Minulla tuli vuosia sitten yhtäkkiä, että kieli tuntui turvonneelle ja paksulle. Puhuminen oli sössötystä, etenkin s-kirjaimessa huomasi. Kysyin asiasta lääkäriltä (muun syyn takia oli aika varattu), eikä silloin pitänyt minään (olin alle 30). Oon unohtanut sen.
Nyt eilen tuli uudestaan. Se kestää hetken, ehkä 1-2min. Sitten normalisoituu. Ainoa yhdistävä tekijä näillä on kylmä ilma ja ulkona kävely. Voiko kylmyys hetkellisesti "kangistaa" kielen? Kielen takaosa ei liikkunut, vain kielen etuosalla sain puhuttua.
Pelottaa. Ikää vasta 30v. Muuta kummempaa oiretta en tuntenut. Paitsi sisäisesti tärisin kylmyydestä . Eikai minun ikäisellä vielä infarktia tms. ennakoi?
Puhuminen hankalaa
4
403
Vastaukset
- Anonyymi
Ei liity infarktiin .
- Anonyymi
Ei kyllä vaikuta infarktin tapaiselta. Kylmällekin voi olla yliherkkä. Raudanpuute voi myös turvottaa. Mutta jos kielioire ainoa ja sekään ei toistu jatkuvasti niin tiedä sitten. Joku ruoka-allergiakin se voi olla. Yliherkkyyksien suhteen pitää muistaa myös viivästyneet reaktiot. Vähän ihmetyttää ko. lääkärin suhtautuminen. Kyllä kielen turvotuksen syy pitäisi löytää.
Monisairas- Anonyymi
Oireet sopivat luulotautiin. Ei löydy lääkitystä.
- Anonyymi
On nää vaan pelottavia, kun outo tuntemus eikä järkevää syytä. Vuosia sitten ensi kerrat en itse edes tajunnut tuota sössötystä, vaan mieheni hätääntyi miksi puhuin oudosti. Ja toinenkin kerta tuli hänen seurassa. Nyt tätä joulukuussa ollutta ei muut huomannu. Ehkä säikähdin sitä kun huomasin sen taas "iskeneen päälle", ja vältin puhumista hetken, kaverille vaim myötäilin hänen juttua muutoin ettei tarvis puhua.
Nämä olleet hetkellisiä. Ja tosiaan ollut kylmä ilma, olen "tärissyt" kylmyydestä. Se on yhdistävä tekijä. Kieli ei varsinisesti turvonnut, vain semmoinen tunne.
Ap
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a505709Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,444362Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�1483929Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K913630Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii702864Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1052507Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan561826Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut401819Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii2261666Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä331441