Onko veljeni on paha ihminen

Anonyymi

Hän ei osta joululahjoja kenellekään. Ostaisi edes minun ja meidän sisaruksen lapsille jotakin mutta ei.
Syy tähän on se että hän ei vietä joulua lainkaan. Joulu ei kuulu lainkaan hänen elämään. Ei jouluruokaa, ei koristeita eikä mitään.

Hän on kieltänyt myös hänelle annettavat lahjat.
Hän on sanonut että jos haluaa antaa jotakin niin pitää antaa silloin kuin haluaa, eikä silloin kun on pakko kuten hän itse tekee. Hän pitää siis joululahjojen antamista pakkona. Minusta kertoo jotakin hänestä.

11

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kertoohan se veljestäsi jotain. Erilaisesta ajattelutavastansa. Joustamaton. Ei hän varmaankaan paha ihminen ole. Miten veljelläsi muutoin meneee elämässä. Onko useinkin hankaluuksia tai riittämättömyyden tunteita. Kaipa joulunvieton tarkoitus on keventää elämää ja ihmismieltä kun on muutoin synkkää ja pimeää ulkosalla. Osalla ihmisistä on pimeään vuoden aikaan alakuloa ja masennustakin. Masentunut ja alakuloinen ihminen voi reagoida jouluviettoon hyvinkin kielteisesti. Miksi hössöttää, iloita,seurustella,lähettää kortteja ja jaella lahjoja kun oman pään sisällä maailma on sateinen syvä mutakuoppa. Joulua voi viettää vallan hyvin ilman lahjojakin. Ei veljesi ole paha ihminen.

    • Anonyymi

      Veljesi on hyvin järkevä sanoisin, kun ei sorru joulun hömpötyksiin.

      • Anonyymi

        Harvinaisen järkevä veli sinulla! Ota opiksi itsekin.
        Nykyinen joulu on vain kauppiaitten manipuloima massapsykoosi. Ei siihen ole pakko osallistua. Minäkin kielsin kaikkia tuttaviani jo vuosia sitten lähettämästä joulukortteja enkä lähetä itsekään. Kyllä se Postin päävisiiri saa jo muutenkin ihan riittävän suurta palkkaa, bonusta ja kultaista kädenpuristusta.


    • Anonyymi

      Ei ole pakko hypätä liikemaailman tanssin tahtiin-itse kyllä ostin pienille sisarten lapsille lahjoja aikanaan. Nyt en kenellekään. Miehet eivät ole niin lahjakeskeisiä joulunviettäjiä. Sisar tai veli on hyväksyttävä sellaisena kuin hän on,ei toista voi muuttaa. On 364 pv vuoteen olla hyvä veli miesten hiljaisella tavalla, mm. auttaa , käydä kylässä, tukea muuten. Monesti hädän tullen nämä jurokit ilmestyvät auttamaan ilman fanfaareja , vähäeleisesti ja poistuvat taas..Hyväksy hänet sellaisena kuin hän on. Minulla ei ollut veljiä,mutta näin olen tulkinnut miesten maailmaa mieheni kautta .

    • Anonyymi

      Tosi järkevä. En osta lahjoja toisten lapsille. Rahani ei edes riittäisi kymmenpäiselle laumalle alkaa joulupukiksi. Laitan säästöön työttömyyden tai sairauden varalle enkä vietä kaupallista joulua ollenkaan. Joulun jälkeen ei voi olla kuin tyytyväinen kun ei ole mihinkään turhaan krääsään tuhlaillut. Kannustan muitakin samaan systeemiin.

    • Anonyymi

      En näe tuossa mitään erikoista. Itse ostan jouluna vain kaksi lahjaa kummilapsilleni (toinen lahja on 50 euron seteli) enkä mitään muuta. En omista yhtäkään joulukoristetta, minulla ei ole koskaan ollut joulukuusta, en lähetä joulukortteja (en edes sähköisinä) jne.

      En pidä roinan hankintaa tärkeänä ja lahjoja annan milloin itseäni huvittaa tai sille on tarvetta. Jos jotain asiaa tarvitaan lokakuussa, ei ole mitään järkeä odottaa sen antamista joulukuun loppuun saakka.

      Nykyaikana suurimmalla osalla on varaa ostaa tarvittavat tavaransa itse ja lahjat jäävät yleensä kaappiin lojumaan tai heitetään roskiin. En näe tuollaisessa mitään järkeä.

      Ja muutenkin, eihän monet ihmiset vietä esimerkiksi vappua eikä tuota samalla tavalla kummastella. Joulu on vain yksi vapaaehtoinen juhla muiden joukossa, ei mitään muuta. Ei yhtään sen tärkeämpi kuin vappu.

      • Anonyymi

        Tarkennuksena vielä kirjoitukseeni... Toki on myös monia perheitä, joissa ei ole varaa ostaa kaikkea, mutta hekään eivät yleensä roinaa kaipaa, vaan pikemminkin käteistä. Vaikka käteinen tuntuu ehkä oudolta lahjalta, mutta yleensä se on paras joululahja, jos siitä on pulaa. Tosin köyhät tarvitsevat rahaa pitkin vuotta...

        Ja vaikka kriittinen olinkin, voisin hyväksyä jotkut aineettomat lahjat, kuten lahjoituksen toisen nimiin (itse tosin lahjoitan kuukausittain). Lahjakortti kauppaan ei ole aineeton lahja, koska sen voi lunastaa vain ostamalla tavaraa. Hyvätuloisille (useimmiten ei edes keskituloisille) ei minusta tarvitse ostaa tavaraa, koska he ostavat yleensä kaiken itse muutenkin ja tavara on heille todennäköisesti täysin turha. Itsekään en halua mitään tavaraa joululahjaksi.


    • Anonyymi

      No, ehkä nyt lapsille voisi, mutta aikuisten kesken on aivan turhaa vaihtaa lahjoja, jää kuitenkin johonkin pölyttymään ja lopulta päätyy kirpprille.

    • Anonyymi

      Antaako veljesi muulloinkaan lahjoja. Onko niin tapahtunut. Onkos vuosien saatossa tullut halu antaa lahja edes jollekin. Sitä halun hetkeä odotellessa. Entä joulukeräykseen vähävaraisille. Se olisi kenties pyyteetöntä. Aivan. Sekin vaatisi sitä sisäistä halua.

      • Anonyymi

        Miksi pitää lahjoittaa nimen omaan joulukeräyksen aikaan? Itse ainakin olen laittanut automaattisen kuukausilahjoituksen pariinkin järjestöön, joten en näe tarvetta lahjoittaa vielä erikseen jouluna. Tarve rahalle on sama joka kuukausi. Ja jos haluan lahjoittaa ylimääräistä, teen sen milloin itseäni huvittaa, vuodenajalla ei ole mitään merkitystä.


    • Anonyymi

      Ennen tuli lahjoja osteltua, naapurinkin lapsille laitoin aina joulupaketit.
      Jälkeenpäin kuulin että kaikki antamani paketit perheen äiti heitti roskikseen.
      Nykyään en vietä mitenkään joulua, olen lopettanut joulun vieton.
      Joulu on pelkkää turhuuksien turhuutta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe