1980 valmistunut talo ja vessassa meni lavuaarin hana rikki. Irroitin hanan suluista mutta toinen sulku alkoi vuotamaan alapuolen liittimestä ja kirimällä en saanut sitä pitämään vaan vuoto pikemminkin lisääntyi. Ajattelin että ostan molempiin uudet sulut kun toinenkin luultavasti alkaa vuotamaan mutta mistään rautakaupoista ei löydä ylipäätänsä kuulasulkuja 6mm kupariputkelle. Paikallinen putkiliike ei löytänyt myöskään osia hyllystä. 6mm tai ainakin sitä luokkaa se putki luultavasti on, (hankala mitata kun ei ollu työntömittaa) kuitenkin ihan ohutta mehupilliä. Nyt on yläkerrasta vedet poikki tuon takia kun ei löydy osia, millähän nimellä nuo osat löytyisi, netistä löytyy kyllä 6mm puserrusjatkoliittimiä jarruputkelle mutta ei sulkuliittimiä. Putket tulee lattian läpi suojaputkessa mutta en tiedä missä on toiset päät.
Hanan kytkeminen 6mm kupariputkiin
6
124
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kai tuosta kovin hyvää voi odottaa, jos tarvikkeet on noin kortilla. Kannattaisiko kaivaa taskuja syvemmältä ja uusia putket 10 mm koolla ?
- Anonyymi
Missään ei ole 6 mm:n kupariputkea, se on kasimillistä.
- Anonyymi
Pitääkö niitä vesijohtoja tehdä vanhoista Tojon jarruputkista?
- Anonyymi
Kerran kiristetty helmi ei tiivistä enää uudellen kiristettäessä.
Pääset helpoimmalla kun pyydät putkimiehen paikalle ja kaivat kuvetta. Sitä se tekee kun yrittää tehdä luvattomia töitä itse rahan säästön takia.- Anonyymi
Kerran kiristetty tiivistää ja toimii kartioliittimen tavoin.
Ne hanan "viikset" ovat joko 8mm tai 10mm riippuen hanan iästä, 6mm kuparia ei ole käytetty hanassa ainakaan minun tietääkseni.
Uusi hana on todennäköisesti 10mm kupariputkella, ja ihmettelen jos lattiasta tulevat putket olisivat pienemmät kuin 10mm.
- Anonyymi
Ihan hyvä vedätysaloitus, mitä seuraavaksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä891839Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2771703Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2921470Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1751379- 51957
- 56957
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em70937- 66914
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40901Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤52888