Ovatko skitsofreenikot

Anonyymi

narsisteja? Muutamalla tuttavallani, joilla on skitsofrenia tuo narsismi näkyy voimakkaana.

23

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitää varmaan paikkansa. Itsekkyyttä olen huomannut eräällä skitsotuttavallani. Ei pysty muuta kuin antamaan outoja neuvoja. Meikkaa ja laittelee hiuksiaan ja kehuu kuinka tärkeää hälle on ulkonäkö.

      Ei anna arvoa toisille ihmisille ja voi äkkiä poistua niin ettei häneen saa yhteyttä. Hän on maailman napa ja keskipiste ja hänen profetiansa ovat ainoat maailmassa, niin erikoisia ihmeitäkin hänellä.

      • Anonyymi

        Ja skitsoko ei saisi meikata, laittaa hiuksiaan ja välittää ulkonäöstään? Miksi ei saa, kun muutkin saavat?

        Miten hän poistuu, ettei saa yhteyttä? Sulkeeko puhelimen?

        Ihmeitä tai harhoja, päättele itse. Sairaus kuin sairaus saa pyörimään oman navan ympärillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja skitsoko ei saisi meikata, laittaa hiuksiaan ja välittää ulkonäöstään? Miksi ei saa, kun muutkin saavat?

        Miten hän poistuu, ettei saa yhteyttä? Sulkeeko puhelimen?

        Ihmeitä tai harhoja, päättele itse. Sairaus kuin sairaus saa pyörimään oman navan ympärillä.

        Siihen vaan on kiinnitetty huomiota, kun niitä hiuksia pitää jatkuvasti laitella pitkin päivää, kiertää ja harjata ja värjäillä ja kiharrella. Ihan kuin olisi se pään sisäinen juttu jotenkin sekaisin. Tuolla kaupungilla eräs skitso kävellessään kiertää hiuksiaan sormen ympäri lakkaamatta. Onko se ihan aivojen pakko-oire vai mikä?
        Jotkut tällää jonkun ruman peruukin päähänsä. Mutta se keskustelu painottuu hiuksiin ja meikkeihin. Mistään muusta ei juurikaan saa keskustelua aikaan. Mistään tiedoista tai vaikeimmista asioista ei voi keskustella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja skitsoko ei saisi meikata, laittaa hiuksiaan ja välittää ulkonäöstään? Miksi ei saa, kun muutkin saavat?

        Miten hän poistuu, ettei saa yhteyttä? Sulkeeko puhelimen?

        Ihmeitä tai harhoja, päättele itse. Sairaus kuin sairaus saa pyörimään oman navan ympärillä.

        No joo. Poistuu kuvioista. Ei avaa ovea, kun soittaa ovikelloa. Häipyy parvekkeelta, kun menee huhuilemaan et oisko neiti kotona. Ei vastaa puhelimeen. Jos vastaa niin laittaa sen kiinni kuultuaan kuka soittaa. Ei pidä yhteyttä perheeseensä. Automarketissa kun yritin saada kontaktia, lähti pois ei sanonut mitään, siitä vaan kassojen ohi ja ulos. Ihan kuin pelkäisi jotain?


      • Anonyymi

        No oletko kateelline?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen vaan on kiinnitetty huomiota, kun niitä hiuksia pitää jatkuvasti laitella pitkin päivää, kiertää ja harjata ja värjäillä ja kiharrella. Ihan kuin olisi se pään sisäinen juttu jotenkin sekaisin. Tuolla kaupungilla eräs skitso kävellessään kiertää hiuksiaan sormen ympäri lakkaamatta. Onko se ihan aivojen pakko-oire vai mikä?
        Jotkut tällää jonkun ruman peruukin päähänsä. Mutta se keskustelu painottuu hiuksiin ja meikkeihin. Mistään muusta ei juurikaan saa keskustelua aikaan. Mistään tiedoista tai vaikeimmista asioista ei voi keskustella.

        En tosissaankaan tiedä miten jotakuta voisi toisen ihmisen hiusten harjaaminen noin siepata? Tää nyt on hyvin kummallista väittää,että skitsofrenia diagnoosin saaneet keskittyisivät muka puhumaan vaan meikeistä. Ei löydy diagnoosiluettelon oireista meikit ja hiukset!
        Toki pakko-oire voisi olla hiusten kieputtelu. Kauhea ajatus,että joku juoruilee,kun on nähnyt skitsofreniaa sairastavan kieputtelevan hiuksiaan .Pahansuopaa juoruilua .Keskittyisitte ihan omiin asioihinne.Mitä ihmettä se teille kuuluu,jos toisen hiukset on huonosti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja skitsoko ei saisi meikata, laittaa hiuksiaan ja välittää ulkonäöstään? Miksi ei saa, kun muutkin saavat?

        Miten hän poistuu, ettei saa yhteyttä? Sulkeeko puhelimen?

        Ihmeitä tai harhoja, päättele itse. Sairaus kuin sairaus saa pyörimään oman navan ympärillä.

        ei saa meikata eikä laittaa itteensä kauniiksi, pitää kulkea ryysyissä ja tupakki leuassa tiukasti hampaissa kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oletko kateelline?

        Siis mistä kateellinen? Nyt ei ymmärretty.


    • Anonyymi

      Lääkitys tekee ihmisestä mm. tunnekuolleen.

      • Anonyymi

        Miten tuo tunnekuollut nyt meikkaamisiin ja hiuksiin liittyy?


      • Anonyymi

        No ei tee, lisää lääkettä,silmät vilkkuu ,vilkkuuko omat vittu


    • Anonyymi

      Puhuvat vaan omista asioistaan. Puhuvat itsestään, muusta ei väliä.

      • Anonyymi

        Jonkun toisen asioitako pitäisi selvitellä?


      • Anonyymi

        Pitäisi saada juoruamisesta diagnoosi. Se on sairaampaa ja satuttavampaa kuin skitsofrenia.
        Eikö se ole oikein, että keskitytään siihen omaan elämään ja puhutaan siitä kuin että sumplitaan muiden asioita? Se on kuitenkin se oma elämä mitä täällä eletään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi saada juoruamisesta diagnoosi. Se on sairaampaa ja satuttavampaa kuin skitsofrenia.
        Eikö se ole oikein, että keskitytään siihen omaan elämään ja puhutaan siitä kuin että sumplitaan muiden asioita? Se on kuitenkin se oma elämä mitä täällä eletään.

        Omaa elämää täällä kaikki elävät, mutta toisten kanssa. Tosin skitsot elävät ilman muita lukuunottamatta muutamia skitsokavereita.

        Tunsin skitson, joka kertoi kaikki asiat eteenpäin ihan vieraille tuntemattomillekin ruokajonossa tai siis leipäkassijonossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omaa elämää täällä kaikki elävät, mutta toisten kanssa. Tosin skitsot elävät ilman muita lukuunottamatta muutamia skitsokavereita.

        Tunsin skitson, joka kertoi kaikki asiat eteenpäin ihan vieraille tuntemattomillekin ruokajonossa tai siis leipäkassijonossa.

        Naantalin leipäkassijonossa kessutteleva paksuhko nainen höpötti meillekkin siellä ihan kaikkia hulluja juttuja. Oli kerran puhunut jostain omista profetioistaan. Sitten mieheni sai kuulla, että tuo nainen oli skitso, mutta muuttanut Turkuun.


      • Anonyymi

        Oma itse on skitsofreenikolle ainut elollinen joka on tärkeä.
        Tyyliin: "MINULLA oli kaikkein rankin lapsuus. Äitini oli hirviö, mutta MINÄ annoin anteeksi. Myöhemmin avioiduin ja kaikki meni pieleen vaikka MINÄ olin hyvä. Erohan siitä tuli. Sitten solmin uuden avioliiton. Mutta MINÄ en saa toteuttaa itseäni tarpeeksi, se on vaimon vika.
        Miksi MINÄ jouduin työkyvyttömyyseläkkeelle vaikka MINÄ olen kaikessa paras?
        Vain MINÄ olen elämässäni kärsinyt epäoikeudenmukaisuutta.
        MINÄ MINÄ MINÄ!!!
        Ei muista ole väliä.


    • Anonyymi

      tai kuka uskoo leipäkassi jonon juoruja,voi kun oletkin sanonko mitä

    • Anonyymi

      Ovat narsisteja, pahinta laatua! Skitsofreenikoilla on lähes aina N4-RSi5 geenimutaatio mikä aiheuttaa otsalohkon vajaatoimintaa ja kuten Phineas Gage tapauksessa kun metallinen rautakanki lävisti hänen päänsä, otsalohkonsa- > hän muuttui narsistiksi, ovat samalla tavoin kaikki skitsofreenikot syntyjään narsisteja eivätkä voi sille mitään.

      • Anonyymi

        Kirjoittajien mukaan skitsofrenian periytyvyyttä on tutkittu jo ennestään paljon ja suurella rahalla. Kun suuri tutkimushanke Human Genome Project vuonna 2003 loppui, odotukset skitsofrenian suhteen olivat

        1) löytää skitsofrenian aiheuttavat geenit
        2) mahdollistaa skitsofrenian tunnistaminen jo ennen oireiden ilmaantumista
        3) kehittää skitsofrenialle objektiivinen diagnostiikka
        4) Laatia skitsofreniaan luotettavat hoito-ohjeet

        Projektin yhteydessä tutkittiin lähes 800 kandidaattigeeniä ja rahaa hankkeeseen paloi lähes 250 miljoonaa dollaria. Lopputulos oli, että mitään merkittäviä riskigeenejä ei löydetty ja vähäisetkin tulokset olivat ristiriidassa keskenään. Tulosten selitysvoima ei ylittänyt satunnaisen kohinan tuottamaa selitysvoimaa, mikä aiheutti tutkijoille suuren pettymyksen. Yhtäkään yllä mainitusta neljästä tavoitteesta ei saavutettu.

        Tämän jälkeen tutkimuksissa siirryttiin genominlaajuisiin assosiaatiotutkimuksiin (GWAS), joissa on etsitty DNA:sta yleisiä variantteja, jotka voisivat hieman nostaa riskiä sairastua skitsofreniaan. Yhdysvalloissa GWAS-tutkimuksia on tuettu julkisilla rahoilla yli 100 miljoonalla dollarilla vuosittain, mutta mitkään löydökset eivät ole olleet juuri skitsofrenialle ominaisia, ja lisäksi erilaiset “riskiyhdistelmät” ovat osoittautuneet hyvin moninaisiksi väestössä erittäin tavallisiksi. Näin ollen GWAS-tutkimukset eivät ole lisänneet ymmärrystä skitsofreniasta, ja nykyisin geenitutkimusten tavoitteena on etsiä “minimaalisia korrelaatioita”, jotka voisivat edes hieman olla yhteydessä kohonneeseen sairastumisriskiin.


    • Anonyymi

      Se on ite joka toista haukkuu

    • Anonyymi

      Ihan mutu tuntumalla sanoisin, että Skitsofreenikko ei ole automaattisesti narsisti, ainakaan sen perinteisessä merkityksessä, vaan kyse voisi olla enempi juuri siitä, että he keskittyvät asioihin jotka useimmat ohittaisivat olankohautuksella.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6043
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3821
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      245
      2151
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1850
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1299
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1266
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      303
      1065
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      939
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe