Firefox estää nyt S3 google translatorin

Anonyymi

"S3.Translator. was removed because it offer (optional) to send every visited URL to 3rd-party server. "Clone" does it too."
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1602293

Vanhemmassa versiossa ei edes ole tuollaista ja mainostamisenkin voi estää, silti sekin on estetty. Paras lisäosa kääntämiseen, niin oli pakko ottaa tuo blokkaus pois päältä, nyt sitten ei valvo muitakaan lisäosia.

Web extensionissa on Statistics collection asetus ja helppo laittaa pois päältä, joten turha estää sitäkään, muut selaimet ei estä. Kuukkeli ainakin voi helposti seurata joka tapauksessa millä sivuilla käytetään, mutta selaimen tunnistamista voi vaikeuttaa.

About:configissa voi muuttaa myös tuon
extensions.s3menuwizard.not_open_contribute_page

17

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toimiiko ImTranslator? Sitä olen itse käytellyt.

      • Anonyymi

        On kai niitä montakin jotenkin toimivia, mutta ei yhtä hyviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kai niitä montakin jotenkin toimivia, mutta ei yhtä hyviä.

        Kytken ImTranslantorinkin pois päältä milloin en sitä tarvitse.


      • Anonyymi

        Tarkoitako tätä?
        https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/imtranslator/

        Kokeilin, mutta uusin versio ei toimi jostain syystä Waterfoxissa, vanhemmat versiot ainakin joskus toimineet. Tuossa on useampi kääntäjä ja kaikkien asetukset ei tullut näkyviin ollenkaan.

        Tuskinpa ne seuraa millä sivuilla liikkuu ellei käytä ja käännän yksittäisiä sanoja niin usein ettei viitsi laittaa pois päältä välillä. Chromessa vaativat niin paljon oikeuksia että siinä ei tiedä mitä tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitako tätä?
        https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/imtranslator/

        Kokeilin, mutta uusin versio ei toimi jostain syystä Waterfoxissa, vanhemmat versiot ainakin joskus toimineet. Tuossa on useampi kääntäjä ja kaikkien asetukset ei tullut näkyviin ollenkaan.

        Tuskinpa ne seuraa millä sivuilla liikkuu ellei käytä ja käännän yksittäisiä sanoja niin usein ettei viitsi laittaa pois päältä välillä. Chromessa vaativat niin paljon oikeuksia että siinä ei tiedä mitä tekevät.

        Tuota olen käytellyt, jos olen tarvinnut käännösapua. Siinä on kätevä hiirellä maalatun tekstin kääntäjä.

        Nyt on tosin Firefox potkaissut laajennuksen pois, varmaan 71.0-päivityksen yhteydessä.

        "Mozilla ei tarkkaile tätä laajennusta. Varmistu laajennuksen luotettavuudesta, ennen kuin asennat sen."

        Vaan olen tuon muutenkin poistanut aina käytöstä milloin en ole tarvinnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota olen käytellyt, jos olen tarvinnut käännösapua. Siinä on kätevä hiirellä maalatun tekstin kääntäjä.

        Nyt on tosin Firefox potkaissut laajennuksen pois, varmaan 71.0-päivityksen yhteydessä.

        "Mozilla ei tarkkaile tätä laajennusta. Varmistu laajennuksen luotettavuudesta, ennen kuin asennat sen."

        Vaan olen tuon muutenkin poistanut aina käytöstä milloin en ole tarvinnut.

        "Mozilla ei tarkkaile tätä laajennusta...."

        Ihmettelin tuota tekstiä, luulin että näkyi kun olen laittanut valvonnan pois päältä, mutta näkyykin kai stten kaikille. Miksiköhän eivät tarkkaile kaikkia ja joitakin estävät käyttämästä vaikka turvallisia.


    • Anonyymi

      Kuka tuollaisia tarvitsee? KYllä tänäpäivänä kaikki osaavat englantia.

      • Anonyymi

        Kumma juttu että maailmassa on muitakin kieliä.


      • Anonyymi

        Niin näkyy osaavan, suurin osa porukkaa ei osaa edes kirjoittaa suomeksi, miten helvetissä ne sitten jotain englantia oppisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin näkyy osaavan, suurin osa porukkaa ei osaa edes kirjoittaa suomeksi, miten helvetissä ne sitten jotain englantia oppisi.

        "Niin näkyy osaavan, suurin osa porukkaa ei osaa edes kirjoittaa suomeksi, miten helvetissä ne sitten jotain englantia oppisi."

        10 pistettä ja papukaijan merkki. (vanha sanonta)


    • Anonyymi

      Tarkoittaako tämä kääntäjästä keskustelu sitä ettei Firefox selaimessa, hiiren oikeanpuolimmaisella painikkeella avautuvasta ponnahdusvalikosta löydy "Käännä kielelle Suomi" valintaa, ilman että pitää jotain kolmannenosapuolen "translatoreita" asentaa. Mikä se sellainen selain on, onko sillä sitten mitään virkaa, hitaaksikin sitä sanotaan, kyllä kannattaisi harkita oikean selaimen asentamista.

      • Anonyymi

        Vai pitäisi kaikki lähettää googlelle tarkastettavaksi :-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai pitäisi kaikki lähettää googlelle tarkastettavaksi :-D

        No, niin minä tekisin :-D


      • Anonyymi

        Ei oikea Firefox ja Waterfox ole hitaita, uudet chromepohjaiset luonnollisesti ovat ja muutenkin huonoja kun ei voi juurikaan muokata, eikä saa enää kunnollisia lisäosia, vain rajoitteellista chromesontaa.

        Tarkoitatko ettei jossain selaimessa voi itse valita mitä käyttää kääntämiseen? Mikä se sellainen selain on, onko sillä sitten mitään virkaa, hitaaksikin sitä sanotaan, kyllä kannattaisi harkita oikean selaimen asentamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikea Firefox ja Waterfox ole hitaita, uudet chromepohjaiset luonnollisesti ovat ja muutenkin huonoja kun ei voi juurikaan muokata, eikä saa enää kunnollisia lisäosia, vain rajoitteellista chromesontaa.

        Tarkoitatko ettei jossain selaimessa voi itse valita mitä käyttää kääntämiseen? Mikä se sellainen selain on, onko sillä sitten mitään virkaa, hitaaksikin sitä sanotaan, kyllä kannattaisi harkita oikean selaimen asentamista.

        Firefoxiin löytyy 500 kääntäjää ( translaator )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Firefoxiin löytyy 500 kääntäjää ( translaator )

        Ei löydy, ainakaan toimivia. Kaikki toimivat kokeillut ja S3 on paras, mutta onneksi sai toimimaan. Chromen klooneja voi olla vaikka miljoona, mutta en niitä tarvitse.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1252
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe