Puhuminen hankalaa

Anonyymi

Minulla tuli vuosia sitten yhtäkkiä, että kieli tuntui turvonneelle ja paksulle. Puhuminen oli sössötystä, etenkin s-kirjaimessa huomasi. Kysyin asiasta lääkäriltä (muun syyn takia oli aika varattu), eikä silloin pitänyt minään (olin alle 30). Oon unohtanut sen.

Nyt eilen tuli uudestaan. Se kestää hetken, ehkä 1-2min. Sitten normalisoituu. Ainoa yhdistävä tekijä näillä on kylmä ilma ja ulkona kävely. Voiko kylmyys hetkellisesti "kangistaa" kielen? Kielen takaosa ei liikkunut, vain kielen etuosalla sain puhuttua.

Pelottaa. Ikää vasta 30v. Muuta kummempaa oiretta en tuntenut. Paitsi sisäisesti tärisin kylmyydestä . Eikai minun ikäisellä vielä infarktia tms. ennakoi?

4

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei liity infarktiin .

• Anonyymi

Ei kyllä vaikuta infarktin tapaiselta. Kylmällekin voi olla yliherkkä. Raudanpuute voi myös turvottaa. Mutta jos kielioire ainoa ja sekään ei toistu jatkuvasti niin tiedä sitten. Joku ruoka-allergiakin se voi olla. Yliherkkyyksien suhteen pitää muistaa myös viivästyneet reaktiot. Vähän ihmetyttää ko. lääkärin suhtautuminen. Kyllä kielen turvotuksen syy pitäisi löytää.

Monisairas

• Anonyymi

Oireet sopivat luulotautiin. Ei löydy lääkitystä.

• Anonyymi

On nää vaan pelottavia, kun outo tuntemus eikä järkevää syytä. Vuosia sitten ensi kerrat en itse edes tajunnut tuota sössötystä, vaan mieheni hätääntyi miksi puhuin oudosti. Ja toinenkin kerta tuli hänen seurassa. Nyt tätä joulukuussa ollutta ei muut huomannu. Ehkä säikähdin sitä kun huomasin sen taas "iskeneen päälle", ja vältin puhumista hetken, kaverille vaim myötäilin hänen juttua muutoin ettei tarvis puhua.

Nämä olleet hetkellisiä. Ja tosiaan ollut kylmä ilma, olen "tärissyt" kylmyydestä. Se on yhdistävä tekijä. Kieli ei varsinisesti turvonnut, vain semmoinen tunne.

Ap

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      55
      5705
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      75
      2872
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      20
      2095
    4. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      40
      1905
    5. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      161
      1819
    6. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      1798
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1548
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1161
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      83
      1152
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      69
      986
    Aihe