Minulla tuli vuosia sitten yhtäkkiä, että kieli tuntui turvonneelle ja paksulle. Puhuminen oli sössötystä, etenkin s-kirjaimessa huomasi. Kysyin asiasta lääkäriltä (muun syyn takia oli aika varattu), eikä silloin pitänyt minään (olin alle 30). Oon unohtanut sen.
Nyt eilen tuli uudestaan. Se kestää hetken, ehkä 1-2min. Sitten normalisoituu. Ainoa yhdistävä tekijä näillä on kylmä ilma ja ulkona kävely. Voiko kylmyys hetkellisesti "kangistaa" kielen? Kielen takaosa ei liikkunut, vain kielen etuosalla sain puhuttua.
Pelottaa. Ikää vasta 30v. Muuta kummempaa oiretta en tuntenut. Paitsi sisäisesti tärisin kylmyydestä . Eikai minun ikäisellä vielä infarktia tms. ennakoi?
Puhuminen hankalaa
4
455
Vastaukset
- Anonyymi
Ei liity infarktiin .
- Anonyymi
Ei kyllä vaikuta infarktin tapaiselta. Kylmällekin voi olla yliherkkä. Raudanpuute voi myös turvottaa. Mutta jos kielioire ainoa ja sekään ei toistu jatkuvasti niin tiedä sitten. Joku ruoka-allergiakin se voi olla. Yliherkkyyksien suhteen pitää muistaa myös viivästyneet reaktiot. Vähän ihmetyttää ko. lääkärin suhtautuminen. Kyllä kielen turvotuksen syy pitäisi löytää.
Monisairas- Anonyymi
Oireet sopivat luulotautiin. Ei löydy lääkitystä.
- Anonyymi
On nää vaan pelottavia, kun outo tuntemus eikä järkevää syytä. Vuosia sitten ensi kerrat en itse edes tajunnut tuota sössötystä, vaan mieheni hätääntyi miksi puhuin oudosti. Ja toinenkin kerta tuli hänen seurassa. Nyt tätä joulukuussa ollutta ei muut huomannu. Ehkä säikähdin sitä kun huomasin sen taas "iskeneen päälle", ja vältin puhumista hetken, kaverille vaim myötäilin hänen juttua muutoin ettei tarvis puhua.
Nämä olleet hetkellisiä. Ja tosiaan ollut kylmä ilma, olen "tärissyt" kylmyydestä. Se on yhdistävä tekijä. Kieli ei varsinisesti turvonnut, vain semmoinen tunne.
Ap
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa582571Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631692SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71660Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631535Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81518Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251218Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241061Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411022RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041012Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78964