Verenpainelääkitys pienentää dementiaa

Pertikki

Puolen miljoonan suomalaisen käyttämä verenpainelääkitys pienentää dementiariskiä tuore tutkimus paljastaa, kertoo iltalehti.

Hyvä hyvä, en ole huomannu itsessäni demetiaa kun syön verenpainelääkettä kun pystyn käymään palstalla.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei oikein uskottava selitys. Palstalla nähty ainainen jankuttaminen samoista asioista pikemminkin viittaa dementiaan.

      • Anonyymi

        Ah, enpä tullut maininneeksi etten ole H44....
        Tärkeä pointti.


    • Anonyymi

      Hienoa, onhan se selvää suonten pysyvän auki parhaiten normaalilla verenpaineella.
      Juu, palstalla käyminen onkin ajoittain oikein uroteko, kaiken hapatteiden lomassa :D Olenkin ihaillut Pertikkiä vallan.
      Hauskaa jatkoa ja intoa vaan!

    • Anonyymi

      Käytettyjä kalsareita lentelee estradille....

    • Anonyymi

      Oikein olisi sanoa, että hoitamaton verenpainetauti lisää muistisairauksien riskiä. Ei sitä lääkettä voi kuitenkaan antaa vaikka liian alhaisesta verenpaineesta kärsiville. Siinä voisi kuolla ennen dementian puhkeamista.

      Siis niillä joilla on kohonnut verenpaine se kannattaa hoitaa lääkkeillä.

    • Anonyymi

      Tiedä häntä uskoako kuitenkaan. Isällä oli korkea verenpaine eli vanhaksi ja muisti oli häikäleen hyvä. Sama äidillä muisti kaikki ja huomautteli muille että ” herrankiesus etkös sinä sitäkään muista”. Narautti kaikki huonomuistiset ja leuhki omista muistamisistaan. Kerron tämän kuitenkin kaikella rakkaudella maailman mukavimmista vanhemmista.

      • Anonyymi

        Samoin olivat omat vanhempani, vanhoiksi asti muistivat kaikki kokemansa ja myös yhteiskunnaliset asiat.
        Maanviljelijöitä olivat, lisäksi puutarhaa, metsää ja lapsia hoitivat eli
        tosi raskasta työtä tekivät koko elämänsä ajan aikana, jolloin ei liiemmin vielä koneita ollut.

        Sota-aika erityisen raskas, kun maanviljelijät elättivät myös koko Suomen sotarintama-miehet
        ynnämuut luovuttamalla tuottamansa elintarvikkeet ilmaiseksi Kansanhuoltoon.

        Olen kiitollinen vanhemmistani, rauha heidän sieluilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin olivat omat vanhempani, vanhoiksi asti muistivat kaikki kokemansa ja myös yhteiskunnaliset asiat.
        Maanviljelijöitä olivat, lisäksi puutarhaa, metsää ja lapsia hoitivat eli
        tosi raskasta työtä tekivät koko elämänsä ajan aikana, jolloin ei liiemmin vielä koneita ollut.

        Sota-aika erityisen raskas, kun maanviljelijät elättivät myös koko Suomen sotarintama-miehet
        ynnämuut luovuttamalla tuottamansa elintarvikkeet ilmaiseksi Kansanhuoltoon.

        Olen kiitollinen vanhemmistani, rauha heidän sieluilleen.

        Samoin tekivät minunkin vanhempani. Meitä on paljon.

        Mikähän verenpainelääke muistamiseen vaikuttaisi? - pieni epäily herää.


    • Anonyymi

      Asiat eivät ole noin yksinkertaisia, että dementian voisi ehkäistä verenpainelääkkeillä.

      • Anonyymi

        Nuorta nais-ministeriä Katri Kulmunia arvosteltiin eilen kovin sanoin tukan huonosta kampauksesta.
        Minusta se on aivan kohtuutonta.

        Miten paljon itsekin olen ollut "tukka-orjana " elämässäni, lasten hoito tärkein, työssä käynti, kodinhoito, työmatkat...!

        Ajatelkaa vähän!


      • Ei siinä niin lukenutkaan, että ´´että dementian voisi ehkäistä,´´ vaan pienentää riskiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe