Kuinka paljon siedät

Anonyymi

naapureiden kovia ääniä, ennenkuin pimahdat?

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      24 yöllä remontin kaltaisia ääniä , klo2 lapsen itkua , klo 3,50 naisen kovaäänistä laulua n. tunnin, remontin kaltaiset jatkuivat kunnes nukahdin.

      • Anonyymi

        No tuo nyt on jo liikaa. Itse käytän vadtamelukuulokkeita tai korvatulppia. Joskus molempia. Tai kuuntelen korvanapeilla e-kirjaa.


      • Anonyymi

        Jos melua on usein tai peräti jatkuvasti, huomauta asiasta joko suullisesti tai kirjallisesti.
        Mikäli melu kuitenkin jatkuu, soita poliisit. Hae ''piiristä'' raportti käynnistä, lähetä kopio isännöitsijälle. Jos isännöitsijä osaa hommansa, melu loppuu tai naapurin lähtölaskenta alkaa.


    • Siedän hyvin.

      Mutta helppo kai sanoa, kun ei minulla ole ollut neljäänkymmeneen vuoteen häiritseviä naapureita. Jos nyt joku joskus pitää juhlia ja se on harvoin, niin ei minua häiritse. Melkein liiankin hiljaista tässä talossa.

      Joskus menneisyydessä jouduin soittamaan yläkerran naapurille ja pyytämään laittaa stereot hiljaisemmalle, kun piti aamulla jaksaa töihin. Töihin sanoi itsekin aamulla lähtevänsä vaikka oli kaatokännissä vielä kolmen aikaan yöllä ja billeet täysiään käynnissä.

    • Anonyymi

      Kerrostalo on hyvä asuinmuoto silloin kun se toimii. Isännöitsijällä on iso rooli sen toimivuudessa.

      • Anonyymi

        Kävin jyskyttämässä nyrkillä muutaman kerran oveen klo 02.00 , kun rockki soi . Naapuri oli senverran fiksu, että ymmärsi kerrasta.
        Ilkeää oli kun pikku rakki alkoi haukkua puolen yön jälkeen , kun jäi yksin. Hiton kimakka ääni sellaisella rotan kokoisella chiachuava!
        Valitin siitä , kehtasi pariskunta väittää ettei se hauku, kun on sitä haukkumatonta lajia! Arrgh!
        Onneksi muuttivat pois.


    • Anonyymi

      Riippuu ajankohdasta ja melun laadusta. Olen käynyt sanomassa päivälläkin kun seinänaapurina asuneen nuoren jätkän stereoiden basso tuli seinän läpi.
      Makuuhuoneen seinänaapuri kuunteli toistuvasti TV:aan klo22:n jälkeen niin kovaa, että kuulimme hänen katselemansa ohjelman. Kävin muutaman kerran ovella. Ei tullut ovikellosta ja jyskytyksestä huolimatta. Kutsuin poliisit. Tuli hiljaista ja kyseinen, keski-ikäinen sinkkunainen alkoi vastaamaan tervehdyksiini parin kuukauden jälkeen.

      En siedä mitä tahansa. Olen ostanut asunnon ja siihen kuuluvan kotirauhan.
      Ymmärrän toki, että kerrostalossa on ääniä mutta harkitsemattomasta häirinnästä käyn sanomassa.

      Tehdessäni kakkosasuntoomme remonttia, kävin etukäteen keskustelemassa sekä sivuilla, että ylä- ja alapuolen naapureiden kanssa asiasta neuvotellen heidän kannaltaan vähemmän kiusallisista kellonajoista ja heidän aikatauluistaan.
      Äänekkäämmät työt ajoitin alkuiltaan ennen klo18. Valurautaisen kylpyammeen hajalle hakkaamisesta kävin juttelemassa etukäteen.
      Ko. asunto oli "työpaikkakämppäni" eikä remontin valmistumisessa ollut ajallista painetta.

      Koska olin kyseisessä kaksiossa vain ma > pe niin makuuhuoneen seinänaapurin nuoren parin välienselvittelyn äänet eliminoin rakentamalla kyseiseen seinään äänieristyksen. 5cm koolaus. 5cm uretaani ja pintaan haltex levy.

    • Anonyymi

      Lähin naapuri on puolen kilometrin päässä, kesällä saattaa kuulua kukon kieuntaa ja joskus moottorisahan pärinää.

    • Anonyymi

      Meillä on hiljaista. Eräänä sunnuntai aamupäivällä en raaskinut rikkoa hiljaisuutta, joten siirsin ruohonleikkuun iltaan

    • Anonyymi

      Liki koko ikäni kerrostalossa asuneena on kaikenlaista melua öisin koettu; yläkerrassa käytetään "kotitossuina" puukenkiä ja niillä sitten hiippaillaan pitkin yötä ympäri asuntoa, alakerran asukkaat yötöissä ja koira haukkuu pitkin yötä joka yö, yläkerrassa tehdään "remonttia" 24/7 mitä meteliä lie, isännöitsijä ja taloyhtiön hallitus eivät valituksestani huolimatta puuttuneet, alakerrassa vauva itkee mutta siitä ei syytä valittaa se on normaalia, yläkerrassa hyvin kuuluvaa sänkypuuhaa, alakerrassa juopotteleva rouva joka huutaa kännissä miehelleen ja paiskoo jotain menemään pitkin asuntoa, ja taas alakerrassa juopotteleva nuori mies joka ajaa avovaimoaan asunnossa takaa ja uhkaa tappaa, poliisit soitettu monta kertaa, ym. ym. ym. Sellasta on suomalainen kerrostaloelämä. Nyt onneksi asun uudessa talossa, ja täällä on hyvät äänieristeet, ei naapurit ahittaa.

    • Anonyymi

      Joo, ei ihan hauskimmasta päästä asustella 60 luvun elementtitalossa jossa niitä "äänieristeitä" ei ilmeisesti ole minkäänlaisia? Ylimmästä eli kolmannesta joskus hieman rauhallisempaan aikaan kuuluu jopa kovempi pierun ääni, kuten kaikki muukin. No, tottunut toisaalta enkä juurikaan välitä koko asiasta.

      Koirien haukunta joskus ärsyttää varsinkin jos siihen keskelläyötä herää.

    • Eipä kuulu naapureiden äänet eikä häiritse. Siinä mielessä onni asua ok-talossa.

    • Anonyymi

      Aina asunut kerrostaloissa, eikä muiden touhut häiritse. Sääliksi käy vain muita, kun tykkään kuunnella heviä kovaa ja mahdollisuuksien mukaan joka viikko retroperjantain. Yleensä se kestää klo 19-22, paitsi kun vedetään yli. Yläkertaan muutti just uusi asukas. Mitenhän sopeutuu!

      • Eikös noissa kerrostaloissa ole jotkut säänöt esim hiljaisuus klo 22-07?


      • Anonyymi

        Olen asunut aina kerrostalossa ja omaksunut periaatteen, kaikilla on oikeus häiriöttömään asumiseen eikä kenelläkään ole oikeutta häiritä muita asukkaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen asunut aina kerrostalossa ja omaksunut periaatteen, kaikilla on oikeus häiriöttömään asumiseen eikä kenelläkään ole oikeutta häiritä muita asukkaita.

        Ihan samaa mieltä ja siksi yritänkin hillitä haluani kuunnella retroa ”vedetäänkö yli”, kun joskus jatkuu yli kymmeneen illalla.

        Jos minua ei häiritse muiden elämä, niin katson, ettei minunkaan elämäni häiritse ketään. Kai! En tiedä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan samaa mieltä ja siksi yritänkin hillitä haluani kuunnella retroa ”vedetäänkö yli”, kun joskus jatkuu yli kymmeneen illalla.

        Jos minua ei häiritse muiden elämä, niin katson, ettei minunkaan elämäni häiritse ketään. Kai! En tiedä!

        Jos se musiikki kuuluu naapuriasuntoon, se soi liian lujaa. Soita vain itsellesi.
        Hanki kuulokkeet, esim. bluetooth liitännällä, voit jorata samalla)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos se musiikki kuuluu naapuriasuntoon, se soi liian lujaa. Soita vain itsellesi.
        Hanki kuulokkeet, esim. bluetooth liitännällä, voit jorata samalla)

        Tykkään, että raikaa!


      • Anonyymi

        Tuollaisia pöjiä on aivan liikaa, jotka kyllä ymmärtävät naapureiden häiriintyvän, mutta jatkavat niin kauan että saavat riidan aikaiseksi naapureiden kanssa. Luulisi järkevän hillitsevän omia tekemisiään, jos älyä piisaa. Joskus ihan ihmetyttää, kuinka heikko kuuloisia naapurit ovat, kun pitää kuunnella jotain niin kovalla, että koko talo raikaa.

        Sitten vielä viitsii miettiä, miten naapurit sopeutuu häiriköivään.


    • Anonyymi

      Joka päivä vietän hiljaisen hetken ja kysyn itsekseni, onko naapurit hengissä vai kuolleita?
      Päivän aikana saan vastauksia kun näen heidän liikkuvan muuallakin kuin sisällä mahdollisesti villasukissa.
      Itse pyrin pitämään ääntä (lievästi) sen verran, että tietävät minun olevan elävien kirjoissa. Päivällä näyttäydyn sen verran etteivät tule soittelemaan ovikelloa ja kyselemään onko kaikki hyvin.

      • Anonyymi

        Normaalia elämän ääniä siedän hyvin kuten lapsen itkua, rakastelun ääniä, vessassa käynnit ym. Harkittu tietoinen häiriköinti jota esiintyy joka yö vaikuttaen nukkumista on rasittavaa, siinä univelkaa kertyy melkoisesti. Olen saanut elää hiljaisessa rauhallisessa kerrostalossa, joutunut elämään myös talossa jossa tietoista häirintää. Ei liene vaikea arvata kummassa viihdyin paremmin.


    • Anonyymi

      antaa heidän meuhkata ihan niin paljon kuin keuhkoista lähtee, välimatkaa on yli kilometri, ja kallio välissä, ei häiritse

    • Anonyymi

      Rauhaisaa.

      Asunut monissa paikoissa, sattunut kai hyvä onni, ei tollasia ongelmia isommin missään. Asunut isossakin kaupupungissa, vilkkaan kadun varrella. Liikenteenmelu ei vaivannut, se oli niinkuin tavallista taustaääntä. Eli melua monenlaista.

      Yhden kerran nuorempana paloi proput. Asustelin sellaisessa opiskelija-asunnossa. Onhan niissä aina jotain toimintaa ja pileitä, mitäpä niistä. Vaan kerras seinänaapurit möykkäs viikolla yöllä niin hitommoisesti, että kävin ite antamassa palautetta. Mitäpä siinä, melu lakkas, pyytelivät seuraavana päivänä anteeksi. Kymppikerroksen kundilla oli tapana soittaa paarista tultuaan vetopasuunaa. Kuului se mullekin asti, asuin kolmannessa. Mua se ei häirinnyt, miten lie ollut seinänaapureillaan, en tiedä. Kai olivat musikin ystäviä tai kuuroja.

      Ainahan kaupungeissa jotain meteliäkin on, kuuluu elämään. Enenpi tympiintynyt jatkuviin remonttimeluihin. Ei niillekään mitään voi, lisäks melut yleensä päivisin. Siinä just ongelma, usein nukun päivällä, joskus valvotuttanut.

      Ite asiassa pöndellä tavallaan enenpi meluhaittoja. Siellä kun ei oikein ole edes taustamelua, kovin on hiljaista. Ja silloinhan meteli just erottuu hyvin, aina joku pärryyttää jossain moottorisahalla tms. Äänet kuuluu kaukaakin. Yks, mikä patittaa, maajussit nyt jyrrää traktoreilla pelloillaan. Eihän siitä isoa ääntä tule. Mutta kun maata möyritään, meteli tuntuu sisällä jylinän kumuna maata pitkin. Tietää naapurin olevan kyntämässä, vaikka ulkona ei kuulu oikein mitään.

      Melun tekee ihminen, luonnonäänet ei mun mielestä ole sinällään melua. Se on sitten vähän tuuristaan kiinni, millasia naapureita sattuu olemaan, itellä ollut hyvä tsägä siinä suhteessa.

      Asumisäänet ei ole melua.

      =DW=

    • Anonyymi

      Jos meluajat asuvat vuokralla niin yrittäkää saada selville asunnon omistaja. Kertokaa omistajalle kaikki möykkäämiset. Itse yritin ensin puhua itse mölyäjälle, sitten isännöitsijälle ja hän lopulta kiinteistön omistajalle jolle asukas maksaa vuokraa niin tuli hiljaista ja möly loppui.
      Eli sillä on painavin sana kelle vuokralainen maksaa vuokraa. Muihin tilanteisiin.....en tiedä.

      • Anonyymi

        Naapurina riiteleviä venäläisiä, voi jee. Toinen naapuri lähtee 05:30 töihin. Venäläisillä oli koira joka ulvoi aamulla 2 tuntia ennenkuin väsyi.Ei saa edes nukkua päiviään.

        Tulis jo kevät niin pääsis luonnon rauhaan...vetouistelemaan ym. Asun vuokralla, onneksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      18
      1231
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe