L:ranta vai Kouvola?

Anonyymi

Sain työpaikan Kouvolan ja Lappeenrannan puolivälistä. Haluan kuitenkin asettua kaupunkiin, joten suosituksia kumpaan kannattaa muuttaa. Olen kolmekymppinen ja on perhe (aviomies ja kouluikäinen lapsi). Miehellä oma yritys, johon ei asuinpaikka juurikaan vaikuta.
Kummassa enemmän elinvoimaa ja onko ihmisissä eroja? Muutan pohjoisesta.

26

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lappeenrantalaiset iloisia puheliaita karjalaisia. Kouvolalaiset negatiivisia murjottavia kymiläisiä. Lappeenrannassa satama, Kouvolassa rumaa betonia.

      • Anonyymi

        Ei nyt toki ihan noin. Lappeenrannassa on satama, mutta Kouvolassakin on Kymijoki ja kauniit maisemat. Ei pelkkää betonia. Ihmiset ovat positiivisia Kouvolassakin, puheliaita ja eivät kyllä murjota. Jos anonyymi on Lappeenrantalainen, niin hän ei ole hyvää mainosta Lappeenrannalle, negatiivinen jo heti aamusta. Olen itse helsinkiläistynyt kouvolalainen ja tykkään edelleen käydä Kouvolassa, niin kuin myös Lappeenrannassakin. Terveisin aamupirteä ain kouvolalain😉


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt toki ihan noin. Lappeenrannassa on satama, mutta Kouvolassakin on Kymijoki ja kauniit maisemat. Ei pelkkää betonia. Ihmiset ovat positiivisia Kouvolassakin, puheliaita ja eivät kyllä murjota. Jos anonyymi on Lappeenrantalainen, niin hän ei ole hyvää mainosta Lappeenrannalle, negatiivinen jo heti aamusta. Olen itse helsinkiläistynyt kouvolalainen ja tykkään edelleen käydä Kouvolassa, niin kuin myös Lappeenrannassakin. Terveisin aamupirteä ain kouvolalain😉

        Helsingistä kouvolaan suuressa erehdyksessä muuttaneena ja kohta poismuuttaneena ehdottomasti kysyjälle LPR.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helsingistä kouvolaan suuressa erehdyksessä muuttaneena ja kohta poismuuttaneena ehdottomasti kysyjälle LPR.

        Kouvolassa on hienoja maisemia jos matkustaa tunnin pohjoiseen, eli pois kaupungista. Puhumme nyt keskuskouvolasta jossa vietetään suurimman osan aikaa. Kymijokea ei näy juurikaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kouvolassa on hienoja maisemia jos matkustaa tunnin pohjoiseen, eli pois kaupungista. Puhumme nyt keskuskouvolasta jossa vietetään suurimman osan aikaa. Kymijokea ei näy juurikaan...

        Tottahan Kymijoki näkyy. Kuusankoskelle mennessä Kymijoen ylitys. Myllykoskelle mennessä voi ihailla rantatiellä kaunista Kymijoki maisemaa jne. No ihan keskustassa Kymijoki ei todellakaan näy, mutta harvassa suomalaiskaupungissa joki virtaa kaupungin halki. Muualta vierailulle tulleet tuttavani ihailevat kyllä rantatien maisemia ja Myllykosken sillalta avautuvaa maisemaa. Samoin kaunista kesämökkimaisemaa Kymijoen varrella. t. mökkiläinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan Kymijoki näkyy. Kuusankoskelle mennessä Kymijoen ylitys. Myllykoskelle mennessä voi ihailla rantatiellä kaunista Kymijoki maisemaa jne. No ihan keskustassa Kymijoki ei todellakaan näy, mutta harvassa suomalaiskaupungissa joki virtaa kaupungin halki. Muualta vierailulle tulleet tuttavani ihailevat kyllä rantatien maisemia ja Myllykosken sillalta avautuvaa maisemaa. Samoin kaunista kesämökkimaisemaa Kymijoen varrella. t. mökkiläinen

        Puhuttiin kouvolasta ei kuusankoskesta, myllykoskikaan ei keskuskouvolaa. Niissä ei kukaan terve ihminen asu. Itseasiassa Suomessa kaupungisto on keskittynyt lähes aina vesistön rannoille. Kouvola on tässä erikoinen poikkeus. Vieraiden pitää kehua ettei suutu heh.

        "Kouvolalain" murresanakin on lainattu kymin murteesta, eli Kotkasta. Näitä on sekoiteltu nyt viime aikoina ja päätetty että tämä on kouvolan murretta, mitä ei oikeasti edes ole. On vain lainasanoja kymin, karjalan ja savon murteista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt toki ihan noin. Lappeenrannassa on satama, mutta Kouvolassakin on Kymijoki ja kauniit maisemat. Ei pelkkää betonia. Ihmiset ovat positiivisia Kouvolassakin, puheliaita ja eivät kyllä murjota. Jos anonyymi on Lappeenrantalainen, niin hän ei ole hyvää mainosta Lappeenrannalle, negatiivinen jo heti aamusta. Olen itse helsinkiläistynyt kouvolalainen ja tykkään edelleen käydä Kouvolassa, niin kuin myös Lappeenrannassakin. Terveisin aamupirteä ain kouvolalain😉

        Totta, että esimerkiksi länsisuomalaisiin verrattuna Kouvolan ihmisetkin ovat puheliaita. Toki Lappeenrannassa ehkä vielä enemmän, mutta riippuen mistä muutat, löydät molemmista kaupungeista sosiaalisia ihmisiä. Olen itse asunut molemmissa ja molemmissa puolensa. Lpr on kaunis, upea satama kesäisin, Saimaa ja on tosiaan yliopisto ja sen myötä paljon esim. it -bisnestä ym. Myös lentokenttä, josta Ryanair lentää useampaan kohteeseen.
        Kouvola on myös ihan vireä, lähempänä pääkaupunkiseutua, mutta hajanainen on vähän kaupunkimme. Repovesi on upea luontokohde Kouvolassa vastineena Saimaalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta, että esimerkiksi länsisuomalaisiin verrattuna Kouvolan ihmisetkin ovat puheliaita. Toki Lappeenrannassa ehkä vielä enemmän, mutta riippuen mistä muutat, löydät molemmista kaupungeista sosiaalisia ihmisiä. Olen itse asunut molemmissa ja molemmissa puolensa. Lpr on kaunis, upea satama kesäisin, Saimaa ja on tosiaan yliopisto ja sen myötä paljon esim. it -bisnestä ym. Myös lentokenttä, josta Ryanair lentää useampaan kohteeseen.
        Kouvola on myös ihan vireä, lähempänä pääkaupunkiseutua, mutta hajanainen on vähän kaupunkimme. Repovesi on upea luontokohde Kouvolassa vastineena Saimaalle.

        Vireä? Keskustasta liikkeet lopetettu ja juhlapyhinä hyvä jos yhteenkään ihmiseen törmää. Repovedelle on autottoman vaikea ajaa yli puolta tuntia.

        Kouvolalaiset hiljaisia ja ovat "mitä se sinulle kuuluu" jos kysyy kuulumisia. Karjalaiset iloisia puheliaita.


    • Anonyymi

      Kyllä kallistuisin Lappeenrantaan.

    • Anonyymi

      Älä vaan muuta lappeenrantaan sen päättäjät ovat suuruudenhulluja, tiedän koska asun siellä vielä muutaman vuoden.

    • Anonyymi

      Mitä suuruudenhulluja?

    • Anonyymi

      Lappeenrannassa on kanava niin myös Kouvolassa .

    • Anonyymi

      Kyllä kait Lappeenranta on näistä kahesta kaupunki, jossa enemmän on menoa ja meininkiä. Ja kyllä, mukavammat ihmiset!

    • Anonyymi

      Luumäelle.

    • Anonyymi

      Luumäellä ei pysähdy enää juna, mikä suuri menetys.

    • Anonyymi

      Sellainen nimitys on kuin "umpi vittuimainen kymiläinen". Kouvolassa syntyneet eivät kai huomaa omaa negatiivisyyttään.Aamupirteät ihmiset epäilyttäviä...

    • Anonyymi

      Hieman liikaa huomio kiinnittyy "lupsakkuuteen" onko sitä vai ei, aikas sama :)

      Käytännössä viisainta on matkustaa ja kierrellä molempien kaupunkien keskustoissa, kauppakeskuksisssa ym. ja ihan fiilispohjalta tehdä valinta.

      Lappeenrannan etuna on jos haluaa vierailla usein itärajan takana niin pääsee nopeasti. Ja Kouvola jos poiketa pääkaupunkiseudulla, tapahtumissa siellä omalla autolla, n. 2 tuntia.

      • Anonyymi

        Ehkä savolaiset ovat niit lupsakoita, ei karjalaiset eivätkä etenkään kouvolalaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä savolaiset ovat niit lupsakoita, ei karjalaiset eivätkä etenkään kouvolalaiset.

        Puttonen aloitti työnsä Etelä-Karjalassa vuonna 1992, ja huomasi heti selvän eron kymenlaaksolaisuuden ja karjalaisuuden välillä. Ihmisten murre ja ääretön puheliaisuus ja uteliaisuus pistivät silmään.

        - Ihmiset olivat niin uteliaita, että kouvolalaisen mielestä oikea vastaus olisi ollut: mitä se asia sinulle oikeastaan kuuluu?


    • Anonyymi

      Molemmissa puolensa, mutta kyllä minä muuttaisin ehkä Lappeenrantaan. Yliopistokaupunki ja muutenkin ei niin synkkä kulmakuntainen kuin Kouvola. Taitaa Lappeenrannastakin junalla päästä Helsinkiin jopa alle 2 tunnissa.

    • Anonyymi

      Parasta Kouvolassa junanrata pois kaupungista.

    • Anonyymi

      Suomalaiset kaupungit eivät yleisestikään silmää hivele mutta Kouvola on aivan omassa kastissaan mitä rumuuteen tulee.

      Kouvolan ankeutta korostaa vielä se kuinka Veturi-kauppakeskus joka ei ole keskustassa on imenyt elämän pois keskustasta jossa tyhjää liiketilaa on paljon eikä yleisestikään ihmisiä paljon liikkeellä.

    • Anonyymi

      Pysy siellä Lapissa vaan... mitä tänne rikkaaseen etelään isojen lihapatojen ääreen änkeät?

      • Anonyymi

        Niin, äläkä tule tänne hamuamaan serkkuani, hänet on sukumme pitkien perinteiden mukaisesti luvattu minulle vaimoksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, äläkä tule tänne hamuamaan serkkuani, hänet on sukumme pitkien perinteiden mukaisesti luvattu minulle vaimoksi!

        Näin me kouvolassa toimitaan. Tuleva kumppani on valittu jo syntyessä.


    • Anonyymi

      Jänkä-Joonaat pysykööt vaan siellä Kainuun nälkämaassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe