Onkohan käpypalmulla jotain vaatimuksia mullan suhteen.
Miulla on ainakin kymmenvuotias yksilö (aikanaan ostin ihan pienenä kolmen lehden taimena) joka muistaa tehdä melkein joka vuosi yhden lehden. Tosin on se jo muutaman vanhemman jo kuivattanutkin.
Multaa en ole moneen vuoteen vaihtanut kun kasvaa niin hitaasti ettei ole ruukkua tarvinnut vaihtaa.
Seurauksena kuitenkin että mullan pinta alkaa sammaloitua.
Hoito-ohjeita kyllä löytyy mutten ole missään nähnyt mainintaa millaisesta mullasta se pitää.
käpypalmusta
3
739
Vastaukset
- juulia
Käpypalmua ei kovin usein tarvitse uuteen ruukkuun vaihtaa, ajankohtaista mullan vaihto on vasta kun ruukku alkaa juurista täyttymään... voisit vaan ottaa varovasti vanhaa kasaanpainunutta multaa ruukun pinnalta hiukan pois ja lisätä tilalle uutta multaa (on varsinkin suurille kasveille helpompi tapa pitkittää ruukunvaihtoväliä), muista valita aika hiekkainen multa niin se ei painu kasaan niin helposti
- Kukka
Käpypalmun ruukunkoko mietityttää minua, ostin tänään kauniin käpypalmun jossa on jo n. 20 lehteä, ruukku minusta näyttää tosi ahtaalta, pitääkö ruukun olla reilunkokoinen vai mieluummin ahdas ?
- bag_gie
Kukka kirjoitti:
Käpypalmun ruukunkoko mietityttää minua, ostin tänään kauniin käpypalmun jossa on jo n. 20 lehteä, ruukku minusta näyttää tosi ahtaalta, pitääkö ruukun olla reilunkokoinen vai mieluummin ahdas ?
vaikka vähän ahdas.
Käpypalmu on niin hidas kasvaja että liian iso ruukki voi viedä viimeisimmänkin innon =)
Samoin epäilisin että isossa ruukussa juuret joutuvat pitemmän ajan lillumaan märässä mullassa ja siitä se ei taida pitää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135243
- 675044
- 904104
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603188- 432781
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521914- 391774
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628