Firefox estää nyt S3 google translatorin

Anonyymi

"S3.Translator. was removed because it offer (optional) to send every visited URL to 3rd-party server. "Clone" does it too."
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1602293

Vanhemmassa versiossa ei edes ole tuollaista ja mainostamisenkin voi estää, silti sekin on estetty. Paras lisäosa kääntämiseen, niin oli pakko ottaa tuo blokkaus pois päältä, nyt sitten ei valvo muitakaan lisäosia.

Web extensionissa on Statistics collection asetus ja helppo laittaa pois päältä, joten turha estää sitäkään, muut selaimet ei estä. Kuukkeli ainakin voi helposti seurata joka tapauksessa millä sivuilla käytetään, mutta selaimen tunnistamista voi vaikeuttaa.

About:configissa voi muuttaa myös tuon
extensions.s3menuwizard.not_open_contribute_page

17

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toimiiko ImTranslator? Sitä olen itse käytellyt.

      • Anonyymi

        On kai niitä montakin jotenkin toimivia, mutta ei yhtä hyviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kai niitä montakin jotenkin toimivia, mutta ei yhtä hyviä.

        Kytken ImTranslantorinkin pois päältä milloin en sitä tarvitse.


      • Anonyymi

        Tarkoitako tätä?
        https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/imtranslator/

        Kokeilin, mutta uusin versio ei toimi jostain syystä Waterfoxissa, vanhemmat versiot ainakin joskus toimineet. Tuossa on useampi kääntäjä ja kaikkien asetukset ei tullut näkyviin ollenkaan.

        Tuskinpa ne seuraa millä sivuilla liikkuu ellei käytä ja käännän yksittäisiä sanoja niin usein ettei viitsi laittaa pois päältä välillä. Chromessa vaativat niin paljon oikeuksia että siinä ei tiedä mitä tekevät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitako tätä?
        https://addons.mozilla.org/fi/firefox/addon/imtranslator/

        Kokeilin, mutta uusin versio ei toimi jostain syystä Waterfoxissa, vanhemmat versiot ainakin joskus toimineet. Tuossa on useampi kääntäjä ja kaikkien asetukset ei tullut näkyviin ollenkaan.

        Tuskinpa ne seuraa millä sivuilla liikkuu ellei käytä ja käännän yksittäisiä sanoja niin usein ettei viitsi laittaa pois päältä välillä. Chromessa vaativat niin paljon oikeuksia että siinä ei tiedä mitä tekevät.

        Tuota olen käytellyt, jos olen tarvinnut käännösapua. Siinä on kätevä hiirellä maalatun tekstin kääntäjä.

        Nyt on tosin Firefox potkaissut laajennuksen pois, varmaan 71.0-päivityksen yhteydessä.

        "Mozilla ei tarkkaile tätä laajennusta. Varmistu laajennuksen luotettavuudesta, ennen kuin asennat sen."

        Vaan olen tuon muutenkin poistanut aina käytöstä milloin en ole tarvinnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota olen käytellyt, jos olen tarvinnut käännösapua. Siinä on kätevä hiirellä maalatun tekstin kääntäjä.

        Nyt on tosin Firefox potkaissut laajennuksen pois, varmaan 71.0-päivityksen yhteydessä.

        "Mozilla ei tarkkaile tätä laajennusta. Varmistu laajennuksen luotettavuudesta, ennen kuin asennat sen."

        Vaan olen tuon muutenkin poistanut aina käytöstä milloin en ole tarvinnut.

        "Mozilla ei tarkkaile tätä laajennusta...."

        Ihmettelin tuota tekstiä, luulin että näkyi kun olen laittanut valvonnan pois päältä, mutta näkyykin kai stten kaikille. Miksiköhän eivät tarkkaile kaikkia ja joitakin estävät käyttämästä vaikka turvallisia.


    • Anonyymi

      Kuka tuollaisia tarvitsee? KYllä tänäpäivänä kaikki osaavat englantia.

      • Anonyymi

        Kumma juttu että maailmassa on muitakin kieliä.


      • Anonyymi

        Niin näkyy osaavan, suurin osa porukkaa ei osaa edes kirjoittaa suomeksi, miten helvetissä ne sitten jotain englantia oppisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin näkyy osaavan, suurin osa porukkaa ei osaa edes kirjoittaa suomeksi, miten helvetissä ne sitten jotain englantia oppisi.

        "Niin näkyy osaavan, suurin osa porukkaa ei osaa edes kirjoittaa suomeksi, miten helvetissä ne sitten jotain englantia oppisi."

        10 pistettä ja papukaijan merkki. (vanha sanonta)


    • Anonyymi

      Tarkoittaako tämä kääntäjästä keskustelu sitä ettei Firefox selaimessa, hiiren oikeanpuolimmaisella painikkeella avautuvasta ponnahdusvalikosta löydy "Käännä kielelle Suomi" valintaa, ilman että pitää jotain kolmannenosapuolen "translatoreita" asentaa. Mikä se sellainen selain on, onko sillä sitten mitään virkaa, hitaaksikin sitä sanotaan, kyllä kannattaisi harkita oikean selaimen asentamista.

      • Anonyymi

        Vai pitäisi kaikki lähettää googlelle tarkastettavaksi :-D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai pitäisi kaikki lähettää googlelle tarkastettavaksi :-D

        No, niin minä tekisin :-D


      • Anonyymi

        Ei oikea Firefox ja Waterfox ole hitaita, uudet chromepohjaiset luonnollisesti ovat ja muutenkin huonoja kun ei voi juurikaan muokata, eikä saa enää kunnollisia lisäosia, vain rajoitteellista chromesontaa.

        Tarkoitatko ettei jossain selaimessa voi itse valita mitä käyttää kääntämiseen? Mikä se sellainen selain on, onko sillä sitten mitään virkaa, hitaaksikin sitä sanotaan, kyllä kannattaisi harkita oikean selaimen asentamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikea Firefox ja Waterfox ole hitaita, uudet chromepohjaiset luonnollisesti ovat ja muutenkin huonoja kun ei voi juurikaan muokata, eikä saa enää kunnollisia lisäosia, vain rajoitteellista chromesontaa.

        Tarkoitatko ettei jossain selaimessa voi itse valita mitä käyttää kääntämiseen? Mikä se sellainen selain on, onko sillä sitten mitään virkaa, hitaaksikin sitä sanotaan, kyllä kannattaisi harkita oikean selaimen asentamista.

        Firefoxiin löytyy 500 kääntäjää ( translaator )


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Firefoxiin löytyy 500 kääntäjää ( translaator )

        Ei löydy, ainakaan toimivia. Kaikki toimivat kokeillut ja S3 on paras, mutta onneksi sai toimimaan. Chromen klooneja voi olla vaikka miljoona, mutta en niitä tarvitse.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1072
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      973
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe