Miten jaatte saamanne eläkkeet? Jos toisella vaikka puolet suurempi eläke!! Yhteisten menojen jälkeen? Pitääkö kummallekkin jäädä saman verran käyttörahaa,
Tulojen tasaus?
38
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ikänsä on yhdessä oltu,
ei tässä iässä olla enää kuin jotkut nuoretparit,
joilla on oma ruokahyllynsä jääkaapissakin.
Kuka torvi tänne alkais kertomaan avioliittonsa yksityisiä asioitaan sen tarkemmin.
Raha-asiatkin kuuluvat avioliittoon ja yksityiselämään.
Miksi utelet ?- Anonyymi
Kyllä täällä eräät selostaa kaiken yksityiselämästään. Tiedetään joittenkin ammatit, koulutus, perhesuhteet, seurustelukumppanit ja niidenkin asiat. Myös erilliset jääkaapit ja sängyt. Ja paljon muuta, nimiä myöten. Avioparit taitaa harvoin kertoa liitoistaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä täällä eräät selostaa kaiken yksityiselämästään. Tiedetään joittenkin ammatit, koulutus, perhesuhteet, seurustelukumppanit ja niidenkin asiat. Myös erilliset jääkaapit ja sängyt. Ja paljon muuta, nimiä myöten. Avioparit taitaa harvoin kertoa liitoistaan.
Aviomieheni eläke oli huomattavasti suurempi kuin omani. Ollessamme ostoksilla hän aina halusi maksaa, olkoon henkilökohtaisiakin ostokseni.
Joskus jopa sanoin lompakko kädessäni, eikä minun tuloni kelpaa yhteisiin ostoksiin? Hänen mielestään miehen kuului hoitaa se asia, enkä minä enään protestoinut.
Nyt leskenä käytän muuta omaisuuttani, jos ei eläketuloni riitä. Ongelmia ei rahankäytössä ole ollut aiemmissakaan suhteissa. Muita ong. kyllä sitten riittikin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aviomieheni eläke oli huomattavasti suurempi kuin omani. Ollessamme ostoksilla hän aina halusi maksaa, olkoon henkilökohtaisiakin ostokseni.
Joskus jopa sanoin lompakko kädessäni, eikä minun tuloni kelpaa yhteisiin ostoksiin? Hänen mielestään miehen kuului hoitaa se asia, enkä minä enään protestoinut.
Nyt leskenä käytän muuta omaisuuttani, jos ei eläketuloni riitä. Ongelmia ei rahankäytössä ole ollut aiemmissakaan suhteissa. Muita ong. kyllä sitten riittikin!Minä olen elänyt sellaisessa liitossa, jossa minun rahani olivat yhteiset ja miehellä oli omansa.
Olin kuin yksinhuoltaja, jonka oli selviydyttävä perheen taloudesta pienellä konttoristin palkalla. Kun vetosin mieheen hätätilassa, hän yleensä vastasi: "Anteeksi nyt, mutta mistä sinä kuvittelet minun ottavan tuollaisia summia!"
Hänellä oli kuitenkin isommat tulot kuin minulla, vaikka joitakin vuosia tein kahta työtä pahimpien menovuosien aikana.
Leskenä tulen nykyisin toimeen paljon paremmin, kun sain vielä pienen leskeneläkkeenkin.
Jokaisella perheellä on omat taloussuunnitelmansa ja selviytymiskamppailunsa.
- Anonyymi
avioliitossa rahat on yhteisiä,
jos ei ole paras on heti erota,
on idioottimaista kuvitella jotain muuta,- Anonyymi
Niin juuri. Avioliitossa jaetaan kaikki : surut ilot, rahat ja koko omaisuus , vuode, rakkaus, onni.
- Anonyymi
Jos mistään muustakaan ei tule riitaa niin ei sitä kannata ryhtyä rakentamaan rahastakaan!
- Anonyymi
Eläkkeellä korostuu. Eläkkeethän on puolet palkasta. Pienituloisella, silloin pieni eläke. Näin maksukyvyt korostuu.
- Anonyymi
Ei korostu. Kaikki on yhteistä.
- Anonyymi
Kieltämättä puolisolla oli isompi palkka ja nyt tietysti eläke. Omat tilimme on meillä molemmilla, perinnöissä hiukan sain tasoitusta raha- ja omaisuuspuoleen.
Mutta laskut ja päivittäiset ruoka- ym. hankinnat maksaa se joka niinsanotusti sattuu olemaan paikalla. Eihän me nyt enää mitään "käyttörahaa" edes tarvita. Samaa ruokaa syödään molemmat. Ihan riitelemåttå on päästy jo tänne asti.
Kaikkea on, vanhoista tavaroista pikemminkin pitäisi päästä eroon. - Anonyymi
Kaikki on aina ollut täysin yhteistä.
Miten muuten olisi voinut kuvitella elämää 70-luvulla jolloin vaimoni oli lasten kanssa kotona 7 vuotta saamatta mistään mitään jos silloisia, mitättömiä lapsilisiä ei sellaisiksi lasketa. Käytännössä vaimo hoiti kaiken maksuliikenteen koska hänellä oli siihen parempi mahdollisuus.
Vasta eläköidyttyämme ja nettiajan alussa aloin hoitamaan rahaliikennettä netissä.
Vaimollani on hänen puolen vuoden eläkettään vastaavan summan luottokortti jonka lasku menee yhteiselle tilillemme.
Siinä on vaimon tarvitsema "käyttöraha" eikä hän ole purnannut kertaakaan.
Muutos vuosikymmenten rutiiniin. Paikallisen Nordean toiminta on radikaalisti muuttunut. Aukioloajat ovat olemattomat ja tärkein oli tallelokerosta luopuminen.
Kävimme läheisessä OP:ssa neuvottelemassa. Tallelokeron saaminen edellytti asiakkuutta ja hoidimme asian siten, että ensin vaimoni avaamalle tilille menee hänen eläkkeensä KELAn täydennys. Otimme lokeron käyttöön.
Siirsin vaimon tilille tasasumman rahaa. Samalla vaimoni sai OP:n kortin jota hän on aloittanut käyttämään. Nyt ko. tilille menee myös hänen sairaseläkkeensä. Minulla on tilin käyttöoikeus. Kyse on periaatteesta.
Itse en pääse irti Nordeasta kovinkaan helposti. Korttimme kylkiäisenä on jatkuva matkavakuutus.
notariaatin säästövakuutuksen tuotto-osuus lienee pankkisidonnainen ja epäilen osakkeiden ja rahasto-osuuksienkin siirron aiheuttavan kustannuksia jos ryhtyisimme siihen.
Tällä hetkellä vallitsee akkavalta. Vaimollani on täydellinen oikeus Nordean kahteen tiliimme ja pörssiomaisuuden käsittelyyn. Ei ole kylläkään siihen puuttunut. Tietenkin on Nordean kortti.
Lisäksi hänellä on OP:n tili ja kortti joka minulta puuttuu.
Huolimatta melkoisen niukasta eläkkeestään hän on minua tasa-arvoisempi!
Muita ratkaisuja. Meillä kummallakin on omat tietsikat joita tarvittaessa käytämme ristiin. Salasanat ovat molempien tiedossa.
Minun puhelimeni lojuu oh:n pöydällä ja vaimo vastaa siihen ja lukee tekstiviestit koska hän on lähempänä enkä minä kuskaa sitä mukanani kuin poikkeustapauksissa.
Kaikki järjestelyt tekevät elämän helpoksi ja mukavaksi!- Anonyymi
Sulta jäi tilinumerosi kertomatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulta jäi tilinumerosi kertomatta.
Voitko kertoa millaisella summalla aiot avustaa vaimoani?
Vai olisitko valmis suuntaamaan avustuksen minun ES tililleni?
Sillä saattaisi olla laajempikin vaikutus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko kertoa millaisella summalla aiot avustaa vaimoani?
Vai olisitko valmis suuntaamaan avustuksen minun ES tililleni?
Sillä saattaisi olla laajempikin vaikutus.Koska kaikki muut yksityisasiasi kerroit koko Suomelle, niin arvelin että tilinumero unohtui kertoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska kaikki muut yksityisasiasi kerroit koko Suomelle, niin arvelin että tilinumero unohtui kertoa.
Mitä pahaa siinä, jos joku anona kirjoittaa laajemmin, eikä pelkkiä töksäyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska kaikki muut yksityisasiasi kerroit koko Suomelle, niin arvelin että tilinumero unohtui kertoa.
Koska asia kiinnostaa sinua noin paljon niin avustukset voi ohjata tilille ES2600190418204930022544.
Joko helpotti?
Kiitoksia etukäteen.
Minusta on turha lässyttää mitäänsanomattomia "kyllä olisi hyvä jos ei olisikaan paha" kaltaisia joutavuuksia. Kun asia sivuaa omia kokemuksiani niin, joidenkin kiusaksi, kertoilen yhtymäkohdista joista halutessaan, tai ymmärtäessään voi vetää johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen. Tai sitten jättää lukematta.
Ylipäätään suomalaisten kuvittelemat yksityisyyden reviirit ovat hassun laajalla.
Latinot ovat rennompia. Naisten keskustelua julkisella paikalla. "Riittääkö sinun talousrahasi? Kuinka teillä menee miehesi kanssa sängyssä? Mitä mieltä olet Zapaterosta? Mitä kaikkea hyvää Franco saikaan aikaan? Poikani sai varkaudestaan puolen vuoden tuomion. Otimme liian paljon lainaa. Pankki häätää meidät pois asunnostamme ja autostakin on suurin osa maksamatta." Jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska asia kiinnostaa sinua noin paljon niin avustukset voi ohjata tilille ES2600190418204930022544.
Joko helpotti?
Kiitoksia etukäteen.
Minusta on turha lässyttää mitäänsanomattomia "kyllä olisi hyvä jos ei olisikaan paha" kaltaisia joutavuuksia. Kun asia sivuaa omia kokemuksiani niin, joidenkin kiusaksi, kertoilen yhtymäkohdista joista halutessaan, tai ymmärtäessään voi vetää johtopäätöksiä suuntaan tai toiseen. Tai sitten jättää lukematta.
Ylipäätään suomalaisten kuvittelemat yksityisyyden reviirit ovat hassun laajalla.
Latinot ovat rennompia. Naisten keskustelua julkisella paikalla. "Riittääkö sinun talousrahasi? Kuinka teillä menee miehesi kanssa sängyssä? Mitä mieltä olet Zapaterosta? Mitä kaikkea hyvää Franco saikaan aikaan? Poikani sai varkaudestaan puolen vuoden tuomion. Otimme liian paljon lainaa. Pankki häätää meidät pois asunnostamme ja autostakin on suurin osa maksamatta." Jne.Unohdit tällä kertaa selostaa montako kertaa viikossa tyydytät vaimosi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdit tällä kertaa selostaa montako kertaa viikossa tyydytät vaimosi.
Kaikki kannustus välittömille ja vapaille osallistujille 6:67
Nuo sovinnaisuudessaan niin värittömän pelokkaat osallistujat, eivät mitäänsanomattomuudessaan kykene kuin vinoilemaan.
Siinäpä se, kukapa kauaa viihtyisikään rajoittuneisuudessaan ?
Mutta kiitos vielä hauskoista ja luottavaisista osallistumisista,,,niistä palsta saa normaaliutta ja iloa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki kannustus välittömille ja vapaille osallistujille 6:67
Nuo sovinnaisuudessaan niin värittömän pelokkaat osallistujat, eivät mitäänsanomattomuudessaan kykene kuin vinoilemaan.
Siinäpä se, kukapa kauaa viihtyisikään rajoittuneisuudessaan ?
Mutta kiitos vielä hauskoista ja luottavaisista osallistumisista,,,niistä palsta saa normaaliutta ja iloa!Kannustus oli kivalle kommentoijalle 6:47
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Unohdit tällä kertaa selostaa montako kertaa viikossa tyydytät vaimosi.
Olisit nyt edes kiitollinen saadessasi tilinini numeron! Älä väistä sinulle äskettäin tärkeää asiaa. Kun em. tililleni ilmestyy sinun lahettämäsi, asiallinen summa niin sitten voin harkita jatkoa.
Iän ja aktiivsuuden suhde näköjään kiinnostaa sinua. Asiassa on useita muuttujia mutta niiden käsittelyynhän olet näköjään perehtynyt joten kysymyksesi on turha. - Anonyymi
Annatsäsiis kotiäitinä olleen hoitaa pörssikauppoja
Miten meni - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joko helpotti?
Kiitoksia etukäteen.
Latinot ovat rennompia. Naisten keskustelua julkisella paikalla. "Riittääkö sinun talousrahasi? Kuinka teillä menee miehesi kanssa sängyssä? Mitä mieltä olet Zapaterosta? Mitä kaikkea hyvää Franco saikaan aikaan? Poikani sai varkaudestaan puolen vuoden tuomion. Otimme liian paljon lainaa. Pankki häätää meidät pois asunnostamme ja autostakin on suurin osa maksamatta." Jne.Teillä oli siis siellä suolajärvillä torreviejassa kämppä
Zapateron oikea nimi on rodriguez
Nykyisin on sanchez
En usko että keskiluokka Alicantessa puhuu seksistä vieläkään julkisesti - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teillä oli siis siellä suolajärvillä torreviejassa kämppä
Zapateron oikea nimi on rodriguez
Nykyisin on sanchez
En usko että keskiluokka Alicantessa puhuu seksistä vieläkään julkisestiEmme asu reservatiossa. Paseo Juan Aparicio on katu. Ylin kerros. Manper on lähikauppa mutta vaimoni haluaa käydä Mercadonassa. Minä en viihdy sen ruuhkissa.
porteron etunimi on Juan. En halua mainita tässä hpnen sukunimeään. Hyvä, palvelualtis, monitaitoinen heppu.
Nuo muistiini jääneet otteet ovat kertymää 33:n vuoden ajalta. On myös käyty sisällissotaa ja suomalaisten osuutta siinä yms.
Julkisissa välineissä on juttuseuraa kunhan ei eristäydy.
- Anonyymi
Kumpikin on itse eläkkeensä ansainnut, joten kumpikin laittaa yhtä paljon yhteiselle tilille, josta maksetaan yhteiset kulut ja lopuilla omilla rahoillaan voi kumpikin tehdä mitä lystää.
- Anonyymi
Jos laittaisi yhtä paljon? Pienemmän eläke ei riittäisi kokonaankaan puoliin yhteisistä menoista??
- Anonyymi
Silkka pienempituloisen syrjintää. Suorastaan simputusta! Kaikki yhteen pottiin jota kumpikin käyttää tarpeidensa mukaan. Helppoa, yksinkertaista ja tasapuolista!
Ei meillä mitään systeemiä ole, paitsi että Lego maksaa laskuja varsinkin jos ne on sen nimellä, minä yleensä omani, jos tilillä on rahaa. Ruokaa ostetaan yleensä Coopin kortilla joka on yhteinen tai sitten minä maksan muissa kaupoissa omalla kortillani paitsi niissä kaupoissa kun Lego kasaa kärryihin kaikenlaista omaa kamaa. Elikkä periaatteessa minä makselen ruuat ja hän muut. Talo on velaton.
Se maksaa jonka tilillä sattuu olemaan enemmän. Vaikka meillä on eri tilit niin käytännössä yhteistalous.- Anonyymi
Mikä on Lego ? Ilmeisesti ei ihminen kun käytät sanaa SE. Joku legopailikka robottiko ? Eikö sinulla ole mitäåän asumiskuluja, etkö käytä vettä, sähköä ja eikö ole kiinteistöveroa ja remonttikuluja ? Asuuko sinun luona vielä joku Coop niminenkin ?
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on Lego ? Ilmeisesti ei ihminen kun käytät sanaa SE. Joku legopailikka robottiko ? Eikö sinulla ole mitäåän asumiskuluja, etkö käytä vettä, sähköä ja eikö ole kiinteistöveroa ja remonttikuluja ? Asuuko sinun luona vielä joku Coop niminenkin ?
:) ;) ;)
Olipa monta asiaa taas väärin.
Kivaa kun päiväsi on taas pelastettu!
Vastaukset: 1) Lego=Legolas Greenleaf, Keijuprinssi Taru sormusten herrasta. Sama kampaus ja tukanväri kuin avopuolisollani.
2. Lego maksaa laskut, vesi, sähkö, roskankeräys. Remontit yleensä myös. Kiinteistöveroa ei me makseta. Autot molemmat maksaa omastaan tieverot ja vakuutukset. Kaikki henkilökohtaiset, kuten hammaslääkärit, lääkäreillä käynnit ja apteekkiin molemmat omalta tililtään.
Mikään ei ole tosin kiveen kirjoitettu. Periaate on että se joka maksaa sen ei tarvi pakata.
3. Coop on ruokakauppaketju.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
:) ;) ;)
Olipa monta asiaa taas väärin.
Kivaa kun päiväsi on taas pelastettu!
Vastaukset: 1) Lego=Legolas Greenleaf, Keijuprinssi Taru sormusten herrasta. Sama kampaus ja tukanväri kuin avopuolisollani.
2. Lego maksaa laskut, vesi, sähkö, roskankeräys. Remontit yleensä myös. Kiinteistöveroa ei me makseta. Autot molemmat maksaa omastaan tieverot ja vakuutukset. Kaikki henkilökohtaiset, kuten hammaslääkärit, lääkäreillä käynnit ja apteekkiin molemmat omalta tililtään.
Mikään ei ole tosin kiveen kirjoitettu. Periaate on että se joka maksaa sen ei tarvi pakata.
3. Coop on ruokakauppaketju.Miksi luulet että jonkun päivän pelastaa kun tietää mikä on jonkun avomiehen nimitys ? Kyllä lego palikkana tunnetaan, edes tuon kirjan lukenut ei Legoa Legolasiin yhdistä.
Kummallista touhua, että jotkut puhuu poikaystävistään lempinimillä ja koko palstan pitäisi tietää, mitä ihmeellisyyksiä ne/he ovat. Eipä paljon kiinnosta kuka ja millä kortilla vento vieraiden ihmisten syömiset maksaa. Anonyymi kirjoitti:
Miksi luulet että jonkun päivän pelastaa kun tietää mikä on jonkun avomiehen nimitys ? Kyllä lego palikkana tunnetaan, edes tuon kirjan lukenut ei Legoa Legolasiin yhdistä.
Kummallista touhua, että jotkut puhuu poikaystävistään lempinimillä ja koko palstan pitäisi tietää, mitä ihmeellisyyksiä ne/he ovat. Eipä paljon kiinnosta kuka ja millä kortilla vento vieraiden ihmisten syömiset maksaa.No nytpä tiedät, että kun seuraavan kerran taas otsa rypyssä alat kommentoimaan mun kommentteja niin olet perillä asioistani.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
No nytpä tiedät, että kun seuraavan kerran taas otsa rypyssä alat kommentoimaan mun kommentteja niin olet perillä asioistani.
Kaikkia asioita mitä palstalle suoltaa, saa kommentoida. Mikä sinä olet määrittelemään kenenkään otsaryppyisyyttä ? En halua olla perillä asioistasi, kysyimpähän vaan tuota legoa, kun se on palikan nimi.
Anonyymi kirjoitti:
Kaikkia asioita mitä palstalle suoltaa, saa kommentoida. Mikä sinä olet määrittelemään kenenkään otsaryppyisyyttä ? En halua olla perillä asioistasi, kysyimpähän vaan tuota legoa, kun se on palikan nimi.
Mutta mitään ei ole PAKKO kommentoida. Ystävällinen neuvo vain (saat sen joululahjaksi ilman mitään vastiketta) hanki sellainen tosi pitkä, joustava seiväs, niin kuin seiväshyppääjillä. Sillä pääset hyppäämään pitempienkin sepustukseni yli vaivatta.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Mutta mitään ei ole PAKKO kommentoida. Ystävällinen neuvo vain (saat sen joululahjaksi ilman mitään vastiketta) hanki sellainen tosi pitkä, joustava seiväs, niin kuin seiväshyppääjillä. Sillä pääset hyppäämään pitempienkin sepustukseni yli vaivatta.
Saatko usasta eläkettä
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Saan
Hyvä
Tässä
Helsinki Argentiina noin satavuotias
https://www.helsingfors.com.ar Anonyymi kirjoitti:
Hyvä
Tässä
Helsinki Argentiina noin satavuotias
https://www.helsingfors.com.arOn se hotelli tai hostelli Patagoniassa, mutta tarkasti ottaen nimi on Helsingfors. Toinenkin Helsinki löytyy guuglaamalla, Hudson, Ny, ja se olisi musiikiklubi ja ravintola.
- Anonyymi
Joo mutta se on ollut tuhansien hehtaarien estancia ja alfredin nimellä on siellä edelleen joki laakso ja tietenkin jäätikkö https://youtu.be/0ovx-5siSAQ
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780