Paino ahdistaa

Anonyymi

Moi. Oon kohta 12v tyttö. Oon noin 150cm ja painan 55kg. Painoindeksin mukaan ylipainoa siis. Ruokavalio vanhempien takia aivan pielessä.

Meillä viikonloppuisin syödään aamupala, lounas ja iltapala. Viikolla sitten aamupala, (koulu/työ) lounas, itse syön välipalan, päivällinen ja iltapala. Arkena rytmi on ok, mutta mitäs sitten vanhempien laittama ruoka? Meillä on harvoin salaattia pöydässä. Usein ns. piilotettu ruokiin kasviksia esim. bolognesepastakastikkeeseen porkkanaa yms. Aikas harvoin erillistä salaattia. Monesti äitin ruoka arkisin on se että laitetaan ranskalaiset, nakit ja lihapullat uuniin ja sit syödään.

Harrastan kyllä liikuntaa 2krt viikossa (joulun jälkeen varmaan 3krt) . Sitten koululiikunta 1,35h per viikko sekä koulumatkat kävellen tai kesäisin pyörällä.

Tekis mieli protestoida tota vanhempien salaatittomuutta vastaan. Yks idea mikä mulla nyt on päässä on se että aina jos ei ole salaattia niin avaan jääkaapin ja etsin sieltä jotain esim kurkun ja alan mitään sanomatta leikkamaan kurkkua lautaselle... Joka kerta.

Mutta kertokaa vaikka oma ikä, sukupuoli, pituus ja paino? Ja toki jos on antaa vinkkejä tuohon ruokavaliopuoleen niin olisi kiva.

3

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Moikka, ite yli 13v. Oon 162cm pitkä ja painan 50kiloo. Meillä aika sama juttu. Salaattia on pöydässä mutta vihaan syödä sitä ruoan kanssa. Itessään syön sitä melkeen kokoajan. Harrastan kans jokapäivä liikuntaa (tunneilla). Mun äiti tekee smalla tavalla eli nakit ja ranut uunii ja siinä onki hyvä iltapala :) mä en yleensä niihi kyl koske. Lisäks äiti, sisko ja veli sanoo mua anorektikoks vaan koska en haluu syödä niiden syömiä epäterveellisii ruokia..ite pidän itteeni läskinä.. Laitan siis omat ruokani tai en syä ollenkaan. Tsemppii sulle :)

• Anonyymi

Tee itse ruokaa. Ehdota et mitäjos tehtäs tällästä. Ei se salaatin puputtaminin tarkota että syöt terveellisti. Eli metsästät parempia vaihtoehtoja ja osallistut siihen ruuan laittoon. Vanhempaski ottaisi eri tavalla sun ehdotukset vastaan jos myös olisit tekemässä niitä ruokia niitten kanssa. Lähtisit kauppaan mukaan ja opettelisitte yhdessä.
      Ei se ruoka sormia napsauttamalla lautaselle päädy. Välillä se kaikenhoitava vanhempi ei vaan jaksa panostaa ja huomaamatta livetty huonompiin vaihtoehtoihin. Kun onhan se töissä, hoitaa harrastuksiin, kotityöt ja sitte ne ruuat.

Oot jo sen verran iso tyttö et kyllä sä osaat googlea käyttää. Ja samalla foodiesta katsoa mitä teidän kaupoilla on tarjottavana. Samalla katsoa hintoja ja laskea paljonko mikäkin tulee maksamaan. Sekin voisi olla hyvä motivaattori vanhemmillesi että löydät halvenpia ruokailu ideoita.

• Anonyymi

No saattehan koulussa sentään laitettua ruokaa.

Ymmärrän kyllä jos tuollainen ottaa päähän, en itse söisi noita, sori vaan. Jos teidän vanhemmat käy töissä ja hoitaa kaiken niin on sekin ihan helvatun raskasta, varmaan just ruoan laitossa ei jaksa panostaa.

Se vaatii muuten tosi paljon panostusta syödä terveellisesti. Itse urheilen paljon, niin tiedän. Ihan koko ajan joutuu miettimään mitä ostaisi, mitä voi syödä että jaksaa eikä liho ja mitä se maksaa. Ja oon sinkkunainen.....

Varmasti tuo edellisen neuvo, että mitä jos opettelisitte itse jo kokkailemasn, on hyvä. Ootte jo kohta sen ikäisiä, ettei kauaa mene kun voitte jo muuttaa esim muualle opiskelemaan. Silloin on kokkaustaito kullanarvoinen.

Itse en osannut laittaa yhtikäs mitään ruokaa, kun muutin pois kotoa ja kyllä:tonnikala, pasta, jopa lihapullat ja ranskalaiset tuli koettua, vaikka meillä kotona syötiin laitettua ruokaa koska vanha muori oli aina kotona sitä tekemässä koska ei käynyt töissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      110
      5875
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3833
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3285
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      465
      2691
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1720
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1396
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1383
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1346
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1268
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      154
      1255
    Aihe