Kertokaas, jotka tiedätte! Et mikä olis paras vaihtoehto, kun tarvis saada "järkevästi" puhuttua puhelimeen ajon aikana? Onko mitään langattomia yhteyksiä olemassa ja mitä maksavat? Mikä malli on paras, ja mikä helpoin asentaa kypärään......? Eipä mulla muuta, mut kun työ meinaa repiä mopoilu ajankin pois niin ajattelin kysäistä hyviä vaihtoehtoja.......!
Kypäräpuhelin, Mikä paras?
8
6369
Vastaukset
- leluja
Autocom, Baehr.. Siinä ne varmasti toimivat ja vauhdissakin kuuluvat vaihtoehdot on. Langattomiakin alkaa ilmaantua, mutta harvalla niistä on vielä kokemusta.
- helmut
Bluetooth-tekniikkaan perustuvat viritelmät lienevät niitä käytännöllisimpiä.
Vemar valmistaa kypäriä, joissa bluetooth-hf on integroituna:
http://www.vemarhelmets.com/inglese/interactive.asp
Motorolalta löytyy jälkiasennettava bluetooth-hf kypärään:
http://www.motorola.com/motoinfo/product/details/0,,75,00.html
Spyballilta on juuri tullut mielenkiintoinen bluetooth-stereo-hf:
http://www.one-pro.fi/tuotteet/spyball/puhelinjarjestelma.html
Onpa jotkut värkänny noita itsekin:
http://www.mp-foorumi.com/gallery/picture.php?size=medium&picture=61220bdd93c8021dc552edf0c85e0cd5.jpg
Kyllä minä nykypäivänä jo unohtaisin nuo vanhanaikaiset intercom-johtoviritelmät, jotka kaiken lisäksi maksavat aivan helvetisti. Harva ainakaan Suomessa puhuu puhelimeen 240 km/h nopeudessa (ainakaan kovin pitkään), jotta tarvitsisi jotain Autocomin tasoista häiriönsuodatusjärjestelmää.- sama
Onhan langattomuus nykyaikaa, mutta mun puolesta muut saa käytännössä testata laitteet ennen kuin moiset hankin. Ja lisäksi ne on vielä hintavia, mutta langattomien hinnat tulee todennäköisesti alas melkoista vauhtia. Niin, on niissä joka tapauksessa joku virtalähde oltava ja se taas edellyttää laturia / paristoja. Mikä on toiminta-aika jne..
Toi heitto 240:stä on turhaa. Markkinoilla ei todellakaan ole montaa laitetta, jotka oikeasti toimii pienemmissäkään nopeuksissa. Halvimmissa ja huonoimmissa kuuluvuus loppuu jo "hieman" aiemmin eli neljässäkympissä. Tämä on ihan itse tyhmyyttäni tullut koettua.
Kaverilla oli hieman paremmat, mutta mitään selvää puheesta ei niiläkään saanut enää 80:n jälkeen. Se siitä häiriönsuodatusjärjestelmän turhuudesta. - lisäys
sama kirjoitti:
Onhan langattomuus nykyaikaa, mutta mun puolesta muut saa käytännössä testata laitteet ennen kuin moiset hankin. Ja lisäksi ne on vielä hintavia, mutta langattomien hinnat tulee todennäköisesti alas melkoista vauhtia. Niin, on niissä joka tapauksessa joku virtalähde oltava ja se taas edellyttää laturia / paristoja. Mikä on toiminta-aika jne..
Toi heitto 240:stä on turhaa. Markkinoilla ei todellakaan ole montaa laitetta, jotka oikeasti toimii pienemmissäkään nopeuksissa. Halvimmissa ja huonoimmissa kuuluvuus loppuu jo "hieman" aiemmin eli neljässäkympissä. Tämä on ihan itse tyhmyyttäni tullut koettua.
Kaverilla oli hieman paremmat, mutta mitään selvää puheesta ei niiläkään saanut enää 80:n jälkeen. Se siitä häiriönsuodatusjärjestelmän turhuudesta.Myyjän puheiden mukaan mun laitteiden piti kuulua hyvin satasen vauhtiin saakka ja se olis riittänyt mulle hyvin.
Eiköhän näissä paremmissa ole suunnilleen samoin. Kuuluvuus 240 km/h = käytännössä 120 km/h, mutta sehän jo useimmille riittääkin..? - helmut
sama kirjoitti:
Onhan langattomuus nykyaikaa, mutta mun puolesta muut saa käytännössä testata laitteet ennen kuin moiset hankin. Ja lisäksi ne on vielä hintavia, mutta langattomien hinnat tulee todennäköisesti alas melkoista vauhtia. Niin, on niissä joka tapauksessa joku virtalähde oltava ja se taas edellyttää laturia / paristoja. Mikä on toiminta-aika jne..
Toi heitto 240:stä on turhaa. Markkinoilla ei todellakaan ole montaa laitetta, jotka oikeasti toimii pienemmissäkään nopeuksissa. Halvimmissa ja huonoimmissa kuuluvuus loppuu jo "hieman" aiemmin eli neljässäkympissä. Tämä on ihan itse tyhmyyttäni tullut koettua.
Kaverilla oli hieman paremmat, mutta mitään selvää puheesta ei niiläkään saanut enää 80:n jälkeen. Se siitä häiriönsuodatusjärjestelmän turhuudesta.Vahvistettua kypärämeluahan se korviin kantautuva "häiriö" on. Kahden kympin leukasuoja pudottaa kypärän melutasoa huomattavasti. Kypärän valinta tietysti vaikuttaa niin ikään.
Sinihammaslaitteiden puheajat ovat suuruusluokkaa 10 tuntia ja ne siirtyvät valmiustilaan kun radioliikennettä ei ole. Ovat ladattavia vehkeitä, joskaan ei pyörän akusta (eivät olisi silloin enää langattomia).
Ajatelkaapa tilannetta, että on kännykkä, jossa on bluetooth-yhteys, mp3-soitin, fm-radio ja kenties jopa gsm-puhelin!! Näitähän ne on nykyisin. Kaikki äänilähteet saat kuulumaan kypärän sisään pelkällä bt-headsetillä.
Vanhalla systeemillä toteutettuna tuo vaatisi jo kalliimman mallin intercom-keskusyksikön (liitännät) ja vähintään yhden välijohdon lisää. Siinäpä sitten reissun päällä irroittelet johtoja milloin virtalähteestä, milloin kännykästä, milloin kypärästä. Johdotkin aikanaan murtuu, liittimet löystyy ja hapettuu, tulee kosketushäiriöitä kun ulkoilmassa toimitaan. Mistä ja millä hinnalla löytyy välijohto, jolla yhdistät esim. Sony Ericssonin uusimman kalikan autocomin jakkiin?
Mp-käyttöön suunnitellut bluetooth-laitteet on luonnollisesti myös häiriösuojattuja. Radion, mp3-soittimen, tms. toisto on juuri niin täydellistä, kuin kypärän eristys ja kuulokkeiden sijoittelu sallivat. Bt-laitteiden kantavuus on n. 10 metriä, joten puhelu ei katkea, vaikka pysähtyisit kuselle ja kännykkä jäisi tankkilaukkuun.
Pidetään nyt vielä mielessä, että (alun perin) oltiin antamassa neuvoja ensikypäräpuhelimen ostajalle. Kaikkea ei (ainakaan toistaiseksi) voi saada, joten jos haluaa kalliin johtohärdellin joka toimii varmasti vaikka valon nopeudessa, ostaa autocomin, tms. Muussa tapauksessa pysähtyy hetkeksi tutkiskelemaan, mitä nykytekniikka voi motoristille tarjota.
Itse ainakin aion käydä testaamassa tuon Hellobikerin heti kun se tulee kauppoihin, ja veikkaanpa, että siitä löytyy kypäräpuhelin nykyisten viritelmien tilalle. Mainittakoon vielä varmuuden vuoksi, ettei minulla ole mitään kytköksiä kyseisen tuotteen markkinoijaan, tms. - Mopoilija
helmut kirjoitti:
Vahvistettua kypärämeluahan se korviin kantautuva "häiriö" on. Kahden kympin leukasuoja pudottaa kypärän melutasoa huomattavasti. Kypärän valinta tietysti vaikuttaa niin ikään.
Sinihammaslaitteiden puheajat ovat suuruusluokkaa 10 tuntia ja ne siirtyvät valmiustilaan kun radioliikennettä ei ole. Ovat ladattavia vehkeitä, joskaan ei pyörän akusta (eivät olisi silloin enää langattomia).
Ajatelkaapa tilannetta, että on kännykkä, jossa on bluetooth-yhteys, mp3-soitin, fm-radio ja kenties jopa gsm-puhelin!! Näitähän ne on nykyisin. Kaikki äänilähteet saat kuulumaan kypärän sisään pelkällä bt-headsetillä.
Vanhalla systeemillä toteutettuna tuo vaatisi jo kalliimman mallin intercom-keskusyksikön (liitännät) ja vähintään yhden välijohdon lisää. Siinäpä sitten reissun päällä irroittelet johtoja milloin virtalähteestä, milloin kännykästä, milloin kypärästä. Johdotkin aikanaan murtuu, liittimet löystyy ja hapettuu, tulee kosketushäiriöitä kun ulkoilmassa toimitaan. Mistä ja millä hinnalla löytyy välijohto, jolla yhdistät esim. Sony Ericssonin uusimman kalikan autocomin jakkiin?
Mp-käyttöön suunnitellut bluetooth-laitteet on luonnollisesti myös häiriösuojattuja. Radion, mp3-soittimen, tms. toisto on juuri niin täydellistä, kuin kypärän eristys ja kuulokkeiden sijoittelu sallivat. Bt-laitteiden kantavuus on n. 10 metriä, joten puhelu ei katkea, vaikka pysähtyisit kuselle ja kännykkä jäisi tankkilaukkuun.
Pidetään nyt vielä mielessä, että (alun perin) oltiin antamassa neuvoja ensikypäräpuhelimen ostajalle. Kaikkea ei (ainakaan toistaiseksi) voi saada, joten jos haluaa kalliin johtohärdellin joka toimii varmasti vaikka valon nopeudessa, ostaa autocomin, tms. Muussa tapauksessa pysähtyy hetkeksi tutkiskelemaan, mitä nykytekniikka voi motoristille tarjota.
Itse ainakin aion käydä testaamassa tuon Hellobikerin heti kun se tulee kauppoihin, ja veikkaanpa, että siitä löytyy kypäräpuhelin nykyisten viritelmien tilalle. Mainittakoon vielä varmuuden vuoksi, ettei minulla ole mitään kytköksiä kyseisen tuotteen markkinoijaan, tms.Ilmeisesti minunkin pitää ottaa tuon kertomuksesi pohjalta opikseni tuo mainitsemasi merkki! Tuo työni on siinä aiheuttaja, koska kiinnisaatavuus on hyvin tärkeätä! En pidä tärkeänä musiikkia, enkä muitakaan "mausteita", vaan aitoa gsm puhelimeen liitettävää tekniikkaa....! Mikähän myyjä/sivusto kertoisi tuosta ja kellehän nuo tulevat ns ekaks myyntiin......?
- Anonyymi
Missä Suomessa saa ajaa 240 km nopeuksia.
- Toinenkin puhelimeen puhuja...
Niin kiinnostuin tästä keskustelusta ja ajattelin, että kertokaahan noista hinnoista vielä......., eli mitähän tuollainen Bloothoot laite maksaa (suurin piirtein) ja minkälaisen lataus pistokkeen hankkisitte ja mistä, jos se olisi tarkoitus kiinteäksi rakentaa.... (siisti)...niin....!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367629Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361883Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251860- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104968- 49900
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 31759
- 241747