Puhuminen hankalaa

Anonyymi

Minulla tuli vuosia sitten yhtäkkiä, että kieli tuntui turvonneelle ja paksulle. Puhuminen oli sössötystä, etenkin s-kirjaimessa huomasi. Kysyin asiasta lääkäriltä (muun syyn takia oli aika varattu), eikä silloin pitänyt minään (olin alle 30). Oon unohtanut sen.

Nyt eilen tuli uudestaan. Se kestää hetken, ehkä 1-2min. Sitten normalisoituu. Ainoa yhdistävä tekijä näillä on kylmä ilma ja ulkona kävely. Voiko kylmyys hetkellisesti "kangistaa" kielen? Kielen takaosa ei liikkunut, vain kielen etuosalla sain puhuttua.

Pelottaa. Ikää vasta 30v. Muuta kummempaa oiretta en tuntenut. Paitsi sisäisesti tärisin kylmyydestä . Eikai minun ikäisellä vielä infarktia tms. ennakoi?

4

448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei liity infarktiin .

• Anonyymi

Ei kyllä vaikuta infarktin tapaiselta. Kylmällekin voi olla yliherkkä. Raudanpuute voi myös turvottaa. Mutta jos kielioire ainoa ja sekään ei toistu jatkuvasti niin tiedä sitten. Joku ruoka-allergiakin se voi olla. Yliherkkyyksien suhteen pitää muistaa myös viivästyneet reaktiot. Vähän ihmetyttää ko. lääkärin suhtautuminen. Kyllä kielen turvotuksen syy pitäisi löytää.

Monisairas

• Anonyymi

Oireet sopivat luulotautiin. Ei löydy lääkitystä.

• Anonyymi

On nää vaan pelottavia, kun outo tuntemus eikä järkevää syytä. Vuosia sitten ensi kerrat en itse edes tajunnut tuota sössötystä, vaan mieheni hätääntyi miksi puhuin oudosti. Ja toinenkin kerta tuli hänen seurassa. Nyt tätä joulukuussa ollutta ei muut huomannu. Ehkä säikähdin sitä kun huomasin sen taas "iskeneen päälle", ja vältin puhumista hetken, kaverille vaim myötäilin hänen juttua muutoin ettei tarvis puhua.

Nämä olleet hetkellisiä. Ja tosiaan ollut kylmä ilma, olen "tärissyt" kylmyydestä. Se on yhdistävä tekijä. Kieli ei varsinisesti turvonnut, vain semmoinen tunne.

Ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      85
      3913
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      69
      3717
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      44
      2215
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2179
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2074
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      51
      1756
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      27
      1439
    8. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      115
      1183
    9. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      106
      1170
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1099
    Aihe