lirc toimi hyvin ubuntu 14 ja 16, mutta ei enää ubuntu 18. Onko joku saanut toimimaan? lirc on paketti jolla kauko-ohjain saadaan toimimaan. Ennen paketinhallinta kysyi kauko-ohjainta ja se lähti helposti toimimaan.
lirc Ubuntu 18
1
161
Vastaukset
- Anonyymi
Itselläni oli joskus aikanaan lirc käytössä, ohjasin sillä Rhythmbox -musiikkisoitinta jne. Mutta siitä on aikaa monta vuotta eikä siis nykytilanteesta ole tietoa. Sillon se kyllä toimi ihan ok, mutta en tosiaan osaa sanoa mitään nykytilanteesta. Yksi syy siihen miksi lircin käyttö on jäänyt on se, että läppäreistä ei nykyään juuri infrapunalähetintä ja -vastaanotinta löydy. Eli käytännössä pitää käyttää USB -liitäntäistä infrapunalähetin / -vastaanotin palikkaa. Mulla on kyllä yksi sellainen.
Infrapunan huonona puolena on sekin, että kaukosäätimellä pitäisi osotella suunnilleen läppärin suuntaan eikä tiellä saa olla esteitä. Se on muutenkin kömpelöhköä, puhumattakaan sokeutumisestani mikä vaikeuttaa tuota. Eli lircin kanssa puuhailu on jäänyt. Pitää ehkä kokeilla taas joku kerta, mulla on kyllä tuo infrapunapalikka tuolla läppärilaukussa.
T. miksuh
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 343986
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131899Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom631364Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise951296Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.681185Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A51041- 47941
Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti333914Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥26901En haluaisi kaiken kuihtuvan pois
ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?39892