yhdistävä tekijä näillä on kylmä ilma ja ulkona kävely. Voiko kylmyys hetkellisesti "kangistaa" kielen? Kielen takaosa ei liikkunut, vain kielen etuosalla sain puhuttua.

Pelottaa. Ikää vasta 30v. Muuta kummempaa oiretta en tuntenut. Paitsi sisäisesti tärisin kylmyydestä . Eikai minun ikäisellä vielä infarktia tms. ennakoi?

4

385

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei liity infarktiin .

• Anonyymi

Ei kyllä vaikuta infarktin tapaiselta. Kylmällekin voi olla yliherkkä. Raudanpuute voi myös turvottaa. Mutta jos kielioire ainoa ja sekään ei toistu jatkuvasti niin tiedä sitten. Joku ruoka-allergiakin se voi olla. Yliherkkyyksien suhteen pitää muistaa myös viivästyneet reaktiot. Vähän ihmetyttää ko. lääkärin suhtautuminen. Kyllä kielen turvotuksen syy pitäisi löytää.

Monisairas

• Anonyymi

Oireet sopivat luulotautiin. Ei löydy lääkitystä.

• Anonyymi

On nää vaan pelottavia, kun outo tuntemus eikä järkevää syytä. Vuosia sitten ensi kerrat en itse edes tajunnut tuota sössötystä, vaan mieheni hätääntyi miksi puhuin oudosti. Ja toinenkin kerta tuli hänen seurassa. Nyt tätä joulukuussa ollutta ei muut huomannu. Ehkä säikähdin sitä kun huomasin sen taas "iskeneen päälle", ja vältin puhumista hetken, kaverille vaim myötäilin hänen juttua muutoin ettei tarvis puhua.

Nämä olleet hetkellisiä. Ja tosiaan ollut kylmä ilma, olen "tärissyt" kylmyydestä. Se on yhdistävä tekijä. Kieli ei varsinisesti turvonnut, vain semmoinen tunne.

Ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vassarit kummittelee pääni sisällä joulunakin

Hetki sitten alkoi punakapina. Joulupäivään mennessä ollaan jo Lindtmanin nuoruusvuosien näytelmäkerhossa. Tapaninpäivän
      Maailman menoa
      50
      2632
    2. Oho, köyhyys väheni Marinin hallituskaudella

👋💥🤕 Tuonkin Marinin hallitus sössi --- Vuosien 2019–2023 sosiaaliturva- ja verotusperusteiden muutokset suhteessa h
      Maailman menoa
      72
      2229
    3. Kylläpä asiat onkin nyt hyvin verrattuna Sannan aikaan

Sannan aikana aähkön alv oli 10%, nyt 25,5%. Ajatelkaa nytkin pörssisähkö on ilmaista, keskellä talvea! Bensan hinta on
      Maailman menoa
      3
      1621
    4. En tiedä mitä olet mulle

Rakkauteni,ihastukseni,pakkomielteeni,mitä lie. Jokatapauksessa ajattelen sinua päivittäin lämmöllä ja haluan toivottaa
      Ikävä
      49
      1096
    5. On mullakin

Sua ikävä. En vain pysty siihen mitä toivot. Siksi toivon joskus että voisin vain olla hetken lähelläsi
      Ikävä
      49
      937
    6. Ukrainan raukkamainen isku Moskovaan.

Pitikö isku tehdä juuri jouluna.Siinä saattoi jäädä joku lapsi isättömäksi.Kyseessä ei edes sotilaskohde.
      Maailman menoa
      278
      931
    7. Mikä on kaunein naisennimi jonka tiedätte?

Kotimainen tai ulkomainen.
      Sinkut
      66
      806
    8. Vittumaista Joulua Kuhmolaisille.

Siinäpä se tiivistettynä.
      Kuhmo
      14
      774
    9. Ikävä edelleen sinua

Tänään tunnen sen vahvasti. Kaipaan sinua elämääni. En haluaisi heittää hukkaan sitä mitä meillä oli, mutta ollaan aja
      Ikävä
      19
      739
    10. Sekaisin ihastuksesta

Oletko mennyt joskus sekaisin ihastuksesta? Miten se on näkynyt, tuntunut tai saanut sinut käyttäytymään? Onko jotain, m
      Ikävä
      54
      731
    Aihe