että sydämesi ja omatuntosi on puhdas ja koetko kohtelevasi muita yhtä kunnioittavasti, niinkuin toivoisit itseäsi kohdeltavan? Vai koetko, että voisit suoriutua tässä paremmin? Jos, niin millä tavoin?
Koetko sinä
7
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Sydämeni on aito ja omatuntoni on puhdas. Ymmärrän täysin tunteitani, jotka näkyy käytöksessäni. Mitään en vaadi keneltäkään, mitä en voi itseltänikään.
- Anonyymi
Omatuntoni on kyllä puhdas, en tiedä mitä puhdas sydän tarkoittaa?
En ole pyhimys mutta minulla on hyvin vankka moraali enkä hyväksy väärintekemistä itseltäni enkä toisilta. Mutta juuri koska en ole pyhimys tulee lipsahduksia ja erehdyn kaidalta polulta. Sanomiseni saatetaan joskus kokea ilkeinä koska olen suora. Iietoisesti ilkeä olen hyvin hyvin harvoin.
Kunnioitan toisia kuten itseäni, 100 prosenttisesti. Kyllä minulla olisi parantamisen varaa monessakin asiassa toisia ihmisiä kohtaan.
Olisi opeteltava ensinnäkin kärsivällisyyttä monien muiden asioiden lisäksi, niin ja tuota toisen kunnioittamista.
Sydämeni ja omatuntoni ei ole puhtaimmasta päästä, toisaalta en tiedä minulla olevan vihamiehiä, ainakaan paria enempää. Jos on niin toki siinäkin on kaksi liikaa ja luultavasti omasta syystä.- Anonyymi
Kysyikö aloittaja itseltään?
- Anonyymi
Ei aloittaja kysynyt itseltään, vaan vähän niinkuin yleisesti kysyi, eipä sillä etteikö olisi joku esikuva kysymyksille. Joskus aikuistenkin ihmisten kohdalla pistää miettimään, että miten meni niinkuin omasta mielestä ja koska meni miten meni, niin miten aikoo suoriutua, hoitaako kunnialla vai meneekö helpoimman kautta jättäen toisen vaille vastauksia ja kohtuutta. Sukupuoli kun ei anna vastuuvapautta ja puhumaan on pakko opetella, ellei halua menettää kokonaan lähimmäistään.
- Anonyymi
Niin omatunto minulla on aina ollut olemassa.
Ymmärrän toki, että mikä on oikein mikä väärin puheissa ja teoissa!
Se ei tarkoita kuitenkaan, että ei koskaan sanoisi jotain sopimatonta toista ihmistä loukkaavaa tai että koskaan ei toimisi väärällä tavalla.
En pysty valitettavasti rakastamaan sellaisia ihmisiä puolikkaalla sydämellä en täydestä sydämestä, jotka ovat teoillaan ja sanoillaan loukanneet tahallisesti.
Varsinkaan ihmistä, joka ei osaa edes katua tekojaan ei mitenkään osoita katumustaan. Miksi täällä täytyisi mielistellä ja kumarrella ihmiselle, jota ei edes tunne ja jonka kanssa ei ole mitään yhteyksiä arjessa, elämässä.
Mikään ei selviä puhumatta, mikään ei muutu paremmaksi olemalla vaiti ja kantamalla taakkaa elämän loppuun asti. Jos sinulla ei ole ollut mitään järkevää asiaa mulle aiemminkaan etkä ole saattanut käyttäytyä kuten hyvän päivän tuttu, tervehtien ja normaalisti kuten ihminen ihmiselle.
Jos sinulle on riittänyt se, että puuhailet asioita kaikenlaista selkäni takana ja teet mitä lystäät ihmiselle, jota luulet tarvitsevasi elämääsi.
Niin tämä toiminta on täysin väärä ja tuomitsen sen yhtään epäröimättä.
Älä pyydä tai odota minulta mitään rakkauden tekoja, helliä sanoja älä varsinkaan, että tulen luoksesi mitään menneitä ja sen aikaista käytöstäni selittelemään.
Sillä omatuntoni on puhdas jotakuinkin, enkä pysty rakentamaan mitään valheelliseen juuren tynkään.
Mitään seurustelusuhteeseen kelvollista meillä ei ollut koskaan toisiimme nähden.
Yksin olen ja yksin jäin muistoihin, pienen orastavan kaipauksen muistan tunteeni joskus hyvin kauan aikaa sitten. Mutta niin kuin kaikesta käy selväksi:
Se jokin on mennyttä ja mennyttä ei takaisin saa millään konstilla.
Tyydyn kohtaloon ja uskon, että jumala näkee täällä kaiken pahan ja kärsimyksen määrän. Että jokainen olisi tyytyväinen ja voisi miettiä kirjoitustani.
Nimimerkki: V. W - Anonyymi
Omatuntoni ei ole puhdas. Mania-sekoilut ovat aiheuttaneet syyllisyydentunteita. Mokaan myös näissä ihastusjutuissa aina, kun en osaa toimia vahvojen tunteiden vaikutuksen alaisena. Ihmisten lukeminen myös tuottaa vaikeuksia ja sitten taas mokaan. Yritän kohdella muita hyvin, mutta se menee pieleen välillä varsinkin siksi kun tulkitsen muita usein väärin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä3662665Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944352568- 1201474
- 431196
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo801002Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s26861- 56843
Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39825Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?
Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi121802En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä30759