Mikä mua vaivaa? (Auttakaa..)

Anonyymi

Heij! Toivottavasti tää on mun viimeinen postaus koskien imukudossyöpää. Oon laittanut varmaan neljä viestiä jo siitä että pelkään että mulla on syöpä, mutta niin jooh.. oireita sen kun satelee vaan lisää. Toivoisin rehellisiä vastauksia, että voiko mulla olla syöpä ja jos osaatte yhdistää nää johonkin muuhun sairauteen niin kuulisin ilomielin!

Kaikki alkoi tosiaan pari viikkoa koulujen alun jälkeen tänä syksynä. Sairastuin tavalliseen flunssaan, ja odotin että se menisi ohi, mutta eipä se mennyt. Se flunssa parani vähän, mutta flunssainen olo ja tukkoisuus/nuha jäi. Sen olon huomasi etenkin urheillessa. Kurkku oli myös joskus kipeä, mutta ei aina. No tätä jatkui ehkä 3-4vk ja sitten kun tää olo haittasi niin paljon esim harkoissa käymistä niin mentiin lääkäriin. No se puhu jotain allergioista, mutta saatiin silti tehdyksi verikoe. Verikokeissa ei ollut mitään häikkää. Kuitenkin se olo vaan jatkui. Tässä alko ilmaantua muitakin oireita, esim epämukavuuden tunnetta oikeessa ja vasemmassa kyljessä. No sitten ruettiin epäilemään koulun sisäilmaa. Oireet eivät kuitenkaan helpottaneet syyslomankaan ajaksi, joten sisäilma suljettiin pois. Sitten me varattiin aika nenä/kurkkulääkärille. Just ennen sitä lääkäriin aikaa mulle nousi yli 38 asteen kuume ja "kunnon" flunssa. Mun kurkku oli silloin poikkeuksellisen kipeä, koska siellä oli sen kurkkulääkärin mukaan afta. Mut sit se lääkäri totes että mun limakalvot on kuivat, ja lähetti mut tukkosuuden takia nenän röntgeniin, laajempiin verikokeisiin ja ihotesteihin. (Ne on ens vuoden (2020) tammikuun toka vikalla viikolla). Imusolmukkeet oli kans jo sillon kai vähän turvonnu. Sit n. pari viikkoo ton tokan lääkärikäynnin jälkeen mulla oli yhtenä päivänä tosi huono olo. (En oikeesti tiedä liittyyks tää yhtään mihinkään mutta mainitsen vaan.) Ja nyt n. pari viikkoo ton huonovointisuuden jälkeen olen TAAS kipeä. Pientä lämpöä, ja mun nenä oikeesti kuolee, se on niin tukossa. Kurkkukin on aika kipeä. Kivut kyljissä on edelleen läsnä.

Jooh siinä tais olla oikeestaan koko höskä. Tätä on siis nyt jatkunut jotain 4kk, ja äh haluaisin vaan tietää mikä mua vaivaa. Oon hermoraunioina. Mä en TODELLAKAAN ole luulosairas, mä vaan haluisin tietää mikä mulla on. Hyväksyn sen jos mulla on syöpä, mä haluan vaan mun oireillani nimen. Ihansama vaikka niiden nimi ois imukudossyöpä. (Tota siis eniten epäilen) Mutta joo arvostaisin erittäin paljon jos kertoisitte mielipiteen siitä mikä mua vois vaivata/omia kokemuksia. Odottelen tosiaan ite tällä hetkellä noita ihotestejä, verikokeita ja nenän röntgenii.

10

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei, tosi ikävä juttu, että olet ollut pitkään huonossa kunnossa
      eikä syytä löydy, vaikea sanoa mitään, mutta ei syöpä tulisi ensimmäisenä mieleen.
      Verikokeet on olleet normaalit, se on hyvän merkki.
      Poskiontelotulehdus tuli mieleen, mutta sinähän olet ollut lääkärillä,
      joka tod.näk. olisi sen mahdollisuuden ottanut huomioon.

    • Anonyymi

      Ihmettelen, miksi et päässyt nenä/poskionteloröntgeniin nopeammin.
      Se poissulkisi ainakin poskiontelotulehduksen,
      joka hoitamattomana ja pitkittyneenä tekee pahoja oloja
      ja moninaisia oireita.
      Kokemusta on, minulla on ollut ainakin kuusi kertaa poskiontelotulehdus, olen syönyt kaikkiin antibioottikuureja ja poskionteloni on punkteerattu 8 kertaa.

      Koska terveysasemalleni ei aikoja helposti saa
      eikä millään tahdo saada lähetettä röntgeniinkään,
      niin jos epäilen poskiontelotulehdusta menen
      korva- nenä- kurkkutautien lääkärille,
      jolla olen käynyt 20 vuotta ja pääsen lähes heti röntgeniin.
      Yksityisen lääkäriaseman nenä-poskionteloröntgen ei maksa "ihan hirveitä",
      lääkärinpalkkion kanssa se tosin voi tehdä noin 300 euron paikkeilla.
      Hintavertailuja kannattaa kysyä eri lääkärikeskuksista, jos lähelläsi on sellaisia
      ja voisit mennä.
      Erikoislääkärin palkkiot voivat vaihdella aika paljon.
      Syyskuussa korvalääkärini veloitti 135 euroa.
      Toisella lääkäriasemalla samanpituinen vastaanotto maksaisi 185 euroa.

      Jos olosi huononee, mene uudestaan lääkäriin joka tapauksessa.
      Noin pitkään epämääräisesti sairaana olo on kurjaa.
      Tsemppiä !

      • Anonyymi

        Poskiontelotulehduksen saa selville terveyskeskuksessa ultraamalla. Ei tarvita välttämättä röntgeneitä.


    • Anonyymi

      Edullisinta tietysti on jos terveyskeskukseen pääsee ja siellä voidaan hoitaa.
      Miksiköhän ei ole jo ultrattu poskionteloita ?
      Ennen ei ollut kaikissa terveyskeskuksissa ultraäänilaitetta,
      kai nyt jo on ?

      Röntgen voi maksaa 150-200 euroa.
      Yksityisessäkin voi ultrata. Olin kesällä vastaanotolla Mehiläisessä,
      lääkäri oli yleislääketieteen erikoislääkäri, joka ultrasi poskiontelot,
      vastaanottokäynti maksoi kaikkineen noin 130 euroa.
      Ei voi koskaan tarkkaan tietää etukäteen mitä yksityisellä maksaa,
      kun aikakin voi hurahtaa ja ajan mukaan veloitetaan.
      Lääkäri voi myös haluta laittaa labrakokeita,
      jos ei ole otettu, mutta aloittajallahan on perusverenkuva jo otettu.

      Pelkästään kipeä kurkku voi turvottaa imusolmukkeita kaulalla,
      oireethan kaikkineen ei oikein ollenkaan viittaa mihinkään syöpään.
      Missä niitä turvonneita imusomukkeita todettiin ?

      • Anonyymi

        Mun äiti (joka on lääkäri) sano vaan että ne on turvonneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun äiti (joka on lääkäri) sano vaan että ne on turvonneet.

        Hups, unohin tosiaan viel mainita että se kurkkulääkäri lähetti mut sillon viel kai nenän tähystykseen, jos muistan oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hups, unohin tosiaan viel mainita että se kurkkulääkäri lähetti mut sillon viel kai nenän tähystykseen, jos muistan oikein.

        Jaaa unohin kanssa mainita kutinan. (Mul on kyllä atooppinen ihottuma todettu jo vauvana mut silti)


    • Anonyymi

      Imusolmukkeet turpoo pitkittyneestä
      flunssasta.

    • Anonyymi

      Apteekista saa histamiinia tai heiniksiä
      jos on allergiaa.Tarkasta homeet.

    • Anonyymi

      Periaatteessa tuossa on varmaan satojen eri sairauksia mahdollisuutena mutta niin kai syöpäkin voi toki olla mahdollinen mutta kenties todennäköisesti ei niin todennäköinen. Oli minullakin nuorena keukokuumekin joskus kerran ja aina flunssia esim. Ja poskiontelotulhduksiakin..Kotona löydettiin sitten kun aikuisempana olin jo vähäsen muuttanut pois,että kotona oli minun huoneeni kohdalla ollut vesivuotoa ainakin lattiatasossa kun kylpyhuoneen vesieristys(kylpyhuone oli minun huoneen vieressä paksumman seinän takana)oli jätetty tekemättä kunnolla tai ehkä kokonaan..Että voihan sitä home altistusta olla kotonakin esim. Mikä sitten voi aiheuttaa eri flunssia ja vastaavia .Ikävä ettei noita home tai kosteusmittauksia vaan vieläkään oikeen ehkä osata tehdå???että jos jostakin luotettavasta paikasta homekoiran saisi käymään tarkastuksella niin se koira yleensä osaa löytää kosteuden ja homeen,kaipa niin..huoneistoista.Myöhemmin mulle on tullut astma ja koko joukko vaikka mitä sairauksia mutta anteeks kun toivon toki ettei sulle tulisi toki ainakaan sairausrypästä kun ne on niin väsyttäviäkin..Mutta toivon että sinun asiasi jotenkin sitten selviää ja asiat paranevat vaan ..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe