Se on kyllä hyvä tämä Ubuntu

Anonyymi

Kun tulee tuolla tavalla automaattisesti nuo päivitykset.
-- Jarna

43

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On. Olen kanssa vertaillut eri OS:iä ja Ubuntulla mennään.

    • Anonyymi

      Ai jaa. Eikö Windowsissa sitten muka tule päivitykset automaattisesti?

      • Anonyymi

        Ainakin 1909:ssä joutuu itse kytkemään päivitykset latautumaan.


      • Anonyymi

        Tulee mutta ne on ärsyttävän hitaita ja ne tulee ulkoa ohjaten, ja niiden toimivuudessa on ongelmia. eikä windows kysy vaan pakkopäivittää.
        Kun taas ubuntu itse tarkistaa uudet paketit, eikä siellä sählää joku serveri joissain.


      • Anonyymi

        Miksi windowsin otit esiin täähän on Ubuntu palsta?


      • Anonyymi

        Sitten onkin mulkunmulkku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi windowsin otit esiin täähän on Ubuntu palsta?

        Kuuluu teikäläisten ominaisuuksiin. Ihan hyvä, että vaihteeksi näinkin päin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi windowsin otit esiin täähän on Ubuntu palsta?

        Koska linux on windows, mattikin sen on sanonut.
        Windowsissa on myös Linux.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska linux on windows, mattikin sen on sanonut.
        Windowsissa on myös Linux.

        Ubuntu vaan on niin HYVÄ!


      • Anonyymi

        Tulee todellakin ja kaikki myös sellaiset joita et haluisi asentaa siinä ei käytäjän mielipidettä kysellä sillä Windoosa on Amerikasta ja hehän ei ihmisten mielpiteitä kysele!! Mä päätämme mitä me teemme ja te teette kuten me Amerikassa kästetään.


        mies53tre


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee todellakin ja kaikki myös sellaiset joita et haluisi asentaa siinä ei käytäjän mielipidettä kysellä sillä Windoosa on Amerikasta ja hehän ei ihmisten mielpiteitä kysele!! Mä päätämme mitä me teemme ja te teette kuten me Amerikassa kästetään.


        mies53tre

        Mikset muuta sinne sitten jos niin niitä kumarrat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi windowsin otit esiin täähän on Ubuntu palsta?

        Niin, tais saimaanpapparainen olla taas asialla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi windowsin otit esiin täähän on Ubuntu palsta?

        Niin, tais saimaanpapparainen olla taas asialla.


    • Anonyymi

      Olen kyllä Mintissä ja myös ennen Windows 7:ssä laittanut aina niin, että näyttää päivitykset mutta ei päivitä automaattisesti.

      Näin pysyy itsekin vähän kärryillä siitä mitä kaikkea sieltä tuleekaan.

    • Anonyymi

      ubuntu and droid synonyymyjä keskenään

      • Anonyymi

        Eivät ole synonyymeja keskenään! Ubuntu on ihan eri käyttis kuin Android.


      • Anonyymi

        Eivät silti ole synonyymeja! Synonyymeja ovat windows ja roina!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät silti ole synonyymeja! Synonyymeja ovat windows ja roina!

        Ubuntu on todella hyvä, ei tarvi säätää ja toimii marmasti.


    • Anonyymi

      Kannattaa nyt muistaa, että käytännössä jokaisessa Linux -jakelussa on keskitetty paketinhallinta, jonka kautta päivitykset ja asennettavat ohjelmat asennetaan. Eli kyseessä ei ole mikään pelkästään Ubuntun ominaisuus. Lisäksi Ubuntuhan käyttää Debianin paketinhallintajärjestelmää. Eli Debianissa ja kaikissa Debianiin perustuvissa Linux -distroissa homma toimii aivan samoin kuin Ubuntussa.

      Mitä sitten tulee Windowsiin, niin Windowsissahan ei ole minkäänlaista keskitettyä paketinhallintjärjestelmää. Windows kyllä saa käyttiksen päivitykset MicroSoftilta, mutta se ei ole ollenkaan sama asia eikä millään tavalla vastaava kuin Linuxissa käytössä oleva keskitetty paketinhallintajärjestelmä. Linuxissa ohjelmat asennetaan ja päivitetään täsmälleen samalla tavalla keskitetysti kuin itse käyttöjärjestelmäkin. Linuxin keskitetyn paketinhallinnan kautta ei siis tule pelkästään käyttiksen päivitykset, vaan myös sovellusohjelmien jne päivitykset. Windowsissa noin ei ole. Windowsissa jaellaan MicroSoftin palvelimilta käyttöjärjestelmän päivitykset, mutta Windowsissa ei ole minkäänlaista keskitettyä mahdollisuutta asentaa haluamiiaan ohjelmia, käyttiksen osia jne. Windowsissa käyttäjä asentaa ohjelmat latailemalla ne netistä mistä sattuu ja ohjelmien päivittäminen tapahtuu sitten niin, että käyttäjä joko lataa ja asentaa itse uuden version netistä tai sitten, joskus ohjelmissa saattaa olla oma päivitystoiminto mutta uurimmassa osassa ei ole joten päivittäminen jää käyttäjän vastuulle samaten kuin sen selvittäminen onko ylipäätänsä päivityksiä saatavilla ohjelmille. Koska Windowsissa ei ole mitään keskitettyä systeemiä niin niiden ohjelmien, joissa on päivitystoiminto, päivitykset tulee kukin mikä mistäkin jasiis myöskään ohjelmien yhteensopivuutta keskenään ei varmisteta mitenkään. Linuxin paketinhallinta varmistaa, että asennetut paohjelmapaketit on yhteensopivia keskenään. Toki Linuxissakin epämääräisten ohjelmalähteiden lisääminen voi aiheuttaa ongelmia, mutta yleensä ohjelmat asennetaankin distron ohjelmalähteistä eikä mistä sattuu.

      • Anonyymi

        TAAS VALEHTELET.


    • Anonyymi

      Avaus on asiaa!

      • Anonyymi

        Ubuntu on k ä y t t ä j ä y s t ä v ä l l i n e n !
        siksi sitä käytän.


      • Anonyymi

        Ei se Aasiaa ole, se on Suomea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntu on k ä y t t ä j ä y s t ä v ä l l i n e n !
        siksi sitä käytän.

        Jos käyttäjäystävällistä etsit niin onhan sulla puhelimena iPhone eikä Android pohjainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntu on k ä y t t ä j ä y s t ä v ä l l i n e n !
        siksi sitä käytän.

        Ubuntun 𝙂𝙐𝙄 on haitarista, eikä mitenkään ystävällinen käyttäjälleen.

        Serveri-Ubuntu mustine ruutuineen on ihan kelvollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ubuntun 𝙂𝙐𝙄 on haitarista, eikä mitenkään ystävällinen käyttäjälleen.

        Serveri-Ubuntu mustine ruutuineen on ihan kelvollinen.

        W_H valheita taas...
        Ryydy siihen että Ubuntu vaan on niin HYVÄ!


    • Anonyymi

      Ei ole Ubuntun voittanutta!

      • Anonyymi

        Harva ubuttaja kykenee kirjoittamaan neljä sanaa virheettömästi, mutta näyttää niitäkin olevan, ainakin yksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harva ubuttaja kykenee kirjoittamaan neljä sanaa virheettömästi, mutta näyttää niitäkin olevan, ainakin yksi.

        Kiihotutko kovinkin tuollaisesta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiihotutko kovinkin tuollaisesta?

        Pitäskö?


    • Anonyymi

      F I R E F O X
      O N
      M A I L M A N
      H U O N O I N
      S E L A I N

      • Anonyymi

        IE ja Edge eivät ole edes selaimiksi laskettavia.


    • Anonyymi

      Ubuntun käyttö ja levitys pitäisi laissa kieltää, siitä on niin paljon harmia täällä sivulla. Kaikki keskustelut menevät sekaisin näiden käyttäjien fanaattisuuden vuoksi.

      • Anonyymi

        Miksiköhän ne ei mene tuonne Ubuntun omalle foorumille riehumaan, siellähän niiden paikka olisi.


      • Anonyymi

        Ei vaan Windowsin käyttö ja levitys pitäisi kieltää laissa! Sen verran fanaattisia on sen käyttäjät.


    • Anonyymi

      "Kun tulee tuolla tavalla automaattisesti nuo päivitykset"
      Tuo ei ole mikään erikoisominaisuus nykyään.

      • Anonyymi

        No ei tietenkään noin yleisesti ottaen, mutta ubuttajille se kyllä on jotain hyvin erikoista.


    • Anonyymi

      Wintoosan myynti tietokoneissa TODELLAKIN pitäisi kieltää..itse olin kyseisen ns.`käyttöjärjestelmän` uhri 20 v. Enää en sellaista tietokonetta ostaisi missä moinen kura on valmiiksi asenettuna,hyi helvetti mitä paskaaa!! Se on suosituin ns.käyttis ,kai se on suosituin kun laitteistojen valmistajat sitä Mikrosoftin kanssa on tehnyt siitä sopimuksen.Toisinsanoen on oikeastaan PAKKO ostaa kyseinen viritys.


      mies53tre

      • Anonyymi

        mies53tre:

        täysin sama havainto täällä. Itse tosin oli windowssin uhri "vain" 9 vuotta ja nyt on menty 16 linuxilla. Enkä vaihtaisi takas vaikka maksaisivat.

        Onneksi pöytäkoneen voi itse kasata osista jolloin ei tarvitse pakko-ostaa windowssia. Kannettavan kohdalla on hieman vähemmän vaihtoehtoja mutta aina voi ostaa käytetyn jos freedos tai linux-kannettavien mallistoista ei löydy sopivaa konetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mies53tre:

        täysin sama havainto täällä. Itse tosin oli windowssin uhri "vain" 9 vuotta ja nyt on menty 16 linuxilla. Enkä vaihtaisi takas vaikka maksaisivat.

        Onneksi pöytäkoneen voi itse kasata osista jolloin ei tarvitse pakko-ostaa windowssia. Kannettavan kohdalla on hieman vähemmän vaihtoehtoja mutta aina voi ostaa käytetyn jos freedos tai linux-kannettavien mallistoista ei löydy sopivaa konetta.

        Ubuntu on aivan iihana ja todella toimiva!


    • Anonyymi

      On se Ubuntu vaan paras mahdollinen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe