levy

kys

Ostin uuden akvaarion.
Se tulee pöytälevyn päälle ja vanhasta tottumuksesta ajattelin hankkia jonkun pehmeän siihen väliin, styroxin tai solumuovin.
Akvaarion asennusohjeissa kuitenkin sanotaan että alusta on oltava tasainen jotta akvaarion alakehys kantaa painon tasaisesti, nimenomaan kehys. Tarkoittaako se sitä että ei saa laittaa pehmustetta väliin jotta kehys pelkästään kantaa koko painon eikä pohjalasi saa kantaa?

4

429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satunnainen surffailija

      ... on. Kehyksethän ovat vain muutaman sentin ja lasi jäisi ikään kuin "roikkumaan" kehysten varaan.

      Itse laittaisin 15mm solumuovin alle ja akvaarion siihen päälle.

      Mutta jos ohjeet sanovat, että tee toisin, niin sitten teet kuin ohjeet sanovat. Itse en kuitenkaan jättäisi allata kehysten varaan...

      Solumuovihan tasoittaa juuri pohjan siten, että paino tasaantuu koko pohjalle eikä vain kehyksiin. Näin pohja ei pääse "taipumaan" ja lasi murtumaan - parempi että soitat altaan valmistajalle ja kysyt, miksi ei solumuovia saa väliin laittaa, jolloin kehykset painuu solumuoviin sen millin-kahden verran kunnnes solumuovi painuu pohjalasia vasten -> koko pohja on tuettu tasaisesti.

      Valmistaja varmasti kertoo syyt tähän.

    • harakka

      Jos akvaarion merkki on Juwel, niin siihen EI saa laittaa mitään pöydän ja akvaarion väliin.
      Muista merkeistä en tiedä.

      • ville-j

        Tiedän tuon Juwelin tekstin, mutta mikähän tästä Juwelista tekee niin erikoisen, ettei pohjaa saa tukea?


      • jno
        ville-j kirjoitti:

        Tiedän tuon Juwelin tekstin, mutta mikähän tästä Juwelista tekee niin erikoisen, ettei pohjaa saa tukea?

        JuWelin altaissa on pohjakehikossa myös lasin alla poikkituki. Oletan Juwelin ohjeen olla käyttämättä ylimääräitä pehmustetta juuri tähän. Toisaalta käsittääkseni Juwel ei suoraan kielläkään käyttämästä mitään välissä. Kysyi asiaa suoraan Juwelilta ja ohessa vastaus:

        "The aquaria are equipped with a bottom frame, which is for distribution of load. That´s why you do not need any foam between aquarium and cupboard. Setting up the Rekord 60 you should attach importance to keeping it´s ballast. And please do not forget the weight when you will use another shelfs/cabinet."

        Eli siinä sanotaa "ettet tarvitse" eikä "ei saa".

        Toki Record 60 on niin pieni allas, ettei suoran tason tekeminen ole ongelma, isommista altaista en sitten tiedä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe