Kristallivirta

P. Johanneksen Ilmestys 22
1. Ja hän osoitti minulle puhtaan elämän veden virran, selkiän niinkuin kristallin, vuotavan Jumalan ja Karitsan istuimesta.

Missä on Jumalan ja Karitsan istuin? Jmala itse vastaa Jesaja 57. Minä asun korkeudessa ja pyhyydessa ja niiden tykönä joilla on särjetty sydän ja nöyrä henki. Samaan tähtää Jeesuksen sanat Sykarin kaivolla, kun Hän puhuu siitä lähteestä, joka puhkeaa uskovan sisimpään ja pulppuaa ikuiseen elämään.

Tämä on siis yksinkertaisesti rakkauden ja anteeksiantamisen virta, joka virtaa uskovasta sydämestä erityisesti koskien veljiä ja sisaria uskossa, mutta ei hyljeksi muitakaan ihmisiä, koska jokainen on Jeesukselle äärettömän rakas.

21

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Armon virta virtaa siis Jumalan ja Karitsan istuimesta, - kuten Raamattu sanoo.

      1. Kor. 15:10 Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen, eikä hänen armonsa minua kohtaan ole ollut turha, vaan enemmän kuin he kaikki minä olen työtä tehnyt, en kuitenkaan minä, vaan Jumalan armo, joka on minun kanssani.

      2. Kor. 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

      Mutta Jumala armossaann suokoon, että itse armosta pelastuksen saanut, osoittaa armoa ja anteeksiantamusta myös lähimmäisilleen.

      Armon lähde on kuitenkin aina Jumala ja kohde on syntinen ihminen, niinpä armon virta lähteekin Jumalan ja Karitsan istuimesta, ei siis ihmisistä käsin.

      Lestadiolaisuudessa(kin) on ikävällä tavalla sotkettu Raamattua väärin tulkitsaemnalla Ihminen ihmisen sana armon lähteeksi, (joille te ...). Näin mahdollistetaan Jumalan sanan vastainen ihmispoloisen JUmalan sanan vastainen vallankäyttö toista Kristukseen uskovaa ihmistä kohtaan.

      • Anonyymi

        "Lestadiolaisuudessa(kin) on ikävällä tavalla sotkettu Raamattua väärin tulkitsaemnalla Ihminen ihmisen sana armon lähteeksi, (joille te ...). Näin mahdollistetaan Jumalan sanan vastainen ihmispoloisen JUmalan sanan vastainen vallankäyttö toista Kristukseen uskovaa ihmistä kohtaan."

        Sinä olet tulkinnut väärin sekä raamatun sanan, että lestadiolaisen käytännön. Olet kuin eräs pappi joka kirjoitti häväistyskirjoituksen esikoilestadiolaisuudesta. Hän kirjoitti, että pitäköön tämä vanha totuus paikkansa, kuka voi syntiä antaa anteeksi, paitsi ainostaan Jumala?

        Ei pappi parka muistanut kenen sanoja nämä olivat. Ne olivat fariseusten ja kirjanoppineiden. Jeesus sanoi:

        6. Mutta että teidän pitää tietämän Ihmisen Pojalla olevan vallan maan päällä synnit anteeksi antaa,

        Emmekö me ole ihmisen poikia ja Jeesuksen veljiä? Jeesus sanoo myös kovat sanat:

        31. Sentähden sanon minä teille: kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille.
        32. Ja kuka ikänä sanoo jonkun sanan Ihmisen Poikaa vastaan, se hänelle anteeksi annetaan; mutta joka sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, ei sitä hänelle anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevaisessa maailmassa.

        Moni ei ole ajatellut näitä sanoja, kun pilkaa sitä, mitä Pyhä Henki seurakunnassa ilmoittaa.

        Tässä on aivan selvät sanat:

        18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Jos Jeesus olisi sanonut, että mikä on päästetty taivaassa, päästäkää tekin maan päällä ja samoin sitomisesta.

        19. Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa.

        Tässä on ainoa kohta raamatusta, jossa puhutaan salaripistä.

        20. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

        Jos kaksi ihmistä tekee yhdessä syntiä, niin ei riitä, että he toisiltaan anovat anteeksi, vaan tarvitaan kolmas, joka ei ole osallinen samassa synnissä. Anteeksiannossa on varmasti Kirstus mukana, sillä hän on armoistuimena seurakunnassa ja hänestä vuotavat elämän veden virrat.

        Esikoislestadiolaisuudessa ei todisteta syntejä anteeksi seurakunnan eikä jonkun saarnaajan tai kenenkään oman nimen kautta, vaan Jeesuksen nimessä ja hänen kalliissa sovintoveressä. Paavali kirjoittaa:

        13. Joka meitä pimeyden vallasta pelasti ja on meidät siirtänyt rakkaan Poikansa valtakuntaan,
        14. Jonka kautta meillä on lunastus hänen verensä kautta, nimittäin syntein anteeksi antamus,

        Vuorisaarnassa Jeesus sanoo:
        8. Autuaat ovat puhtaat sydämestä; sillä he saavat nähdä Jumalan.

        Kuinka sydän voi puhdistua niin, että näkee Jumalan? Kun ihminen on synnin hädässä ja hänelle todistetaan kaikki synnit lapsuudesta asti anteeksi, niin hän saa tässä todistajassa nähdä taivaallisen Isän lepytetyt kasvot. Isä, jota hän oli pelännyt hirmuisena ja vihaisena on muuttunut rakkaaksi ja armahtavaksi.

        Luther sanookin, jos tahdot löytää Jumalan, niin etsi ensin seurakunta. Ja missä muualla näet Jumalan kuin veljessäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lestadiolaisuudessa(kin) on ikävällä tavalla sotkettu Raamattua väärin tulkitsaemnalla Ihminen ihmisen sana armon lähteeksi, (joille te ...). Näin mahdollistetaan Jumalan sanan vastainen ihmispoloisen JUmalan sanan vastainen vallankäyttö toista Kristukseen uskovaa ihmistä kohtaan."

        Sinä olet tulkinnut väärin sekä raamatun sanan, että lestadiolaisen käytännön. Olet kuin eräs pappi joka kirjoitti häväistyskirjoituksen esikoilestadiolaisuudesta. Hän kirjoitti, että pitäköön tämä vanha totuus paikkansa, kuka voi syntiä antaa anteeksi, paitsi ainostaan Jumala?

        Ei pappi parka muistanut kenen sanoja nämä olivat. Ne olivat fariseusten ja kirjanoppineiden. Jeesus sanoi:

        6. Mutta että teidän pitää tietämän Ihmisen Pojalla olevan vallan maan päällä synnit anteeksi antaa,

        Emmekö me ole ihmisen poikia ja Jeesuksen veljiä? Jeesus sanoo myös kovat sanat:

        31. Sentähden sanon minä teille: kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille.
        32. Ja kuka ikänä sanoo jonkun sanan Ihmisen Poikaa vastaan, se hänelle anteeksi annetaan; mutta joka sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, ei sitä hänelle anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevaisessa maailmassa.

        Moni ei ole ajatellut näitä sanoja, kun pilkaa sitä, mitä Pyhä Henki seurakunnassa ilmoittaa.

        Tässä on aivan selvät sanat:

        18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Jos Jeesus olisi sanonut, että mikä on päästetty taivaassa, päästäkää tekin maan päällä ja samoin sitomisesta.

        19. Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa.

        Tässä on ainoa kohta raamatusta, jossa puhutaan salaripistä.

        20. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

        Jos kaksi ihmistä tekee yhdessä syntiä, niin ei riitä, että he toisiltaan anovat anteeksi, vaan tarvitaan kolmas, joka ei ole osallinen samassa synnissä. Anteeksiannossa on varmasti Kirstus mukana, sillä hän on armoistuimena seurakunnassa ja hänestä vuotavat elämän veden virrat.

        Esikoislestadiolaisuudessa ei todisteta syntejä anteeksi seurakunnan eikä jonkun saarnaajan tai kenenkään oman nimen kautta, vaan Jeesuksen nimessä ja hänen kalliissa sovintoveressä. Paavali kirjoittaa:

        13. Joka meitä pimeyden vallasta pelasti ja on meidät siirtänyt rakkaan Poikansa valtakuntaan,
        14. Jonka kautta meillä on lunastus hänen verensä kautta, nimittäin syntein anteeksi antamus,

        Vuorisaarnassa Jeesus sanoo:
        8. Autuaat ovat puhtaat sydämestä; sillä he saavat nähdä Jumalan.

        Kuinka sydän voi puhdistua niin, että näkee Jumalan? Kun ihminen on synnin hädässä ja hänelle todistetaan kaikki synnit lapsuudesta asti anteeksi, niin hän saa tässä todistajassa nähdä taivaallisen Isän lepytetyt kasvot. Isä, jota hän oli pelännyt hirmuisena ja vihaisena on muuttunut rakkaaksi ja armahtavaksi.

        Luther sanookin, jos tahdot löytää Jumalan, niin etsi ensin seurakunta. Ja missä muualla näet Jumalan kuin veljessäsi.

        "Hän kirjoitti, että pitäköön tämä vanha totuus paikkansa, kuka voi syntiä antaa anteeksi, paitsi ainostaan Jumala?"

        Fariseukset ja pappi olivat oikeassa. Jumala on sovittanut ihmisen itsensä kanssa ja sen hän ilmoittaa sanassaan. Jeesus on lihaksi tullut Jumalan sana ja hän käytti itsestään nimitystä ihmisen poika. Me voimme julistaa evankeliumia ja syntien anteeksi antamista, mutta siinä on se ero, että kaikki synnit on annettu anteeksi jo kauan sitten.

        Se pitää vain uskoa armosta. Siihen ei auta meidän katumisemme tai itkemisemme. Ei ne tietenkää mitään haittaakaan, mutta helposti asian ydin unohtuu. Kokeileppa mitä asiaa pidät ehdottoman tärkeänä, että voit uskoa sinua vaivaavat synnit anteeksi annetuiksi? Tutki itseäsi.

        "31. Sentähden sanon minä teille: kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille.
        32. Ja kuka ikänä sanoo jonkun sanan Ihmisen Poikaa vastaan, se hänelle anteeksi annetaan; mutta joka sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, ei sitä hänelle anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevaisessa maailmassa."

        Silloin kun joku sanoo omia puheitaan pyhän hengen puheiksi, pitäisi viimeistään herätä ja varsinkkin silloin kun sillä tavalla halutaan estää saarnojen arvioiminen, voit olla varma että nyt joku puhuu omiaan. Raamattu ei missään opeta uskomaan sokeasti yhteenkään ihmiseen. Kukaan ei ole erehtymätön. Tuollaisella käytöksellä es lessut on oikeastaan epäjumalan palvelijoita ja siitä Jumalalla on kyllä vahva mielipide.

        "19. Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa."

        "Tässä on ainoa kohta raamatusta, jossa puhutaan salaripistä."

        Mistä päättelet tuon kohdan tarkoittavan salarippiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Lestadiolaisuudessa(kin) on ikävällä tavalla sotkettu Raamattua väärin tulkitsaemnalla Ihminen ihmisen sana armon lähteeksi, (joille te ...). Näin mahdollistetaan Jumalan sanan vastainen ihmispoloisen JUmalan sanan vastainen vallankäyttö toista Kristukseen uskovaa ihmistä kohtaan."

        Sinä olet tulkinnut väärin sekä raamatun sanan, että lestadiolaisen käytännön. Olet kuin eräs pappi joka kirjoitti häväistyskirjoituksen esikoilestadiolaisuudesta. Hän kirjoitti, että pitäköön tämä vanha totuus paikkansa, kuka voi syntiä antaa anteeksi, paitsi ainostaan Jumala?

        Ei pappi parka muistanut kenen sanoja nämä olivat. Ne olivat fariseusten ja kirjanoppineiden. Jeesus sanoi:

        6. Mutta että teidän pitää tietämän Ihmisen Pojalla olevan vallan maan päällä synnit anteeksi antaa,

        Emmekö me ole ihmisen poikia ja Jeesuksen veljiä? Jeesus sanoo myös kovat sanat:

        31. Sentähden sanon minä teille: kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille.
        32. Ja kuka ikänä sanoo jonkun sanan Ihmisen Poikaa vastaan, se hänelle anteeksi annetaan; mutta joka sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, ei sitä hänelle anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevaisessa maailmassa.

        Moni ei ole ajatellut näitä sanoja, kun pilkaa sitä, mitä Pyhä Henki seurakunnassa ilmoittaa.

        Tässä on aivan selvät sanat:

        18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Jos Jeesus olisi sanonut, että mikä on päästetty taivaassa, päästäkää tekin maan päällä ja samoin sitomisesta.

        19. Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa.

        Tässä on ainoa kohta raamatusta, jossa puhutaan salaripistä.

        20. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

        Jos kaksi ihmistä tekee yhdessä syntiä, niin ei riitä, että he toisiltaan anovat anteeksi, vaan tarvitaan kolmas, joka ei ole osallinen samassa synnissä. Anteeksiannossa on varmasti Kirstus mukana, sillä hän on armoistuimena seurakunnassa ja hänestä vuotavat elämän veden virrat.

        Esikoislestadiolaisuudessa ei todisteta syntejä anteeksi seurakunnan eikä jonkun saarnaajan tai kenenkään oman nimen kautta, vaan Jeesuksen nimessä ja hänen kalliissa sovintoveressä. Paavali kirjoittaa:

        13. Joka meitä pimeyden vallasta pelasti ja on meidät siirtänyt rakkaan Poikansa valtakuntaan,
        14. Jonka kautta meillä on lunastus hänen verensä kautta, nimittäin syntein anteeksi antamus,

        Vuorisaarnassa Jeesus sanoo:
        8. Autuaat ovat puhtaat sydämestä; sillä he saavat nähdä Jumalan.

        Kuinka sydän voi puhdistua niin, että näkee Jumalan? Kun ihminen on synnin hädässä ja hänelle todistetaan kaikki synnit lapsuudesta asti anteeksi, niin hän saa tässä todistajassa nähdä taivaallisen Isän lepytetyt kasvot. Isä, jota hän oli pelännyt hirmuisena ja vihaisena on muuttunut rakkaaksi ja armahtavaksi.

        Luther sanookin, jos tahdot löytää Jumalan, niin etsi ensin seurakunta. Ja missä muualla näet Jumalan kuin veljessäsi.

        Juuri näin. 😇


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hän kirjoitti, että pitäköön tämä vanha totuus paikkansa, kuka voi syntiä antaa anteeksi, paitsi ainostaan Jumala?"

        Fariseukset ja pappi olivat oikeassa. Jumala on sovittanut ihmisen itsensä kanssa ja sen hän ilmoittaa sanassaan. Jeesus on lihaksi tullut Jumalan sana ja hän käytti itsestään nimitystä ihmisen poika. Me voimme julistaa evankeliumia ja syntien anteeksi antamista, mutta siinä on se ero, että kaikki synnit on annettu anteeksi jo kauan sitten.

        Se pitää vain uskoa armosta. Siihen ei auta meidän katumisemme tai itkemisemme. Ei ne tietenkää mitään haittaakaan, mutta helposti asian ydin unohtuu. Kokeileppa mitä asiaa pidät ehdottoman tärkeänä, että voit uskoa sinua vaivaavat synnit anteeksi annetuiksi? Tutki itseäsi.

        "31. Sentähden sanon minä teille: kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille.
        32. Ja kuka ikänä sanoo jonkun sanan Ihmisen Poikaa vastaan, se hänelle anteeksi annetaan; mutta joka sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, ei sitä hänelle anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevaisessa maailmassa."

        Silloin kun joku sanoo omia puheitaan pyhän hengen puheiksi, pitäisi viimeistään herätä ja varsinkkin silloin kun sillä tavalla halutaan estää saarnojen arvioiminen, voit olla varma että nyt joku puhuu omiaan. Raamattu ei missään opeta uskomaan sokeasti yhteenkään ihmiseen. Kukaan ei ole erehtymätön. Tuollaisella käytöksellä es lessut on oikeastaan epäjumalan palvelijoita ja siitä Jumalalla on kyllä vahva mielipide.

        "19. Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa."

        "Tässä on ainoa kohta raamatusta, jossa puhutaan salaripistä."

        Mistä päättelet tuon kohdan tarkoittavan salarippiä?

        13. Joka pahan tekonsa kieltää, ei hän menesty; vaan joka sen tunnustaa ja hylkää, hänelle tapahtuu laupius.

        Näin sanoo sananlasku. Sinä väität, että synnit ovat jo anteeksi annetut kuitenkin lainaamassasi kohdassa on, että ne annetaan tai ei anneta:

        "31. Sentähden sanon minä teille: kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille.
        32. Ja kuka ikänä sanoo jonkun sanan Ihmisen Poikaa vastaan, se hänelle anteeksi annetaan; mutta joka sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, ei sitä hänelle anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevaisessa maailmassa."

        Jos synnit olisi jo anteeksi annetut, niin miksi Jeesus sitten perusti seurakunnan ja antoi siihen Pyhän Hengen, syntien anteeksiantamisen vallan, sakramentit ja lähetyskäskyn?

        Mikään ei voi tapahtua salaa, kuten seuraava tapaus osoittaa:

        43. Ja yksi vaimo, joka oli punaista tautia kaksitoistakymmentä vuotta sairastanut, ja oli kaiken saatunsa parantajille kuluttanut, ja ei voitu keltään parannettaa;
        44. Mutta kuin hän kävi takana ja rupesi hänen vaatteensa palteesen, niin kohta hänen verensä juoksu asettui.
        45. Ja Jesus sanoi: kuka on se, joka minuun rupesi? Mutta kuin he kaikki kielsivät, sanoi Pietari ja ne, jotka hänen kanssansa olivat: Mestari, kansa ahdistaa ja tunkee sinua, ja sinä sanot: kuka minuun rupesi?
        46. Mutta Jesus sanoi: joku minuun rupesi, sillä minä tunsin voiman minusta lähteneen ulos.
        47. Mutta kuin vaimo näki, ettei se salaa ollut, tuli hän vapisten, ja maahan lankesi hänen eteensä, ja julisti kaikelle kansalle, minkä syyn tähden hän oli häneen ruvennut, ja kuinka hän niin äkisti terveeksi tuli.
        48. Mutta hän sanoi hänelle: ole hyvässä turvassa, tyttäreni, sinun uskos on sinua auttanut: mene rauhaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        13. Joka pahan tekonsa kieltää, ei hän menesty; vaan joka sen tunnustaa ja hylkää, hänelle tapahtuu laupius.

        Näin sanoo sananlasku. Sinä väität, että synnit ovat jo anteeksi annetut kuitenkin lainaamassasi kohdassa on, että ne annetaan tai ei anneta:

        "31. Sentähden sanon minä teille: kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille.
        32. Ja kuka ikänä sanoo jonkun sanan Ihmisen Poikaa vastaan, se hänelle anteeksi annetaan; mutta joka sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, ei sitä hänelle anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevaisessa maailmassa."

        Jos synnit olisi jo anteeksi annetut, niin miksi Jeesus sitten perusti seurakunnan ja antoi siihen Pyhän Hengen, syntien anteeksiantamisen vallan, sakramentit ja lähetyskäskyn?

        Mikään ei voi tapahtua salaa, kuten seuraava tapaus osoittaa:

        43. Ja yksi vaimo, joka oli punaista tautia kaksitoistakymmentä vuotta sairastanut, ja oli kaiken saatunsa parantajille kuluttanut, ja ei voitu keltään parannettaa;
        44. Mutta kuin hän kävi takana ja rupesi hänen vaatteensa palteesen, niin kohta hänen verensä juoksu asettui.
        45. Ja Jesus sanoi: kuka on se, joka minuun rupesi? Mutta kuin he kaikki kielsivät, sanoi Pietari ja ne, jotka hänen kanssansa olivat: Mestari, kansa ahdistaa ja tunkee sinua, ja sinä sanot: kuka minuun rupesi?
        46. Mutta Jesus sanoi: joku minuun rupesi, sillä minä tunsin voiman minusta lähteneen ulos.
        47. Mutta kuin vaimo näki, ettei se salaa ollut, tuli hän vapisten, ja maahan lankesi hänen eteensä, ja julisti kaikelle kansalle, minkä syyn tähden hän oli häneen ruvennut, ja kuinka hän niin äkisti terveeksi tuli.
        48. Mutta hän sanoi hänelle: ole hyvässä turvassa, tyttäreni, sinun uskos on sinua auttanut: mene rauhaan!

        "Jos synnit olisi jo anteeksi annetut, niin miksi Jeesus sitten perusti seurakunnan ja antoi siihen Pyhän Hengen, syntien anteeksiantamisen vallan, sakramentit ja lähetyskäskyn?"

        "JUURI tämän USKON VAHVISTUKSEKSI, - että SINUNKIN syntisi on sovitettu Jeesuksen Kristuksen yhdellä ainoalla uhrilla, ristillä Golgatalla. "

        Tämä on evankeliumi, ja sen kertominen koko maailmalle, aina maailman loppuun saakka, on nimenomaan seurakunnan yksi keskeinen tehtävä.


      • Anonyymi
        yksikristitty kirjoitti:

        "Jos synnit olisi jo anteeksi annetut, niin miksi Jeesus sitten perusti seurakunnan ja antoi siihen Pyhän Hengen, syntien anteeksiantamisen vallan, sakramentit ja lähetyskäskyn?"

        "JUURI tämän USKON VAHVISTUKSEKSI, - että SINUNKIN syntisi on sovitettu Jeesuksen Kristuksen yhdellä ainoalla uhrilla, ristillä Golgatalla. "

        Tämä on evankeliumi, ja sen kertominen koko maailmalle, aina maailman loppuun saakka, on nimenomaan seurakunnan yksi keskeinen tehtävä.

        Eihän sitä noin käsketty kertoa ett' sinunkin syntisi on ant annettu !

        käskettiin tehdä parannus ja kääntyä Jeesuksen puoleen joka ainoana voi syntejä anteeksi antaa.

        siihen ei tarvita lutterin selityksiä eli sekotuksia kun asian voi lukea suoraan Raamatusta.

        ja voi sen tehdä sujuvallakin suomella ilman tosihuonon suomen käyttämistä.

        ajatella ettei ulkomaalaislla ole ollenkaan biipeliä miyten he voivat selvitä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lestadiolaisuudessa(kin) on ikävällä tavalla sotkettu Raamattua väärin tulkitsaemnalla Ihminen ihmisen sana armon lähteeksi, (joille te ...). Näin mahdollistetaan Jumalan sanan vastainen ihmispoloisen JUmalan sanan vastainen vallankäyttö toista Kristukseen uskovaa ihmistä kohtaan."

        Sinä olet tulkinnut väärin sekä raamatun sanan, että lestadiolaisen käytännön. Olet kuin eräs pappi joka kirjoitti häväistyskirjoituksen esikoilestadiolaisuudesta. Hän kirjoitti, että pitäköön tämä vanha totuus paikkansa, kuka voi syntiä antaa anteeksi, paitsi ainostaan Jumala?

        Ei pappi parka muistanut kenen sanoja nämä olivat. Ne olivat fariseusten ja kirjanoppineiden. Jeesus sanoi:

        6. Mutta että teidän pitää tietämän Ihmisen Pojalla olevan vallan maan päällä synnit anteeksi antaa,

        Emmekö me ole ihmisen poikia ja Jeesuksen veljiä? Jeesus sanoo myös kovat sanat:

        31. Sentähden sanon minä teille: kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille.
        32. Ja kuka ikänä sanoo jonkun sanan Ihmisen Poikaa vastaan, se hänelle anteeksi annetaan; mutta joka sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, ei sitä hänelle anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevaisessa maailmassa.

        Moni ei ole ajatellut näitä sanoja, kun pilkaa sitä, mitä Pyhä Henki seurakunnassa ilmoittaa.

        Tässä on aivan selvät sanat:

        18. Totisesti sanon minä teille: kaikki, mitä te maan päällä sidotte, pitää myös oleman sidotut taivaissa: ja kaikki, mitä te päästätte maan päällä, pitää myös oleman päästetyt taivaassa.

        Jos Jeesus olisi sanonut, että mikä on päästetty taivaassa, päästäkää tekin maan päällä ja samoin sitomisesta.

        19. Taas sanon minä teille: missä ikänä asiassa kaksi teistä sopivat maan päällä; jota he rukoilevat, sen heidän pitää saaman minun Isältäni, joka on taivaissa.

        Tässä on ainoa kohta raamatusta, jossa puhutaan salaripistä.

        20. Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

        Jos kaksi ihmistä tekee yhdessä syntiä, niin ei riitä, että he toisiltaan anovat anteeksi, vaan tarvitaan kolmas, joka ei ole osallinen samassa synnissä. Anteeksiannossa on varmasti Kirstus mukana, sillä hän on armoistuimena seurakunnassa ja hänestä vuotavat elämän veden virrat.

        Esikoislestadiolaisuudessa ei todisteta syntejä anteeksi seurakunnan eikä jonkun saarnaajan tai kenenkään oman nimen kautta, vaan Jeesuksen nimessä ja hänen kalliissa sovintoveressä. Paavali kirjoittaa:

        13. Joka meitä pimeyden vallasta pelasti ja on meidät siirtänyt rakkaan Poikansa valtakuntaan,
        14. Jonka kautta meillä on lunastus hänen verensä kautta, nimittäin syntein anteeksi antamus,

        Vuorisaarnassa Jeesus sanoo:
        8. Autuaat ovat puhtaat sydämestä; sillä he saavat nähdä Jumalan.

        Kuinka sydän voi puhdistua niin, että näkee Jumalan? Kun ihminen on synnin hädässä ja hänelle todistetaan kaikki synnit lapsuudesta asti anteeksi, niin hän saa tässä todistajassa nähdä taivaallisen Isän lepytetyt kasvot. Isä, jota hän oli pelännyt hirmuisena ja vihaisena on muuttunut rakkaaksi ja armahtavaksi.

        Luther sanookin, jos tahdot löytää Jumalan, niin etsi ensin seurakunta. Ja missä muualla näet Jumalan kuin veljessäsi.

        siinä sitä on taas saatu astetta sekasemmaksi selvä asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        13. Joka pahan tekonsa kieltää, ei hän menesty; vaan joka sen tunnustaa ja hylkää, hänelle tapahtuu laupius.

        Näin sanoo sananlasku. Sinä väität, että synnit ovat jo anteeksi annetut kuitenkin lainaamassasi kohdassa on, että ne annetaan tai ei anneta:

        "31. Sentähden sanon minä teille: kaikki synnit ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi; mutta pilkkaa Henkeä vastaan ei anteeksi anneta ihmisille.
        32. Ja kuka ikänä sanoo jonkun sanan Ihmisen Poikaa vastaan, se hänelle anteeksi annetaan; mutta joka sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, ei sitä hänelle anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevaisessa maailmassa."

        Jos synnit olisi jo anteeksi annetut, niin miksi Jeesus sitten perusti seurakunnan ja antoi siihen Pyhän Hengen, syntien anteeksiantamisen vallan, sakramentit ja lähetyskäskyn?

        Mikään ei voi tapahtua salaa, kuten seuraava tapaus osoittaa:

        43. Ja yksi vaimo, joka oli punaista tautia kaksitoistakymmentä vuotta sairastanut, ja oli kaiken saatunsa parantajille kuluttanut, ja ei voitu keltään parannettaa;
        44. Mutta kuin hän kävi takana ja rupesi hänen vaatteensa palteesen, niin kohta hänen verensä juoksu asettui.
        45. Ja Jesus sanoi: kuka on se, joka minuun rupesi? Mutta kuin he kaikki kielsivät, sanoi Pietari ja ne, jotka hänen kanssansa olivat: Mestari, kansa ahdistaa ja tunkee sinua, ja sinä sanot: kuka minuun rupesi?
        46. Mutta Jesus sanoi: joku minuun rupesi, sillä minä tunsin voiman minusta lähteneen ulos.
        47. Mutta kuin vaimo näki, ettei se salaa ollut, tuli hän vapisten, ja maahan lankesi hänen eteensä, ja julisti kaikelle kansalle, minkä syyn tähden hän oli häneen ruvennut, ja kuinka hän niin äkisti terveeksi tuli.
        48. Mutta hän sanoi hänelle: ole hyvässä turvassa, tyttäreni, sinun uskos on sinua auttanut: mene rauhaan!

        "Jos synnit olisi jo anteeksi annetut, niin miksi Jeesus sitten perusti seurakunnan ja antoi siihen Pyhän Hengen, syntien anteeksiantamisen vallan, sakramentit ja lähetyskäskyn?"

        Verenvuototautia sairastava nainen Uskoi ja hän parantui. Jokaiselle joka uskoo Evankeliumin, annetaan hänen syntinsä anteeksi, mutta jos ei usko joutuu kadotukseen. Vaikka meidä tekisi mieli ajatella, että olenhan minä pyytänyt jo kaikki anteeksi, siinä on jo liikaa. Kun tutkit Raamattua niin se asia selviää, ettei mikään meidän tekeminen muuta sitä asiaa miksikään, että lunastus on jo suoritettu ja se pitää riittää, muuten menisi jo tekojen opiksi. Armo ja teot eivät voi olla yhtä aikaa toimimassa. Tämä on vaikea paikka varsinkin lestadiolaisille ja kyllä kaikille muillekin.


    • Anonyymi

      Siellä missä Herra on valtaistuimella eli saa hallita, siellä on kristallivirta.

    • Anonyymi

      Joka vbäittää että parannus olisi jotakin muuta kun syntisen turvautumista Jeesukseen Kristukseen minunkin syntieni sovittajana, niin hän ei tunne vielä Jeesusta.

      Hän, ressukka, tekee parannusta, voidakseen kohdata parantuneena Jeesuksen.
      Jumalan ilmoitus on PÄINVASTAINEN. Eihän Jeesus ole terveitä tullut parantamaan, vaan sairaita hän paransi. Me kaikki olemme syntisairaita, spitaalisia. Mutta hän joka on tullut Jumalan sanan uskomisen kautta KOKONAAN spitaalista valkeaksi, - HÄNET Kristus julistaa terveeksi (vanhurskauttaa uskon kautta).

      • Anonyymi

        Täällä on kirjoittajina henkilöitä, joista ei ole tullut omasta mielestään 100% pitalisia, eli syntisiä. Tämä johtuu siitä, etteivät he vielä tunne Jumalan sanaa.

        3. Moos. 1310 Ja jos pappi tarkastaessaan huomaa ihossa valkoisen nystyrän, jonka kohdalta karvat ovat muuttuneet valkoisiksi, ja liikaa lihaa kasvavan nystyrään,
        3. Moos. 1311 on hänen ihossaan jo vanha pitali, ja sentähden pappi julistakoon hänet saastaiseksi älköönkä enää sulkeko häntä sisälle, sillä hän on saastainen.

        -> 3. Moos. 1312 Ja jos pitali puhkeaa ihossa, niin että se peittää sairaan koko ihon päästä jalkoihin asti, mihin pappi katsokoonkin,
        3. Moos. 1313 ja jos pappi tarkastaessaan huomaa pitalin peittävän koko ihon, niin julistakoon hän sairaan puhtaaksi; hän on kokonansa muuttunut valkoiseksi ja on puhdas.

        3. Moos. 1314 Mutta niin pian kuin häneen ilmestyy liikaa lihaa, on hän saastainen.
        3. Moos. 1315 Ja kun pappi huomaa liian lihan, julistakoon hän hänet saastaiseksi; liika liha on saastaista, se on pitalia.

        3. Moos. 1316 Mutta jos liika liha häviää ja sairas paikka muuttuu valkoiseksi, menköön hän papin luo.
        3. Moos. 1317 Ja jos pappi huomaa, että sairas paikka on muuttunut valkoiseksi, julistakoon pappi sairaan puhtaaksi; hän on puhdas.

        On vain yksi aine jolla pitalitauti puhdistuu, - se on Herramme ja Vapahtajamme veri.
        Ihminen joka tavalla taikka toisella koittaa itse ansaita pelastustaan, hän pilkkaa Kristusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä on kirjoittajina henkilöitä, joista ei ole tullut omasta mielestään 100% pitalisia, eli syntisiä. Tämä johtuu siitä, etteivät he vielä tunne Jumalan sanaa.

        3. Moos. 1310 Ja jos pappi tarkastaessaan huomaa ihossa valkoisen nystyrän, jonka kohdalta karvat ovat muuttuneet valkoisiksi, ja liikaa lihaa kasvavan nystyrään,
        3. Moos. 1311 on hänen ihossaan jo vanha pitali, ja sentähden pappi julistakoon hänet saastaiseksi älköönkä enää sulkeko häntä sisälle, sillä hän on saastainen.

        -> 3. Moos. 1312 Ja jos pitali puhkeaa ihossa, niin että se peittää sairaan koko ihon päästä jalkoihin asti, mihin pappi katsokoonkin,
        3. Moos. 1313 ja jos pappi tarkastaessaan huomaa pitalin peittävän koko ihon, niin julistakoon hän sairaan puhtaaksi; hän on kokonansa muuttunut valkoiseksi ja on puhdas.

        3. Moos. 1314 Mutta niin pian kuin häneen ilmestyy liikaa lihaa, on hän saastainen.
        3. Moos. 1315 Ja kun pappi huomaa liian lihan, julistakoon hän hänet saastaiseksi; liika liha on saastaista, se on pitalia.

        3. Moos. 1316 Mutta jos liika liha häviää ja sairas paikka muuttuu valkoiseksi, menköön hän papin luo.
        3. Moos. 1317 Ja jos pappi huomaa, että sairas paikka on muuttunut valkoiseksi, julistakoon pappi sairaan puhtaaksi; hän on puhdas.

        On vain yksi aine jolla pitalitauti puhdistuu, - se on Herramme ja Vapahtajamme veri.
        Ihminen joka tavalla taikka toisella koittaa itse ansaita pelastustaan, hän pilkkaa Kristusta.

        No miten tuo raamatun paikka liittyy asiaasi? Ymmärsitkö porno-vaito sitä ollenkaan, vai laitoitko hakukoneeseen tuo ihmeen pitalin? Kysymyksessä oli liha ja nahka, taasko sinä alat niitä pyhittämään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miten tuo raamatun paikka liittyy asiaasi? Ymmärsitkö porno-vaito sitä ollenkaan, vai laitoitko hakukoneeseen tuo ihmeen pitalin? Kysymyksessä oli liha ja nahka, taasko sinä alat niitä pyhittämään?

        Eikö vaitolla ole pokkaa käyttää omaa nimimerkkiään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö vaitolla ole pokkaa käyttää omaa nimimerkkiään?

        Sita sinä sitä kitaraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sita sinä sitä kitaraa.

        Ei se raukka osaa kitaraa soittaa, kun syntinä pelkää koko kapinetta.


    • Anonyymi

      Teksti on siis 3. Moos. 13:10-17. Merkinnöistä puuttui (: )

    • Anonyymi

      Parannuksen voi tedä vain esikoislestatiolaisten rukoushuoneella. Tulkaa kaikki seuroihin. Seurojen lopussa parannuksen voi tehä. Ei ole muualla mahollista. Niin mellen on aina saarnattu. Tää on ainoa oikea seurakunta jossa elävä usko on. Muulaa on värää jumalisutta ja kullutta uskoa.

      • Anonyymi

        Älä usko ihmistä. Ihminen pettää aina, sanoo Raamattu.


    • Anonyymi

      voi sentään kun tulee kalliiksi kaikille sademetsien asukkaille no onneksi he keräävät kolehtin että ilmabussilla pääsevät joko jelliin tai muihin kaupunkeihinkin saamaan stntiensä sovituksen.

      on se Jumala vaan viisaasti nämä järkännyt eikö olekkin !

      • Anonyymi

        Jos on valittu, hän kyllä löytää Helsingin rukoushuoneelle. Sinne on esimerkiksi Kiinasta asti tullut ainakin yksi autuutta kaipaava.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe