Työpaikkani Berliinissä vakinaistettiin ja vaikuttaa siltä, että jään Saksaan, koska vaimollanikin on täällä töitä.
Vettä ei lähellä ole. Lähin paikka veneelle olisi Warnemünde, jonne on vajaan kolmen tunnin matka (240 kilometriä). Tie on moottoritietä ja sikäli rennonlaista ajella, kun ei kiirehdi, mutta kyllähän tuo matka pitkältä tuntuu.
Saksalaisessa työkulttuurissa on se hyvä puoli, että työtä tehdään vähän ja perjantaina lähdetään aikaisin kotiin, mutta lieneekö tuo matka kuitenkin niin pitkä, että vene jää käyttämättä viikonloppuisin?
Laittaisitteko myyntiin vai kokeilisitteko?
Eipä taida tuo Saksan rannikko muutenkaan kovin kummoista purjehdusaluetta olla vai kuinka? Vierailtavia kohteita on vähän Suomen ja Ruotsin rikkonaiseen saaristoon verrattuna.
Pisin siedettävä ajomatka veneelle
29
177
Vastaukset
- Anonyymi
Ehtii sitä kokeilemaan vaikka veneen laittaisi myyntiinkin. Vähääkään isomman veneen myyntiaika on ennemminkin vuosia kuin kuukausia.
Saksan rannikko ei mitenkään tylsä ole, kokemusta on koko matkalta Rügenistä länteen Pohjanmeren rannikko mukaanlukien. Ne Itämeren puoliset nurkat ovat mielenkiintoisia ja lunkeja seilailla verrattuna Pohjanmeren puoleen.
Jos liikenteessä ei mitään stau -jumeja ole niin hyvinhän se onnistuu.
Veneestä ei työn takia pidä luopua, mieluummin työstä veneen takia! - Anonyymi
Kyllähän monet Helsingistä ja Tampereelta pitävät venettään saaristomerellä ja tulevat viikonlopuksi Turun saaristoon veveneilemään. Matka kestää noin kaksi tuntia. Onko kolme tuntia sitten liikaa, se sinun pitää itse arvioida.
- Anonyymi
Ja monella on mökki 200-300 km päästä asuinpaikastaan.
Kysyjän vastaus riippuu ihan kysyjästä itsestään. Millainen liikenne ja haluatko ajaa joka viikonloppu ruuhkassa? . Itse en ajaisi "joka viikonloppu" 250 km nelostien ruuhkassa Helsingistä Itäiseen Suomeen. Siksi minulla ei ole mökkiä, vaan vene lähellä kotia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyjän vastaus riippuu ihan kysyjästä itsestään. Millainen liikenne ja haluatko ajaa joka viikonloppu ruuhkassa? . Itse en ajaisi "joka viikonloppu" 250 km nelostien ruuhkassa Helsingistä Itäiseen Suomeen. Siksi minulla ei ole mökkiä, vaan vene lähellä kotia.Veneen etu tosiaankin on että se on nopeasti saavutettavissa. Samassa ajassa, mitä ajaisin mökille, purjehdin seuran saareen. Ainakin itselläni on tämä tilanne käytettävissä olevan mökin ja veneen välillä. Ei tarvitse montaa kertaa miettiä, vietänkö tuon 3 tuntia vesillä vai autossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kysyjän vastaus riippuu ihan kysyjästä itsestään. Millainen liikenne ja haluatko ajaa joka viikonloppu ruuhkassa? . Itse en ajaisi "joka viikonloppu" 250 km nelostien ruuhkassa Helsingistä Itäiseen Suomeen. Siksi minulla ei ole mökkiä, vaan vene lähellä kotia.En minäkään Helsingin ruuhkia jaksa. Siksipä asun "kesämökillä" ja vene omassa rannassa.
- Anonyymi
Tuskinpa kukaan voi kysyjälle kertoa mikä on kysyjän pisin siedettävä ajomatka.
- Anonyymi
Minä voin kertoa. Jos tuota miettii ja täällä kysyy, on ajomatka liian pitkä kysyjälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä voin kertoa. Jos tuota miettii ja täällä kysyy, on ajomatka liian pitkä kysyjälle.
Tiedän että tällä palstalla äänekkäimmät tietävät kaikkien muidenkin mielipiteet koska heille se on sama asia kuin omat mielipiteet ja jankuttamalla voittaa.
- Anonyymi
Täältä sivusta kyselen, että mikäs tuolla on levätilanne? Eikös se niin mene, että tuolla levää on kaikkein eniten? Itämeren itäpäädyssä sitä taas on vähiten.
- Anonyymi
Mitäs toi tähän asiaan kuluu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs toi tähän asiaan kuluu!
Kun kysymys on purjehduksesta Saksassa, on ihan huomionarvoinen näkökulma, onko siellä tarjolla vettä vai leväpuuroa.
- Anonyymi
Aloittajaa neuvoisin ottamaan yhteyttä paikallisiin purjehdusseuroihin/palstoihin koska kieli lienee hallussa, oder?
Mielenkiintoinen kommentti oli tuo, että saksalaiset tekevät "vähän töitä" Onko Euroopan talousveturi laiskistunut? Vaikea uskoa.
. - Anonyymi
Meillä vene on Paraisilla ja käydään siellä Helsingistä lähes joka viikonloppu avovesikaudella. Venepaikka ja telakointi ovat sellä halvempia, jotka käytännössä kompensoivat matkakulut. Selvänä plussana on se, että kotisataman ympäristöstä löytyy huomattavasti enemmän hienoja käyntikohteita kuin purjehtimalla ruuhkaista Sumenlahtea edestakaisin.
Vaimoni kanssa kuljettiin Helsinki-Hanko-Helsinki 14 vuoden ajan. Lopuksi paloi pinna kun kaksi kertaa peräkkäin ei päästy satamasta pois kovan tuulen vuoksi. Tuli heitettyä 600 km lenkki aivan turhaa. Sen jälkeen siirryttiin Vuosaareen ja automatkaa on vain 16 km. Vedet tosin ovat huomattomasti sumeammat kuin Hangossa mutta ei kaduta.
- Anonyymi
lihamylly1 kirjoitti:
Vaimoni kanssa kuljettiin Helsinki-Hanko-Helsinki 14 vuoden ajan. Lopuksi paloi pinna kun kaksi kertaa peräkkäin ei päästy satamasta pois kovan tuulen vuoksi. Tuli heitettyä 600 km lenkki aivan turhaa. Sen jälkeen siirryttiin Vuosaareen ja automatkaa on vain 16 km. Vedet tosin ovat huomattomasti sumeammat kuin Hangossa mutta ei kaduta.
Toivottavasti sammutin oli tarkastettu ja käsillä jottei pinna vallan kokonaan päässyt palamaan.
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti sammutin oli tarkastettu ja käsillä jottei pinna vallan kokonaan päässyt palamaan.
Yep, sammutin oli tarkastettu ja kymmenes vuosi sille menossa. Ensi vuonna joudutaan hankkimaan neljäs sammutin joka on meidän viimeinen, tässä elämässä.
- Anonyymi
lihamylly1 kirjoitti:
Yep, sammutin oli tarkastettu ja kymmenes vuosi sille menossa. Ensi vuonna joudutaan hankkimaan neljäs sammutin joka on meidän viimeinen, tässä elämässä.
Neljännen jälkeen lihamyllyyn
- Anonyymi
lihamylly1 kirjoitti:
Paraisten satamista pääsee ulos joka tuulella. Parissa tunnissa pääsee Gullkronaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paraisten satamista pääsee ulos joka tuulella. Parissa tunnissa pääsee Gullkronaan.
Pahasti palaneella pinnalla ei kuitenkaan.
- Anonyymi
lihamylly1 kirjoitti:
Paitsi että Helsingistä Hankoon on noin 130km.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi että Helsingistä Hankoon on noin 130km.....
Kun matkat eivät ole keskustasta keskustaan, se on pyöreät 150 km per sivu.
Jos luet tarkasti, huomaat että kirjoittaja puhuu 2x edestakaisesta matkasta. Kertolaskusta ehkä selviät itsekin. Anonyymi kirjoitti:
Kun matkat eivät ole keskustasta keskustaan, se on pyöreät 150 km per sivu.
Jos luet tarkasti, huomaat että kirjoittaja puhuu 2x edestakaisesta matkasta. Kertolaskusta ehkä selviät itsekin.Ei kannata saivarrella. Asia meni niin että kahtena peräkkäisenä perjantaina kävimme Hangossa "kääntymässä". Satamasta ei uskallettu lähteä kovan tuulen takia. Sitä minä nyt jälkeenpäin mietin että miten into päästä merelle on niin suuri että 14 vuoden ajan on viitsinyt kuluttaa niin paljon aikaa ja rahaa päästäkseen viettämään viikonloppua merelle. En viitsisi enää mutta silloin se oli maailman tärkein asia.
- Anonyymi
lihamylly1 kirjoitti:
Ei kannata saivarrella. Asia meni niin että kahtena peräkkäisenä perjantaina kävimme Hangossa "kääntymässä". Satamasta ei uskallettu lähteä kovan tuulen takia. Sitä minä nyt jälkeenpäin mietin että miten into päästä merelle on niin suuri että 14 vuoden ajan on viitsinyt kuluttaa niin paljon aikaa ja rahaa päästäkseen viettämään viikonloppua merelle. En viitsisi enää mutta silloin se oli maailman tärkein asia.
> Satamasta ei uskallettu lähteä kovan tuulen takia.
Mites toi keliennuste? Seurasitteko ennusteita ja ennen lähtöä todellista mittausta. Hangosta kun on saanut mittausdataa tuulesta jo vuosikymmeniä.... Anonyymi kirjoitti:
> Satamasta ei uskallettu lähteä kovan tuulen takia.
Mites toi keliennuste? Seurasitteko ennusteita ja ennen lähtöä todellista mittausta. Hangosta kun on saanut mittausdataa tuulesta jo vuosikymmeniä....Ei seurattu keliennusteita silloin. En tiennyt että sellaisia onkaan. Olen sitä ikäluokkaa jolle PC tuli vasta reilusti yli neljäkymppisenä, PC taidot eivät olleet hyvät. Lähtö Hangosta tuli syyskuun alussa 2004.Huomasin äsken että "Hankovuosia" tulikin kuusitoista, 1989-2004. Mutta voitko kertoa minulle miten ihminen viitsii tehdä tällaista ? Ajaa tätä samaa reittiä huhtikuun lopusta lokakuun puoliväliin, joka viikonloppu paitsi lomat.Ennen vesillelaskua nukuimme veneessä (siis maissa viikonloppuisin) ja tehtiin kevätkunnostus .
Vuosaaressa (VUK) on ihan hyvä olla.
- Anonyymi
"Mielenkiintoinen kommentti oli tuo, että saksalaiset tekevät "vähän töitä""
Korkeakoulutettujen palkat ovat korkeat, työtunnit vähäiset. Meininki korkeakoulutetulle on aika erilaista kuin monissa muissa maissa.
Saksalaiset ovat myös tavattoman taitavia itsepetoksessa. He kuvittelevat olevansa aivan äärimmäisen tehokkaita ja järjestelmällisiä, minkä vuoksi heidän ei tarvitsekaan työskennellä paljon.
Osa tästä on totta, osa ei.
https://blogs-images.forbes.com/niallmccarthy/files/2018/01/20180108_Hours_Worked.jpg- Anonyymi
Tuo on hyvin kuvaava taulukko tehottomuudesta. Siis maista, joissa maksetaan työpaikalla oleilusta. Sekin on harhaa, koska usein tullaan työpaikalle merkityn työajan jälkeen. Tai ei tulla enää siestan jälkeen laisinkaan.
Oma kokemus saksalaisesta työtahdista on 50- luvun lopusta. Päivät olivat pitkiä, taukoja vähän ja laskettiin pois työajasta, palkka hyvä mutta sama ylityöstä. Kyllä Saksa vaurastui työn teolla. Gastarbeiterit kuten turkkilaiset olivat uusi ilmiö.
- Anonyymi
Minä asun omassa talossani. Ja vene on tuossa tien toisella puolen laiturissa.
Se ei saa olla yhtään kauempana.- Anonyymi
Naurettavaa kantaa tien yli tavaroitaan
- Anonyymi
Minä olen vene. Olen oma vene.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458760Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde482558- 422359
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282357- 971807
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941803Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221680Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä331171Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61116