Teslabjörn on ajanut e-Golfilla 1000 km testinsä. Tuloksena kaikista huonoin aika koskaan. Aikaa tuhannen kilometrin ajamiseen meni 15 tuntia 50 minuuttia. Tesla Model 3 Performancella aikaa meni 10 tuntia tasan ja Konalla 11,5 tuntia. Taulukko videossa kohdassa 42:10. Golfiakin vaivasi "rapidgate", latausteho tippui 26 kw tasolle matkan loppua kohti.
https://youtu.be/G_B1Z9lrBwU
Sillä lailla
VW sähköautoilu
35
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Tonnin ajo putkeenhan onkin se ajotilanne joka meillä kaikilla tulee useimmiten eteen. Ei kai juuri kukaan sähköautoa osta (edes Teslaa) jos tärkein kriteeri on pitkä toimintasäde ilman taukoja.
- Anonyymi
Suurin osa on pätkä ajua enämpi, kuitenkii alle 💯 Ööbaut?
- Anonyymi
Ei sen tärkein kriteeri tarvi olla, mutta voi se silti olla vaikuttavana tekijänä. Jos parikin kertaa vuodessa ajaa maan toiseen päähän, niin tuollainen viiden tunnin ylimääräinen latailu voi alkaa kyrpimään.
- Anonyymi
Terveiset Espanjasta. Ajoin muutama viikko sitten tänne melkein 4000km. Olisi ollut paha paikka yrittää sitä jollain Volkswagenin sähköautolla. Golfilla pääsee hyvissä olosuhteissa parisataa kilometriä yhdellä latauksella joten pari viikkoa se olisi kestänyt. Nyt ensimmäisenä päivänä hyvin laivassa nukutun yön jälkeen Ruotsin läpi Malmöön. Sieltä yön yli laivalla Traveen, seuraavana päivänä Saksan läpi Luxemburgin kautta Ranskan kaakkoiskulmaan jossa yöpyminen. Kolmantena päivänä oltiinkin jo Espanjassa mutta ei edes vielä perillä. Auto oli tavallinen hyvä bensa-auto mutta kun ajattelen samaa matkaa sähköautolla niin olisi ollut paha jollei suorastaan tekemätön paikka. Ainakin hermojen päälle olisi käynyt. Ensi talveksi tänne kannattaa tulla ehkä lentämällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveiset Espanjasta. Ajoin muutama viikko sitten tänne melkein 4000km. Olisi ollut paha paikka yrittää sitä jollain Volkswagenin sähköautolla. Golfilla pääsee hyvissä olosuhteissa parisataa kilometriä yhdellä latauksella joten pari viikkoa se olisi kestänyt. Nyt ensimmäisenä päivänä hyvin laivassa nukutun yön jälkeen Ruotsin läpi Malmöön. Sieltä yön yli laivalla Traveen, seuraavana päivänä Saksan läpi Luxemburgin kautta Ranskan kaakkoiskulmaan jossa yöpyminen. Kolmantena päivänä oltiinkin jo Espanjassa mutta ei edes vielä perillä. Auto oli tavallinen hyvä bensa-auto mutta kun ajattelen samaa matkaa sähköautolla niin olisi ollut paha jollei suorastaan tekemätön paikka. Ainakin hermojen päälle olisi käynyt. Ensi talveksi tänne kannattaa tulla ehkä lentämällä.
Tommosen 4000 kilometrin ajaminen on aivan tervanjuontia ja jopa suurta tyhmyyttä ihan millä tahansa autolla. Lentokoneet on tosiaan keksitty ettei tarvitse istua päiväkausia autossa.
Meidän taloudessa tulee autoilua n. 30 km päivässä, joskus kohtuu harvoin tarvitsee ajaa joku 200-300 km pätkä. Sähköauto tai hybridi olisi ideaali vehje näihin tarpeisiin, tankilla ei paljon tarttis hybridilläkään käydä. - Anonyymi
Sähköautoilu verotettu jo kannattamattomaksi Berliinissä.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tesla-taksi-lopettaa-kun-latauskulut-kavivat-ylivoimaisiksi-berliinissa-omistaja-sahkoauto-ei-kannata/7641a994-b0b8-4aff-b373-3aa918a87b2d
Lataamisen hinta on myös noussut rivakasti. Dollin mukaan auton lataus maksoi vielä kolme vuotta sitten kuusi euroa. Nyt hinta on noussut 33 euroon.
Täydellä akulla ajaa noin 300 kilometriä.
"Sähköauto ei kannata", 57-vuotias kuski sanoo lehdelle.
- Anonyymi
Tai sitten voi ostaa sen isommilla akuilla varustetun VW:n kun se tulee markkinoille. Taitaa tuo isoimmilla oleva Tesla olla aika paljon kalliimpi kuin VW?
Voihan pyhä yksinkertaisuus taas kerran, mikä aloitus.
Autot kait kuitenkin ostetaan oman tarpeen ja budjetin mukaan?- Anonyymi
hähähää volkkari ei pärjää kuin testeissä jotka se maksaa lainarahalla. Häviää selvästi kaikki puolueettomat testit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
hähähää volkkari ei pärjää kuin testeissä jotka se maksaa lainarahalla. Häviää selvästi kaikki puolueettomat testit.
Kesko satsaa pikalatureihin, pikalaturit tuhoaa akut ennätysvauhtia, korjaamo kiittää
- Anonyymi
Alunperin Golfin hinta oli reilusti päälle 40te, kun taas halvin Tesla 50te eli eipä noissa niin valtavaa hintaeroa, mutta Tesla paljon nopeampi ja kaikinpuolin parempi. Toki toi 50te Tesla ei ole niin isolla akulla kuin Performance-malli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alunperin Golfin hinta oli reilusti päälle 40te, kun taas halvin Tesla 50te eli eipä noissa niin valtavaa hintaeroa, mutta Tesla paljon nopeampi ja kaikinpuolin parempi. Toki toi 50te Tesla ei ole niin isolla akulla kuin Performance-malli.
Mitäpä hyötyä Teslan nopeudesta on. Suomalainen autoilija liikkuu keskimäärin 33,30 kmh ja ajaa alle 50 km päivässä. Juuri siksi monet autojen valmistajat eivät tee enää nopeita autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä hyötyä Teslan nopeudesta on. Suomalainen autoilija liikkuu keskimäärin 33,30 kmh ja ajaa alle 50 km päivässä. Juuri siksi monet autojen valmistajat eivät tee enää nopeita autoja.
Noilla Tesloilla ajetaan pirusti kolareita juuri tuon kiihtyvyyden vuoksi kun kuski ei sitä hallitse. Tuosta oli juuri juttua ja vakuutusyhtiöt nostavat nide maksuja reilusti koska niiden korjaus on myös kalliimpaa kuin muiden autojen.
- Anonyymi
Pahaa oloaan voi purkaa vaikka ulkoilulla, eikä kaatamalla sontaa keskustelupalstoille
Meikäläinen ei uskalla ulos lähteä kun niin moni on uhannut mukiloida. Saattaa siihen olla aihettakin.
- Anonyymi
eGolf on lopetettu malli ja siitä myydään tuotannon häntiä isolla alennuksella. ID.3 on se malli jota kannattaa pitää mittatikkuna VW:n sähköautoista.
- Anonyymi
Hahaha eihän sellasta ID.3 autoa ole edes olemassa, esittelivät faceliftatun Golfin ja myivät ennakkoon vaikka ei ole teknologiat hallussa, ei ole edes valmista protoa!
- Anonyymi
Hyvä mittatikku, kun sitä ei ole olemassakaan
- Anonyymi
Ja kalliilla hinnalla aiemmin ostaneiden autoissa jälleenmyyntiarvo romahti väh. 14 tonnia, reilun kaupan K-kauppa. Ei yllätä.
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=H8906anLiGQ
Tässä sellainen on. Toimitukset alkavat kesällä.- Anonyymi
Niihän sä luulet vaan ei ala tänä vuonna, ei ole autoja, on vain kuoret ulkovarastossa
https://electrek.co/2019/12/19/volkswagen-id3-has-massive-software-problems-as-company-begins-year-of-ev-introductions/
ID.3 tuotanto pahoissa vaikeuksissa, autoista on löydetty massiivinen softaongelma jota Volkswagen insinöörit eivät osaa korjata.
Selvä kusetus, myyty jotain sellasta mitä ei osattu valmistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niihän sä luulet vaan ei ala tänä vuonna, ei ole autoja, on vain kuoret ulkovarastossa
https://electrek.co/2019/12/19/volkswagen-id3-has-massive-software-problems-as-company-begins-year-of-ev-introductions/
ID.3 tuotanto pahoissa vaikeuksissa, autoista on löydetty massiivinen softaongelma jota Volkswagen insinöörit eivät osaa korjata.
Selvä kusetus, myyty jotain sellasta mitä ei osattu valmistaa.Volkkari=ongelma toisensa perään.
- Anonyymi
Tässä volkkarille tavoitetta, Taksari ajanu Teslalla jo 744 000 km, ensimmäisillä akuilla peräti 600 000 km. Miten kävi DSG vaihteistojen ruotsissa taksikäytössä?
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/820606-kl-tesla-taksin-mittarissa-jo-744-000-kilometria-jos-saisin-talla-sen-miljoonan
DSG vaihtoehto
Ruotsin Volkkari-maahantuoja on lähestynyt taksiautoilijoita kirjeellä, jossa kerrotaan DSG-vaihteiston poistuvan Passat Ecofuelin tarjonnasta. Syynä on DSG:n ruokottoman huono laatu, kun normaaliin taksiin on saanut takuuaikana vaihtaa 2-3 vaihteistoa.
Ja näin. - Anonyymi
"Selvä kusetus, myyty jotain sellasta mitä ei osattu valmistaa."
Ammattivalehtelija jatkaa omalla linjallaan. Edelleenkään VW ei ole myynyt ensimmäistäkään ID.3sta. Niitä voi vain varata, ei ostaa.
Myynti alkaa maaliskuussa ja toimitukset kesäkuussa.
Olen tämän korjannut jo monta kertaa mutta sinä jatkat valehtelemista päivästä toiseen.
Tässä linkki VW:n sivuille josta voi lukea mikä tilanne oikeasti on.
https://www.volkswagen.fi/fi/tarjoukset-ja-tuotteet/auton-valinta/id3-ennakkovaraus.html
Mikä ajaa sinut valehtelemaan jatkuvasti ja vielä asioista joista tiedät jääväsi kiinni?- Anonyymi
Ihan samaa muuten sanoit vuosi sitten. Että ”tänä vuonna alkaa”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan samaa muuten sanoit vuosi sitten. Että ”tänä vuonna alkaa”.
https://youtu.be/VmVjRd4Va08
ID.3n valmistus on alkanut jo syksyllä. Tuosta voi katsella miltä autoilun vallankumous näyttää.
Näin tehdään autoja Saksassa. Turkin ihmeet on erikseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://youtu.be/VmVjRd4Va08
ID.3n valmistus on alkanut jo syksyllä. Tuosta voi katsella miltä autoilun vallankumous näyttää.
Näin tehdään autoja Saksassa. Turkin ihmeet on erikseen.Että vuotta ennen ekoja toimituksia valmistavat niitä? Aika hauskaa
- Anonyymi
"Niihän sä luulet vaan ei ala tänä vuonna, ei ole autoja, on vain kuoret ulkovarastossa"
Eikö kestä kasetti sitä että VW ottaa haltuun myös sähköauto-scenen? Nythän se hallitsee markkinoita maailman suurimpana autonvalmistajana. ID.3 on is harppaus hallitsemaan myös sähköautomarkkinoita.- Anonyymi
Ei näytä valmista tulevan, ulkokentällä ruostuu 45 tonnin autonkuoret, pilaantuvat ennen toimituksia, sitten on tass uusi tekosyy miksi ei valmistu.
surkee tuo VW, yrittää Teslan reviirille, ei onnistu koska nerot on Teslan palveluksessa, volkkarilla on töissä vain amis jonnet 😀 - Anonyymi
Kuka teitä aivopesee, saksa vai suomen maahantuoja, te VW uskovaiset olette kuin lestadiolaisia, saarnaatte jostain sellasesta mitä kukaan ei oo nähny ja uskotte että on olemassa? Huuhaata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei näytä valmista tulevan, ulkokentällä ruostuu 45 tonnin autonkuoret, pilaantuvat ennen toimituksia, sitten on tass uusi tekosyy miksi ei valmistu.
surkee tuo VW, yrittää Teslan reviirille, ei onnistu koska nerot on Teslan palveluksessa, volkkarilla on töissä vain amis jonnet 😀"yrittää Teslan reviirille,"
Väärin. Teslat ovat rikkaiden leluja. VW tuo sähköautot aivan tavallisille janttereille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"yrittää Teslan reviirille,"
Väärin. Teslat ovat rikkaiden leluja. VW tuo sähköautot aivan tavallisille janttereille.höpö höpö, noi makso 45 tuhatta sillä rahalla saa uuden Tesla model 3:n
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
höpö höpö, noi makso 45 tuhatta sillä rahalla saa uuden Tesla model 3:n
Hintaa ei ole julkistettu vielä joten 45.000 on täysin hihasta vetäisty arvaus. Ei mene läpi kenellekään joka tietää edes vähän asioista. Nolo yritys.
1st Edition ei ole hinnat alkaen versio ID.3sta vaan sieltä kalliimmasta päästä. Perusversion odotetaan olevan hinnaltaan lähellä 30.000 euroa. Se ei ole Teslan aluetta vaan suunnattu aivan tavantallaajille.
- Anonyymi
K-Auto pamiikkiaamu huomenna, korkein johto informoitu., taas on palaverin paikka
- Anonyymi
Paniikkiin on jo totuttu. Kerran kuussa pitää ottaa jotain rauhoittavaa kun Toyota näyttää kaapin paikan ja huijaamossa joutuu laskemaan kaikki sinttimerkit yhteen jotta ei tuntuisi niin
pahalta pettymykseltä.
- Anonyymi
rovaniemen pakkasissa e golffilla 30 km pääsee
kylillä kuultua.pitääkö paikkansa?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175420
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2232787- 412405
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella432141Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332076Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731727Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme131480- 381330
- 1641292
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o651257