Kypäräpuhelin, Mikä paras?

Mopoilija

Kertokaas, jotka tiedätte! Et mikä olis paras vaihtoehto, kun tarvis saada "järkevästi" puhuttua puhelimeen ajon aikana? Onko mitään langattomia yhteyksiä olemassa ja mitä maksavat? Mikä malli on paras, ja mikä helpoin asentaa kypärään......? Eipä mulla muuta, mut kun työ meinaa repiä mopoilu ajankin pois niin ajattelin kysäistä hyviä vaihtoehtoja.......!

8

5874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leluja

      Autocom, Baehr.. Siinä ne varmasti toimivat ja vauhdissakin kuuluvat vaihtoehdot on. Langattomiakin alkaa ilmaantua, mutta harvalla niistä on vielä kokemusta.

    • helmut

      Bluetooth-tekniikkaan perustuvat viritelmät lienevät niitä käytännöllisimpiä.

      Vemar valmistaa kypäriä, joissa bluetooth-hf on integroituna:
      http://www.vemarhelmets.com/inglese/interactive.asp

      Motorolalta löytyy jälkiasennettava bluetooth-hf kypärään:
      http://www.motorola.com/motoinfo/product/details/0,,75,00.html

      Spyballilta on juuri tullut mielenkiintoinen bluetooth-stereo-hf:
      http://www.one-pro.fi/tuotteet/spyball/puhelinjarjestelma.html

      Onpa jotkut värkänny noita itsekin:
      http://www.mp-foorumi.com/gallery/picture.php?size=medium&picture=61220bdd93c8021dc552edf0c85e0cd5.jpg

      Kyllä minä nykypäivänä jo unohtaisin nuo vanhanaikaiset intercom-johtoviritelmät, jotka kaiken lisäksi maksavat aivan helvetisti. Harva ainakaan Suomessa puhuu puhelimeen 240 km/h nopeudessa (ainakaan kovin pitkään), jotta tarvitsisi jotain Autocomin tasoista häiriönsuodatusjärjestelmää.

      • sama

        Onhan langattomuus nykyaikaa, mutta mun puolesta muut saa käytännössä testata laitteet ennen kuin moiset hankin. Ja lisäksi ne on vielä hintavia, mutta langattomien hinnat tulee todennäköisesti alas melkoista vauhtia. Niin, on niissä joka tapauksessa joku virtalähde oltava ja se taas edellyttää laturia / paristoja. Mikä on toiminta-aika jne..

        Toi heitto 240:stä on turhaa. Markkinoilla ei todellakaan ole montaa laitetta, jotka oikeasti toimii pienemmissäkään nopeuksissa. Halvimmissa ja huonoimmissa kuuluvuus loppuu jo "hieman" aiemmin eli neljässäkympissä. Tämä on ihan itse tyhmyyttäni tullut koettua.
        Kaverilla oli hieman paremmat, mutta mitään selvää puheesta ei niiläkään saanut enää 80:n jälkeen. Se siitä häiriönsuodatusjärjestelmän turhuudesta.


      • lisäys
        sama kirjoitti:

        Onhan langattomuus nykyaikaa, mutta mun puolesta muut saa käytännössä testata laitteet ennen kuin moiset hankin. Ja lisäksi ne on vielä hintavia, mutta langattomien hinnat tulee todennäköisesti alas melkoista vauhtia. Niin, on niissä joka tapauksessa joku virtalähde oltava ja se taas edellyttää laturia / paristoja. Mikä on toiminta-aika jne..

        Toi heitto 240:stä on turhaa. Markkinoilla ei todellakaan ole montaa laitetta, jotka oikeasti toimii pienemmissäkään nopeuksissa. Halvimmissa ja huonoimmissa kuuluvuus loppuu jo "hieman" aiemmin eli neljässäkympissä. Tämä on ihan itse tyhmyyttäni tullut koettua.
        Kaverilla oli hieman paremmat, mutta mitään selvää puheesta ei niiläkään saanut enää 80:n jälkeen. Se siitä häiriönsuodatusjärjestelmän turhuudesta.

        Myyjän puheiden mukaan mun laitteiden piti kuulua hyvin satasen vauhtiin saakka ja se olis riittänyt mulle hyvin.
        Eiköhän näissä paremmissa ole suunnilleen samoin. Kuuluvuus 240 km/h = käytännössä 120 km/h, mutta sehän jo useimmille riittääkin..?


      • helmut
        sama kirjoitti:

        Onhan langattomuus nykyaikaa, mutta mun puolesta muut saa käytännössä testata laitteet ennen kuin moiset hankin. Ja lisäksi ne on vielä hintavia, mutta langattomien hinnat tulee todennäköisesti alas melkoista vauhtia. Niin, on niissä joka tapauksessa joku virtalähde oltava ja se taas edellyttää laturia / paristoja. Mikä on toiminta-aika jne..

        Toi heitto 240:stä on turhaa. Markkinoilla ei todellakaan ole montaa laitetta, jotka oikeasti toimii pienemmissäkään nopeuksissa. Halvimmissa ja huonoimmissa kuuluvuus loppuu jo "hieman" aiemmin eli neljässäkympissä. Tämä on ihan itse tyhmyyttäni tullut koettua.
        Kaverilla oli hieman paremmat, mutta mitään selvää puheesta ei niiläkään saanut enää 80:n jälkeen. Se siitä häiriönsuodatusjärjestelmän turhuudesta.

        Vahvistettua kypärämeluahan se korviin kantautuva "häiriö" on. Kahden kympin leukasuoja pudottaa kypärän melutasoa huomattavasti. Kypärän valinta tietysti vaikuttaa niin ikään.

        Sinihammaslaitteiden puheajat ovat suuruusluokkaa 10 tuntia ja ne siirtyvät valmiustilaan kun radioliikennettä ei ole. Ovat ladattavia vehkeitä, joskaan ei pyörän akusta (eivät olisi silloin enää langattomia).

        Ajatelkaapa tilannetta, että on kännykkä, jossa on bluetooth-yhteys, mp3-soitin, fm-radio ja kenties jopa gsm-puhelin!! Näitähän ne on nykyisin. Kaikki äänilähteet saat kuulumaan kypärän sisään pelkällä bt-headsetillä.

        Vanhalla systeemillä toteutettuna tuo vaatisi jo kalliimman mallin intercom-keskusyksikön (liitännät) ja vähintään yhden välijohdon lisää. Siinäpä sitten reissun päällä irroittelet johtoja milloin virtalähteestä, milloin kännykästä, milloin kypärästä. Johdotkin aikanaan murtuu, liittimet löystyy ja hapettuu, tulee kosketushäiriöitä kun ulkoilmassa toimitaan. Mistä ja millä hinnalla löytyy välijohto, jolla yhdistät esim. Sony Ericssonin uusimman kalikan autocomin jakkiin?

        Mp-käyttöön suunnitellut bluetooth-laitteet on luonnollisesti myös häiriösuojattuja. Radion, mp3-soittimen, tms. toisto on juuri niin täydellistä, kuin kypärän eristys ja kuulokkeiden sijoittelu sallivat. Bt-laitteiden kantavuus on n. 10 metriä, joten puhelu ei katkea, vaikka pysähtyisit kuselle ja kännykkä jäisi tankkilaukkuun.

        Pidetään nyt vielä mielessä, että (alun perin) oltiin antamassa neuvoja ensikypäräpuhelimen ostajalle. Kaikkea ei (ainakaan toistaiseksi) voi saada, joten jos haluaa kalliin johtohärdellin joka toimii varmasti vaikka valon nopeudessa, ostaa autocomin, tms. Muussa tapauksessa pysähtyy hetkeksi tutkiskelemaan, mitä nykytekniikka voi motoristille tarjota.

        Itse ainakin aion käydä testaamassa tuon Hellobikerin heti kun se tulee kauppoihin, ja veikkaanpa, että siitä löytyy kypäräpuhelin nykyisten viritelmien tilalle. Mainittakoon vielä varmuuden vuoksi, ettei minulla ole mitään kytköksiä kyseisen tuotteen markkinoijaan, tms.


      • Mopoilija
        helmut kirjoitti:

        Vahvistettua kypärämeluahan se korviin kantautuva "häiriö" on. Kahden kympin leukasuoja pudottaa kypärän melutasoa huomattavasti. Kypärän valinta tietysti vaikuttaa niin ikään.

        Sinihammaslaitteiden puheajat ovat suuruusluokkaa 10 tuntia ja ne siirtyvät valmiustilaan kun radioliikennettä ei ole. Ovat ladattavia vehkeitä, joskaan ei pyörän akusta (eivät olisi silloin enää langattomia).

        Ajatelkaapa tilannetta, että on kännykkä, jossa on bluetooth-yhteys, mp3-soitin, fm-radio ja kenties jopa gsm-puhelin!! Näitähän ne on nykyisin. Kaikki äänilähteet saat kuulumaan kypärän sisään pelkällä bt-headsetillä.

        Vanhalla systeemillä toteutettuna tuo vaatisi jo kalliimman mallin intercom-keskusyksikön (liitännät) ja vähintään yhden välijohdon lisää. Siinäpä sitten reissun päällä irroittelet johtoja milloin virtalähteestä, milloin kännykästä, milloin kypärästä. Johdotkin aikanaan murtuu, liittimet löystyy ja hapettuu, tulee kosketushäiriöitä kun ulkoilmassa toimitaan. Mistä ja millä hinnalla löytyy välijohto, jolla yhdistät esim. Sony Ericssonin uusimman kalikan autocomin jakkiin?

        Mp-käyttöön suunnitellut bluetooth-laitteet on luonnollisesti myös häiriösuojattuja. Radion, mp3-soittimen, tms. toisto on juuri niin täydellistä, kuin kypärän eristys ja kuulokkeiden sijoittelu sallivat. Bt-laitteiden kantavuus on n. 10 metriä, joten puhelu ei katkea, vaikka pysähtyisit kuselle ja kännykkä jäisi tankkilaukkuun.

        Pidetään nyt vielä mielessä, että (alun perin) oltiin antamassa neuvoja ensikypäräpuhelimen ostajalle. Kaikkea ei (ainakaan toistaiseksi) voi saada, joten jos haluaa kalliin johtohärdellin joka toimii varmasti vaikka valon nopeudessa, ostaa autocomin, tms. Muussa tapauksessa pysähtyy hetkeksi tutkiskelemaan, mitä nykytekniikka voi motoristille tarjota.

        Itse ainakin aion käydä testaamassa tuon Hellobikerin heti kun se tulee kauppoihin, ja veikkaanpa, että siitä löytyy kypäräpuhelin nykyisten viritelmien tilalle. Mainittakoon vielä varmuuden vuoksi, ettei minulla ole mitään kytköksiä kyseisen tuotteen markkinoijaan, tms.

        Ilmeisesti minunkin pitää ottaa tuon kertomuksesi pohjalta opikseni tuo mainitsemasi merkki! Tuo työni on siinä aiheuttaja, koska kiinnisaatavuus on hyvin tärkeätä! En pidä tärkeänä musiikkia, enkä muitakaan "mausteita", vaan aitoa gsm puhelimeen liitettävää tekniikkaa....! Mikähän myyjä/sivusto kertoisi tuosta ja kellehän nuo tulevat ns ekaks myyntiin......?


      • Anonyymi

        Missä Suomessa saa ajaa 240 km nopeuksia.


    • Toinenkin puhelimeen puhuja...

      Niin kiinnostuin tästä keskustelusta ja ajattelin, että kertokaahan noista hinnoista vielä......., eli mitähän tuollainen Bloothoot laite maksaa (suurin piirtein) ja minkälaisen lataus pistokkeen hankkisitte ja mistä, jos se olisi tarkoitus kiinteäksi rakentaa.... (siisti)...niin....!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen ammuttu metsästyksessä "jäniksenä"

      On se ihme ja kumma, että Suomessa voi metsästäjät ampua metsästyskaverinsa, tässä tapauksessa vielä ilmeisesti puolison
      Maailman menoa
      234
      4107
    2. Perussuomalaisten bensalupaukset kumisevat tyhjyyttään, äänestäjiä on viilattu linssiin

      Annoitko viilata itseäsi linssiin ja uskoit perussuomalaisten vaalilupaukset bensan hinnan alentamisesta?
      Maailman menoa
      262
      1863
    3. En enää halua

      Nähdä sinua. Sotket ajatukseni enkä saa sinuun yhteyttä joten parempi kun molemmat kuoppaamme kaikki tunteet ja haudata
      Ikävä
      140
      1634
    4. Sanna julkaisi uusia kuvia Pariisista

      ENSIMMÄISESSÄ kuvassa Marin on kuvattuna, kun hän on joko poistumassa tai istumassa auton kyytiin. Toisessa kuvassa Mari
      Maailman menoa
      196
      1385
    5. Hämeenlinnan tulipalo?

      Miten syttyi? Pyromaani?
      Hämeenlinna
      43
      1099
    6. Miksi meidän juttu

      Oli niin vaikeaa? Ei vaan kertakaikkiaan tullu mitään vaikka kumpikin tykkäs niin paljon... Jännitystä pelkoa ja epäluul
      Ikävä
      36
      973
    7. Kuka maksaa

      Taidan siirtää firman ja itseni vaikka Hartolaan, en ole maksamassa näin typerää päätöstä. Maksakoon aiheuttajat kunnanj
      Sysmä
      29
      949
    8. Sano Mies rehellisesti ketä rakastat nyt?

      Sano miltä sydämessäsi tuntuu?
      Ikävä
      51
      824
    9. Me rakastellaan joskus mies

      Me rakastellaan jossain. Tiedän ja tunnen sen. Olen tiennyt sen alusta asti.
      Ikävä
      60
      792
    10. Olen niin suruissani siitä mitä kävi

      Tapahtunut painaa minua tosi raskaasti ihan joka päivä. Joka aamu ja ilta, myös päivälläkin suren niitä onnettomia käänt
      Ikävä
      39
      713
    Aihe