Kypäräpuhelin, Mikä paras?

Mopoilija

Kertokaas, jotka tiedätte! Et mikä olis paras vaihtoehto, kun tarvis saada "järkevästi" puhuttua puhelimeen ajon aikana? Onko mitään langattomia yhteyksiä olemassa ja mitä maksavat? Mikä malli on paras, ja mikä helpoin asentaa kypärään......? Eipä mulla muuta, mut kun työ meinaa repiä mopoilu ajankin pois niin ajattelin kysäistä hyviä vaihtoehtoja.......!

8

6535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leluja

      Autocom, Baehr.. Siinä ne varmasti toimivat ja vauhdissakin kuuluvat vaihtoehdot on. Langattomiakin alkaa ilmaantua, mutta harvalla niistä on vielä kokemusta.

    • helmut

      Bluetooth-tekniikkaan perustuvat viritelmät lienevät niitä käytännöllisimpiä.

      Vemar valmistaa kypäriä, joissa bluetooth-hf on integroituna:
      http://www.vemarhelmets.com/inglese/interactive.asp

      Motorolalta löytyy jälkiasennettava bluetooth-hf kypärään:
      http://www.motorola.com/motoinfo/product/details/0,,75,00.html

      Spyballilta on juuri tullut mielenkiintoinen bluetooth-stereo-hf:
      http://www.one-pro.fi/tuotteet/spyball/puhelinjarjestelma.html

      Onpa jotkut värkänny noita itsekin:
      http://www.mp-foorumi.com/gallery/picture.php?size=medium&picture=61220bdd93c8021dc552edf0c85e0cd5.jpg

      Kyllä minä nykypäivänä jo unohtaisin nuo vanhanaikaiset intercom-johtoviritelmät, jotka kaiken lisäksi maksavat aivan helvetisti. Harva ainakaan Suomessa puhuu puhelimeen 240 km/h nopeudessa (ainakaan kovin pitkään), jotta tarvitsisi jotain Autocomin tasoista häiriönsuodatusjärjestelmää.

      • sama

        Onhan langattomuus nykyaikaa, mutta mun puolesta muut saa käytännössä testata laitteet ennen kuin moiset hankin. Ja lisäksi ne on vielä hintavia, mutta langattomien hinnat tulee todennäköisesti alas melkoista vauhtia. Niin, on niissä joka tapauksessa joku virtalähde oltava ja se taas edellyttää laturia / paristoja. Mikä on toiminta-aika jne..

        Toi heitto 240:stä on turhaa. Markkinoilla ei todellakaan ole montaa laitetta, jotka oikeasti toimii pienemmissäkään nopeuksissa. Halvimmissa ja huonoimmissa kuuluvuus loppuu jo "hieman" aiemmin eli neljässäkympissä. Tämä on ihan itse tyhmyyttäni tullut koettua.
        Kaverilla oli hieman paremmat, mutta mitään selvää puheesta ei niiläkään saanut enää 80:n jälkeen. Se siitä häiriönsuodatusjärjestelmän turhuudesta.


      • lisäys
        sama kirjoitti:

        Onhan langattomuus nykyaikaa, mutta mun puolesta muut saa käytännössä testata laitteet ennen kuin moiset hankin. Ja lisäksi ne on vielä hintavia, mutta langattomien hinnat tulee todennäköisesti alas melkoista vauhtia. Niin, on niissä joka tapauksessa joku virtalähde oltava ja se taas edellyttää laturia / paristoja. Mikä on toiminta-aika jne..

        Toi heitto 240:stä on turhaa. Markkinoilla ei todellakaan ole montaa laitetta, jotka oikeasti toimii pienemmissäkään nopeuksissa. Halvimmissa ja huonoimmissa kuuluvuus loppuu jo "hieman" aiemmin eli neljässäkympissä. Tämä on ihan itse tyhmyyttäni tullut koettua.
        Kaverilla oli hieman paremmat, mutta mitään selvää puheesta ei niiläkään saanut enää 80:n jälkeen. Se siitä häiriönsuodatusjärjestelmän turhuudesta.

        Myyjän puheiden mukaan mun laitteiden piti kuulua hyvin satasen vauhtiin saakka ja se olis riittänyt mulle hyvin.
        Eiköhän näissä paremmissa ole suunnilleen samoin. Kuuluvuus 240 km/h = käytännössä 120 km/h, mutta sehän jo useimmille riittääkin..?


      • helmut
        sama kirjoitti:

        Onhan langattomuus nykyaikaa, mutta mun puolesta muut saa käytännössä testata laitteet ennen kuin moiset hankin. Ja lisäksi ne on vielä hintavia, mutta langattomien hinnat tulee todennäköisesti alas melkoista vauhtia. Niin, on niissä joka tapauksessa joku virtalähde oltava ja se taas edellyttää laturia / paristoja. Mikä on toiminta-aika jne..

        Toi heitto 240:stä on turhaa. Markkinoilla ei todellakaan ole montaa laitetta, jotka oikeasti toimii pienemmissäkään nopeuksissa. Halvimmissa ja huonoimmissa kuuluvuus loppuu jo "hieman" aiemmin eli neljässäkympissä. Tämä on ihan itse tyhmyyttäni tullut koettua.
        Kaverilla oli hieman paremmat, mutta mitään selvää puheesta ei niiläkään saanut enää 80:n jälkeen. Se siitä häiriönsuodatusjärjestelmän turhuudesta.

        Vahvistettua kypärämeluahan se korviin kantautuva "häiriö" on. Kahden kympin leukasuoja pudottaa kypärän melutasoa huomattavasti. Kypärän valinta tietysti vaikuttaa niin ikään.

        Sinihammaslaitteiden puheajat ovat suuruusluokkaa 10 tuntia ja ne siirtyvät valmiustilaan kun radioliikennettä ei ole. Ovat ladattavia vehkeitä, joskaan ei pyörän akusta (eivät olisi silloin enää langattomia).

        Ajatelkaapa tilannetta, että on kännykkä, jossa on bluetooth-yhteys, mp3-soitin, fm-radio ja kenties jopa gsm-puhelin!! Näitähän ne on nykyisin. Kaikki äänilähteet saat kuulumaan kypärän sisään pelkällä bt-headsetillä.

        Vanhalla systeemillä toteutettuna tuo vaatisi jo kalliimman mallin intercom-keskusyksikön (liitännät) ja vähintään yhden välijohdon lisää. Siinäpä sitten reissun päällä irroittelet johtoja milloin virtalähteestä, milloin kännykästä, milloin kypärästä. Johdotkin aikanaan murtuu, liittimet löystyy ja hapettuu, tulee kosketushäiriöitä kun ulkoilmassa toimitaan. Mistä ja millä hinnalla löytyy välijohto, jolla yhdistät esim. Sony Ericssonin uusimman kalikan autocomin jakkiin?

        Mp-käyttöön suunnitellut bluetooth-laitteet on luonnollisesti myös häiriösuojattuja. Radion, mp3-soittimen, tms. toisto on juuri niin täydellistä, kuin kypärän eristys ja kuulokkeiden sijoittelu sallivat. Bt-laitteiden kantavuus on n. 10 metriä, joten puhelu ei katkea, vaikka pysähtyisit kuselle ja kännykkä jäisi tankkilaukkuun.

        Pidetään nyt vielä mielessä, että (alun perin) oltiin antamassa neuvoja ensikypäräpuhelimen ostajalle. Kaikkea ei (ainakaan toistaiseksi) voi saada, joten jos haluaa kalliin johtohärdellin joka toimii varmasti vaikka valon nopeudessa, ostaa autocomin, tms. Muussa tapauksessa pysähtyy hetkeksi tutkiskelemaan, mitä nykytekniikka voi motoristille tarjota.

        Itse ainakin aion käydä testaamassa tuon Hellobikerin heti kun se tulee kauppoihin, ja veikkaanpa, että siitä löytyy kypäräpuhelin nykyisten viritelmien tilalle. Mainittakoon vielä varmuuden vuoksi, ettei minulla ole mitään kytköksiä kyseisen tuotteen markkinoijaan, tms.


      • Mopoilija
        helmut kirjoitti:

        Vahvistettua kypärämeluahan se korviin kantautuva "häiriö" on. Kahden kympin leukasuoja pudottaa kypärän melutasoa huomattavasti. Kypärän valinta tietysti vaikuttaa niin ikään.

        Sinihammaslaitteiden puheajat ovat suuruusluokkaa 10 tuntia ja ne siirtyvät valmiustilaan kun radioliikennettä ei ole. Ovat ladattavia vehkeitä, joskaan ei pyörän akusta (eivät olisi silloin enää langattomia).

        Ajatelkaapa tilannetta, että on kännykkä, jossa on bluetooth-yhteys, mp3-soitin, fm-radio ja kenties jopa gsm-puhelin!! Näitähän ne on nykyisin. Kaikki äänilähteet saat kuulumaan kypärän sisään pelkällä bt-headsetillä.

        Vanhalla systeemillä toteutettuna tuo vaatisi jo kalliimman mallin intercom-keskusyksikön (liitännät) ja vähintään yhden välijohdon lisää. Siinäpä sitten reissun päällä irroittelet johtoja milloin virtalähteestä, milloin kännykästä, milloin kypärästä. Johdotkin aikanaan murtuu, liittimet löystyy ja hapettuu, tulee kosketushäiriöitä kun ulkoilmassa toimitaan. Mistä ja millä hinnalla löytyy välijohto, jolla yhdistät esim. Sony Ericssonin uusimman kalikan autocomin jakkiin?

        Mp-käyttöön suunnitellut bluetooth-laitteet on luonnollisesti myös häiriösuojattuja. Radion, mp3-soittimen, tms. toisto on juuri niin täydellistä, kuin kypärän eristys ja kuulokkeiden sijoittelu sallivat. Bt-laitteiden kantavuus on n. 10 metriä, joten puhelu ei katkea, vaikka pysähtyisit kuselle ja kännykkä jäisi tankkilaukkuun.

        Pidetään nyt vielä mielessä, että (alun perin) oltiin antamassa neuvoja ensikypäräpuhelimen ostajalle. Kaikkea ei (ainakaan toistaiseksi) voi saada, joten jos haluaa kalliin johtohärdellin joka toimii varmasti vaikka valon nopeudessa, ostaa autocomin, tms. Muussa tapauksessa pysähtyy hetkeksi tutkiskelemaan, mitä nykytekniikka voi motoristille tarjota.

        Itse ainakin aion käydä testaamassa tuon Hellobikerin heti kun se tulee kauppoihin, ja veikkaanpa, että siitä löytyy kypäräpuhelin nykyisten viritelmien tilalle. Mainittakoon vielä varmuuden vuoksi, ettei minulla ole mitään kytköksiä kyseisen tuotteen markkinoijaan, tms.

        Ilmeisesti minunkin pitää ottaa tuon kertomuksesi pohjalta opikseni tuo mainitsemasi merkki! Tuo työni on siinä aiheuttaja, koska kiinnisaatavuus on hyvin tärkeätä! En pidä tärkeänä musiikkia, enkä muitakaan "mausteita", vaan aitoa gsm puhelimeen liitettävää tekniikkaa....! Mikähän myyjä/sivusto kertoisi tuosta ja kellehän nuo tulevat ns ekaks myyntiin......?


      • Anonyymi

        Missä Suomessa saa ajaa 240 km nopeuksia.


    • Toinenkin puhelimeen puhuja...

      Niin kiinnostuin tästä keskustelusta ja ajattelin, että kertokaahan noista hinnoista vielä......., eli mitähän tuollainen Bloothoot laite maksaa (suurin piirtein) ja minkälaisen lataus pistokkeen hankkisitte ja mistä, jos se olisi tarkoitus kiinteäksi rakentaa.... (siisti)...niin....!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Putin lähti takki auki sotaan....

      Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      105
      3535
    2. Näitä venäjä-faneja tuntuu edelleen vaan riittävän - kummallista

      ja lähinnä siis ihan suomalaisia. Mitä hienoa ja hyvää he näkevät maassa joka on diktatuuri, maassa jossa ei ole sananv
      Maailman menoa
      201
      2267
    3. Ulkoistin makuaistini Yleisradiolle

      Nyt voimme luottaa siihen, että Virallinen Totuus tekee maistelutyön puolestamme. Me persulandiassa arvostamme priimaa,
      Maailman menoa
      0
      2110
    4. Sanna on pakottaja, domina

      Pakotti sadistisessti työttömät hakemaan töitä, josta seurasi hirmuinen työttömyys. Näin on asia, jos uskomme Hesarin k
      Maailman menoa
      37
      1852
    5. Skodan hankintaan painostaminen toi potkut

      Kylläpä on kovat keinot käytössä, kun on yritetty pakottaa hankkimaan Skoda painostuskeinoilla. Kyllä valinnan pitää oll
      Skoda
      9
      1659
    6. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

      Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      95
      1108
    7. No onneks ei tartte sit olla

      Mustis ku se ootki sinä itte 😂😂 Oon pelännyt että ehkä teille kehkeytyy jotain enemmän ku niin paljon yhteistä mut....
      Ikävä
      5
      900
    8. Mitä sun päässä oikeen liikkui

      Silloin kun menit laittamaan sille viestiä? Jotenkin tosi outoa?
      Ikävä
      51
      872
    9. Lahden kolarisuma ja automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä

      Olisiko uudehkojen autojen automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä vähentänyt kolareiden määrää tuolla Lahden tiellä? Sumu
      Yleistä autoilusta
      69
      837
    10. Sinkkuihmisten suppea kuva maailmasta.

      Siskoni on jo vannoutunut sinkku. Hän ei haaveile mitään suhdejuttuja. Mutta välillä mietin, miten vähän ja suppeasti
      Sinkut
      130
      792
    Aihe