Onko kannatusta ruveta metsuri yrittäjäksi? Mistä töitä kannattaisi alkuun kysellä? Minkälaisiin tienesteihin voisi päästä kuukaudessa noin?
Metsuri yrittäjäksi
5
105
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ostat kuorma-auton ja kuljetuslavetin, moton ja kuljetuskoneen, ja palkkaat 3 apulaista niin voit päästä kilpailuun mukaan. Ajatte kahta 12 tunnin vuoroa. Jos töitä on jäänyt isoilta kilpailijoilta. Alkupääomaa/lainaa pitää ottaa 200...500 tuhatta. Siis jos aiot hankkia ne koneet.
Jos aiot sahametsuriksi niin saattaa olla että taimikon ensiharvennuksia /risusavotoita voi olla, niistähän metsänomistaja saa kemera-tuet, joten paikallisten metsähoitoyhdistysten kanssa kannatta jutella. Investointina et tarvitse muuta kuin pari moottorisahaa(1 varasaha) raivaussahan, työkamppeet ja vanhan farmariskoodan jolla pääset työmaiden reunaan. Tulot ovat epävarmat, nykyisillä vasemmistohallituksen ja ay-liikkeen tukemilla työttömyyskorvauksilla taitaa ansaita paremmin, ainakin varmemmin.- Anonyymi
Renkinä "risusavotassa" olen itseni elättänyt ja hyvin toimeentullut sen kaksikymmentä vuotta.
Yrittäjyyskin oli joskus haaveena mutta kun lumitalvikuukaudet tammi-maaliskuu menee usein lomaillessa ei silloin yrittäjänä saa pennin jeniä korvausta mutta lomautettuna sentään arjen saa pidettyä taloudellisesti hallussa senkin ajan.
- Anonyymi
Rahhoo tulloo ihan helevetisti!
- Anonyymi
Jos haluat metsuriksi niin osta se vanha farmariskoda tai hiace ja sahakamppeet. Mutta sitä ennen tee alueen maanviljelijöiden kanssa tinki että harvennat metsät kun saat puuston. Myyt sen sitten klapeina ihmisille. Maanomistajat kun kuitenkin hakee ne metsänparannausrahat niin ne saa ne ilmaiseksi.
- Anonyymi
Autuaat pässit. Ei ole tyhmyydellä rajaa, kun jätkä "yrittäjänä" sahaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2264553Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223399Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2621965Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,71726Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381237Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611199Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin100934- 30767
- 63765
- 176740