Liiti sirkkelin kahdella pitkällä roikalla pistorasiaan ilmeisesto 10,A
Matka ilmeisesti 50 m
Sulake paloi heti. Muutan käyttökeran jälkeen.
Olen kuitenkin käyttänyt samaa sirtteliä kotona 10m jatkojohdolla eikä sulkake kiskaan mennyt.
Sirkkeli 1500w ottoteho.
Miten virta voi kasvaa liian suureksi kun. Pitkällä. Roikallahan vastuskasvaa ja virta pienenee. Roikan pituuden lisäntyessä.
Onko vaaraa hajoittaa sirkkeli kun otin vitaa b ielä pidemmältä pääkeskuksesta 16 a. Sulakkeelta .
Pitkä liitäntä johto 50 m
8
138
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvin liiti sirkkeli jos 50 m meni.
- Anonyymi
Eikö virran pit äisi pienentyä kun vastus kasvaa johdon pi t uuden lisääntyessä ja b irran pienenyä.
Ilmeisesti kukaan ei tiedä.- Anonyymi
Kyllä tietää ja kerrottukin monet kerrat joten käytä kvg:a
- Anonyymi
Sirkkeli eli sähkömoottori käyttäytyy liian pitkän roikan perässä ihan toisin kuin esim. sähkölämmitin.
Lämmitin on kiinteätehoinen laite, eli sen teho vain pienenee pitkän roikan vuoksi. Sähkömoottorin ottoteho taas riippuu siitä miten kovasti sitä kuormitetaan. Tyhjäkäynnillä moottori pelaa hyvin pitkänkin roikan perässä, mutta kuormitettaessa ja virran lisääntyessä pyrkii jännite laskemaan, josta seuraa että moottori tarvitsee entistä enemmän virtaa, jne.
Lopulta moottori "tukehtuu", ja pahimmassa tapauksessa polttaa käämityksensä.
- Anonyymi
Elikkä pitää vetää kolmivaihe roikka sähkökaapista sahauspaikalle .
- Anonyymi
Pitemmälle pääsee kolmivaiheroikalla ja kolmivaihe-moottorilla, mutta sama ongelma tulee vastaan jossain kohtaa siinäkin.
- Anonyymi
Yksi vaihe 3-vaiheroikassakin on pelissä, eli tilanne ei juuri muutu. Minulla on klapikone, 3-vaihepeli, 30 m roikan perässä. Lisäksi koneen liitäntäkaapeli. Ei ole ollut mitään ongelmia.
- Anonyymi
Tuomatka onkin 75m sähkökeskuksesta ja lähin pistorasia 50 ,m.
Huomasin juuri nyt että toime jatkoroikka olikin vain 1,5 neliöö.
Vedän kaksi kommevaihe ro i kkaa ja haaroitan kahteen roikaan .
Niin kyllä va t maan riittää.
Jatkossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1224592Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1023908Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363549- 513300
- 433002
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182549Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222482- 232216
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami181850Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351745