Kypäräpuhelin, Mikä paras?

Mopoilija

Kertokaas, jotka tiedätte! Et mikä olis paras vaihtoehto, kun tarvis saada "järkevästi" puhuttua puhelimeen ajon aikana? Onko mitään langattomia yhteyksiä olemassa ja mitä maksavat? Mikä malli on paras, ja mikä helpoin asentaa kypärään......? Eipä mulla muuta, mut kun työ meinaa repiä mopoilu ajankin pois niin ajattelin kysäistä hyviä vaihtoehtoja.......!

8

6529

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leluja

      Autocom, Baehr.. Siinä ne varmasti toimivat ja vauhdissakin kuuluvat vaihtoehdot on. Langattomiakin alkaa ilmaantua, mutta harvalla niistä on vielä kokemusta.

    • helmut

      Bluetooth-tekniikkaan perustuvat viritelmät lienevät niitä käytännöllisimpiä.

      Vemar valmistaa kypäriä, joissa bluetooth-hf on integroituna:
      http://www.vemarhelmets.com/inglese/interactive.asp

      Motorolalta löytyy jälkiasennettava bluetooth-hf kypärään:
      http://www.motorola.com/motoinfo/product/details/0,,75,00.html

      Spyballilta on juuri tullut mielenkiintoinen bluetooth-stereo-hf:
      http://www.one-pro.fi/tuotteet/spyball/puhelinjarjestelma.html

      Onpa jotkut värkänny noita itsekin:
      http://www.mp-foorumi.com/gallery/picture.php?size=medium&picture=61220bdd93c8021dc552edf0c85e0cd5.jpg

      Kyllä minä nykypäivänä jo unohtaisin nuo vanhanaikaiset intercom-johtoviritelmät, jotka kaiken lisäksi maksavat aivan helvetisti. Harva ainakaan Suomessa puhuu puhelimeen 240 km/h nopeudessa (ainakaan kovin pitkään), jotta tarvitsisi jotain Autocomin tasoista häiriönsuodatusjärjestelmää.

      • sama

        Onhan langattomuus nykyaikaa, mutta mun puolesta muut saa käytännössä testata laitteet ennen kuin moiset hankin. Ja lisäksi ne on vielä hintavia, mutta langattomien hinnat tulee todennäköisesti alas melkoista vauhtia. Niin, on niissä joka tapauksessa joku virtalähde oltava ja se taas edellyttää laturia / paristoja. Mikä on toiminta-aika jne..

        Toi heitto 240:stä on turhaa. Markkinoilla ei todellakaan ole montaa laitetta, jotka oikeasti toimii pienemmissäkään nopeuksissa. Halvimmissa ja huonoimmissa kuuluvuus loppuu jo "hieman" aiemmin eli neljässäkympissä. Tämä on ihan itse tyhmyyttäni tullut koettua.
        Kaverilla oli hieman paremmat, mutta mitään selvää puheesta ei niiläkään saanut enää 80:n jälkeen. Se siitä häiriönsuodatusjärjestelmän turhuudesta.


      • lisäys
        sama kirjoitti:

        Onhan langattomuus nykyaikaa, mutta mun puolesta muut saa käytännössä testata laitteet ennen kuin moiset hankin. Ja lisäksi ne on vielä hintavia, mutta langattomien hinnat tulee todennäköisesti alas melkoista vauhtia. Niin, on niissä joka tapauksessa joku virtalähde oltava ja se taas edellyttää laturia / paristoja. Mikä on toiminta-aika jne..

        Toi heitto 240:stä on turhaa. Markkinoilla ei todellakaan ole montaa laitetta, jotka oikeasti toimii pienemmissäkään nopeuksissa. Halvimmissa ja huonoimmissa kuuluvuus loppuu jo "hieman" aiemmin eli neljässäkympissä. Tämä on ihan itse tyhmyyttäni tullut koettua.
        Kaverilla oli hieman paremmat, mutta mitään selvää puheesta ei niiläkään saanut enää 80:n jälkeen. Se siitä häiriönsuodatusjärjestelmän turhuudesta.

        Myyjän puheiden mukaan mun laitteiden piti kuulua hyvin satasen vauhtiin saakka ja se olis riittänyt mulle hyvin.
        Eiköhän näissä paremmissa ole suunnilleen samoin. Kuuluvuus 240 km/h = käytännössä 120 km/h, mutta sehän jo useimmille riittääkin..?


      • helmut
        sama kirjoitti:

        Onhan langattomuus nykyaikaa, mutta mun puolesta muut saa käytännössä testata laitteet ennen kuin moiset hankin. Ja lisäksi ne on vielä hintavia, mutta langattomien hinnat tulee todennäköisesti alas melkoista vauhtia. Niin, on niissä joka tapauksessa joku virtalähde oltava ja se taas edellyttää laturia / paristoja. Mikä on toiminta-aika jne..

        Toi heitto 240:stä on turhaa. Markkinoilla ei todellakaan ole montaa laitetta, jotka oikeasti toimii pienemmissäkään nopeuksissa. Halvimmissa ja huonoimmissa kuuluvuus loppuu jo "hieman" aiemmin eli neljässäkympissä. Tämä on ihan itse tyhmyyttäni tullut koettua.
        Kaverilla oli hieman paremmat, mutta mitään selvää puheesta ei niiläkään saanut enää 80:n jälkeen. Se siitä häiriönsuodatusjärjestelmän turhuudesta.

        Vahvistettua kypärämeluahan se korviin kantautuva "häiriö" on. Kahden kympin leukasuoja pudottaa kypärän melutasoa huomattavasti. Kypärän valinta tietysti vaikuttaa niin ikään.

        Sinihammaslaitteiden puheajat ovat suuruusluokkaa 10 tuntia ja ne siirtyvät valmiustilaan kun radioliikennettä ei ole. Ovat ladattavia vehkeitä, joskaan ei pyörän akusta (eivät olisi silloin enää langattomia).

        Ajatelkaapa tilannetta, että on kännykkä, jossa on bluetooth-yhteys, mp3-soitin, fm-radio ja kenties jopa gsm-puhelin!! Näitähän ne on nykyisin. Kaikki äänilähteet saat kuulumaan kypärän sisään pelkällä bt-headsetillä.

        Vanhalla systeemillä toteutettuna tuo vaatisi jo kalliimman mallin intercom-keskusyksikön (liitännät) ja vähintään yhden välijohdon lisää. Siinäpä sitten reissun päällä irroittelet johtoja milloin virtalähteestä, milloin kännykästä, milloin kypärästä. Johdotkin aikanaan murtuu, liittimet löystyy ja hapettuu, tulee kosketushäiriöitä kun ulkoilmassa toimitaan. Mistä ja millä hinnalla löytyy välijohto, jolla yhdistät esim. Sony Ericssonin uusimman kalikan autocomin jakkiin?

        Mp-käyttöön suunnitellut bluetooth-laitteet on luonnollisesti myös häiriösuojattuja. Radion, mp3-soittimen, tms. toisto on juuri niin täydellistä, kuin kypärän eristys ja kuulokkeiden sijoittelu sallivat. Bt-laitteiden kantavuus on n. 10 metriä, joten puhelu ei katkea, vaikka pysähtyisit kuselle ja kännykkä jäisi tankkilaukkuun.

        Pidetään nyt vielä mielessä, että (alun perin) oltiin antamassa neuvoja ensikypäräpuhelimen ostajalle. Kaikkea ei (ainakaan toistaiseksi) voi saada, joten jos haluaa kalliin johtohärdellin joka toimii varmasti vaikka valon nopeudessa, ostaa autocomin, tms. Muussa tapauksessa pysähtyy hetkeksi tutkiskelemaan, mitä nykytekniikka voi motoristille tarjota.

        Itse ainakin aion käydä testaamassa tuon Hellobikerin heti kun se tulee kauppoihin, ja veikkaanpa, että siitä löytyy kypäräpuhelin nykyisten viritelmien tilalle. Mainittakoon vielä varmuuden vuoksi, ettei minulla ole mitään kytköksiä kyseisen tuotteen markkinoijaan, tms.


      • Mopoilija
        helmut kirjoitti:

        Vahvistettua kypärämeluahan se korviin kantautuva "häiriö" on. Kahden kympin leukasuoja pudottaa kypärän melutasoa huomattavasti. Kypärän valinta tietysti vaikuttaa niin ikään.

        Sinihammaslaitteiden puheajat ovat suuruusluokkaa 10 tuntia ja ne siirtyvät valmiustilaan kun radioliikennettä ei ole. Ovat ladattavia vehkeitä, joskaan ei pyörän akusta (eivät olisi silloin enää langattomia).

        Ajatelkaapa tilannetta, että on kännykkä, jossa on bluetooth-yhteys, mp3-soitin, fm-radio ja kenties jopa gsm-puhelin!! Näitähän ne on nykyisin. Kaikki äänilähteet saat kuulumaan kypärän sisään pelkällä bt-headsetillä.

        Vanhalla systeemillä toteutettuna tuo vaatisi jo kalliimman mallin intercom-keskusyksikön (liitännät) ja vähintään yhden välijohdon lisää. Siinäpä sitten reissun päällä irroittelet johtoja milloin virtalähteestä, milloin kännykästä, milloin kypärästä. Johdotkin aikanaan murtuu, liittimet löystyy ja hapettuu, tulee kosketushäiriöitä kun ulkoilmassa toimitaan. Mistä ja millä hinnalla löytyy välijohto, jolla yhdistät esim. Sony Ericssonin uusimman kalikan autocomin jakkiin?

        Mp-käyttöön suunnitellut bluetooth-laitteet on luonnollisesti myös häiriösuojattuja. Radion, mp3-soittimen, tms. toisto on juuri niin täydellistä, kuin kypärän eristys ja kuulokkeiden sijoittelu sallivat. Bt-laitteiden kantavuus on n. 10 metriä, joten puhelu ei katkea, vaikka pysähtyisit kuselle ja kännykkä jäisi tankkilaukkuun.

        Pidetään nyt vielä mielessä, että (alun perin) oltiin antamassa neuvoja ensikypäräpuhelimen ostajalle. Kaikkea ei (ainakaan toistaiseksi) voi saada, joten jos haluaa kalliin johtohärdellin joka toimii varmasti vaikka valon nopeudessa, ostaa autocomin, tms. Muussa tapauksessa pysähtyy hetkeksi tutkiskelemaan, mitä nykytekniikka voi motoristille tarjota.

        Itse ainakin aion käydä testaamassa tuon Hellobikerin heti kun se tulee kauppoihin, ja veikkaanpa, että siitä löytyy kypäräpuhelin nykyisten viritelmien tilalle. Mainittakoon vielä varmuuden vuoksi, ettei minulla ole mitään kytköksiä kyseisen tuotteen markkinoijaan, tms.

        Ilmeisesti minunkin pitää ottaa tuon kertomuksesi pohjalta opikseni tuo mainitsemasi merkki! Tuo työni on siinä aiheuttaja, koska kiinnisaatavuus on hyvin tärkeätä! En pidä tärkeänä musiikkia, enkä muitakaan "mausteita", vaan aitoa gsm puhelimeen liitettävää tekniikkaa....! Mikähän myyjä/sivusto kertoisi tuosta ja kellehän nuo tulevat ns ekaks myyntiin......?


      • Anonyymi

        Missä Suomessa saa ajaa 240 km nopeuksia.


    • Toinenkin puhelimeen puhuja...

      Niin kiinnostuin tästä keskustelusta ja ajattelin, että kertokaahan noista hinnoista vielä......., eli mitähän tuollainen Bloothoot laite maksaa (suurin piirtein) ja minkälaisen lataus pistokkeen hankkisitte ja mistä, jos se olisi tarkoitus kiinteäksi rakentaa.... (siisti)...niin....!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna niin nättinä Amsterdamin Business Foorumilla

      Upeasti edustaa taas Suomea ulkomailla meidän kansainvälinen superstaramme. Miksei persuilla ole ketään siedettävän näk
      Maailman menoa
      325
      10829
    2. Stubb jo paljon tunnetumpi kuin kaikki persut yhteensä

      Nyt on aika ottaa mittaa tunnettavuudesta, herrat ja narrit! Joku tuolla toisessa ketjussa väitti, että "persujen rivimi
      Maailman menoa
      49
      9881
    3. Työeläkkeiden maksaminen on lopetettava

      Suomen talous on palkansaajien vuosikausia heikentyneen ostovoiman vuoksi niin kuralla, että palkkasumman jakamisessa ta
      Maailman menoa
      179
      8504
    4. Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä

      HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html
      Maailman menoa
      305
      7942
    5. Purra tekee hyvää työtä, me suomalaiset haluamme että hän jatkaa myös

      seuraavan hallituksen valtiovarainministerinä. Kovina aikoina pitää olla kova.
      Maailman menoa
      193
      6765
    6. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      9
      6655
    7. Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?

      Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k
      Maailman menoa
      90
      6173
    8. Persu Keskisarja on politiikan Uuno Turhapuro

      Asiantuntija luonnehtii Keskisarjaa Trumpin ajan Turhapuroksi, joka ärsyttää kokoomusta. – Keskisarjan känni-imago j
      Maailman menoa
      73
      6005
    9. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      39
      5866
    10. Stubb jo paljon tunnetumpi ja arvostetumpi maailmalla, kuin Marin koskaan

      Stubb tekee sitä työtä mitä pitää, hän ei koreile vaatteilla eikä ole baareissa räkäposkella kuten Marin. Marininhan pit
      Maailman menoa
      103
      5027
    Aihe