Tietääkö vaitovainen , olisko sitä jo ennen eriseuraisten poistumista ollut siellä ja poistuiko joukosta silloin eriseuraisia, 120 vuotta sitten?
JA onko tämä nykyinen kristillisyys, onko se oikeasti joku kristillisyys. Se on sen on Lestadiuksen opin pohjalta kasvanut, mutttttttta aivan liikaa on ihmismieli tehnyt siinä työtään?
Minusta tuntuu, että ei ole vain Esikoislestadiolaiset ry menemässä taivaaseen.
Niin kuitenkin saarnataan kyseisen lahkon kokuksissa.
Miettikää sitä nuoret.
Padasjoella kristillisyyttä ollut 130 vuotta
143
2919
Vastaukset
- Anonyymi
Se vain on hyvä, jotta on itsetunto kohillaan.
(Onkohan "vaito" ihan aikuisten oikeasti ripustanut hanskat naulaan?)- Anonyymi
Vai kenties jopa heittänyt lusikan nurkkaan.
- Anonyymi
Ei taida olla mukana ketään joka tuntisi Padasjoen esikoislestadiolaisuuden tilanteen?
Alkoi vaan kiinnostamaan mitä tarkoitat eriseuralla?
Kun kaksi Kristuksen Herrakseen ja syntiensä sovittajaksi tunnustavaa liikettä (jäsenistö siis), jakaantuu kahdeksi joukoksi, kummastakaan ei tule eriseuraa.
Mutta silloin jos liike alkaa jotakin ihmistä perinteitä, tai ihmisryhmää seuraamaan Jeesuksen Kristuksen asemasta, silloin siitä tulee eriseura. Eriseuran tunnistaa nimenomaan siitä, että siellä haukutaan muita kristittyjä eriseuraisiksi. Ei siis tunnustetas Jeesusta Herraksi, ja koko maailman syntien sovittajaksi uskon kautta kuten Raamattu opettaa.- Anonyymi
He eivät olleet meitä vaan meistä lähteneitä sanoo raamattu.
- Anonyymi
Vaito on "valvomassa"
- Anonyymi
Yksi Padasjoen saarnaveljistä oli aktiivinen, kun esikoislestadiolaisuutta ajettiin vapaakirkoksi.
- Anonyymi
Esikoiset ry. on vapaakirkko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esikoiset ry. on vapaakirkko.
Kaikkihan sen Aktiivin tietää...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esikoiset ry. on vapaakirkko.
Oi aikoja, voi tapoja.
Joillain vaihtoehtoinen totuus on oikea totuus.
Raamattu tuomitsee valehtelun synniksi. Esikoislestadiolaiset hyväksyvät valehtelun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oi aikoja, voi tapoja.
Joillain vaihtoehtoinen totuus on oikea totuus.
Raamattu tuomitsee valehtelun synniksi. Esikoislestadiolaiset hyväksyvät valehtelun.Juuri näin se ON...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin se ON...
Valitettavasti , tähän on tultu...
- Anonyymi
Rantanen, - kyllä.
Esikoiset ry:llä ei ole vapaakirkon kanssa mitään tekemistä, liike on evankelisluterilaisen kirkon piirissä toimiva herätysliike. - Anonyymi
Kumpikokohan nyt oikeesti se vapaakirkko mahtaeekkaan olla Vapasti vain koirakin mukaan siunattavaksi joulukirkkoon
Yhtä sekasin ovat ku suomen hallituskin
Vihervasemistolaisten temmellyskentäksi Ev lut kirkkoa nimittävät - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumpikokohan nyt oikeesti se vapaakirkko mahtaeekkaan olla Vapasti vain koirakin mukaan siunattavaksi joulukirkkoon
Yhtä sekasin ovat ku suomen hallituskin
Vihervasemistolaisten temmellyskentäksi Ev lut kirkkoa nimittävät - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnustan, Esikoislestadiolaiset on vapaa, ei kirkko, vaan seurakunta. Vaikka olemme aina kuuluneet kirkkoon ja vieläkin kuulumme ( vaikka esikoiset ry:ssä toisin väitetään) emme ole koskaan antaneet sielujamme kirkon hoitoon. Seurakunta on äitimme ja se on vapaa. Raamattukin sen todistaa:
22. Sillä kirjoitettu on: Abrahamilla oli kaksi poikaa, yksi palkkavaimosta ja yksi vapaasta.
23. Mutta joka palkkavaimosta oli, se oli lihan jälkeen syntynyt, ja joka vapaasta oli, se oli lupauksen kautta.
24. Nämät jotakin merkitsevät; sillä nämät ovat ne kaksi Testamenttia: yksi Sinain vuoresta, joka orjuuteen synnyttää, joka on Agar.
25. Sillä Agar on Sinain vuori Arabiassa ja ulottuu * hamaan Jerusalemiin, joka nyt on, ja on lastensa kanssa orjana.
26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme.
27. Sillä kirjoitettu on: iloitse, sinä hedelmätöin, joka et synnytä, pakahda ja huuda sinä, joka et raskas ole; sillä yksinäisellä on enempi lapsia kuin sillä, jolla mies on.
28. Mutta me, rakkaat veljet, olemme niinkuin Isaakikin, lupauksen lapset.
29. Mutta niinkuin se silloin, joka lihan jälkeen syntynyt oli, vainosi sitä, joka hengen jälkeen syntynyt oli, niin se nytkin tapahtuu.
30. Mutta mitä Raamattu sanoo? aja palkkavaimo poikinensa ulos; sillä ei palkkavaimon pojan pidä perimän vapaan pojan kanssa.
31. Niin me siis olemme, rakkaat veljet, emme palkkavaimon poikia, vaan vapaan.
Palkkavaimon poikia ei tarvinnut ajaa pois, he lähtivät itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnustan, Esikoislestadiolaiset on vapaa, ei kirkko, vaan seurakunta. Vaikka olemme aina kuuluneet kirkkoon ja vieläkin kuulumme ( vaikka esikoiset ry:ssä toisin väitetään) emme ole koskaan antaneet sielujamme kirkon hoitoon. Seurakunta on äitimme ja se on vapaa. Raamattukin sen todistaa:
22. Sillä kirjoitettu on: Abrahamilla oli kaksi poikaa, yksi palkkavaimosta ja yksi vapaasta.
23. Mutta joka palkkavaimosta oli, se oli lihan jälkeen syntynyt, ja joka vapaasta oli, se oli lupauksen kautta.
24. Nämät jotakin merkitsevät; sillä nämät ovat ne kaksi Testamenttia: yksi Sinain vuoresta, joka orjuuteen synnyttää, joka on Agar.
25. Sillä Agar on Sinain vuori Arabiassa ja ulottuu * hamaan Jerusalemiin, joka nyt on, ja on lastensa kanssa orjana.
26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme.
27. Sillä kirjoitettu on: iloitse, sinä hedelmätöin, joka et synnytä, pakahda ja huuda sinä, joka et raskas ole; sillä yksinäisellä on enempi lapsia kuin sillä, jolla mies on.
28. Mutta me, rakkaat veljet, olemme niinkuin Isaakikin, lupauksen lapset.
29. Mutta niinkuin se silloin, joka lihan jälkeen syntynyt oli, vainosi sitä, joka hengen jälkeen syntynyt oli, niin se nytkin tapahtuu.
30. Mutta mitä Raamattu sanoo? aja palkkavaimo poikinensa ulos; sillä ei palkkavaimon pojan pidä perimän vapaan pojan kanssa.
31. Niin me siis olemme, rakkaat veljet, emme palkkavaimon poikia, vaan vapaan.
Palkkavaimon poikia ei tarvinnut ajaa pois, he lähtivät itse.Jeesuskin puhuu tästä:
34. Jeesus vastasi heitä ja sanoi: totisesti, totisesti sanon minä teille: jokainen, joka tekee syntiä, hän on synnin orja.
35. Mutta ei orja pysy ijankaikkisesti huoneessa; vaan Poika pysyy ijankaikkisesti.
36. Jos siis Poika teidät vapaiksi tekee, niin te totisesti olette vapaat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuskin puhuu tästä:
34. Jeesus vastasi heitä ja sanoi: totisesti, totisesti sanon minä teille: jokainen, joka tekee syntiä, hän on synnin orja.
35. Mutta ei orja pysy ijankaikkisesti huoneessa; vaan Poika pysyy ijankaikkisesti.
36. Jos siis Poika teidät vapaiksi tekee, niin te totisesti olette vapaat.Sinähän kirjoitat kuin asiasta tietämättömille. Kaikille tämä selväksi tehtiin jo 2014 Lahden juhannuskokouksissa (Purtanen ja Karhu).
Ja ilmoitus oli tämä, mikäli liike ottaa käyttöön maallikkosakramentit, niin evankelisluterilaisen kirkon yhteys on, liikkeen toimesta, katkaistu. Tämä ei koske yksittäisiä henkilöitä, jotka voivat edelleen kuulua evankelisluterilaiseen kirkkoon. Liike siis ei. Tämä oli selkeä piispojen ilmoitus.
Liikkeen lakihenkiset ryhtyivät Jellivaaran käskynhaltioiden käskystä jakamaan sakramentteja maallikkovoimin Mikkelissä 2015. Tästä päivästä alkaen Esikoislestadiolaiset ry ei ole yhteydessä Suomen ev.lut. kirkkoon. Ts. on vapaakirkko.
Joka muuta väittää, on valehtelija.
Miksi et ole paikalla silloin kun asioista tiedotetaan?
Sitten tulet tänne valehtelemaan julkisesti! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän kirjoitat kuin asiasta tietämättömille. Kaikille tämä selväksi tehtiin jo 2014 Lahden juhannuskokouksissa (Purtanen ja Karhu).
Ja ilmoitus oli tämä, mikäli liike ottaa käyttöön maallikkosakramentit, niin evankelisluterilaisen kirkon yhteys on, liikkeen toimesta, katkaistu. Tämä ei koske yksittäisiä henkilöitä, jotka voivat edelleen kuulua evankelisluterilaiseen kirkkoon. Liike siis ei. Tämä oli selkeä piispojen ilmoitus.
Liikkeen lakihenkiset ryhtyivät Jellivaaran käskynhaltioiden käskystä jakamaan sakramentteja maallikkovoimin Mikkelissä 2015. Tästä päivästä alkaen Esikoislestadiolaiset ry ei ole yhteydessä Suomen ev.lut. kirkkoon. Ts. on vapaakirkko.
Joka muuta väittää, on valehtelija.
Miksi et ole paikalla silloin kun asioista tiedotetaan?
Sitten tulet tänne valehtelemaan julkisesti!Esikoislestadiolaiset eivät ole yhdistyksenä kuulunut koskaan ev.lut kirkkoon. Vai onko sinulla dokumenttia siitä, mikä toisin todistaisi?
Suomeen on jo rekisteröity vapaakirkko. sitä nimeä ei voi käyttää esikoislestadiolaisista. Se ei ole sitounut kirkon raamatun vastaiseen oppiin, kuten esikoiset ry. Siksi se on vapaa taivaasta alas laskettu Jerusalem.
Piisapat eivät olisi maininneet mitään koko asiasta, ellei juudakset olisi mennyt heidän luokseen kavaltamaan äitiään, josta sitten luopuivat.
Lakihenkiset ovat ihan muualla. Täällä on kirjoitettu, että rikomme lakia, kun olemme ottaneet sakramentit "puhtaisiin käsiin".
Kaikki mitä kirjoitin on totta. Raamatun totuus. Vai mitä muka valehtelin?
Ruotsissa on ehtoollista alettu jakamaan rukoushuoneella paljon aikaisemmin kuin Suomessa, koska ehtoollisen toimitus ei enää onnistunut toiveiden mukaan. Silti Ruotsin ev.lut kirkko antaa tiloja. Kiirunan helluntaiseurat ovat pidetty aina kirkossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esikoiset ry. on vapaakirkko.
Esikoiset ry on tiukasti kiinni porttokirkossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnustan, Esikoislestadiolaiset on vapaa, ei kirkko, vaan seurakunta. Vaikka olemme aina kuuluneet kirkkoon ja vieläkin kuulumme ( vaikka esikoiset ry:ssä toisin väitetään) emme ole koskaan antaneet sielujamme kirkon hoitoon. Seurakunta on äitimme ja se on vapaa. Raamattukin sen todistaa:
22. Sillä kirjoitettu on: Abrahamilla oli kaksi poikaa, yksi palkkavaimosta ja yksi vapaasta.
23. Mutta joka palkkavaimosta oli, se oli lihan jälkeen syntynyt, ja joka vapaasta oli, se oli lupauksen kautta.
24. Nämät jotakin merkitsevät; sillä nämät ovat ne kaksi Testamenttia: yksi Sinain vuoresta, joka orjuuteen synnyttää, joka on Agar.
25. Sillä Agar on Sinain vuori Arabiassa ja ulottuu * hamaan Jerusalemiin, joka nyt on, ja on lastensa kanssa orjana.
26. Mutta se Jerusalem, joka ylhäältä on, on vapaa, joka on kaikkein meidän äitimme.
27. Sillä kirjoitettu on: iloitse, sinä hedelmätöin, joka et synnytä, pakahda ja huuda sinä, joka et raskas ole; sillä yksinäisellä on enempi lapsia kuin sillä, jolla mies on.
28. Mutta me, rakkaat veljet, olemme niinkuin Isaakikin, lupauksen lapset.
29. Mutta niinkuin se silloin, joka lihan jälkeen syntynyt oli, vainosi sitä, joka hengen jälkeen syntynyt oli, niin se nytkin tapahtuu.
30. Mutta mitä Raamattu sanoo? aja palkkavaimo poikinensa ulos; sillä ei palkkavaimon pojan pidä perimän vapaan pojan kanssa.
31. Niin me siis olemme, rakkaat veljet, emme palkkavaimon poikia, vaan vapaan.
Palkkavaimon poikia ei tarvinnut ajaa pois, he lähtivät itse.Palkkavaimon pojiksiko sanot, kristityitä ihmisiä, jotka ymmärtävät tehdä eron seurakuntaan, jossa ihmisopeilla yritetään hallita ja siinä monien kohdalla onnistutaankin.
Suuri osa kuitenkin käy seuroissa, esimerkiksi kaikki lapset ja monet nuoret, ymmärtämättä millaisessa kristillisyydessä ovat. Ei heitä saarnoilla hallita, se on yhteisöllisyys joka heidät siellä pitää? Eikä se huonoa seuraa ole, ainakaan pelkästään. Monet kuitenkin häpeiäevät ja salailevat kristillisyyttään. Eletään aika "maailmallista" elämää. Autossa esimerkiksi saatetaan kuunnella maailmallista musiikkia jopa seuramatkallakin. Esimerkiksi Padasjoelle nuorteniltaan ajeltaessakin ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän kirjoitat kuin asiasta tietämättömille. Kaikille tämä selväksi tehtiin jo 2014 Lahden juhannuskokouksissa (Purtanen ja Karhu).
Ja ilmoitus oli tämä, mikäli liike ottaa käyttöön maallikkosakramentit, niin evankelisluterilaisen kirkon yhteys on, liikkeen toimesta, katkaistu. Tämä ei koske yksittäisiä henkilöitä, jotka voivat edelleen kuulua evankelisluterilaiseen kirkkoon. Liike siis ei. Tämä oli selkeä piispojen ilmoitus.
Liikkeen lakihenkiset ryhtyivät Jellivaaran käskynhaltioiden käskystä jakamaan sakramentteja maallikkovoimin Mikkelissä 2015. Tästä päivästä alkaen Esikoislestadiolaiset ry ei ole yhteydessä Suomen ev.lut. kirkkoon. Ts. on vapaakirkko.
Joka muuta väittää, on valehtelija.
Miksi et ole paikalla silloin kun asioista tiedotetaan?
Sitten tulet tänne valehtelemaan julkisesti!Jos Esikoislestadiolaiset ry ei ole yhteydessä Suomen ev.lut. kirkkoon, miksi sitten esikoislestadiolaiset henkilöinä kuitenkin kuuluvat edellen kirkkoon?
Miksi esimerkiksi Rauhan Siteestä voi lukea , että "Esikoislestadiolaisuus on evankelisluterilaisen kirkon sisällä toimiva herätysliike. Herätysliike vaikuttaa pääosin Pohjoismaissa ja Pohjois-Amerikassa sekä lisäksi Keski-Euroopassa, Venäjällä ja Baltian maissa."
Kuka tässä asiassa puhuu tai kirjoittaa totta ja kuka jotakin muuta kuin totta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esikoislestadiolaiset eivät ole yhdistyksenä kuulunut koskaan ev.lut kirkkoon. Vai onko sinulla dokumenttia siitä, mikä toisin todistaisi?
Suomeen on jo rekisteröity vapaakirkko. sitä nimeä ei voi käyttää esikoislestadiolaisista. Se ei ole sitounut kirkon raamatun vastaiseen oppiin, kuten esikoiset ry. Siksi se on vapaa taivaasta alas laskettu Jerusalem.
Piisapat eivät olisi maininneet mitään koko asiasta, ellei juudakset olisi mennyt heidän luokseen kavaltamaan äitiään, josta sitten luopuivat.
Lakihenkiset ovat ihan muualla. Täällä on kirjoitettu, että rikomme lakia, kun olemme ottaneet sakramentit "puhtaisiin käsiin".
Kaikki mitä kirjoitin on totta. Raamatun totuus. Vai mitä muka valehtelin?
Ruotsissa on ehtoollista alettu jakamaan rukoushuoneella paljon aikaisemmin kuin Suomessa, koska ehtoollisen toimitus ei enää onnistunut toiveiden mukaan. Silti Ruotsin ev.lut kirkko antaa tiloja. Kiirunan helluntaiseurat ovat pidetty aina kirkossa.Mites se on Rauhan Siteessä kirjoitettu? Mitä se tarkoittaa "kirkon sisällä toimiva herätysliike"? Voiko toinen kauppa-ketju toimia toisessa kauppa-ketjussa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites se on Rauhan Siteessä kirjoitettu? Mitä se tarkoittaa "kirkon sisällä toimiva herätysliike"? Voiko toinen kauppa-ketju toimia toisessa kauppa-ketjussa?
Esikoislestadiolaiset ry EI OLE muun, kuin OMAN kirkkonsa sisällä toimiva herätysliike.
Mutta tuskin siinä ihan noin lukee, että "kirkon sisällä". Silloinhan siinä pitäisi lukea, että "KIRKKONSA sisällä toimiva herätysliike".
Joka tapauksessa Esikoislestadiolaiset ry EI OLE suomen ev.lut. kirkon herätysliike. Eikä liike ole oikeasti luterilainen koskaan ollutkaan opilliselta rakenteeltaan, vaan pietistis/herrnhutilainen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkkavaimon pojiksiko sanot, kristityitä ihmisiä, jotka ymmärtävät tehdä eron seurakuntaan, jossa ihmisopeilla yritetään hallita ja siinä monien kohdalla onnistutaankin.
Suuri osa kuitenkin käy seuroissa, esimerkiksi kaikki lapset ja monet nuoret, ymmärtämättä millaisessa kristillisyydessä ovat. Ei heitä saarnoilla hallita, se on yhteisöllisyys joka heidät siellä pitää? Eikä se huonoa seuraa ole, ainakaan pelkästään. Monet kuitenkin häpeiäevät ja salailevat kristillisyyttään. Eletään aika "maailmallista" elämää. Autossa esimerkiksi saatetaan kuunnella maailmallista musiikkia jopa seuramatkallakin. Esimerkiksi Padasjoelle nuorteniltaan ajeltaessakin ?Soita Kitaraa jos helpottaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esikoislestadiolaiset ry EI OLE muun, kuin OMAN kirkkonsa sisällä toimiva herätysliike.
Mutta tuskin siinä ihan noin lukee, että "kirkon sisällä". Silloinhan siinä pitäisi lukea, että "KIRKKONSA sisällä toimiva herätysliike".
Joka tapauksessa Esikoislestadiolaiset ry EI OLE suomen ev.lut. kirkon herätysliike. Eikä liike ole oikeasti luterilainen koskaan ollutkaan opilliselta rakenteeltaan, vaan pietistis/herrnhutilainen.Esikoislestadiolaisuus on paljon lähempänä Lutherin oppia kuin luterilainen kirkko. Luterilainen kirkko on lähempänä katolilaisuutta, kuin luterilaisuutta. Luther ei varmasti hyväksyisi naispappeutta, abortteja, esiaviollisia suhteita, avoliittoja, avioeroja, homoutta jne, mikä kirkossa on hyväksyttyä ja nykypäivää. Taitaa olla suuri osa papeista, jotka eivät usko edes Jumalaan, neitseestä syntymiseen, eikä paljon mihinkään muuhun. Ovat vain leipäpappeja.
"Palkkavaimon pojiksiko sanot, kristityitä ihmisiä, jotka ymmärtävät tehdä eron seurakuntaan, jossa ihmisopeilla yritetään hallita ja siinä monien kohdalla onnistutaankin."
En todellakaan sano niitä palkkavaimon pojiksi, jotka ovat tehnyt eroa edällä mainitusta opista. Siellä eli kirkossa, ei ole raamattu enää ohjenuorana, vaan yleinen mielipide, eli ihmisoppi. Ne jotka veljeilevät näiden kanssa ovat palkkavaimon poikia.
Esikoislestadiolaisten Kristuksen ja apostoleiden oppi ei ole ihmisoppia! Sellaiselle, jolla on rakkaus syntiin, synnilliseen maailmaan ja kirkkoon, jossa synti ei ole syntiä, parannussaarna tulee laiksi ja ihmisopiksi.
Mitä tulee nuoriin ja lapsiin. Monelle on tullut usko todella omakohtaiseksi ja ovat esimerkkinä vanhemmille. He tuovat kavereitaan seuroihin, kutsuvat myös esikoisiin menneitä seuroihin. Monet nuoret ovat jääneet äidin helmaan, vaikka vanhemmat ovat lähteneet ja jättäneet sen.
Uskon, että mainittuja asioita vielä tapahtuu suuressa nuorten joukossa, mutta varmasti paljon vähemmän kuin ennen. Mitä olen taas nähnyt esikoisiin menneistä nuoremmista ja vanhemmista naisista, he ovat muuttuneet. Hiukset ovat lyhentyneet, koroja ilmestynyt korviin ja muualle. En usko, että he välttävät musiikin kuuntelua. Sehän on ihan luonnollista. Kirkossa esiintyy monenlaiset bändit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Soita Kitaraa jos helpottaa
Helpottaakin sinua tuo kitaransoittokehoituksesi? Miksi sitä jankutat? Olisi mielenkiintoista tietää, miksi moiseen antaudut. Pirun palvelukseen. Kitara on kirottu soitin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esikoislestadiolaisuus on paljon lähempänä Lutherin oppia kuin luterilainen kirkko. Luterilainen kirkko on lähempänä katolilaisuutta, kuin luterilaisuutta. Luther ei varmasti hyväksyisi naispappeutta, abortteja, esiaviollisia suhteita, avoliittoja, avioeroja, homoutta jne, mikä kirkossa on hyväksyttyä ja nykypäivää. Taitaa olla suuri osa papeista, jotka eivät usko edes Jumalaan, neitseestä syntymiseen, eikä paljon mihinkään muuhun. Ovat vain leipäpappeja.
"Palkkavaimon pojiksiko sanot, kristityitä ihmisiä, jotka ymmärtävät tehdä eron seurakuntaan, jossa ihmisopeilla yritetään hallita ja siinä monien kohdalla onnistutaankin."
En todellakaan sano niitä palkkavaimon pojiksi, jotka ovat tehnyt eroa edällä mainitusta opista. Siellä eli kirkossa, ei ole raamattu enää ohjenuorana, vaan yleinen mielipide, eli ihmisoppi. Ne jotka veljeilevät näiden kanssa ovat palkkavaimon poikia.
Esikoislestadiolaisten Kristuksen ja apostoleiden oppi ei ole ihmisoppia! Sellaiselle, jolla on rakkaus syntiin, synnilliseen maailmaan ja kirkkoon, jossa synti ei ole syntiä, parannussaarna tulee laiksi ja ihmisopiksi.
Mitä tulee nuoriin ja lapsiin. Monelle on tullut usko todella omakohtaiseksi ja ovat esimerkkinä vanhemmille. He tuovat kavereitaan seuroihin, kutsuvat myös esikoisiin menneitä seuroihin. Monet nuoret ovat jääneet äidin helmaan, vaikka vanhemmat ovat lähteneet ja jättäneet sen.
Uskon, että mainittuja asioita vielä tapahtuu suuressa nuorten joukossa, mutta varmasti paljon vähemmän kuin ennen. Mitä olen taas nähnyt esikoisiin menneistä nuoremmista ja vanhemmista naisista, he ovat muuttuneet. Hiukset ovat lyhentyneet, koroja ilmestynyt korviin ja muualle. En usko, että he välttävät musiikin kuuntelua. Sehän on ihan luonnollista. Kirkossa esiintyy monenlaiset bändit.Hyvä kirjoitus aamenta päälle vaan. Portto kirkko. en paremmin sano
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esikoislestadiolaisuus on paljon lähempänä Lutherin oppia kuin luterilainen kirkko. Luterilainen kirkko on lähempänä katolilaisuutta, kuin luterilaisuutta. Luther ei varmasti hyväksyisi naispappeutta, abortteja, esiaviollisia suhteita, avoliittoja, avioeroja, homoutta jne, mikä kirkossa on hyväksyttyä ja nykypäivää. Taitaa olla suuri osa papeista, jotka eivät usko edes Jumalaan, neitseestä syntymiseen, eikä paljon mihinkään muuhun. Ovat vain leipäpappeja.
"Palkkavaimon pojiksiko sanot, kristityitä ihmisiä, jotka ymmärtävät tehdä eron seurakuntaan, jossa ihmisopeilla yritetään hallita ja siinä monien kohdalla onnistutaankin."
En todellakaan sano niitä palkkavaimon pojiksi, jotka ovat tehnyt eroa edällä mainitusta opista. Siellä eli kirkossa, ei ole raamattu enää ohjenuorana, vaan yleinen mielipide, eli ihmisoppi. Ne jotka veljeilevät näiden kanssa ovat palkkavaimon poikia.
Esikoislestadiolaisten Kristuksen ja apostoleiden oppi ei ole ihmisoppia! Sellaiselle, jolla on rakkaus syntiin, synnilliseen maailmaan ja kirkkoon, jossa synti ei ole syntiä, parannussaarna tulee laiksi ja ihmisopiksi.
Mitä tulee nuoriin ja lapsiin. Monelle on tullut usko todella omakohtaiseksi ja ovat esimerkkinä vanhemmille. He tuovat kavereitaan seuroihin, kutsuvat myös esikoisiin menneitä seuroihin. Monet nuoret ovat jääneet äidin helmaan, vaikka vanhemmat ovat lähteneet ja jättäneet sen.
Uskon, että mainittuja asioita vielä tapahtuu suuressa nuorten joukossa, mutta varmasti paljon vähemmän kuin ennen. Mitä olen taas nähnyt esikoisiin menneistä nuoremmista ja vanhemmista naisista, he ovat muuttuneet. Hiukset ovat lyhentyneet, koroja ilmestynyt korviin ja muualle. En usko, että he välttävät musiikin kuuntelua. Sehän on ihan luonnollista. Kirkossa esiintyy monenlaiset bändit.Esikoislestadiolainen oppi on ihmisoppia. Raamattua hyvin vähän tuntevat niin sanotut saarnaajat puhuvat saarnoissaan mitä heidän omat ajatuksensa mieleen ja sitä kautta suuhun tuovat. Sitähän voi väittää ja jopa itse uskoa Pyhän hengen ääneksi. Mutta kun toisella yhtä uskottavalla joukolla on sama selitys oikeallaolemiselleen, tekee esikoislestadiolaisuudesta ihmisopin siinä kuin noista sadoista muistakin itseään ainoana oikeana laukoma pitävistä ”seurakunnista”!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esikoislestadiolaisuus on paljon lähempänä Lutherin oppia kuin luterilainen kirkko. Luterilainen kirkko on lähempänä katolilaisuutta, kuin luterilaisuutta. Luther ei varmasti hyväksyisi naispappeutta, abortteja, esiaviollisia suhteita, avoliittoja, avioeroja, homoutta jne, mikä kirkossa on hyväksyttyä ja nykypäivää. Taitaa olla suuri osa papeista, jotka eivät usko edes Jumalaan, neitseestä syntymiseen, eikä paljon mihinkään muuhun. Ovat vain leipäpappeja.
"Palkkavaimon pojiksiko sanot, kristityitä ihmisiä, jotka ymmärtävät tehdä eron seurakuntaan, jossa ihmisopeilla yritetään hallita ja siinä monien kohdalla onnistutaankin."
En todellakaan sano niitä palkkavaimon pojiksi, jotka ovat tehnyt eroa edällä mainitusta opista. Siellä eli kirkossa, ei ole raamattu enää ohjenuorana, vaan yleinen mielipide, eli ihmisoppi. Ne jotka veljeilevät näiden kanssa ovat palkkavaimon poikia.
Esikoislestadiolaisten Kristuksen ja apostoleiden oppi ei ole ihmisoppia! Sellaiselle, jolla on rakkaus syntiin, synnilliseen maailmaan ja kirkkoon, jossa synti ei ole syntiä, parannussaarna tulee laiksi ja ihmisopiksi.
Mitä tulee nuoriin ja lapsiin. Monelle on tullut usko todella omakohtaiseksi ja ovat esimerkkinä vanhemmille. He tuovat kavereitaan seuroihin, kutsuvat myös esikoisiin menneitä seuroihin. Monet nuoret ovat jääneet äidin helmaan, vaikka vanhemmat ovat lähteneet ja jättäneet sen.
Uskon, että mainittuja asioita vielä tapahtuu suuressa nuorten joukossa, mutta varmasti paljon vähemmän kuin ennen. Mitä olen taas nähnyt esikoisiin menneistä nuoremmista ja vanhemmista naisista, he ovat muuttuneet. Hiukset ovat lyhentyneet, koroja ilmestynyt korviin ja muualle. En usko, että he välttävät musiikin kuuntelua. Sehän on ihan luonnollista. Kirkossa esiintyy monenlaiset bändit.Oletko trolli? Liian hyvin näyttelet esikoislestadiolaisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esikoislestadiolaisuus on paljon lähempänä Lutherin oppia kuin luterilainen kirkko. Luterilainen kirkko on lähempänä katolilaisuutta, kuin luterilaisuutta. Luther ei varmasti hyväksyisi naispappeutta, abortteja, esiaviollisia suhteita, avoliittoja, avioeroja, homoutta jne, mikä kirkossa on hyväksyttyä ja nykypäivää. Taitaa olla suuri osa papeista, jotka eivät usko edes Jumalaan, neitseestä syntymiseen, eikä paljon mihinkään muuhun. Ovat vain leipäpappeja.
"Palkkavaimon pojiksiko sanot, kristityitä ihmisiä, jotka ymmärtävät tehdä eron seurakuntaan, jossa ihmisopeilla yritetään hallita ja siinä monien kohdalla onnistutaankin."
En todellakaan sano niitä palkkavaimon pojiksi, jotka ovat tehnyt eroa edällä mainitusta opista. Siellä eli kirkossa, ei ole raamattu enää ohjenuorana, vaan yleinen mielipide, eli ihmisoppi. Ne jotka veljeilevät näiden kanssa ovat palkkavaimon poikia.
Esikoislestadiolaisten Kristuksen ja apostoleiden oppi ei ole ihmisoppia! Sellaiselle, jolla on rakkaus syntiin, synnilliseen maailmaan ja kirkkoon, jossa synti ei ole syntiä, parannussaarna tulee laiksi ja ihmisopiksi.
Mitä tulee nuoriin ja lapsiin. Monelle on tullut usko todella omakohtaiseksi ja ovat esimerkkinä vanhemmille. He tuovat kavereitaan seuroihin, kutsuvat myös esikoisiin menneitä seuroihin. Monet nuoret ovat jääneet äidin helmaan, vaikka vanhemmat ovat lähteneet ja jättäneet sen.
Uskon, että mainittuja asioita vielä tapahtuu suuressa nuorten joukossa, mutta varmasti paljon vähemmän kuin ennen. Mitä olen taas nähnyt esikoisiin menneistä nuoremmista ja vanhemmista naisista, he ovat muuttuneet. Hiukset ovat lyhentyneet, koroja ilmestynyt korviin ja muualle. En usko, että he välttävät musiikin kuuntelua. Sehän on ihan luonnollista. Kirkossa esiintyy monenlaiset bändit.Kyllä esikoislestadiolaisuudessakin erotaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä esikoislestadiolaisuudessakin erotaan
Pitää paikkansa, mutta se on kuitenkin aika harvinaista. Sitä ei hyväksytä ja sitä vastaan saarnataan. Ellei saarnattaisi, niin se olisi sama kun hyväksyttäisi.
Mitä tulee mieleeni eroja aikaisemmilta ajoilta, niin suurin osa eronneista ei tunnusta enää kuuluvansa esikoislestadiolaisiin. Viimeaikoina on jotain eroja, mutta sen on vihollinen vaikuttanut. Synti ei ole muutenkaan tullut synniksi, niin ero on sitten ollut helppoa. Jotkut ovat palanneet takaisin ja tehneet synneistään parannusta, mutta toiset ovat menneet menojaan. On myös tapaus, että lapsi olisi otettu huostaa ilman eroa narsistista.
Jokainen ero on liikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esikoislestadiolaisuus on paljon lähempänä Lutherin oppia kuin luterilainen kirkko. Luterilainen kirkko on lähempänä katolilaisuutta, kuin luterilaisuutta. Luther ei varmasti hyväksyisi naispappeutta, abortteja, esiaviollisia suhteita, avoliittoja, avioeroja, homoutta jne, mikä kirkossa on hyväksyttyä ja nykypäivää. Taitaa olla suuri osa papeista, jotka eivät usko edes Jumalaan, neitseestä syntymiseen, eikä paljon mihinkään muuhun. Ovat vain leipäpappeja.
"Palkkavaimon pojiksiko sanot, kristityitä ihmisiä, jotka ymmärtävät tehdä eron seurakuntaan, jossa ihmisopeilla yritetään hallita ja siinä monien kohdalla onnistutaankin."
En todellakaan sano niitä palkkavaimon pojiksi, jotka ovat tehnyt eroa edällä mainitusta opista. Siellä eli kirkossa, ei ole raamattu enää ohjenuorana, vaan yleinen mielipide, eli ihmisoppi. Ne jotka veljeilevät näiden kanssa ovat palkkavaimon poikia.
Esikoislestadiolaisten Kristuksen ja apostoleiden oppi ei ole ihmisoppia! Sellaiselle, jolla on rakkaus syntiin, synnilliseen maailmaan ja kirkkoon, jossa synti ei ole syntiä, parannussaarna tulee laiksi ja ihmisopiksi.
Mitä tulee nuoriin ja lapsiin. Monelle on tullut usko todella omakohtaiseksi ja ovat esimerkkinä vanhemmille. He tuovat kavereitaan seuroihin, kutsuvat myös esikoisiin menneitä seuroihin. Monet nuoret ovat jääneet äidin helmaan, vaikka vanhemmat ovat lähteneet ja jättäneet sen.
Uskon, että mainittuja asioita vielä tapahtuu suuressa nuorten joukossa, mutta varmasti paljon vähemmän kuin ennen. Mitä olen taas nähnyt esikoisiin menneistä nuoremmista ja vanhemmista naisista, he ovat muuttuneet. Hiukset ovat lyhentyneet, koroja ilmestynyt korviin ja muualle. En usko, että he välttävät musiikin kuuntelua. Sehän on ihan luonnollista. Kirkossa esiintyy monenlaiset bändit."Esikoislestadiolaisuus on paljon lähempänä Lutherin oppia kuin luterilainen kirkko. Luterilainen kirkko on lähempänä katolilaisuutta, kuin luterilaisuutta. "
Aikaisemminkin tätä on kysytty, mutta kysyn taas, kun väität, että essulaisuus on lähellä Lutherin oppia.
Mites menee kasteopetuksen kanssa? Kun Lutherin katekismuksessa sanotaan, että kasteessa tapahtuu uudestisyntyminen, se kuitenkin kielletään essulaisuudessa.
Myöskin pyhitysoppi tuntuu olevan lähmpänä katolista opetusta kui luterilaista - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites se on Rauhan Siteessä kirjoitettu? Mitä se tarkoittaa "kirkon sisällä toimiva herätysliike"? Voiko toinen kauppa-ketju toimia toisessa kauppa-ketjussa?
Presidenttikin puhui vihapuheesta, toisten alistamisesta ym.!
- Anonyymi
Kaikenlainen "vastaan saarnasaminen" ei ole mitään muuta kuin puhtaaksi viljeltyä lakihenkisyyttä. Kristillinen avioliittotyö lähtee etsimään Jumalan sanan valossa parin ongelmiin, "saarnaamatta mitään vastaan". Kristuksen evankeliumissa ei julisteta koskaan mitään vastaan, vaan nimenomaan puolesta.
Joh. 12:47 Ja jos joku kuulee minun sanani eikä niitä noudata, niin häntä en minä tuomitse; sillä en minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan, vaan pelastamaan maailman.
Room. 8:33 Kuka voi syyttää Jumalan valittuja? Jumala on se, joka vanhurskauttaa.
Room. 8:34 Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja hän myös rukoilee meidän edestämme.
Room. 8:35 Kuka voi meidät erottaa Kristuksen rakkaudesta? Tuskako, vai ahdistus, vai vaino, vai nälkä, vai alastomuus, vai vaara, vai miekka?
Room. 8:36 Niinkuin kirjoitettu on: "Sinun tähtesi meitä surmataan kaiken päivää; meitä pidetään teuraslampaina".
Room. 8:37 Mutta näissä kaikissa me saamme jalon voiton
- hänen kauttansa, joka meitä on rakastanut.
Room. 8:38 Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
Room. 8:39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu
- voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.- Anonyymi
vaito on väkevästi foorumilla, mutt amiksi et kirjoita omalla nikilläsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
vaito on väkevästi foorumilla, mutt amiksi et kirjoita omalla nikilläsi?
jotta ei pystyttäisi muka seuraamaan, että milloin menee nukkumaan
Joku pappi on tehnyt jonkin opinnäytteen Padasjoen Lestadiolaisuudesta. Minulla sellainen kappale pitäisi olla, mutta en tähän hätään löytänyt. Sain aikanaan Tapio Niemiseltä sellaisen. Jos oikein muistan, niin Esikoislestadiolaisuus jäi päähaaraksi Padasjoella eikä muuta toimintaa sen tutkimuksen mukaan ole merkittävästi ollut. Padasjoen lestadiolaisuudessa on ollut keskeisenä kai Evald Rantanen-niminen henkilö, joka on ollut kaitsijana silloin ja hoitanut laumaansa hyvin.
- Anonyymi
Joo, tämä oli naishenkilö. Muistaakseni Pro Gradu? Olen itsekin sen nähnyt Padasjoella, mutta sitä ei ole minulla.
- Anonyymi
Mikä on sen opinnäytteen nimi? Gradun aihe siis.
- Anonyymi
Tällaisen löysin netistä?
Esikoislestadiolaiset ry sijaitsee kunnassa Padasjoki, alueella Hietaranta. Se on perustettu 15.3.1978. Se on aatteellinen yhdistys, jonka toimiala on seurakunta. Voit selvittää sen päättäjät, taloustiedot kuten liikevaihdon ja muut yritystiedot Finderissa. - Anonyymi
Älähän jaksa tollasia hölöttää, kun tuskinpa edes seurojen voimakkuutta olet huomannut, jos siis olet käynyt seuroissa. Suuri nuorten lauma tahtoo Vapahtajan jalanjälkiä seurata, sen saa huomata varsinkin nuorten illoissamme! Ja tahdomme Taivaan kotiin lopulta päästä, tämän kilvoituksen jälkeen. Ja tarviiko jatkuvasti näitä samoja asioita jauhaa?
- Anonyymi
Se nuorten iltojen porukka on mukana seuraamassa "tätä siunattua kristillisyyttä". Joka väittää Raamatun vastaisesti olevansa yksin "oikea seurakunta". Siis tämä rekisteröity yhdistys Esikoislestadiolaiset ry. Siinä yhdistyksessä, sen tilaisuuksissa saarnaavat saarnamiehet siis väittävät noin puheissaan ja saarnoissaan. Panetellen ja tuomiten kaikki muut kristityt kadotukseen, luvaten heitä seuraaville taivaan ilon.
Emme me kumpikaana tiedä, mitä suuri nuorten lauma tahtoo nuorenilloissa käydessään. No ruokaa ainakin jotkut ja toisten nuorten seuraa. Eikä ole muuakaan tekemistä.... Syitä on kyllä monia muitakin kuin vain Vapahtajan jalanjälkien seuraaminen. Maallisia asioita siis. Erittäin inhimillistä.
Kyllä näitä kuule tarvii jatkuvasti jauhaa. Sinäkin tarvitset ehkä vielä paljon jauhamista, jotta joskus ehkä pääset oikeaan uskoon tuosta "kristillisyysuskostasi".
Hyvää ja onnellista Uutta Vuotta 2020 ! Uskoon katsomatta.
Padasjoella on ollut kristillisyyttä ainakin 1200 vuotta.
- Anonyymi
Onko joku perustelu ajatuksellesi, vai mistä tuli mieleesi tuollainen määrä vuosia? Mielenkiintoista?
"Kristinuskon uskotaan saapuneen Suomeen kahdelta suunnalta: Skandinavian kautta lännestä ja Venäjältä idästä kauppiaiden ja lähetyssaarnaajien mukana.[4] Hautalöydöistä kristillisiä esineitä, kuten kaularistejä, krusifikseja ja ikoneita, on löytynyt ainakin 900-luvulta.[5] Arkeoastronomi Marianna Ridderstadin hautatutkimusten perusteella kristinusko on tullut Suomeen jo viikinkiajalla, ehkä jo 800-luvulla. Tällöin alettiin haudata vainajia pääsiäissuuntaan.[6][7]"
(Wikipedia)- Anonyymi
Voit olla oikeassa, kiitos tuosta tiedosta tai ainakin sen muistuttamisesta..
"Oikea Kristillisyys" syntyi esikoislestadiolaisten mukaan kuitenkin vasta 1902 kun Lapinmaan saarnaajat saivat tänne Suomeen perustettua ainoan oikeassa olevan seurakunnan.
Siitä ensi kesänä tulee kuluneeksi vain 118 vuotta... ??
Olihan se kuitenkin ennen hajaannusta "oikea kristillisyys"...!!
No vanhoollisista tuli 1902 jälkeen "kuolleen uskon tunnustajia".
Mutta on ollu siis jo 130 vuotta sitten "kristillisyyttä" Padasjoella silloin kun ryhmät oli yhdessä.
Hajaannuksessahan osa meni kuolleeseen uskoon ja osa eriseurassa ainoaan oikeaan "kristillisyyteen". Yksinkertaista. He eivät olleet meitä vaan meistä lähteneitä. Ketkä lähti ja ketkä jäi?
Hauska trolli.
- Anonyymi
Trolli tai ei, mutta kuvaa hyvin sitä miten pihalla keskiverto esikoislestadiolainen on 2000 vuotta toimineesta kristinuskosta. Ei kristinuskossa lestadiolaisuuteen uskota, eikä mihinkään muugunkaan laisuuteen, vaan Jeesukseen Kristukseen, lihaksi syntyneeseen (inkarnoituneeseen) kaikkivaltiaaseen Jumalaan. Isä Poika ja Pyhä Henki. Tässä on syntisen ihmisen luominen sovitus lunastus ja pyhitys.
Iesus Kristos Theou Hyijos Sooteer.- Anonyymi
Iesus Kristos Theou Hyijos Sooteer.
Mitähän siinä sitten lukee? Voisiko tuota sanoa jo pilkaksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iesus Kristos Theou Hyijos Sooteer.
Mitähän siinä sitten lukee? Voisiko tuota sanoa jo pilkaksi?Ikthys.
- Anonyymi
Padasjoella on kyllä kristillisyyttä ollut jo noin 500 vuotta.
- Anonyymi00051
Tuskin siellä on sitä vieläkään !
Nääs kun raamatun kristillisyys ja lestalaisuus on kaksi eri asiaa !
- Anonyymi00048
Ja eräskin lessuperhe pistää yhden lapsena kulkemaan rääsyissä muiden kulkiessa ihan hyvissä vaatteissa.
- Anonyymi00049
Se rääsyissä kulkeva on ainut jeesuksen opetuslapsi niistä kaikista. Ainut Hengen* kautta Jumalan armoon* kutsuttu. Nämä muut ovat itse itsensä kutsuneet taivaan tielle eivätkä tiedän Pyhän Hengen kutsusta mitään.
- Anonyymi00050
Anonyymi00049 kirjoitti:
Se rääsyissä kulkeva on ainut jeesuksen opetuslapsi niistä kaikista. Ainut Hengen* kautta Jumalan armoon* kutsuttu. Nämä muut ovat itse itsensä kutsuneet taivaan tielle eivätkä tiedän Pyhän Hengen kutsusta mitään.
Rääsyissä kulkevalle vuon pittää sanoa notta itseryydytyksen lankeemus on sitä varten notta sää tietäisit miten pieni on hekuma avioliitossa. 1-5sekuntia ja koko muu elämä työtä ja vaivaa, mäkätystä valitusta, murhetta ja ahdistusta.
Koska jos nää et olisi koskaan langennut niin sää raukka suottaisit luulla notta avioliirossa olis jotain hyvääkin. Sentähren pidä rääsys ja ole aviovuoteelliselle* halpa ja syljeksitty ja avioidu Herran* kanssa koska palkkas on taivaissa! - Anonyymi00052
Anonyymi00050 kirjoitti:
Rääsyissä kulkevalle vuon pittää sanoa notta itseryydytyksen lankeemus on sitä varten notta sää tietäisit miten pieni on hekuma avioliitossa. 1-5sekuntia ja koko muu elämä työtä ja vaivaa, mäkätystä valitusta, murhetta ja ahdistusta.
Koska jos nää et olisi koskaan langennut niin sää raukka suottaisit luulla notta avioliirossa olis jotain hyvääkin. Sentähren pidä rääsys ja ole aviovuoteelliselle* halpa ja syljeksitty ja avioidu Herran* kanssa koska palkkas on taivaissa!Se on kaksipiippuinen juttu. Katsos kun Jeesus ei ole pahuuden peite.
Mutta samaan aikaan vanhurskaus ei tule lihan pyhyydestä vaan Jumalan ja Jumalan Pojan pyhyydestä että Hänessä on Pyhyys ei ihmisessä että te tulisitte Hänestä osalliseksi*.
Tässä on siis järjelle ristiriita. Koska liha on kuitenkin synnin alle myyty kuinkas siis Kristus ei ole pahuuden peite jos kuitenkinn vanhurskaus tulee Jumalasta* eikä lihasta?
Lestaadiolainen sanoo sen niin ettei kristitty tee tahalleen syntiä ja joutuessaan syntiin hän anoo uudeestaan puhtautta* Jeesuksen sovintoveren kautta eli Kristuksen tuntemista*
Se lestaadiiolainen selitys. Apostoli pietari tosin sanoo eriseuraisista ettei he taida synnistä lakata.
Jokatapauksessa siihen minä en anna vastausta. Koska se ei ollut asiani vaan pohjustus puhe koska seuraava asiani voi antaa kuvan että puolustan syntiä niin oli välttämätöntä mainita esipuheessa nämä.
Mutta koska joku kristitty luterilainen taikka lestaadiolainen kaikista niistä haaroista eli suunnista tekee itsensä hurskaaksi yhden naimattoman sinkku miehen taikka naisen edessä tuomiten hänet haureelliseksi esimerkiksi itsetyydytyksestä jne siis naimattomalle hän saarnaa ja hän saarnaaja on itse avioliitossa taikka hän on itse joskus huorin tehnyt eli maannut avioliiton ulkopuolella.
Niin minun asiani on vain se vaikka se on itsessään totta että vanhurskaus tulee Jumalan* pyhyydestä ei ihmisen omasta pyhyydestä niin kuitenkin raamattu sanoo että se joka nai* hän tulee YHDEKSI* LIHAKSI sen kanssa jota hän nai!
Niin kuinkas siis sinä olet puhtaampi joka saarnaat vanhurskautta itse naineena tälle naimattomalle, koska kun sinä olet naisen kanssa maannut olet tullut yhteiseksi ulkokultaisuudesta* taikka koska sinä olet miehen kanssa maannut niin olet tullut osalliseksi huoruuden* himosta* niin missä silloin on sinun pyhyytesi kerskaus tämän naimattoman edessä että hän on sinua pyhempi lihassa* vaikka vanhurskaus ei lihan kautta tule mutta että sinä olet ulkokultainen myöskin hengellisissä taikka huoruudelle altis hengellisissä että ne ovat myöskin yhtä lailla lihassa kuin hengessä?
Sentähden istu alas ja vastaa minulle! - Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
Se on kaksipiippuinen juttu. Katsos kun Jeesus ei ole pahuuden peite.
Mutta samaan aikaan vanhurskaus ei tule lihan pyhyydestä vaan Jumalan ja Jumalan Pojan pyhyydestä että Hänessä on Pyhyys ei ihmisessä että te tulisitte Hänestä osalliseksi*.
Tässä on siis järjelle ristiriita. Koska liha on kuitenkin synnin alle myyty kuinkas siis Kristus ei ole pahuuden peite jos kuitenkinn vanhurskaus tulee Jumalasta* eikä lihasta?
Lestaadiolainen sanoo sen niin ettei kristitty tee tahalleen syntiä ja joutuessaan syntiin hän anoo uudeestaan puhtautta* Jeesuksen sovintoveren kautta eli Kristuksen tuntemista*
Se lestaadiiolainen selitys. Apostoli pietari tosin sanoo eriseuraisista ettei he taida synnistä lakata.
Jokatapauksessa siihen minä en anna vastausta. Koska se ei ollut asiani vaan pohjustus puhe koska seuraava asiani voi antaa kuvan että puolustan syntiä niin oli välttämätöntä mainita esipuheessa nämä.
Mutta koska joku kristitty luterilainen taikka lestaadiolainen kaikista niistä haaroista eli suunnista tekee itsensä hurskaaksi yhden naimattoman sinkku miehen taikka naisen edessä tuomiten hänet haureelliseksi esimerkiksi itsetyydytyksestä jne siis naimattomalle hän saarnaa ja hän saarnaaja on itse avioliitossa taikka hän on itse joskus huorin tehnyt eli maannut avioliiton ulkopuolella.
Niin minun asiani on vain se vaikka se on itsessään totta että vanhurskaus tulee Jumalan* pyhyydestä ei ihmisen omasta pyhyydestä niin kuitenkin raamattu sanoo että se joka nai* hän tulee YHDEKSI* LIHAKSI sen kanssa jota hän nai!
Niin kuinkas siis sinä olet puhtaampi joka saarnaat vanhurskautta itse naineena tälle naimattomalle, koska kun sinä olet naisen kanssa maannut olet tullut yhteiseksi ulkokultaisuudesta* taikka koska sinä olet miehen kanssa maannut niin olet tullut osalliseksi huoruuden* himosta* niin missä silloin on sinun pyhyytesi kerskaus tämän naimattoman edessä että hän on sinua pyhempi lihassa* vaikka vanhurskaus ei lihan kautta tule mutta että sinä olet ulkokultainen myöskin hengellisissä taikka huoruudelle altis hengellisissä että ne ovat myöskin yhtä lailla lihassa kuin hengessä?
Sentähden istu alas ja vastaa minulle!Katso kun sinä saarnaaja mies olit nuori sinä pukeuduit yksinkertaisesti* mutta koska sinä kasvoit vanhaksi kiinnostuit naisista ja avioiduit ja makasit naisen , nyt sinä olet yhtä tyhjä ehkä sinä olet tyhjempi hengellisesti mitä olit nuorena ja silti sinä pukeudut puvun takkiin kauniisiin vaatteisiin hiukset ovat hyvin sinä näytät kristityltä mutta minä kysyn sinulta tunnetko sinä Kristuksen voimaa* enemmän kuin silloin lapsena kun sinä pukeuduit yksinkertaisesti? Nyt sinä olet vaimoon* eli naiseen sekaantunut ja sinusta on tullut ulkokultainen. Kuinkas siis nuhtelet sinkku miesta taikka naimatonta naista vanhurakauden saarnaajalla etkö näe että kaikessa vähässä* vanhurskaudessa hänellä on enemmän vanhurskautta kuin kaikessa sinun ulkokultaisuudessasi?
Taikka kuinkas sinä miehen kanssa maannut nainen sanot tyttärellesi jolla on murrosikä alkanut tai hänellä on heikkoja hetkiä muuten vain, kuinkas nuhtelet häntä vanhurskaudesta etkös tiedä että kaikessa vähässä* vanhurskaudessa hän kysyy yhden miehen perään mutta sinä joka olet miehen kanssa maannut sinä himoitset montaa miestä kuinkas siis olet vanhurskaampi kuin hän? - Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Katso kun sinä saarnaaja mies olit nuori sinä pukeuduit yksinkertaisesti* mutta koska sinä kasvoit vanhaksi kiinnostuit naisista ja avioiduit ja makasit naisen , nyt sinä olet yhtä tyhjä ehkä sinä olet tyhjempi hengellisesti mitä olit nuorena ja silti sinä pukeudut puvun takkiin kauniisiin vaatteisiin hiukset ovat hyvin sinä näytät kristityltä mutta minä kysyn sinulta tunnetko sinä Kristuksen voimaa* enemmän kuin silloin lapsena kun sinä pukeuduit yksinkertaisesti? Nyt sinä olet vaimoon* eli naiseen sekaantunut ja sinusta on tullut ulkokultainen. Kuinkas siis nuhtelet sinkku miesta taikka naimatonta naista vanhurakauden saarnaajalla etkö näe että kaikessa vähässä* vanhurskaudessa hänellä on enemmän vanhurskautta kuin kaikessa sinun ulkokultaisuudessasi?
Taikka kuinkas sinä miehen kanssa maannut nainen sanot tyttärellesi jolla on murrosikä alkanut tai hänellä on heikkoja hetkiä muuten vain, kuinkas nuhtelet häntä vanhurskaudesta etkös tiedä että kaikessa vähässä* vanhurskaudessa hän kysyy yhden miehen perään mutta sinä joka olet miehen kanssa maannut sinä himoitset montaa miestä kuinkas siis olet vanhurskaampi kuin hän?Mitä minä tahdon sanoa? Sinä nuori, ajattele, se kaikki tuomion henki jota olet saanut osaksesi sanattomasti sekä sanallisesti ajattele sinä olet yksi liha sinulla on yhden lihan syntiturmelus, mutta nämä jotka ovat sinut tuominneet he ovat maanneet eli menneet yhteen toisen kanssa ja tulleet hänen kanssaan YHDEKSI LIHAKSI ja sitä myöten he kantavat päällänsä kahden lihan syntiturmelusta, mitäs siis? Tiedä se, että siinä missä sinä olet viallinen, raskaastikin, niin nämät, sinun nuhtelijasi ja sinun tuomitsijasi vieläpä kaksikertaisesti* koska he ovat tulleet yksi liha kahden lihan kanssa yhteiseksi* sentähden älä pelkää heitä vaan ole siunattu Kristuksen Jumalan Pojan kautta Hänessä on vanhurskaus kaikille lihassa heikoilla uskon* kautta ettei yksikään liha kerskaisi, aamen!
- Anonyymi00055
Anonyymi00054 kirjoitti:
Mitä minä tahdon sanoa? Sinä nuori, ajattele, se kaikki tuomion henki jota olet saanut osaksesi sanattomasti sekä sanallisesti ajattele sinä olet yksi liha sinulla on yhden lihan syntiturmelus, mutta nämä jotka ovat sinut tuominneet he ovat maanneet eli menneet yhteen toisen kanssa ja tulleet hänen kanssaan YHDEKSI LIHAKSI ja sitä myöten he kantavat päällänsä kahden lihan syntiturmelusta, mitäs siis? Tiedä se, että siinä missä sinä olet viallinen, raskaastikin, niin nämät, sinun nuhtelijasi ja sinun tuomitsijasi vieläpä kaksikertaisesti* koska he ovat tulleet yksi liha kahden lihan kanssa yhteiseksi* sentähden älä pelkää heitä vaan ole siunattu Kristuksen Jumalan Pojan kautta Hänessä on vanhurskaus kaikille lihassa heikoilla uskon* kautta ettei yksikään liha kerskaisi, aamen!
onkohan tää mensan mies ollut ikkää naisen kanssa sillee ???
eppäilen !!! - Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
onkohan tää mensan mies ollut ikkää naisen kanssa sillee ???
eppäilen !!!Ei poliisille valiteta poliisin vanhurskauden takia vaan lain* takia jota poliisi on velvollinen noudattamaan.
Jos ollaan rehellisiä niin kuin tiedetään vanhurskaus näkyy kasvoista niin kaikkein suurin demoni tartunta mitä kasvoista ja silmistä näkee on juopoilla baareissa sekä poliiseilla..ei toki kaikilla poliiseilla mutta lähes kaikilla. Sellainen musta varjo mikä on niitten päällä.
Kun siis joku valittaa poliisille jostakin ei hän valita perkeleelle eli demoneille vaan laille* - Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
Ei poliisille valiteta poliisin vanhurskauden takia vaan lain* takia jota poliisi on velvollinen noudattamaan.
Jos ollaan rehellisiä niin kuin tiedetään vanhurskaus näkyy kasvoista niin kaikkein suurin demoni tartunta mitä kasvoista ja silmistä näkee on juopoilla baareissa sekä poliiseilla..ei toki kaikilla poliiseilla mutta lähes kaikilla. Sellainen musta varjo mikä on niitten päällä.
Kun siis joku valittaa poliisille jostakin ei hän valita perkeleelle eli demoneille vaan laille*Mutta ei ne demonit sellaisia ole että ne välttämättä aina on.
Joskus esikoislestaadiolainen näyttää kristityltä ja välillä se sama kristitty on täynnä demoneita. Se on päivä kohtaista.
Tosin poliisit tuntuu että ne on aina täynnä demoneita. - Anonyymi00058
Anonyymi00057 kirjoitti:
Mutta ei ne demonit sellaisia ole että ne välttämättä aina on.
Joskus esikoislestaadiolainen näyttää kristityltä ja välillä se sama kristitty on täynnä demoneita. Se on päivä kohtaista.
Tosin poliisit tuntuu että ne on aina täynnä demoneita.Mm siitä syystä siviili kytät on helppo tunnistaa kun ne on ihan mustia.
Vaikeampia ova uskovaiset poliisit kenellä on" se usko" joka ei ansaitse itse kun ne ei oleniin perkekeen mustia ...niin niidtä ei varmuudella tiedä onko siviili poliisi vai luterilainen tapa kristitty - Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
Mm siitä syystä siviili kytät on helppo tunnistaa kun ne on ihan mustia.
Vaikeampia ova uskovaiset poliisit kenellä on" se usko" joka ei ansaitse itse kun ne ei oleniin perkekeen mustia ...niin niidtä ei varmuudella tiedä onko siviili poliisi vai luterilainen tapa kristittySelitän. Älä ota huumorilla sitä.
Kysymys ei ole siitä oletko uskonnollinen taikka et tietoisesti ateisti saatanisti, saatananpalvoja aknostikko jehovan todistaja tai mitä tahansa. Eli vaikka et olisi yhtään mitään.
Mutta kun henki maailma on jokatapauksessa totta olit tietoisesti mitä tahansa niin tiedostamattasi tapahtuu hengessä jotakin aina.
Ja kun poliisi koulun käynyt on opetettu siihen että hän on nuhteeton, kurinalainen, lain kuuliainen, tunnollinen, esimiehelleen alaimainen jne...eli hänet on koulutettu siihen että hän jatkuvasti pyrkii olemaan täydellinen huom! Itse! Eli hänet koulutetaan omanvanhurskauden palvelijaksi ja siitä seuraa hengessä sellainen musta varjo jokaisen omanvanhurskauden palvelijan päälle tulee musta varjo..minä sanon sitä demoni varjoksi mutta se on fariseuksen varjo. Joka ansaitsee itse ja kyntää omanvanhurskauden peltoa ja kuvittelee olevansa jollakin tapaa täydellinen ihminen ja jos hän ei ole täydellinen niin hän pyrkii täydellisyyteen mutta huom! Itse! Ja se väri muutos tulee tästä->kun hän tekee sen kaiken ->itse<-. Kristityn vanhurskaus eli valkoinen väri Hengessä tulee taas siitä että Kristus on tehnyt kaiken. Siksi siviiliasuisen poliisin tunnistaa noin sekunnissa. - Anonyymi00060
Anonyymi00055 kirjoitti:
onkohan tää mensan mies ollut ikkää naisen kanssa sillee ???
eppäilen !!!Vaikka en tunnistanut sitä paikkaa vertauskuvannollisesti hyväksi tai pahaksi kuin oli siinä unessa sen vanhan oven takana. Niin tiedän sen kuitenkin että se puhui esikoislestaadiolaisuudesta koska olinhan edellis päivänä kuunellut vmk saarnaa ja pyytänyt jumalalta jälleen mennä sisälle siihen kristillisyyteen. Vaikka en kaikkia yksityiskohtia siis ajatuksista muista huom ehkä niin sen muistan tunne tasolta bluffi kusetus , en halua olla täällä. Kauniisti rakennettu paikka mutta pelkkiä tyhjiä lupauksia. Koska siellä ei ollut Jumalan hengen läsnäolo. Ui takaisin nopeasti. Siinä oli hyvin raskasta uida. Lauri muistaa sen unen.
Eikä siellä edes ollut ketään. Isoveljeni kävi pari kertaa pyörähtämässä sisään ja ulos.
Se tarkoittaa ettei lestaadiolaiset elä edes itsekään todeksi omaa kristillisyyttään muuten se huone olisi ollut täynnä väkeä eikö niin? Eikö niin Risto että te saarnaajat ja lähetysmiehet bluffaatte lestaadiolaisuutta te uskotte toisella tavalla mutta teistä on kiva leikkiä leataadiolais saarnaajaa eikö niin se huone laestadiuksen rakennus se oli tyhjä. Siellä ei ollut ketään ei kerta kaikkiaan yhtään ketään. Eikä se edes ollut paikka missä olisin halunnut olla halusin pois sieltä yhtä nopeasti kuin tulin sinne. - Anonyymi00061
Anonyymi00060 kirjoitti:
Vaikka en tunnistanut sitä paikkaa vertauskuvannollisesti hyväksi tai pahaksi kuin oli siinä unessa sen vanhan oven takana. Niin tiedän sen kuitenkin että se puhui esikoislestaadiolaisuudesta koska olinhan edellis päivänä kuunellut vmk saarnaa ja pyytänyt jumalalta jälleen mennä sisälle siihen kristillisyyteen. Vaikka en kaikkia yksityiskohtia siis ajatuksista muista huom ehkä niin sen muistan tunne tasolta bluffi kusetus , en halua olla täällä. Kauniisti rakennettu paikka mutta pelkkiä tyhjiä lupauksia. Koska siellä ei ollut Jumalan hengen läsnäolo. Ui takaisin nopeasti. Siinä oli hyvin raskasta uida. Lauri muistaa sen unen.
Eikä siellä edes ollut ketään. Isoveljeni kävi pari kertaa pyörähtämässä sisään ja ulos.
Se tarkoittaa ettei lestaadiolaiset elä edes itsekään todeksi omaa kristillisyyttään muuten se huone olisi ollut täynnä väkeä eikö niin? Eikö niin Risto että te saarnaajat ja lähetysmiehet bluffaatte lestaadiolaisuutta te uskotte toisella tavalla mutta teistä on kiva leikkiä leataadiolais saarnaajaa eikö niin se huone laestadiuksen rakennus se oli tyhjä. Siellä ei ollut ketään ei kerta kaikkiaan yhtään ketään. Eikä se edes ollut paikka missä olisin halunnut olla halusin pois sieltä yhtä nopeasti kuin tulin sinne.Minä en voi kertoa mitä minä ymmärsin mutta voin kertoa mitä näin ja tunsin. Koska en edelleenkään ymmärrä. En jaksa uudestaan selittää samoja asioita kuin silloin tietäjät* tietää. Muut ei tiedä. Olisivat kuunelleet silloin.
Mutta kun se oli puinen huone siellä oli pilareita ja katto ja se oli rakennettu yksityis kohtia myöten hyvin kauniisti kuin viimeistä yksityiskohtaa myöten että kaikki olisi täydellistä. Ja olihan siinä vedessä mikä oli ennen sitä tietä niin lämmintä vaikka minusta se ei tuntunut taivaan lämmöltä vaan se tuntui kuin se lämpö olisi tullut helvetistä että jos hukun siihen raskaaseen veteen niin vajoan helvettiin mutta se ei ollut päällimmäisenä mielessä eli tunteessa vaan päällimmäinen tunne oli tämä on huijausta kaikki halusin huutaa sitä suurella äänellä. Sitten veljeni tuli sisään mutta hän pääsi siitä raskaasta vedestä kevyesti yli suoraan tielle niin että hän meni edes takaisin ja tuli aina uudestaan takaani ohitseni kun se ensimmäinen ovi oli sen kallion seinämän sisällä se vanha ovi siitä veljeni kävi olin siis siellä sen vanhan oven sisällä. Niin minua ei kiinnostanut edes miksi veljeni pääsee noin kevyesti koska katsoin huonetta ja totesin tämä on huijausta ja lähdin uimaan takaisin. Minä en vakuuttunut siitä että se oli kauniisti rakennettu minä en tuntenut Jumalan Hengen läsnäoloa. Siksi minä uin takaisin. - Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Minä en voi kertoa mitä minä ymmärsin mutta voin kertoa mitä näin ja tunsin. Koska en edelleenkään ymmärrä. En jaksa uudestaan selittää samoja asioita kuin silloin tietäjät* tietää. Muut ei tiedä. Olisivat kuunelleet silloin.
Mutta kun se oli puinen huone siellä oli pilareita ja katto ja se oli rakennettu yksityis kohtia myöten hyvin kauniisti kuin viimeistä yksityiskohtaa myöten että kaikki olisi täydellistä. Ja olihan siinä vedessä mikä oli ennen sitä tietä niin lämmintä vaikka minusta se ei tuntunut taivaan lämmöltä vaan se tuntui kuin se lämpö olisi tullut helvetistä että jos hukun siihen raskaaseen veteen niin vajoan helvettiin mutta se ei ollut päällimmäisenä mielessä eli tunteessa vaan päällimmäinen tunne oli tämä on huijausta kaikki halusin huutaa sitä suurella äänellä. Sitten veljeni tuli sisään mutta hän pääsi siitä raskaasta vedestä kevyesti yli suoraan tielle niin että hän meni edes takaisin ja tuli aina uudestaan takaani ohitseni kun se ensimmäinen ovi oli sen kallion seinämän sisällä se vanha ovi siitä veljeni kävi olin siis siellä sen vanhan oven sisällä. Niin minua ei kiinnostanut edes miksi veljeni pääsee noin kevyesti koska katsoin huonetta ja totesin tämä on huijausta ja lähdin uimaan takaisin. Minä en vakuuttunut siitä että se oli kauniisti rakennettu minä en tuntenut Jumalan Hengen läsnäoloa. Siksi minä uin takaisin.Ettei vaan olisi koko Laestadiuksen liike yksi omanvanhurskauden suo joss Usko* herraan Jeesukseen se kallion seinämä on korvattu puisella huoneella jossa evankeliumin saarna uskosta Jeesukseen Kristukseen on korvattu omalla parannuksella jossa ihminen ansaitsee itse itsellensä taivasta Kristuksen kärsimisen kuoleman ja voitollisen ylösnousemisen sijaan joka oikea armo vastaanotetaan evankeliumin* sanan kuulemisen* eli uskomisen kautta? Minä vain mietin koska te siis pimitätte evankeliumin sanan* uskovaisilta ja asetatte työn* heidän eteensä mene tule puhu tunnusta syntisi ripittäydy sitten sitten jne saarnaja todistaa sinulle ei uskosta Jeesukseen vaan synninpäästön tämän veden jossa on raskas uida koska se pitää aina itse ansaita koskaan sitä ei saa edes ristolta kuulla armosta riatokin sanoi koska voimme jutella soita minulle koska tahansa mutta minä sanon teille minun rakkaani älkää soittako minulle älkää tehkö työtä vaan rakkaat veljet Jeesuksen Kristuksen uskossa uskokaa että teidän syntinne on maksettu ja teidän velkanne on pois pyyhitty getsemaanella ja golgatan mäellä. Että te saatte katsella ristiinnaulittua ilmankin työtä ja me tahdomme saarnata evamkeliumia syntien anteeksi antamuksesta ilman lain saarnaa niin kuin Kristus ilmestyi opetuslapsille lukittujen* ovien taakse ei töiden kautta että ihmisen liha kerskaisi vaan Jumalan armon kautta siksi me saarnaamme evankeliumin uskosta ja armosta emme uskosta ilman armoa emmekä armoa ilman uskoa vaan me saarnaamme uskosta ja armosta että evamkeliumi pitää saarnattaman armosta ja uskosta että jokainen joka uskoo Jeesukseen Kristukseen se pelastuu ja me emme saarnaa sitä laista koska teit sen ja sen asian koska soitit saarnaajalle ei vaan me saarnaamme sen armosta myöskin niille jotka eivät kysyneet koska Jumalan Poika on ilmestynyt armoitetuille* armosta ettei yksikään liha kerskaisi emme opeta omanvanhurskauden suota mutta me opetamme Jumalan pojan vanhurskautta ja ylösnousemista että Hän on voittanut kuoleman vallan YKSIN ja ei kukaan muu koska siis Hän on ansainnut omalla verellään elämän kuolleille ja laskeutunut alas helvettiin eli tuonelaan lunastaaksensa kadotettuja* sieluja iankaikkiseen elämään
Sentähden me saarnaamme usko kulkee edellä ja me saarnaamme uskoa armosta koska armon kautta usko löydetään. - Anonyymi00063
Anonyymi00062 kirjoitti:
Ettei vaan olisi koko Laestadiuksen liike yksi omanvanhurskauden suo joss Usko* herraan Jeesukseen se kallion seinämä on korvattu puisella huoneella jossa evankeliumin saarna uskosta Jeesukseen Kristukseen on korvattu omalla parannuksella jossa ihminen ansaitsee itse itsellensä taivasta Kristuksen kärsimisen kuoleman ja voitollisen ylösnousemisen sijaan joka oikea armo vastaanotetaan evankeliumin* sanan kuulemisen* eli uskomisen kautta? Minä vain mietin koska te siis pimitätte evankeliumin sanan* uskovaisilta ja asetatte työn* heidän eteensä mene tule puhu tunnusta syntisi ripittäydy sitten sitten jne saarnaja todistaa sinulle ei uskosta Jeesukseen vaan synninpäästön tämän veden jossa on raskas uida koska se pitää aina itse ansaita koskaan sitä ei saa edes ristolta kuulla armosta riatokin sanoi koska voimme jutella soita minulle koska tahansa mutta minä sanon teille minun rakkaani älkää soittako minulle älkää tehkö työtä vaan rakkaat veljet Jeesuksen Kristuksen uskossa uskokaa että teidän syntinne on maksettu ja teidän velkanne on pois pyyhitty getsemaanella ja golgatan mäellä. Että te saatte katsella ristiinnaulittua ilmankin työtä ja me tahdomme saarnata evamkeliumia syntien anteeksi antamuksesta ilman lain saarnaa niin kuin Kristus ilmestyi opetuslapsille lukittujen* ovien taakse ei töiden kautta että ihmisen liha kerskaisi vaan Jumalan armon kautta siksi me saarnaamme evankeliumin uskosta ja armosta emme uskosta ilman armoa emmekä armoa ilman uskoa vaan me saarnaamme uskosta ja armosta että evamkeliumi pitää saarnattaman armosta ja uskosta että jokainen joka uskoo Jeesukseen Kristukseen se pelastuu ja me emme saarnaa sitä laista koska teit sen ja sen asian koska soitit saarnaajalle ei vaan me saarnaamme sen armosta myöskin niille jotka eivät kysyneet koska Jumalan Poika on ilmestynyt armoitetuille* armosta ettei yksikään liha kerskaisi emme opeta omanvanhurskauden suota mutta me opetamme Jumalan pojan vanhurskautta ja ylösnousemista että Hän on voittanut kuoleman vallan YKSIN ja ei kukaan muu koska siis Hän on ansainnut omalla verellään elämän kuolleille ja laskeutunut alas helvettiin eli tuonelaan lunastaaksensa kadotettuja* sieluja iankaikkiseen elämään
Sentähden me saarnaamme usko kulkee edellä ja me saarnaamme uskoa armosta koska armon kautta usko löydetään.Te* olette pyhät* jos hyvä puu istutetaan vinoon hän varistaa hedelmänsä sille puolelle tietä kuin hän oli kallellaan!
Herra istutti kuitenkin yhden puun* mutta Hän istutti Hänet suoraan niin että hedelmät varisivat molemmin puolin tietä* - Anonyymi00064
Anonyymi00063 kirjoitti:
Te* olette pyhät* jos hyvä puu istutetaan vinoon hän varistaa hedelmänsä sille puolelle tietä kuin hän oli kallellaan!
Herra istutti kuitenkin yhden puun* mutta Hän istutti Hänet suoraan niin että hedelmät varisivat molemmin puolin tietä*Tämä on totuus. Kuitenkin ajatukseni oli toinen mitä siinä lukee ei se ole minun vikani mitä sanoja hän antaa suuhuni.
En kumoa lausetta. Kirjoitan vain toisen samankaltaisen lauseen.
Hyvä puu kun se kasvaa vinoon niin siihen ylettyy ainoastaan sillä puolella tietä* seisovat kuhunka se kallistui.
Kuitenkin Herra istutti yhden puun ja Hän istutti Hänet suoraan niin että ympärillä seisovat kullakin puolella seisovaiset kaikissa ilmansuunnissa ylettyivät* sen hedelmiin ja sen siunaukseen koska se puu kasvoi suoraan ylöspäin.
Tästä teidän pitäisi näkemän minkä kaltaisessa puussa* te kiinni riiputte koska se on vinoon kasvanut ja ei siihen ylety kuin harvat*
Tosin harvat ovat valitut sentähden Hän varistaa hedelmänsä että osa pysyy* ja osa putoaa maahan, kuitenkin koska se seisoi suorassa niin se oli terveydeksi kaikille*
Te luulette että Kristus pimitti itsensä maailmalta ja salasi itsensä pieneen* joukkoon vaikka raamattu sanoo niin tosin se sana on mennyt maailman ääriin ja se saarnattava kaikille luoduille ennen kuin tulee loppu. Siksi se puu seisoo suorassa.
Mutta kun te näette yksi seurakunta rypee omassavanhurskaudessa ja toinen seurakunta rypee synnin rakkaudessa niin te tiedätte että he ovat pudonneet puusta mikä on kalellaan päin kasvanut ettei se ole suora siksi se pudottaa hedelmänsä yhtälaiseen kuoppaan*
Jos siis te krituksessa riiputte kiinni, niin yksi lankeaa huoruuteen, toinen lankeaa omaan parannukseen yksi tipahtaa oikealle toinen vasemmalla ja niin Kristus puu varistaa hedelmiä oikealle ja vasemmalle. Kuitenkin se on niin suora puu että siihen ylettyy yhtälailla* kaikki ympärillä seisovat ettei ole yhtään eroitusta juutalaisessa eikä kreikkalaisessa, orjassa eikä palkollisessa* , rikkaassa eikä köyhässä vaan kaikille sama ja samankaltainen armo yhden mitan jälkeen joka on Kristuksen armo uskon kautta niille ketkä sen tahtoo omistaa. - Anonyymi00065
Anonyymi00064 kirjoitti:
Tämä on totuus. Kuitenkin ajatukseni oli toinen mitä siinä lukee ei se ole minun vikani mitä sanoja hän antaa suuhuni.
En kumoa lausetta. Kirjoitan vain toisen samankaltaisen lauseen.
Hyvä puu kun se kasvaa vinoon niin siihen ylettyy ainoastaan sillä puolella tietä* seisovat kuhunka se kallistui.
Kuitenkin Herra istutti yhden puun ja Hän istutti Hänet suoraan niin että ympärillä seisovat kullakin puolella seisovaiset kaikissa ilmansuunnissa ylettyivät* sen hedelmiin ja sen siunaukseen koska se puu kasvoi suoraan ylöspäin.
Tästä teidän pitäisi näkemän minkä kaltaisessa puussa* te kiinni riiputte koska se on vinoon kasvanut ja ei siihen ylety kuin harvat*
Tosin harvat ovat valitut sentähden Hän varistaa hedelmänsä että osa pysyy* ja osa putoaa maahan, kuitenkin koska se seisoi suorassa niin se oli terveydeksi kaikille*
Te luulette että Kristus pimitti itsensä maailmalta ja salasi itsensä pieneen* joukkoon vaikka raamattu sanoo niin tosin se sana on mennyt maailman ääriin ja se saarnattava kaikille luoduille ennen kuin tulee loppu. Siksi se puu seisoo suorassa.
Mutta kun te näette yksi seurakunta rypee omassavanhurskaudessa ja toinen seurakunta rypee synnin rakkaudessa niin te tiedätte että he ovat pudonneet puusta mikä on kalellaan päin kasvanut ettei se ole suora siksi se pudottaa hedelmänsä yhtälaiseen kuoppaan*
Jos siis te krituksessa riiputte kiinni, niin yksi lankeaa huoruuteen, toinen lankeaa omaan parannukseen yksi tipahtaa oikealle toinen vasemmalla ja niin Kristus puu varistaa hedelmiä oikealle ja vasemmalle. Kuitenkin se on niin suora puu että siihen ylettyy yhtälailla* kaikki ympärillä seisovat ettei ole yhtään eroitusta juutalaisessa eikä kreikkalaisessa, orjassa eikä palkollisessa* , rikkaassa eikä köyhässä vaan kaikille sama ja samankaltainen armo yhden mitan jälkeen joka on Kristuksen armo uskon kautta niille ketkä sen tahtoo omistaa.Vai mitä te olette mieltä siitä että se varistaa osan hedelmistä maahan.niinkuin kaikki hedelmälliset puuttekevät että ne jotka putoavat maahan mätänevät kuinkas muuten ettei ne puussa kiinni riippuneet* nämä tosin riippuivat mutta kristus puu varisti ne pois ja siksi he lankesivat. Kuinkas siis pitäisi senkaltaiselle sanottaman jonka kristus on itse varista antanut?
Me sanomme palaja takaperin ja huuda jällee Kristuksen perään että sinä saisit jälleen uskon kautta tarttua kiinni siihen armoon joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
Mitä muuta me sanoisimme?
Koska minä puhun mutta minä en aina tiedä mitä ne sanat tarkoittavat varistaa.. minä ajattelin sen näin. Kuinkas muuten? - Anonyymi00066
Anonyymi00063 kirjoitti:
Te* olette pyhät* jos hyvä puu istutetaan vinoon hän varistaa hedelmänsä sille puolelle tietä kuin hän oli kallellaan!
Herra istutti kuitenkin yhden puun* mutta Hän istutti Hänet suoraan niin että hedelmät varisivat molemmin puolin tietä*Koska tässä minä vain puhuin mutta ei minulla sinänsä ollut aavistukaan mitä nämä sanat sanan varsinaisessa merkityksessä tarkoittavat. Minä vain ajattelin sitä että kristus on tietyllä tapaa demokraattinen eikä sorra ketään että Kristus puun hedelmä on kaikille tarjolla yhtälailla. Mutta sitten aloin miettimään että sana varistaa on kyllä mielenkiintoinen. Kun miettii että puusta irronnu hedelmä mätänee tietysti se on eri asia jos Hän varisti hedelmiä kaikille syötäväksi* ...koska hedelmä voi tarkoittaa siunausta sekä yksittäistä kristittyä eli viinimarjaa
- Anonyymi00067
Anonyymi00063 kirjoitti:
Te* olette pyhät* jos hyvä puu istutetaan vinoon hän varistaa hedelmänsä sille puolelle tietä kuin hän oli kallellaan!
Herra istutti kuitenkin yhden puun* mutta Hän istutti Hänet suoraan niin että hedelmät varisivat molemmin puolin tietä*Että hän puhuu mutta ei hän aina tiedä mitä hän puhuu, mutta hän rakastaa puhumista. Siitä tulee joskus kiva tunne. Kiellättekö te häntä puhumasta siksi ettei hän ymmärrä puhumaansa täydellisesti? Ja välillä ei senkään vertaa. Tärkeintä on pointti->?
Koska jos päähäsi tulee ->?<- niin se voi herättää oivalluksia.
?
?
?
Mktö hän puhuu
?
?
M
?
A
?
N
?
N
?
A
?
A
?
T
?
sta.
Koska siis kansalla on nälkä ja jano eikö niin?
Jeesuksen luokse pitäisi palata eikä omanvanhurskauden suohon. - Anonyymi00069
Anonyymi00067 kirjoitti:
Että hän puhuu mutta ei hän aina tiedä mitä hän puhuu, mutta hän rakastaa puhumista. Siitä tulee joskus kiva tunne. Kiellättekö te häntä puhumasta siksi ettei hän ymmärrä puhumaansa täydellisesti? Ja välillä ei senkään vertaa. Tärkeintä on pointti->?
Koska jos päähäsi tulee ->?<- niin se voi herättää oivalluksia.
?
?
?
Mktö hän puhuu
?
?
M
?
A
?
N
?
N
?
A
?
A
?
T
?
sta.
Koska siis kansalla on nälkä ja jano eikö niin?
Jeesuksen luokse pitäisi palata eikä omanvanhurskauden suohon.Kyllähän te veljet rakkaat keppoki ahma vai karhuko nää oli niin tietää sen sanan laskun "suo kukkii Jussilla lapio, vaan me saarnaamme ristiinnaulitusta Pojasta* Jeesuksesta Kristuksesta!"
- Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
Kyllähän te veljet rakkaat keppoki ahma vai karhuko nää oli niin tietää sen sanan laskun "suo kukkii Jussilla lapio, vaan me saarnaamme ristiinnaulitusta Pojasta* Jeesuksesta Kristuksesta!"
Että kyllähän lähetysmiehillä on monesti NIIN raskas työ seurakunnassa että jussi paita puuttuu vielä pitäisi pujun takkiin vaihtonnee niinnannunnaa niin voitaisiin sanoa suomalaisittain "pärkkele" risuja metsässä. Siat ovat tulleet tonkimaan viinitarhan maata. Että töihin siitä.
Ps. Kun siis kristitty kuuntelee Pyhää Henkeä ja ei saarnatessaan tee oikeastaan mitään työtä. Koska Kristus on tehnyt kaiken työn. Mutta suodaan jussillekkin sija kristillisyydessä emme poisleikkaa edes jussia vaikka jussi huitookin kuokalla raadollisia lampaita päähän ja tappaa monasti heitä. Ja unohtaa välillä saarnata ristiinnaulitusta kunnian Herrasta*
Padasjoki on ollut yksi niistä elinvoimaisista paikkakunnista lestadiolaisen herätyksen laveudessa Olen saanut aikairjoista käsityksen , että rukoushuoneitakin oli enemmän kuin yksi. Kuitenkin yhtenäisyyteen pyrkimys oli väkevä ja siksi pyhäseuroja pidettiin vain yhdessä kerrallaan eli matkarasitusta kompensoitiin tällä tavalla, joka on ihan hieno oivallus. Padasjoella on entisinä aikoina ollut useampiakin Herran ja Hänen seurakuntansa palvelijoita, jotka ovat antaneet itsensä sanan palveluukseen laajemminkin. Mieleeni tulee muun muassa Anders Holm, joka kielitaitoisena oli useasti Teuvan seuroissa. Siinä rannikon tuntumassa oli paikka nimeltään Påskmark kansankielellä Puskamarkki ja siellä oli piskuinen lauma ruotsinkielisiä uskovia. Muita asiaan kuuluneita oli Luoma, jota Kalleksi kutsuttiin ja myös Otto Tast.
- Anonyymi00071
Otto tast on varmaan eri henkilö.? En usko että hän eli lauri sinun nuoruudessasi ellei tapanasi ollut hengailla syli vaubojen kanssa
- Anonyymi00072
Katso lauri asiahan menee niin että se on Jumalan armo että minä muistan elämääni siihen aikaan asti kun leijailin vielä avaruudessa ja imin äitini rintaa. Ja opettelin ryömimistä sitten konttaamista sitten kävelemistä ja parasta oli toiset synttärit kun täytin 2 vuotta koska nyt tiesin että sieltä saa jotain hyvää.
Mikä siinä on armoa?
Se että minä tiedän ettei lapsi usko niin kuin lestaadiolainen uskoo.
Kun minä olin 0-2 vuotias en koskaan pyytänyt syntejäni anteeksi keneltäkään.
Katsos Lauri koska Kristus oli minussa. Ja Jeesus ei sillä tavalla pyytele anteeksi kun Hän elää uskosta* eli armosta*
Ja riippuu kiinni siinä joka on jo kaiken työn tehnyt ettei se vaadi edes yhtä ainoatakaan ajatusta kristuksen taikka Jumalan puolen eli vähimmäistäkään työtä ihmisen lihan puolelta vaan Jumalan armon* koska teidät kutsutaan armolapsiksi! Anonyymi00071 kirjoitti:
Otto tast on varmaan eri henkilö.? En usko että hän eli lauri sinun nuoruudessasi ellei tapanasi ollut hengailla syli vaubojen kanssa
Henkilö, jota mainitsin oli ja on Juhanin, en tiedä oliko Juhani oikea muoto, ja Ollen isä! Nuorempia polvia en tunne, vain Juha_Lassin ja Teemun olen nähnyt tulkin tehtävissä aikanaan. Otto oli heidän isoisä!
- Anonyymi00068
Varttuneenpi erittäin voimakas tahtoinen lest nainen pistä viestii Kik;juhani801
- Anonyymi00073
120 vuotta sitten ei ole ollut kuin pelkkiä lahkoja.
Jos niistä haluaa eroon täytyy mennä tuhansia vuosia taaksepäin aikaan ennen Jeesusta.
Jeesus on kaiken lahkolaisuuden juurisyy.- Anonyymi00074
Ei kuuntele ystävä selitän yhden asian. Kuuntele tarkkaan. Seuraava viesti
- Anonyymi00075
Anonyymi00074 kirjoitti:
Ei kuuntele ystävä selitän yhden asian. Kuuntele tarkkaan. Seuraava viesti
Kun sinä palaata Kristukseen Jeesukseen YKSIN ettet sinä riipu kiinni MISSÄÄN MUUSSA et omissa ajatuksissasi et omassa parannuksessa et missään omassa vaan yksin Jeesuksessa Kristuksessa joka on YKSIN tehnyt kaiken työn. Silloin sinussa toteutuu apostoli Johanneksen sana jokainen joka on Jumalasta syntynyt ei tee syntiä että jokainen joka syntiä tekee on perkeleestä koska perkele teki syntiä alusta! Tämä on iankaikkinen totuus ja sentähden lapsi ei tee syntiä.
Kun minä tein esikoislestaadiolaisen parannuksen 4 vuotta sitten armon alttarilla se oli seuraava päivä lähdin työmatkalla ja mitä sitten? Liha sanoi etsi joku huora ja makaa hänen kanssaan. Minä en etsinyt enkä maannut. Mutta eriseuran palkka* on kuolema se on synnissä ettei he taida synnistä lakata VAAN JOKAINEN JOKA KRISTUKSESSA JEESUKSESSA YKSIN RIIPPUU KIINNI EI HÄN TAIDA TEHDÄ SYNTIÄ KOSKA HÄN ON JUMALASTA SYNTYNYT!
Ja minä koettelin eilen illalla. Minä ajattelin minäkin palaan Kristukseen ja tästä eteenpäin minulle riittää Kristuksen usko en minä tahdo enempää en tahdo tehdä mitään itse Jeesus on tehnyt kaiken. Sitten avasin iltasanomat ja luin uutisen naisesta eli otsikon että hän on saanut 30 orgasmia putkeen eli peräkkäin ja minä ajattelin voisinko minäkin saada minä kokeilen. Mutta tiedätkö mitä kävi? Koska minä olin juuri palannut Kristukseen ainakin hetkeksi tiedätkö mitä kävi? Minun jäseneni se ei toiminut en saanut sitä tyydyttymään en saanut edes yhtä orgasmia yritin yli 20minuuttia. Katso ystävä tämä on Kristiuskoa siinä on uskon alkaja ja täyttäjä yksi Jeesus Kristus joka on myös tehnyt YKSIN kaiken työn ja maksanut syntivelkamme golgatan mäellä eli kukkulalla. - Anonyymi00076
Anonyymi00075 kirjoitti:
Kun sinä palaata Kristukseen Jeesukseen YKSIN ettet sinä riipu kiinni MISSÄÄN MUUSSA et omissa ajatuksissasi et omassa parannuksessa et missään omassa vaan yksin Jeesuksessa Kristuksessa joka on YKSIN tehnyt kaiken työn. Silloin sinussa toteutuu apostoli Johanneksen sana jokainen joka on Jumalasta syntynyt ei tee syntiä että jokainen joka syntiä tekee on perkeleestä koska perkele teki syntiä alusta! Tämä on iankaikkinen totuus ja sentähden lapsi ei tee syntiä.
Kun minä tein esikoislestaadiolaisen parannuksen 4 vuotta sitten armon alttarilla se oli seuraava päivä lähdin työmatkalla ja mitä sitten? Liha sanoi etsi joku huora ja makaa hänen kanssaan. Minä en etsinyt enkä maannut. Mutta eriseuran palkka* on kuolema se on synnissä ettei he taida synnistä lakata VAAN JOKAINEN JOKA KRISTUKSESSA JEESUKSESSA YKSIN RIIPPUU KIINNI EI HÄN TAIDA TEHDÄ SYNTIÄ KOSKA HÄN ON JUMALASTA SYNTYNYT!
Ja minä koettelin eilen illalla. Minä ajattelin minäkin palaan Kristukseen ja tästä eteenpäin minulle riittää Kristuksen usko en minä tahdo enempää en tahdo tehdä mitään itse Jeesus on tehnyt kaiken. Sitten avasin iltasanomat ja luin uutisen naisesta eli otsikon että hän on saanut 30 orgasmia putkeen eli peräkkäin ja minä ajattelin voisinko minäkin saada minä kokeilen. Mutta tiedätkö mitä kävi? Koska minä olin juuri palannut Kristukseen ainakin hetkeksi tiedätkö mitä kävi? Minun jäseneni se ei toiminut en saanut sitä tyydyttymään en saanut edes yhtä orgasmia yritin yli 20minuuttia. Katso ystävä tämä on Kristiuskoa siinä on uskon alkaja ja täyttäjä yksi Jeesus Kristus joka on myös tehnyt YKSIN kaiken työn ja maksanut syntivelkamme golgatan mäellä eli kukkulalla.Haluan niillekin ketkä on 4 vuotta seurannut kertoa miksi puolustin sitten heitä?
Koska minä halusin antaa mahdollisuuden heille näyttää että he ovat elävä seurakunta koska se on minun lapsuuden koti se on minun lihassani. En voi sanoa jäsenelleni mene pois saatana koska osa minusta lähtee samalla. Siksi olen heille nyt kahdesti kerran lapsena ja nyt aikuisena antanut heille mahdollisuuden todistaa että he ovat elävä Jumalan seurakunta ja eivät he sitä mitenkään todistaneet päinvastoin he tuomitsivat minut koska minä salaa sisimmissäni rakastin Kristusta ja Jumalaa.
Mutta nyt minä tahdon teille sanoa minun rakkaani se tietäkää sillä se on vanhoilta* sanoilta ja aspotoleilta huudettu että jokainen joka syntiä tekee on perkeleestä et ainoastaan sinä vaan myös koko seurakunta josta sinä sait synnin himon* etkä Kristuksen Henkeä koska Kristus ei taida syntiä tehdä. Sentähden peratkaa pois teistä vanha hapatus ja pukekaa päällenne uusi luomus* Kristuksessa Jeesuksessa laki* on täytetty synnin velka on maksettu sinun ei tarvitse kyntää eikä kerätä riiheen Jumalan Poika on tehnyt kaiken työn sinun tulee ainoastaan uskolla tarttua kiinni Häneen joka voi sinua terveeksi saattaa! - Anonyymi00077
Anonyymi00076 kirjoitti:
Haluan niillekin ketkä on 4 vuotta seurannut kertoa miksi puolustin sitten heitä?
Koska minä halusin antaa mahdollisuuden heille näyttää että he ovat elävä seurakunta koska se on minun lapsuuden koti se on minun lihassani. En voi sanoa jäsenelleni mene pois saatana koska osa minusta lähtee samalla. Siksi olen heille nyt kahdesti kerran lapsena ja nyt aikuisena antanut heille mahdollisuuden todistaa että he ovat elävä Jumalan seurakunta ja eivät he sitä mitenkään todistaneet päinvastoin he tuomitsivat minut koska minä salaa sisimmissäni rakastin Kristusta ja Jumalaa.
Mutta nyt minä tahdon teille sanoa minun rakkaani se tietäkää sillä se on vanhoilta* sanoilta ja aspotoleilta huudettu että jokainen joka syntiä tekee on perkeleestä et ainoastaan sinä vaan myös koko seurakunta josta sinä sait synnin himon* etkä Kristuksen Henkeä koska Kristus ei taida syntiä tehdä. Sentähden peratkaa pois teistä vanha hapatus ja pukekaa päällenne uusi luomus* Kristuksessa Jeesuksessa laki* on täytetty synnin velka on maksettu sinun ei tarvitse kyntää eikä kerätä riiheen Jumalan Poika on tehnyt kaiken työn sinun tulee ainoastaan uskolla tarttua kiinni Häneen joka voi sinua terveeksi saattaa!Jos poliisia tuomitsisi jonkun ei he tuomitse eli laki eli tuomio istuin viimein niin minut he tuomitsisivat ja kaikista seurakunnista myös esikoislestaadiolaisista he sanoisivat katso miten pyhä meno heillä on katso miten harraita ja hurskaita kristityitä!
Ja se ei minua kiinnosta minkä tuomion musta päinen mies lukisi jos niin kävisi.
Minä puhun toisille. Ja niille kenelle minä todellisuudessa puhun heille eli hänelle minä sanon näin;
Oli yksi seurakunta eli joukko seurakuntia ja sinä ystävä menit sinne KATSO! O KATSO! Mitä sinä sait sieltä? Sinä sait synnin himon* ja sinä et saanut mitään muuta! Kysymys ei ole siitä että sinun lihasi on heikko ei apostoli sanoo ja kokemus vahvistaa apostoli Pietari sanoo ei he taida synnistä lakata Johannes sanoo he ovat perkeleestä siksi he tekevät syntiä heillä on kristityn muoto ja hurskas meno ja komia virren veisuu olevinansa mutta ei he taida synnistä lakata niin kuin apostoli Pietari sanoo teidän tulisi lakata synnistä. Koska Johannes sanoo joka on Jumalasta syntynyt ei taida syntiä tehdä.
Että sinä tiedät yhdestä seurakunnasta sinä saat synnin himon* ja toisesta seurakunnasta joka on Kristus yksin ja ei kukaan muu sinä saat Kristuksen Hengen ja synnin himo lakkaa sinusta koska Kristus asuu sinussa uskon kautta.
Koska siis ei ole kahtalaista kristillisyyttä vaan yksi Paimen ja yksi lammashuone* - Anonyymi00078
Anonyymi00077 kirjoitti:
Jos poliisia tuomitsisi jonkun ei he tuomitse eli laki eli tuomio istuin viimein niin minut he tuomitsisivat ja kaikista seurakunnista myös esikoislestaadiolaisista he sanoisivat katso miten pyhä meno heillä on katso miten harraita ja hurskaita kristityitä!
Ja se ei minua kiinnosta minkä tuomion musta päinen mies lukisi jos niin kävisi.
Minä puhun toisille. Ja niille kenelle minä todellisuudessa puhun heille eli hänelle minä sanon näin;
Oli yksi seurakunta eli joukko seurakuntia ja sinä ystävä menit sinne KATSO! O KATSO! Mitä sinä sait sieltä? Sinä sait synnin himon* ja sinä et saanut mitään muuta! Kysymys ei ole siitä että sinun lihasi on heikko ei apostoli sanoo ja kokemus vahvistaa apostoli Pietari sanoo ei he taida synnistä lakata Johannes sanoo he ovat perkeleestä siksi he tekevät syntiä heillä on kristityn muoto ja hurskas meno ja komia virren veisuu olevinansa mutta ei he taida synnistä lakata niin kuin apostoli Pietari sanoo teidän tulisi lakata synnistä. Koska Johannes sanoo joka on Jumalasta syntynyt ei taida syntiä tehdä.
Että sinä tiedät yhdestä seurakunnasta sinä saat synnin himon* ja toisesta seurakunnasta joka on Kristus yksin ja ei kukaan muu sinä saat Kristuksen Hengen ja synnin himo lakkaa sinusta koska Kristus asuu sinussa uskon kautta.
Koska siis ei ole kahtalaista kristillisyyttä vaan yksi Paimen ja yksi lammashuone*Ettei liikaa ärsytetä poliisien palkan maksajaa niin puhutaan jotain hyvääkin näistä seurakunnista* jotka ovat silmillä nähtäviä;
Että onhan niissä se hyvä puoli kun niistä saa swn synnin himon niin paranee nämä erektio ongelmat kun pillu mielessä miehillä ja naisilla muna 24/7.
Ateistit ei tietenkään usko sitä. Koska järki ei ymmärrä.
Mutta koska he luopuivat Kristuksesta* ja ottivat lihallisen käsivarren itsellensä sydämeen tekemään heitä autuaaksi niin tämä lankeemus* Kristuksesta eli elävästä Jumalasta siitti* heissä synninhimon* sentähden ei he taida synnistä lakata ja siksi "uskovaiset" ovat pahimpia huorintekijöitä ja synnin himoitsijoita koska he ovat nimellisiä Kristittyjä mutta ei heissä asu Kristus uskon kautta vaan he tekivät itselleen Kristuksen lihallisesta silmillä nähtävästä seurakunnasta ja poikkesivat pois elävästä Jumalasta sentähden koska he ovat lihasta syntyneet ovat he täynnä lihallista hekumaa synnissä! Koska ei he tunne uskon alkajaa* ja täyttäjää* Jeesusta Kristusta eivätkä myöskään pyydä Häntä tuntea että he uskoisivat Hänen päällensä! - Anonyymi00080
Anonyymi00078 kirjoitti:
Ettei liikaa ärsytetä poliisien palkan maksajaa niin puhutaan jotain hyvääkin näistä seurakunnista* jotka ovat silmillä nähtäviä;
Että onhan niissä se hyvä puoli kun niistä saa swn synnin himon niin paranee nämä erektio ongelmat kun pillu mielessä miehillä ja naisilla muna 24/7.
Ateistit ei tietenkään usko sitä. Koska järki ei ymmärrä.
Mutta koska he luopuivat Kristuksesta* ja ottivat lihallisen käsivarren itsellensä sydämeen tekemään heitä autuaaksi niin tämä lankeemus* Kristuksesta eli elävästä Jumalasta siitti* heissä synninhimon* sentähden ei he taida synnistä lakata ja siksi "uskovaiset" ovat pahimpia huorintekijöitä ja synnin himoitsijoita koska he ovat nimellisiä Kristittyjä mutta ei heissä asu Kristus uskon kautta vaan he tekivät itselleen Kristuksen lihallisesta silmillä nähtävästä seurakunnasta ja poikkesivat pois elävästä Jumalasta sentähden koska he ovat lihasta syntyneet ovat he täynnä lihallista hekumaa synnissä! Koska ei he tunne uskon alkajaa* ja täyttäjää* Jeesusta Kristusta eivätkä myöskään pyydä Häntä tuntea että he uskoisivat Hänen päällensä!Kun siis alkaa saamaan happy endeja taas kun liittyy seurakuntaan orgasmin pahin vihollinen Kristuksen tunteminen armosta uskon kautta ilman lain tekoja*
Kun siis pitää ilmeisesti iltaisin ajatella liityn seurakuntaan alkaa runkkaamisesta taas tulemaan jotain. Menee illat pilalle kun Jeesus vie orgasmin. Paitsi toisaalta jeesus tuo tilalle pyhän hengen tuntemisen kumpaa sitten haluaa enemmän... - Anonyymi00081
Anonyymi00080 kirjoitti:
Kun siis alkaa saamaan happy endeja taas kun liittyy seurakuntaan orgasmin pahin vihollinen Kristuksen tunteminen armosta uskon kautta ilman lain tekoja*
Kun siis pitää ilmeisesti iltaisin ajatella liityn seurakuntaan alkaa runkkaamisesta taas tulemaan jotain. Menee illat pilalle kun Jeesus vie orgasmin. Paitsi toisaalta jeesus tuo tilalle pyhän hengen tuntemisen kumpaa sitten haluaa enemmän...No lähtökohtaisesti en pidä poliiseista mutta jumalan edessä on velvollisuus opettaa kaikkia muotoon katsomatta joten arvoisa polliisi jos sinä tunnet synnin kiusausta himoa joku poliisi jopa pedofilian himoa tiedä ystävä se ettei se tule sinun lihastasi silleen että lankeemus olisi suoraan lihassasi koska Jumala ei luonut sinua synnin palvelijaksi koska sinä olit lapsi sinun lihasi totteli vanhurskautta kuinkas siis ei enään tottelisi?
Ei vaan lankeemus on aina opissa* ja Hengessä,
Että muutamat tekevät itselleen Kristuksen silmillä nähtävistä että heidän voimansa* puhtauteen* on lihassa ja veressä ja kaikessa siinä mikä katoaa mutta ei katoamattomissa* sentähden he käyvät lankeemuksesta lankeemuksesta niin että synnin mitta täyttyy ja viimein herra hävittää koko kansan ja ihmiskunnan. - Anonyymi00082
Anonyymi00081 kirjoitti:
No lähtökohtaisesti en pidä poliiseista mutta jumalan edessä on velvollisuus opettaa kaikkia muotoon katsomatta joten arvoisa polliisi jos sinä tunnet synnin kiusausta himoa joku poliisi jopa pedofilian himoa tiedä ystävä se ettei se tule sinun lihastasi silleen että lankeemus olisi suoraan lihassasi koska Jumala ei luonut sinua synnin palvelijaksi koska sinä olit lapsi sinun lihasi totteli vanhurskautta kuinkas siis ei enään tottelisi?
Ei vaan lankeemus on aina opissa* ja Hengessä,
Että muutamat tekevät itselleen Kristuksen silmillä nähtävistä että heidän voimansa* puhtauteen* on lihassa ja veressä ja kaikessa siinä mikä katoaa mutta ei katoamattomissa* sentähden he käyvät lankeemuksesta lankeemuksesta niin että synnin mitta täyttyy ja viimein herra hävittää koko kansan ja ihmiskunnan.Missä siis lankeemus tapahtui opissa?
Koska te sanotte me uskomme Jeesuksen ja lankeamme silti?
Koska apostoli sanoo vähä* hapatus hapattaa koko taikinan.
Että sinä uskoit Kristuksen ja vähän teit itse ja vähän ymmärsit itse jne...niin koko kristillisyytesi turmeltiin samalla koska kristus ei ota rinnalleen ketään. Hän on yksin tehnyt kaiken joten joko sinulla on paljas usko Kristukseen ja ei mitään muuta tai sitten sinulla on vähän omaasi ja Kristus ei tunne sinua!!!
- Anonyymi00079
Ei kai se usko pyöri vain alapään ympärillä ja rivoile niistä asioista hehkuttaen jotain amerikan homoja. Ei se sellaista voi olla, vaan kertoo siitä mikä on hyvää ja rakentavaa.
Rivoilu ja homostelu olisi hyväksyttävää vain jos on juutalainen. Silloin saa siitäkin siunauksen. - Anonyymi00083
Ei kai usko ole omien rivoilujen puntarointia tai amerikan homoilla hekumointia, vaan iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.
- Anonyymi00084
Olemme lestaadiolais palstalla. Puhumme lestaadiolaisuuden uskosta.
Se on kaksi eri asiaa Kristuksen usko ja seurakunta usko.
Toisessa eletään himoissa.
Mitä et ymmärrä? - Anonyymi00085
Anonyymi00084 kirjoitti:
Olemme lestaadiolais palstalla. Puhumme lestaadiolaisuuden uskosta.
Se on kaksi eri asiaa Kristuksen usko ja seurakunta usko.
Toisessa eletään himoissa.
Mitä et ymmärrä?Mitä muuta lestaadiolais palstalla pitäisi puhua kuin lestaadiolais tavalla?
Kristuksen puhdasta uskoako? Eiei pois sellainen pahennus. Näille pitää sanoa pyhittäkää paasto!
Mutta minä lähden sunnuntaina kuntosalille.
Jos lumikki haluaa nähdä en ole prismassa olen siinä uudella kuntosalilla.
Eilen näin unta blondista me seurustelimme hän oli uskoton koska hänellä oli korvakoru en tiedä kuka hän oli. En tuntenut himoa. Mutta pidimme kädestä. Joo ja se puolusti minua ja sanoi unessa muille te olette täynnä demoneita mutta tämä on hyvä mies se ei ajattele kenestäkään mitään pahaa eikä se kuuluu mihinkään liikkeeseen se on vapaa ...sanoiko jotain en muista..ja raivosi niille otin kädestä ja pidin hetken aikaa sitten kävelimme sivuun ja sanoin hänelle anna olla..lähdimme pois.
Kun siis tuomio pitää ottaa päälle vaikka se on väärä. Kaikki tietää että se on väärä tuomio mutta se on kivaa tuomita oikeat ja vapauttaa väärä koska maailma vapauttaa barabbaan ja ristiinnaulitsee Jeesuksen eli syyttömän. - Anonyymi00089
Anonyymi00085 kirjoitti:
Mitä muuta lestaadiolais palstalla pitäisi puhua kuin lestaadiolais tavalla?
Kristuksen puhdasta uskoako? Eiei pois sellainen pahennus. Näille pitää sanoa pyhittäkää paasto!
Mutta minä lähden sunnuntaina kuntosalille.
Jos lumikki haluaa nähdä en ole prismassa olen siinä uudella kuntosalilla.
Eilen näin unta blondista me seurustelimme hän oli uskoton koska hänellä oli korvakoru en tiedä kuka hän oli. En tuntenut himoa. Mutta pidimme kädestä. Joo ja se puolusti minua ja sanoi unessa muille te olette täynnä demoneita mutta tämä on hyvä mies se ei ajattele kenestäkään mitään pahaa eikä se kuuluu mihinkään liikkeeseen se on vapaa ...sanoiko jotain en muista..ja raivosi niille otin kädestä ja pidin hetken aikaa sitten kävelimme sivuun ja sanoin hänelle anna olla..lähdimme pois.
Kun siis tuomio pitää ottaa päälle vaikka se on väärä. Kaikki tietää että se on väärä tuomio mutta se on kivaa tuomita oikeat ja vapauttaa väärä koska maailma vapauttaa barabbaan ja ristiinnaulitsee Jeesuksen eli syyttömän.Missä niistä uusista? Siinä mihin köyhillä ei ole varaa. Kun halvemmalla pääsee suomen isoimmalle kuntosalille. Hyvät puolet että saa treenata rauhassa.
Paitsi nyt on se uni blondi mielessä. Naiset vie kaikki energiat tiesittekö?
Jos ajattelet minua ei kiinnosta naiset on paljon enemmän energiaa kun jos kiinnostaa. Koska jos kiinnostaa niin ...kun sinun pitäisi keskittyä siihen mitä teet tällä hetkellä se on ongelma. Ne vie kirjaimellisesti kaiken energian. Ainakin jos ei ole parisuhteessa ja miettii naisia. En tiedä onko se eri asia parisuhteessa - Anonyymi00090
Anonyymi00089 kirjoitti:
Missä niistä uusista? Siinä mihin köyhillä ei ole varaa. Kun halvemmalla pääsee suomen isoimmalle kuntosalille. Hyvät puolet että saa treenata rauhassa.
Paitsi nyt on se uni blondi mielessä. Naiset vie kaikki energiat tiesittekö?
Jos ajattelet minua ei kiinnosta naiset on paljon enemmän energiaa kun jos kiinnostaa. Koska jos kiinnostaa niin ...kun sinun pitäisi keskittyä siihen mitä teet tällä hetkellä se on ongelma. Ne vie kirjaimellisesti kaiken energian. Ainakin jos ei ole parisuhteessa ja miettii naisia. En tiedä onko se eri asia parisuhteessaKun on tarpeeksi korkea hinta yli 70 € kk niim on spuge free kuntosali . Tietysti fariseuksia saattaisi olla ennemmän teoriassa mutta fariseukset on pihejä. Oikeastaan mitä kalliimpi sali sitä psrempia tyyppejä esim minä. Niin.
Yleensä treenaan lähempänä sulkemis aikaa La-su jos en ole töissä.
- Anonyymi00086
Sitten tietenkin kun ollaan lestapalstalla, puhutaan röyhkeydestä, varastamisesta, irstailusta, amerikan homostelusta, huoraamisesta, orkuista, ryyppäämisest ja ollaan niin maailmassa kuin mitä ikinä kasteen armossa voidaan olla ja saakin olla.
Sitten tietenkin eri asia, sitten voidaan mennä kuin siat vatukossa. - Anonyymi00087
Eikä Israelia tarvitse siunata kun on se kasteen armo.
- Anonyymi00088
Ei kasteen armossa tarvitse Israelia paapoa eikä yrittää selittää epätoivoisesti sen tekoja parhain päin, vaan voi ajatella siitä aivan mitä haluaa, joka ajatella että ovat hulluja kuin roomalaiset tai että homostelkoot miten tahtovat ja uskovatko vaikka tulivuorijumalaan, jolla ei ole tulivuorta, sama se, meillä on kasteen armo.l
- Anonyymi00091
Tiedättekö mitä tarkoittaa "ei mätiä hitiä"?
Se tarkoittaa mitiä hätiä
=
Ei mitään hätää.
Koodi kieli vaatii tulkkia. Yleensä koodarit ajatellaan mielenterveys potilaiksi.
Mielestäni kuitenkin roomalaiset olivat hulluja koska he menivät sotaan ilman aktivixin taikajuomaa omalla* voimalla siis. Tarina ei sitä kuitenkaan kertonut koskaan. Miksi he olivat hulluja. - Anonyymi00092
Anonyymi00091 kirjoitti:
Tiedättekö mitä tarkoittaa "ei mätiä hitiä"?
Se tarkoittaa mitiä hätiä
=
Ei mitään hätää.
Koodi kieli vaatii tulkkia. Yleensä koodarit ajatellaan mielenterveys potilaiksi.
Mielestäni kuitenkin roomalaiset olivat hulluja koska he menivät sotaan ilman aktivixin taikajuomaa omalla* voimalla siis. Tarina ei sitä kuitenkaan kertonut koskaan. Miksi he olivat hulluja.yksi mielestäni hyvä sanonta on myös, ja kestää aikaa
...tyhjät tynnyrit kolisevat eniten... - Anonyymi00093
Anonyymi00092 kirjoitti:
yksi mielestäni hyvä sanonta on myös, ja kestää aikaa
...tyhjät tynnyrit kolisevat eniten...Tiedätkö idiootti miksi he tekivän sen eli mädättivät kaikki seurakunnat?
Siksi koska raamattu sanoo kun viimeinen tekew parannuksen niin tulee loppu.
Ja he uskoo että kysymys on valittujen luvusta eli määrästä* eikä niinkään persoonista*
Siksi he tekee kaikkensa ettei edes yksi* ainoa pelastuisi.
Siksi kaikki seurakunnat on täynnä vapaamuurareita vmk, helvilät tastit yms..konttiset jne...karhustakaan en ihmettelisi. Reino jne.. - Anonyymi00094
Anonyymi00093 kirjoitti:
Tiedätkö idiootti miksi he tekivän sen eli mädättivät kaikki seurakunnat?
Siksi koska raamattu sanoo kun viimeinen tekew parannuksen niin tulee loppu.
Ja he uskoo että kysymys on valittujen luvusta eli määrästä* eikä niinkään persoonista*
Siksi he tekee kaikkensa ettei edes yksi* ainoa pelastuisi.
Siksi kaikki seurakunnat on täynnä vapaamuurareita vmk, helvilät tastit yms..konttiset jne...karhustakaan en ihmettelisi. Reino jne..Koska raamattu sanoo jokainen joka tekee syntiä on perkeleestä. Ei apostolisessa kristillisyydessä himoittu eikä tehty syntiä. Tämä kristillisisyys joka herättää kuulijoissa synnin himon on vapaamuurari kristillisyyttä, poistakaa viestini ihan sama.
- Anonyymi00095
Anonyymi00094 kirjoitti:
Koska raamattu sanoo jokainen joka tekee syntiä on perkeleestä. Ei apostolisessa kristillisyydessä himoittu eikä tehty syntiä. Tämä kristillisisyys joka herättää kuulijoissa synnin himon on vapaamuurari kristillisyyttä, poistakaa viestini ihan sama.
Ihan sama siksi koska ihan turha tapella asiasta nyyh nyyh rapparit saatanistit nyyh nyyh on turmellut seurakunnat jos ihmiset on niin tyhmiä että ne tosissaan uskoo että elävässä kristillisyydessä Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa* himoitaan syntiä ja eletään synnissä niin kyllä saa ihmiset helvetistään syyttää aivan itseään. Jos ovat niin tyhmiä niin menkööt himoissansa helvettiin sen feikki jeesuksen kanssa. Kun eivät vaivaudu perehtyä jumalansanaan* jossa selkeästi lukee kun te ennen* vielä tyhmästi teidän himoissanne ja haluissanne elitte vaan nyt....jne...
Jokainen joka syntiä tekee on perkeleestä se on apostolinen* jumalansana.
Teillä on toinen kristillisyys niin kuin arvid horn sanoi veljet olemmeko me lakanneet synnistä? Ja hän vastasi EI jne.. mutta pietari sanoo lakatkaa synnistä. Teillä on toinen kristillisyys. Sellainen synnin himo kristillisyys jossa jeesus ei jäähdytä* helvettiä* koskaan! - Anonyymi00096
Anonyymi00095 kirjoitti:
Ihan sama siksi koska ihan turha tapella asiasta nyyh nyyh rapparit saatanistit nyyh nyyh on turmellut seurakunnat jos ihmiset on niin tyhmiä että ne tosissaan uskoo että elävässä kristillisyydessä Jeesuksen Kristuksen tuntemisessa* himoitaan syntiä ja eletään synnissä niin kyllä saa ihmiset helvetistään syyttää aivan itseään. Jos ovat niin tyhmiä niin menkööt himoissansa helvettiin sen feikki jeesuksen kanssa. Kun eivät vaivaudu perehtyä jumalansanaan* jossa selkeästi lukee kun te ennen* vielä tyhmästi teidän himoissanne ja haluissanne elitte vaan nyt....jne...
Jokainen joka syntiä tekee on perkeleestä se on apostolinen* jumalansana.
Teillä on toinen kristillisyys niin kuin arvid horn sanoi veljet olemmeko me lakanneet synnistä? Ja hän vastasi EI jne.. mutta pietari sanoo lakatkaa synnistä. Teillä on toinen kristillisyys. Sellainen synnin himo kristillisyys jossa jeesus ei jäähdytä* helvettiä* koskaan!Ennen kuin .... ri to alkaa omastavanhurskaudesta saarnamaan niin tietäkää kaikki lukijat se että se on Kristus* itse joka lakkaa synnistä. Tämä feikki Jeesus ei kykene lopettamaan synnin himoa uhreistaan koska se on perkele eikä Jumalan poika.
- Anonyymi00097
Anonyymi00096 kirjoitti:
Ennen kuin .... ri to alkaa omastavanhurskaudesta saarnamaan niin tietäkää kaikki lukijat se että se on Kristus* itse joka lakkaa synnistä. Tämä feikki Jeesus ei kykene lopettamaan synnin himoa uhreistaan koska se on perkele eikä Jumalan poika.
Niin että kuinkahan pitkään näillä pässeillä menee tajuta ettei Kristus tehnyt syntiä?
Kuinkas siis risto Kristus on sinussa ja sinä teet Kristuksessa syntiä?
Yksi ruumis* Kristuksessa*...
Kuinkas siis?
Ei uskoisi että näitten älykkyysosamäärällä ollaan yhteiskunnassa työelämässäkin jossain asemassa...ei uskoisi.
Mutta sitten kun tietää että ne on vapaamuurareita niin sitten sen ymmärtää kun tietää että ne eksyttää tietoisesti. - Anonyymi00098
Anonyymi00097 kirjoitti:
Niin että kuinkahan pitkään näillä pässeillä menee tajuta ettei Kristus tehnyt syntiä?
Kuinkas siis risto Kristus on sinussa ja sinä teet Kristuksessa syntiä?
Yksi ruumis* Kristuksessa*...
Kuinkas siis?
Ei uskoisi että näitten älykkyysosamäärällä ollaan yhteiskunnassa työelämässäkin jossain asemassa...ei uskoisi.
Mutta sitten kun tietää että ne on vapaamuurareita niin sitten sen ymmärtää kun tietää että ne eksyttää tietoisesti.Jeesus ei tee syntiå sinä risto sinä olet omanvanhurskauden perkele itse sinä herätät synnin himoa kuulijoissa Jeesus ei tee syntiä kaikki kenessä Jeesus asuu* ei tee syntiä koska Jumalan Poika ei tehnyt eli ei tee syntiä. Aamen.
- Anonyymi00099
Anonyymi00098 kirjoitti:
Jeesus ei tee syntiå sinä risto sinä olet omanvanhurskauden perkele itse sinä herätät synnin himoa kuulijoissa Jeesus ei tee syntiä kaikki kenessä Jeesus asuu* ei tee syntiä koska Jumalan Poika ei tehnyt eli ei tee syntiä. Aamen.
Kyllähän se risto tiedetään että sen lestaadiolaisen rauha lämpö feikki jeesuksen kanssa on pillu mielessä 24/7 ja rietas halaus.
Mutta puhuinkin lähinnä teoreettisella tasolla jos Kristus vielä tunnettaisiin* koska siis te olisitte silloin Kristuksen* ruumis* kuinkas siis Kristuksessa Jeesuksessa synti löydettäisiin? Että te tulitte Hänen kanssaan yhteiseksi*
Voi....että... en jaksa. Kun nää on äo - 700. Lihava maha ja kalpea naamainen huora vaimona kaikilla kristityillä miehillä turha näille yrittää selittää mitään.
Parempi kun puhuu vertauksilla "hulluja nuo roomalaiset" - Anonyymi00100
Anonyymi00099 kirjoitti:
Kyllähän se risto tiedetään että sen lestaadiolaisen rauha lämpö feikki jeesuksen kanssa on pillu mielessä 24/7 ja rietas halaus.
Mutta puhuinkin lähinnä teoreettisella tasolla jos Kristus vielä tunnettaisiin* koska siis te olisitte silloin Kristuksen* ruumis* kuinkas siis Kristuksessa Jeesuksessa synti löydettäisiin? Että te tulitte Hänen kanssaan yhteiseksi*
Voi....että... en jaksa. Kun nää on äo - 700. Lihava maha ja kalpea naamainen huora vaimona kaikilla kristityillä miehillä turha näille yrittää selittää mitään.
Parempi kun puhuu vertauksilla "hulluja nuo roomalaiset"Te tuotte teidän parhaat kirjanoppineet jumalanlasten seurakuntiin opettamaan jeesuksesta ja sanotte synnin tekijöistä mutta se joka on kristuksessa uskon kautta vanhurskautettu on pyhä ja puhdas eli koska paavali sanoo te olettw yksi ruumis* Kristuksessa* niin toisin sanoen te sanotte Kristus on synnintekijä!
Näin älykkäitä te olette. Ja pitäkää minua jatkossakin yksinkertaisena. Vaikka iankaikkisuudessa se tosin kyllä nähdään kuka oli yksinkertainen.
Tämä hulluista roomalaisistakin puhuva on älykkäämpi kuin te kaikki esikoislestaadiolaiset yhteensä. - Anonyymi00101
Anonyymi00100 kirjoitti:
Te tuotte teidän parhaat kirjanoppineet jumalanlasten seurakuntiin opettamaan jeesuksesta ja sanotte synnin tekijöistä mutta se joka on kristuksessa uskon kautta vanhurskautettu on pyhä ja puhdas eli koska paavali sanoo te olettw yksi ruumis* Kristuksessa* niin toisin sanoen te sanotte Kristus on synnintekijä!
Näin älykkäitä te olette. Ja pitäkää minua jatkossakin yksinkertaisena. Vaikka iankaikkisuudessa se tosin kyllä nähdään kuka oli yksinkertainen.
Tämä hulluista roomalaisistakin puhuva on älykkäämpi kuin te kaikki esikoislestaadiolaiset yhteensä.En siis tarkoita itseäni vaan sitä joka puhui tulivuori jumalasta
- Anonyymi00102
Anonyymi00100 kirjoitti:
Te tuotte teidän parhaat kirjanoppineet jumalanlasten seurakuntiin opettamaan jeesuksesta ja sanotte synnin tekijöistä mutta se joka on kristuksessa uskon kautta vanhurskautettu on pyhä ja puhdas eli koska paavali sanoo te olettw yksi ruumis* Kristuksessa* niin toisin sanoen te sanotte Kristus on synnintekijä!
Näin älykkäitä te olette. Ja pitäkää minua jatkossakin yksinkertaisena. Vaikka iankaikkisuudessa se tosin kyllä nähdään kuka oli yksinkertainen.
Tämä hulluista roomalaisistakin puhuva on älykkäämpi kuin te kaikki esikoislestaadiolaiset yhteensä.Nää kirjanoppineet on niin ....nan tyhmiä.
Pitää selittää vielä tämäkin heille. En todellakaan peru aikaisempia puheitani tällä
Mutta se on kokonaan eri opin kappale mikä koskee kenelle armo kuuluu kuin se kuinka armoitettu elää KRISTUKSESSA* joka ei tehnyt syntiä.
Koska siis armo kuuluu syntisille yhtä lailla kuin synnittömille* uskon kautta mutta jos te armadettuina teette vielä syntiä niin te olette yksi ruumis perkeleessä ettekä yksi ruumis Kristuksessa* joka ei tehnyt syntiä niin kuin Johannes sanoo ilmestyskirjassa jotka Jumalan lain ja Jeesuksen uskon pitävät. - Anonyymi00103
Anonyymi00102 kirjoitti:
Nää kirjanoppineet on niin ....nan tyhmiä.
Pitää selittää vielä tämäkin heille. En todellakaan peru aikaisempia puheitani tällä
Mutta se on kokonaan eri opin kappale mikä koskee kenelle armo kuuluu kuin se kuinka armoitettu elää KRISTUKSESSA* joka ei tehnyt syntiä.
Koska siis armo kuuluu syntisille yhtä lailla kuin synnittömille* uskon kautta mutta jos te armadettuina teette vielä syntiä niin te olette yksi ruumis perkeleessä ettekä yksi ruumis Kristuksessa* joka ei tehnyt syntiä niin kuin Johannes sanoo ilmestyskirjassa jotka Jumalan lain ja Jeesuksen uskon pitävät.Missä tulee kuuluisa faaraon lause eli kansan viisaimman viimeinen sana? Siinä että juutalaiset pitivät lain omalla* voimallaan eivätkä tahtoneet Jumalan* voima tuta* Häntä käsittääksensä ja Hänen voimanstansa rikastuuksensa.
Siinä on se ero että Kristuksessa* Jeesuksessa ei löydetä yhtään syntiä että synnin tekijät ovat perkeleen lapset. Koska siis te olette Kristuksessa niin te ette tee syntiä. Tämä on apostolinen oppi mikä siis? Että te tuntisitte* Kristuksen ja Kristus asuisi* teissä niin teillä olisi voima pahuutta ja syntiä vastaan Kristuksen Jumalan Pojan voiman* kautta. Aamen. - Anonyymi00104
Anonyymi00103 kirjoitti:
Missä tulee kuuluisa faaraon lause eli kansan viisaimman viimeinen sana? Siinä että juutalaiset pitivät lain omalla* voimallaan eivätkä tahtoneet Jumalan* voima tuta* Häntä käsittääksensä ja Hänen voimanstansa rikastuuksensa.
Siinä on se ero että Kristuksessa* Jeesuksessa ei löydetä yhtään syntiä että synnin tekijät ovat perkeleen lapset. Koska siis te olette Kristuksessa niin te ette tee syntiä. Tämä on apostolinen oppi mikä siis? Että te tuntisitte* Kristuksen ja Kristus asuisi* teissä niin teillä olisi voima pahuutta ja syntiä vastaan Kristuksen Jumalan Pojan voiman* kautta. Aamen.Ei sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten minä olen elänyt tai elän jatkossa mutta se on apostolinen oppi.
- Anonyymi00105
Anonyymi00104 kirjoitti:
Ei sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten minä olen elänyt tai elän jatkossa mutta se on apostolinen oppi.
Tuleeko minulle mieleen mitään porsaan reikää miten fariseukset, Vapaamuurarit ja heikko mieliset sujuttautuu mukaan kivasti kristinuskoon? Porsaan reikiä on paljon.
Mutta yksi tulee mieleen ; köyhät teillä on aina nutta minä en ole aina teidän kanssanne. En ole varma tarkoittiko Jeesus sillä ainoastaan maan päällistä ruumistaan. Koska toisessa paikkaa Jeesus sanoo minä olen teidän kanssanne ajan loppuun asti.
Kuitenkin se on niin jos Kristus ei ole Hengessä kanssasi sinä et voi voittaa synnin kiusauksia voit kyllä vältellä karkeimpia syntejä siinä kaikki. Mutta johonkin pienempään syntiin sen himosi kuitenkin tyydytät. Näin siis ilman Kristusta on mahdotonta olla tekemättä syntiä.
Mutta siihen on kiva sanoa päälle me elämme uskosta vaikka se sana uskosta on sanottu niille jotka etsivät* Kristusta ei niille jotka olevinansa Kristuksessa ovat ja tekevät Kristuksessa syntiä.
Voi teitä te fariseukset ja kirjanoppineet sillä parempi olisi teille ettette te taivaasta mitään tietäneet olisikaan kuin että te tiesitte ja te eksyitte ja eksytitte monta teidän kanssanne samaan kuoppaan jossa on synkiä pimeys.
Mutta autuus kristuksessa on tähdelle pantu valituille* ja muukalaisille hajalla asuvaisille* ja vieraille ja oudoille tämän maan päällä, että niin kauan kuin Kristus viettää ehtoollista* teidän kanssanne niin teillä on kyllä voima syntiä vastaan mutta jos Hän menee pois niin teillä ei ole voimaa syntiä vastaan että tästä teidän pitää tunteman Kristuksen opetuslapset että jokainen hyvä puu tunnettaan Hänen* hedelmistään että Kristuksen hedelmät ovat hyvät mutta perkeleen hedelmät ovat synti ja sula pahuus hamasta Gideonista ja moabista* asti että pahuus pitää ilmi tuleman että vanhurskaus* myöskin näkyisi se kirkas kointähti! - Anonyymi00106
Anonyymi00105 kirjoitti:
Tuleeko minulle mieleen mitään porsaan reikää miten fariseukset, Vapaamuurarit ja heikko mieliset sujuttautuu mukaan kivasti kristinuskoon? Porsaan reikiä on paljon.
Mutta yksi tulee mieleen ; köyhät teillä on aina nutta minä en ole aina teidän kanssanne. En ole varma tarkoittiko Jeesus sillä ainoastaan maan päällistä ruumistaan. Koska toisessa paikkaa Jeesus sanoo minä olen teidän kanssanne ajan loppuun asti.
Kuitenkin se on niin jos Kristus ei ole Hengessä kanssasi sinä et voi voittaa synnin kiusauksia voit kyllä vältellä karkeimpia syntejä siinä kaikki. Mutta johonkin pienempään syntiin sen himosi kuitenkin tyydytät. Näin siis ilman Kristusta on mahdotonta olla tekemättä syntiä.
Mutta siihen on kiva sanoa päälle me elämme uskosta vaikka se sana uskosta on sanottu niille jotka etsivät* Kristusta ei niille jotka olevinansa Kristuksessa ovat ja tekevät Kristuksessa syntiä.
Voi teitä te fariseukset ja kirjanoppineet sillä parempi olisi teille ettette te taivaasta mitään tietäneet olisikaan kuin että te tiesitte ja te eksyitte ja eksytitte monta teidän kanssanne samaan kuoppaan jossa on synkiä pimeys.
Mutta autuus kristuksessa on tähdelle pantu valituille* ja muukalaisille hajalla asuvaisille* ja vieraille ja oudoille tämän maan päällä, että niin kauan kuin Kristus viettää ehtoollista* teidän kanssanne niin teillä on kyllä voima syntiä vastaan mutta jos Hän menee pois niin teillä ei ole voimaa syntiä vastaan että tästä teidän pitää tunteman Kristuksen opetuslapset että jokainen hyvä puu tunnettaan Hänen* hedelmistään että Kristuksen hedelmät ovat hyvät mutta perkeleen hedelmät ovat synti ja sula pahuus hamasta Gideonista ja moabista* asti että pahuus pitää ilmi tuleman että vanhurskaus* myöskin näkyisi se kirkas kointähti!Tietysti vähän hävytöntä kun hengellinen kirjailija häröilee hengellisen viestin perään. Mutta varmaan se johtuu osittain siitä ettei hän itsekään pysy kärryillä täysin mistä puhutaan katsokaas kun moab ei minulla ole hajuakaan kuka hän on. Vai moosappi.
Mutta tiedättekö se laulun ; apupapin papanaa porisi pannussaa?
- Anonyymi00107
Vieläkö nimimerkki Teuta on kirjoitellut lestadiolaisuus osioon?
- Anonyymi00108
Tauta. Oli hyvä mies.
- Anonyymi00109
Mutta serkkunsa jatkaa
- Anonyymi00110
Vastauksen olisi voinut kirjoittaa myöskin muotoon v..uttaako?
- Anonyymi00111
Anonyymi00110 kirjoitti:
Vastauksen olisi voinut kirjoittaa myöskin muotoon v..uttaako?
Vittuilijalle voisi myöskin vastata muotoon;
Arvid Hornin sanat;"olemmeko me lakanneet synnistä, niin kuin Pietari sanoo tässä? Ei!"
Olisi voinut muuttaa myöskin muotoon olemmeko me lakanneet käyttämästä ehkäisyä? Ei!
Aamen. !
Kyllähän se vituttaa kun sanoo totuuden. - Anonyymi00112
Anonyymi00111 kirjoitti:
Vittuilijalle voisi myöskin vastata muotoon;
Arvid Hornin sanat;"olemmeko me lakanneet synnistä, niin kuin Pietari sanoo tässä? Ei!"
Olisi voinut muuttaa myöskin muotoon olemmeko me lakanneet käyttämästä ehkäisyä? Ei!
Aamen. !
Kyllähän se vituttaa kun sanoo totuuden.Tastin suvussa käytetään ehkäisyä sitten wsikoislestaadiolaisuuden sisällä.
Usko, jeesus ja kondomi. Työ hupi, ja pyhä pieru sekä röyhtäyksen HENKI*!
- Anonyymi00114
Poistitte sen viestin siis. Missä kerrottiin kaksi puoleista totuutta kun tähän päivään asti ainoastaan minä olen viallinen. Tämä ehkäisy mies huuteli kerran minulle "lakki päähän" miehelle joka on koko elämänsä etsinyt Jeesuksen rauhaa.
Niin ylläpito näkee sen poistamisen arvoiseksi kun totuus kerrotaan kaksipuoleisesti vai niin.
Taunokin hän antaa kristillisyyden neuvoja rippi lapsilleen ja kun asiat menee niin sanotusti päin vittua niin hän sanoo en minä tiennyt että tilanne oli se jne..koska hän on Jeesuksesta seuraava ja patsas eli pylväs seurakunnassa MUTTA hän antaa kristillisyyden koeteltuja neuvoja järjestään. Onko ne neuvot silloin kestäviä kun niitä latelee järjestään?
Voi ne olla. Ehkä vastaan ottajien korvissakin on vikaa vaikka fakta on että tauno on lihava ja apostoli paavali sanoo ettei yleinsyömärit peri taivaan valtakuntaa galatalais kirjeessä.
Että tällaiset totuudet laittavat vihaamaan sellaisia heränneitä jotka etsivät rauhaa* kristuksesta vieläpä niinkin paljon että he neuvovat kaikkia kristittyjä ainut asia mitä saatte tehdä tälle on rukoilkaa.
Apostolisessa kristillisyydessä tauno ei ensinäkään harrastettu yleinayömistä ja toiseksi heränneille ja armoa kaipaavista sieluista ei sanottu eikä heille sanottu että me rukoilemme he eivät eläneet synnissä eli yleinsyömisessä julki synnissä eivätkä he myöskään rankentaneet elävää kristillisyyttä rukoilemisen varaan niin kuin te ja luterilaiset vaan tekojen* varaan koska siis teoista* seuraa vanhurskaus että he ilmoittivat vanhurskauden suun* kautta ja puhuivat autuutta sinne missä autuutta kaivattiin, he ajoivat perkeleitä ulos* ja paransivat sairaita* he tekivät eivät koetelluilla neuvoilla mutta he tekivät Pyhän Hengen voimalla Jeesuksen Kristuksen kanssa ja sentähden heidät tapettiin mutta teitä ei tapeta koska maailmaa ei vihaa sitä joka elää maailmassa!- Anonyymi00115
Olen sen sanonut aikaisemmin ja minä* sanon sen yhä! Seurakunnat! Ne ovat siinneet saatanasta! Ja te ette löydä Jeesusta seurakunnista EI! Päinvastoin te jotka etsitte* Jeesusta te tulette pilkatuksi ja vainotuksi seurakunnissa koska te rakastitte totuutta ja ei kukaan teitä tahdo lohduttaa koska heidän sormensa syyhyävät että he pääsisivät teitä kivittämään kuoliaaksi koska te rakastitte enemmän Jumalaa* kuin ihmistä!
- Anonyymi00117
Senkin poistitte. No rukoillaan tulen* Jumalaa taas. Vakuutusmiehillänne on hauskaa.
- Anonyymi00118
Kyllähän me tiedämme sen että tasaisin väliajoin seurakunnat hajoitetaan ettei ne kasva liian suureksi ja siitäkin on todisteet.
Veljeni sanoi hajaannuksen aikaan. Odd minde oli kysynyt veljeltäni pidätkö minua kristittynä.
Mies jolla oli niin vahva pyhän hengen ilmoitus että pitää erota kirkosta niin ei kuitenkaan tiedä onko hän kristitty vai ei?
Niin..sellainen pyhä Henki.- Anonyymi00119
Guga hajoitti seurakunnan ja miksi?
Miksi hän ei tiedä onko hän kristitty ja tietää kuitenkin varmasti sanoa muita asioita?
Koska hänet neuvottiin sanomaan ja hän paskoi ja kusi housuihinsa niitten miesten edesssä siksi
- Anonyymi00120
...tyhjät tynnyrit kolisevat eniten...
!!!- Anonyymi00121
Se oli kuule joenssuun rukoushuoneella oltiin. Olin edellis iltana itkenyt vuoteessa että saisinpa olla niinkuin he eli kristitty.
Niin, tiedätkö mitä seppo karhu saarnasi seuraavana päivänä sunnuntaina olin noin ylä aste ikäinen lapsi.
Karhun Seppo saarnasi näin "iltaisin he itkevät vuoteessaan ja sanovat saisivatpa HE* olla niin kuin me"
Minä vain mietin Seppo käskikö Pyhä Henki saarnaamaan sen niin? Vai tekikö tilaisuus varkaan kun narsisti homo näki tilaisuuden tuomita niin hän tuomitsi eli pois leikkasi yhden ylä aste ikäisen itkevän lapsen. Vieläpä samasta seurakunnasta. Kuulkaa eivät he sääli edes omia lapsiaan. He ovat sairaita päästänsä. Vapaamuurarit illuminati saatanan palvojat. Rietas kyllä kertoo heille mitä jumalanlapset tekee iltaisin ja internetissä rietas sen kertoo ei Pyhä Henki! - Anonyymi00122
Anonyymi00121 kirjoitti:
Se oli kuule joenssuun rukoushuoneella oltiin. Olin edellis iltana itkenyt vuoteessa että saisinpa olla niinkuin he eli kristitty.
Niin, tiedätkö mitä seppo karhu saarnasi seuraavana päivänä sunnuntaina olin noin ylä aste ikäinen lapsi.
Karhun Seppo saarnasi näin "iltaisin he itkevät vuoteessaan ja sanovat saisivatpa HE* olla niin kuin me"
Minä vain mietin Seppo käskikö Pyhä Henki saarnaamaan sen niin? Vai tekikö tilaisuus varkaan kun narsisti homo näki tilaisuuden tuomita niin hän tuomitsi eli pois leikkasi yhden ylä aste ikäisen itkevän lapsen. Vieläpä samasta seurakunnasta. Kuulkaa eivät he sääli edes omia lapsiaan. He ovat sairaita päästänsä. Vapaamuurarit illuminati saatanan palvojat. Rietas kyllä kertoo heille mitä jumalanlapset tekee iltaisin ja internetissä rietas sen kertoo ei Pyhä Henki!Näille kertoo rietas mitä niitten puhuman pitää niin tosin jos sinä seppo o jos sinä kristitty olisit Kristuksessa Jeesuksessa niin sinä et tekisi syntiä! Mutta sinä olet lihava vattaasi rakastunut punkero. Maha, sinun vatsasi se on sinun Jumalasi!
- Anonyymi00123
Anonyymi00122 kirjoitti:
Näille kertoo rietas mitä niitten puhuman pitää niin tosin jos sinä seppo o jos sinä kristitty olisit Kristuksessa Jeesuksessa niin sinä et tekisi syntiä! Mutta sinä olet lihava vattaasi rakastunut punkero. Maha, sinun vatsasi se on sinun Jumalasi!
Seppo saarnaa ens pyhänä sitte että kyllähän tässä on vähän mahaa tullut härkele!
Mutta murrosiköiset menee helvwttiin kun HE ovat errriseuran perkele!
Tajuaako nää että eriseura on se joka ei pysy Kristuksen voimassa*?
Miksi te sanotte Kristuksen synnintekijäksi eli teette Kristuksen ruumiissa* syntiä? Ei! Te ette tunne Kristusta taidatte itse olla se eriseura koko planeetta. Synnin tekijöitä kaikki. Kristus ei ole pahuuden peite. Vaan voima syntiä vastaan koska vaimon siemen on rikki polkeva käärmeen pään* - Anonyymi00124
Anonyymi00123 kirjoitti:
Seppo saarnaa ens pyhänä sitte että kyllähän tässä on vähän mahaa tullut härkele!
Mutta murrosiköiset menee helvwttiin kun HE ovat errriseuran perkele!
Tajuaako nää että eriseura on se joka ei pysy Kristuksen voimassa*?
Miksi te sanotte Kristuksen synnintekijäksi eli teette Kristuksen ruumiissa* syntiä? Ei! Te ette tunne Kristusta taidatte itse olla se eriseura koko planeetta. Synnin tekijöitä kaikki. Kristus ei ole pahuuden peite. Vaan voima syntiä vastaan koska vaimon siemen on rikki polkeva käärmeen pään*Ymmärtäkää että ne on saatanan palvojia karhun sepot vmk reh thelvilä yms..
Yrittäkää käsittää se. Silloin teille valkenee miksi seurakunnassa on pahoinvointia anteeksi missä? Miettikää elävässä Kristuksen seurakunnassa on pahoinvointia mieti hyvä ystävä älä ole tyhmä eli yksinkertainen vaan avaa korvasi ja kuule katso ja näe. Yksi rakentaa ja toinen hajoittaa, toinen korjaa ja toinen särkee. - Anonyymi00125
Anonyymi00124 kirjoitti:
Ymmärtäkää että ne on saatanan palvojia karhun sepot vmk reh thelvilä yms..
Yrittäkää käsittää se. Silloin teille valkenee miksi seurakunnassa on pahoinvointia anteeksi missä? Miettikää elävässä Kristuksen seurakunnassa on pahoinvointia mieti hyvä ystävä älä ole tyhmä eli yksinkertainen vaan avaa korvasi ja kuule katso ja näe. Yksi rakentaa ja toinen hajoittaa, toinen korjaa ja toinen särkee.Ei pidä myydä eikä vaihtaa enään.
Minä sanoin todistakaa synnit anteeksi tänne palstalle niin minä annan anteeksi ja te ette todistaneet. Ja se tarkoittaa jos me emme ole samalla puolella sitten me olemme eri puolelle ja sitten me sodimme.
Ja minä en hyväksy teitä samalle puolelle kanssani. Koska minä tahdon sotia. Te halusitte sotaa silloin kuin olin lapsi ja kysyin synnin päästön perään ja te halusitte sitä sotaa yhä edelleen nyt kun olen aikuinen ja se tarkoittaa sitten sitä että sitten me sodimme. Ja en minä välitä siitä että sanon että esimerkiksi reh on vain yksi saatanan palvoja joka saarnaa pää asiassa järjestään hevon paskaa. En minä sellaisesta karkeasta kielestä välitä koska sodassa käytetään teräviä aseita ja te tahdoitte sotaa niin soditaan sitten.
Kuulkaa siis kaikki Israel kun teidän tykönne tulee miehiä ja tahtoo pystyttää epäjumalten* alttareita ja uhrata kuolleita* ja luita*
Niin se tietäkää veljet ja siskot että elävässä kristillisyydessä pitää saarnattaman vielä ylös* nousseesta Vapahtajasta* joka ei enään makaa haudassa vaan elää* siksi me sanomme me tahdomme epäjumalten alttarit kukistaa maahan ja todistaa elävistä* kivistä*. - Anonyymi00127
Tai tiedättekö sen Larry Holmesin? Larry larry! What? Whats your name is hohoho
- Anonyymi00128
Anonyymi00125 kirjoitti:
Ei pidä myydä eikä vaihtaa enään.
Minä sanoin todistakaa synnit anteeksi tänne palstalle niin minä annan anteeksi ja te ette todistaneet. Ja se tarkoittaa jos me emme ole samalla puolella sitten me olemme eri puolelle ja sitten me sodimme.
Ja minä en hyväksy teitä samalle puolelle kanssani. Koska minä tahdon sotia. Te halusitte sotaa silloin kuin olin lapsi ja kysyin synnin päästön perään ja te halusitte sitä sotaa yhä edelleen nyt kun olen aikuinen ja se tarkoittaa sitten sitä että sitten me sodimme. Ja en minä välitä siitä että sanon että esimerkiksi reh on vain yksi saatanan palvoja joka saarnaa pää asiassa järjestään hevon paskaa. En minä sellaisesta karkeasta kielestä välitä koska sodassa käytetään teräviä aseita ja te tahdoitte sotaa niin soditaan sitten.
Kuulkaa siis kaikki Israel kun teidän tykönne tulee miehiä ja tahtoo pystyttää epäjumalten* alttareita ja uhrata kuolleita* ja luita*
Niin se tietäkää veljet ja siskot että elävässä kristillisyydessä pitää saarnattaman vielä ylös* nousseesta Vapahtajasta* joka ei enään makaa haudassa vaan elää* siksi me sanomme me tahdomme epäjumalten alttarit kukistaa maahan ja todistaa elävistä* kivistä*.Ja siinä sodassa kun otatte revittelyn aiheeksi ne synnit mitä olen itsestäni sanonut niin se tietäkää lumikki myös että ne synnit tein esikoislestaadiolaisen Hengen alaisena eli esikois lestaadiolaisen parannuksen armon jälkeen.
Edes silloin sen 10 vuoden aikana kun en välittänyt lähestyä kristillisyyttä en tehnyt sellaisia syntejä.
Jos te tietäisitte että se ei mene niin että vihollinen ei omiaan kiusaa päinvastoin saatana kiusaa omiaan koska hänellä on voima hänen omiinsa.
Mutta ne jotka ovat Kristuksen kanssa* heille käy kuin niille* miehille jotka olivat myrskyävällä merellä ja kun aallot nousivat niin he huusivat nukkuvalle miehelle* ja kun tuntematon mies heräsi* niin Hän nousi ja sanoi o meri, tyynny, ja meri* tyyntyi ja sen laineet* lakkasivat lyömästä sitä purtta vasten jossa merimiehet seilasivat maailman merellä.
Että te tietäisitte veljet ja siskot myöskin totuuden. Koska teidän saarnaajanne rakastavat valheita ja puvuntakkia teidän rakkaus aterioissanne ja omaa mahaansa.
He puhuvat teille mielellään lipeviä valheita ja kauniita jaarituksia omasta järjeastään mutta Jumalan Pojalla on voima tyynnyttää maailman meri eli synnin kiusaukset jotka tulevat tästä maailmasta perkeleestä että vaimon siemenen* pitää rikki polkeman käärmeen pään että teillä valta tallata käärmeitä ja skorpioneja! - Anonyymi00129
Anonyymi00128 kirjoitti:
Ja siinä sodassa kun otatte revittelyn aiheeksi ne synnit mitä olen itsestäni sanonut niin se tietäkää lumikki myös että ne synnit tein esikoislestaadiolaisen Hengen alaisena eli esikois lestaadiolaisen parannuksen armon jälkeen.
Edes silloin sen 10 vuoden aikana kun en välittänyt lähestyä kristillisyyttä en tehnyt sellaisia syntejä.
Jos te tietäisitte että se ei mene niin että vihollinen ei omiaan kiusaa päinvastoin saatana kiusaa omiaan koska hänellä on voima hänen omiinsa.
Mutta ne jotka ovat Kristuksen kanssa* heille käy kuin niille* miehille jotka olivat myrskyävällä merellä ja kun aallot nousivat niin he huusivat nukkuvalle miehelle* ja kun tuntematon mies heräsi* niin Hän nousi ja sanoi o meri, tyynny, ja meri* tyyntyi ja sen laineet* lakkasivat lyömästä sitä purtta vasten jossa merimiehet seilasivat maailman merellä.
Että te tietäisitte veljet ja siskot myöskin totuuden. Koska teidän saarnaajanne rakastavat valheita ja puvuntakkia teidän rakkaus aterioissanne ja omaa mahaansa.
He puhuvat teille mielellään lipeviä valheita ja kauniita jaarituksia omasta järjeastään mutta Jumalan Pojalla on voima tyynnyttää maailman meri eli synnin kiusaukset jotka tulevat tästä maailmasta perkeleestä että vaimon siemenen* pitää rikki polkeman käärmeen pään että teillä valta tallata käärmeitä ja skorpioneja!Te esikoislestaadiolainen seurakunta ja koko laestadiolaisuus te olette perkeleestä, te herätätte kuulijoissanne ja teidän parannuksen armonne se rauha ja lämpö siitä ei seuraa mitään muuta kuin synnin himo ja rietas halaus te olette saatanasta, ja teidän seurakuntanne on perustanut vapaamuurari, ja huone on kyllä kaunis se on rakennettu viimeistä yksityiskohtaa myöten mutta yksi puuttuu nimittäin Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen Henki* jolla on voima* tallata käärmeitä* ja skorpioneja nimittäin synnin kiusauksia ja tämän maailman ja perkeleen himoja ja rietasta halausta*
Sentähden te olette perkeleestä ettei teillä ole voimaa* perkelettä vastaan seistä* sillä Kristus joka asuu opetuslastensa seurassa* Hänellä ON voima tyynnyttää maailman lainehtiva meri sentähden teille on sanottu hyvä puu tunnetaan sen hedelmistään eli Hänen hedelmistään sillä ei yksikään Kristuksen kanssa* vaeltaja ole synnintekijä koska Kristus pitää majaa hänen kanssaan kuinkas siis Kristus syntiä tekisi eli olisi osallinen synnistä? Pois sellainen pahennus ja ulkokultaisuus* ette te ole saaneet beliaalin epäpyhää henkeä vaan Jumalan ja Kristuksen Hengen joka on Pyhä ja ei taida syntiä tehdä! - Anonyymi00130
Anonyymi00129 kirjoitti:
Te esikoislestaadiolainen seurakunta ja koko laestadiolaisuus te olette perkeleestä, te herätätte kuulijoissanne ja teidän parannuksen armonne se rauha ja lämpö siitä ei seuraa mitään muuta kuin synnin himo ja rietas halaus te olette saatanasta, ja teidän seurakuntanne on perustanut vapaamuurari, ja huone on kyllä kaunis se on rakennettu viimeistä yksityiskohtaa myöten mutta yksi puuttuu nimittäin Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen Henki* jolla on voima* tallata käärmeitä* ja skorpioneja nimittäin synnin kiusauksia ja tämän maailman ja perkeleen himoja ja rietasta halausta*
Sentähden te olette perkeleestä ettei teillä ole voimaa* perkelettä vastaan seistä* sillä Kristus joka asuu opetuslastensa seurassa* Hänellä ON voima tyynnyttää maailman lainehtiva meri sentähden teille on sanottu hyvä puu tunnetaan sen hedelmistään eli Hänen hedelmistään sillä ei yksikään Kristuksen kanssa* vaeltaja ole synnintekijä koska Kristus pitää majaa hänen kanssaan kuinkas siis Kristus syntiä tekisi eli olisi osallinen synnistä? Pois sellainen pahennus ja ulkokultaisuus* ette te ole saaneet beliaalin epäpyhää henkeä vaan Jumalan ja Kristuksen Hengen joka on Pyhä ja ei taida syntiä tehdä!Minäkin olin nuorena "kuuma kalle" luonteeltani kiivas puolustamaan omiani nyt minä haukun heitä.
Ja kuuma kalleille en tarkoita seksuaalisuutta vaan luonteen piirrettä haluan vain sanoa että taivaaseen ei tulla mielipiteillä minun isäni on paras kaikista koska minä olen sitä mieltä ja minä olen vähän vauva. Koska minulla on uhmaikä.
Vaan taivaaseen tulla Kristuksen* kanssa* ja Kristus ei ole mielipide* eikä sana* vaan elävä* ja ylösnoussut* Henki*
Ja kristuksella on voima tyynnyttää meriä*
Voima tallata käärmeitä ja skorpioneja se on kristuksen voima ja elävässä kristillisyydessä sitä Kristuksen voimaa joka voittaa synnin käärmeet ja omanvanhurskauden skorpionit eli fariseukset sitä ei sanota lain ja omanvanhurskauden palvelijaksi joka ei tee syntiä ja sanoo muille älkää tehkö syntiä vaan sitä sanotaan Kristuksen voimaksi kuninkaalliseksi pappeudeksi ja Pyhäksi kansaksi viemään eteenpäin valtakunnan evankeliumia* joka on elävä ja voimallinen*
Mutta beliaalin henki se on lämmin ja se on ihana ja se on täynnä rakkautta mutta se ei koskaan lakkaa* synnistä* - Anonyymi00131
Anonyymi00130 kirjoitti:
Minäkin olin nuorena "kuuma kalle" luonteeltani kiivas puolustamaan omiani nyt minä haukun heitä.
Ja kuuma kalleille en tarkoita seksuaalisuutta vaan luonteen piirrettä haluan vain sanoa että taivaaseen ei tulla mielipiteillä minun isäni on paras kaikista koska minä olen sitä mieltä ja minä olen vähän vauva. Koska minulla on uhmaikä.
Vaan taivaaseen tulla Kristuksen* kanssa* ja Kristus ei ole mielipide* eikä sana* vaan elävä* ja ylösnoussut* Henki*
Ja kristuksella on voima tyynnyttää meriä*
Voima tallata käärmeitä ja skorpioneja se on kristuksen voima ja elävässä kristillisyydessä sitä Kristuksen voimaa joka voittaa synnin käärmeet ja omanvanhurskauden skorpionit eli fariseukset sitä ei sanota lain ja omanvanhurskauden palvelijaksi joka ei tee syntiä ja sanoo muille älkää tehkö syntiä vaan sitä sanotaan Kristuksen voimaksi kuninkaalliseksi pappeudeksi ja Pyhäksi kansaksi viemään eteenpäin valtakunnan evankeliumia* joka on elävä ja voimallinen*
Mutta beliaalin henki se on lämmin ja se on ihana ja se on täynnä rakkautta mutta se ei koskaan lakkaa* synnistä*Ja kun sinä A siskoni kerroit minulle lapsena noin 10-15vuotta sitten sen unen minulle.
Jossa se kuollut mummo tuli uneesi. Hän katsoi sinua sitten hän katsoi toiseen suuntaan ja taas sinua ja hänen kasvonsa loisti.
Ja hän teki sen uudestaan ja uudestaan. Sinä ihmettelit sitä unta. Ehkä se oli sinulle vahvistus mutta minulle se oli järkytys tiedätkö miksi?
Olin lapsena kiinnostunut yhdestä laitapuolen esikoislestaadiolaisesta tytöstä. Olin kiinnostunut useammasta samaan aikaan.
Tämä tyttö hän oli ns sellainen voisin sanoa kristillinen huora ehkä hän ei elänyt huoruudessa mutta hän näytti huoralta muitten rinnalla seuroissa kävijä tietää mistä nyt puhutaan eli millaisesta. Ehkä se näkyy kasvoista ja pukeutumisesta jne..
Minä katsoin sitä tyttöä päin kun hän istui väli ajalla toisella puolella salia.
Hän katsoi minua sitten minä käänsin kasvoni katsoin armon alttaria päin. Ja minä tein sen varmasti yli 5 kertaa.
Taas minä katsoin häntä sitten kun hän katsoi minua taas käänsin pääni ja katsoin armon alttaria päin.
Se oli minun viestini hänelle, ystävä sinä kuljet väärään suuntaan katso tuonne siellä on elämää.
Sentakia se unesi oli minulle enemmänkin järkytys koska se mummo neuvoi katsomaan toiseen suuntaan että siellä on ilo. - Anonyymi00132
Anonyymi00131 kirjoitti:
Ja kun sinä A siskoni kerroit minulle lapsena noin 10-15vuotta sitten sen unen minulle.
Jossa se kuollut mummo tuli uneesi. Hän katsoi sinua sitten hän katsoi toiseen suuntaan ja taas sinua ja hänen kasvonsa loisti.
Ja hän teki sen uudestaan ja uudestaan. Sinä ihmettelit sitä unta. Ehkä se oli sinulle vahvistus mutta minulle se oli järkytys tiedätkö miksi?
Olin lapsena kiinnostunut yhdestä laitapuolen esikoislestaadiolaisesta tytöstä. Olin kiinnostunut useammasta samaan aikaan.
Tämä tyttö hän oli ns sellainen voisin sanoa kristillinen huora ehkä hän ei elänyt huoruudessa mutta hän näytti huoralta muitten rinnalla seuroissa kävijä tietää mistä nyt puhutaan eli millaisesta. Ehkä se näkyy kasvoista ja pukeutumisesta jne..
Minä katsoin sitä tyttöä päin kun hän istui väli ajalla toisella puolella salia.
Hän katsoi minua sitten minä käänsin kasvoni katsoin armon alttaria päin. Ja minä tein sen varmasti yli 5 kertaa.
Taas minä katsoin häntä sitten kun hän katsoi minua taas käänsin pääni ja katsoin armon alttaria päin.
Se oli minun viestini hänelle, ystävä sinä kuljet väärään suuntaan katso tuonne siellä on elämää.
Sentakia se unesi oli minulle enemmänkin järkytys koska se mummo neuvoi katsomaan toiseen suuntaan että siellä on ilo.Kenen rippi isä oli silloin a väänänen.
- Anonyymi00133
Anonyymi00131 kirjoitti:
Ja kun sinä A siskoni kerroit minulle lapsena noin 10-15vuotta sitten sen unen minulle.
Jossa se kuollut mummo tuli uneesi. Hän katsoi sinua sitten hän katsoi toiseen suuntaan ja taas sinua ja hänen kasvonsa loisti.
Ja hän teki sen uudestaan ja uudestaan. Sinä ihmettelit sitä unta. Ehkä se oli sinulle vahvistus mutta minulle se oli järkytys tiedätkö miksi?
Olin lapsena kiinnostunut yhdestä laitapuolen esikoislestaadiolaisesta tytöstä. Olin kiinnostunut useammasta samaan aikaan.
Tämä tyttö hän oli ns sellainen voisin sanoa kristillinen huora ehkä hän ei elänyt huoruudessa mutta hän näytti huoralta muitten rinnalla seuroissa kävijä tietää mistä nyt puhutaan eli millaisesta. Ehkä se näkyy kasvoista ja pukeutumisesta jne..
Minä katsoin sitä tyttöä päin kun hän istui väli ajalla toisella puolella salia.
Hän katsoi minua sitten minä käänsin kasvoni katsoin armon alttaria päin. Ja minä tein sen varmasti yli 5 kertaa.
Taas minä katsoin häntä sitten kun hän katsoi minua taas käänsin pääni ja katsoin armon alttaria päin.
Se oli minun viestini hänelle, ystävä sinä kuljet väärään suuntaan katso tuonne siellä on elämää.
Sentakia se unesi oli minulle enemmänkin järkytys koska se mummo neuvoi katsomaan toiseen suuntaan että siellä on ilo.Ette siis ymmärrä?
Tämä siskoni oli esikoislestaadiolaisuuden ahkerimmista armon alttarilla kävijöistä ja rippi isälleen puhujista. Ette siis ymmärrä.
Ja jumala tuli hänen kauttaan sanomaan minulle tämän vertauksen että minä sanoin sille huoran näköiselle eleille sinä katsot väärään suuntaan ja jumala sanoo unen kautta minulle että armon alttarilla käyvä katsoo väärään suuntaan ette siis tahdo ymmärtämälläkään ymmärtää.
Että teidän piti katsella Kristusta päin. - Anonyymi00134
Anonyymi00133 kirjoitti:
Ette siis ymmärrä?
Tämä siskoni oli esikoislestaadiolaisuuden ahkerimmista armon alttarilla kävijöistä ja rippi isälleen puhujista. Ette siis ymmärrä.
Ja jumala tuli hänen kauttaan sanomaan minulle tämän vertauksen että minä sanoin sille huoran näköiselle eleille sinä katsot väärään suuntaan ja jumala sanoo unen kautta minulle että armon alttarilla käyvä katsoo väärään suuntaan ette siis tahdo ymmärtämälläkään ymmärtää.
Että teidän piti katsella Kristusta päin.Että minä elehdin huoralle katsomaan armon alttaria päin. Ja jumala tulee ja sanoo vertauksen yhden ahkeran* armon alttarilla kävijän kautta että kuollut kristitty mummo tuli unessa ja käänsi päänsä ja katsoi toiseen suunta ja kun pää kääntyi toisesta suunnasta se hymyili ja loisti.
Että siis mihin suuntaan pitää katsella? Ei armon alttarille päin. Vaan Kristusta päin joka on elävä ja autuaaksi tekevä iankaikkisesti! - Anonyymi00135
Anonyymi00134 kirjoitti:
Että minä elehdin huoralle katsomaan armon alttaria päin. Ja jumala tulee ja sanoo vertauksen yhden ahkeran* armon alttarilla kävijän kautta että kuollut kristitty mummo tuli unessa ja käänsi päänsä ja katsoi toiseen suunta ja kun pää kääntyi toisesta suunnasta se hymyili ja loisti.
Että siis mihin suuntaan pitää katsella? Ei armon alttarille päin. Vaan Kristusta päin joka on elävä ja autuaaksi tekevä iankaikkisesti!Minä haluaisin sille samalle A siskolle kenen entinen rippi isä oli väänänen niin sanoa kun hänelle tulee aina niitä pyhän hengen ajatuksia mm voikohan omalle pojalle alle täysi ikäiselle puhua jeesuksesta joka on masentunut ja harkitsee välillä synkissä ajatuksissa itsemurhaa, "entä jos hän ei halua kuulla, niin parempi olla auttamatta mitenkään ja jättää oman onnensa nojaan" kun näillä kuppalan suvulla on tällainen oikein siveä ja muut huomioon ottava Pyhä Henki niin minä tahtoisin kysyä siskoltani A minkä kaltainen Pyhä Henki siis valitsee rippi isäkseen saatanan palvojan?
- Anonyymi00136
Anonyymi00135 kirjoitti:
Minä haluaisin sille samalle A siskolle kenen entinen rippi isä oli väänänen niin sanoa kun hänelle tulee aina niitä pyhän hengen ajatuksia mm voikohan omalle pojalle alle täysi ikäiselle puhua jeesuksesta joka on masentunut ja harkitsee välillä synkissä ajatuksissa itsemurhaa, "entä jos hän ei halua kuulla, niin parempi olla auttamatta mitenkään ja jättää oman onnensa nojaan" kun näillä kuppalan suvulla on tällainen oikein siveä ja muut huomioon ottava Pyhä Henki niin minä tahtoisin kysyä siskoltani A minkä kaltainen Pyhä Henki siis valitsee rippi isäkseen saatanan palvojan?
...tyhjät tynnyrit kolisevat eniten...
- Anonyymi00137
Anonyymi00136 kirjoitti:
...tyhjät tynnyrit kolisevat eniten...
Millaisia nämä saatanan palvojien rippi lapset ovat?
Heillä on rauha ja heillä lämpö sellainen ihmeellinen lämpö henki.
Kuitenkin he sanovat lapselleen ensin näin sinä voit mennä tiktokkiin.
Sitten lapsi menee tiktokkiin vai olikohan jokuu muu paikka intagram joku vastaava alusta kuitenkin en muista sen nimeä.
He sanovat voit mennä sinne riettaan alustalle.
Sitten lapsi löytää tytön sieltä uskottoman tytön. Ihastuu häneen he tutustuvat, sitten uskoton tyttö päättää kääntää kelkan hänelle on koettelemuksia elämässä hän kääntyy poika jää yksin ja masentuu.
Mitä nyt väänäsen rippi tyttö sanoo pojalleen?
Ensin hän neuvoi makaamaan riettaan kanssa sitten hän sanoi voit tutustua uskottomaan tyttöön ja mitä hän nyt sanoo kun poika on masentunut?
Minä juttelin hänen kanssaan ja hän sanoi näin kun minä neuvoin puhu jeesuksesta hänelle niin hän sanoi entä jos hän ei tahdo kuulla.
Niin, perkeleestä ja maailmasta he puhuvat kyllä ja kyllä mielellään sanovat kristitty voi maata tämän maailman kanssa, mutta kun sitten se maailman kanssa maannut haavoittaa itsensä niin he sanovat me emme tiedä kuinka me voisimme auttaa!?
Te olette siinneet isästä perkeleestä ja te neuvotte lapsenne perkeleeseen!
Mutta nyt teille sanotaan sanotkaan lapsillenne älkää tehkö syntiä älkää maatko maailman kanssa, morsian lähteköön makaus*huoneestaan ja tulkoon yljän* eteen hääsaliin* - Anonyymi00138
Anonyymi00137 kirjoitti:
Millaisia nämä saatanan palvojien rippi lapset ovat?
Heillä on rauha ja heillä lämpö sellainen ihmeellinen lämpö henki.
Kuitenkin he sanovat lapselleen ensin näin sinä voit mennä tiktokkiin.
Sitten lapsi menee tiktokkiin vai olikohan jokuu muu paikka intagram joku vastaava alusta kuitenkin en muista sen nimeä.
He sanovat voit mennä sinne riettaan alustalle.
Sitten lapsi löytää tytön sieltä uskottoman tytön. Ihastuu häneen he tutustuvat, sitten uskoton tyttö päättää kääntää kelkan hänelle on koettelemuksia elämässä hän kääntyy poika jää yksin ja masentuu.
Mitä nyt väänäsen rippi tyttö sanoo pojalleen?
Ensin hän neuvoi makaamaan riettaan kanssa sitten hän sanoi voit tutustua uskottomaan tyttöön ja mitä hän nyt sanoo kun poika on masentunut?
Minä juttelin hänen kanssaan ja hän sanoi näin kun minä neuvoin puhu jeesuksesta hänelle niin hän sanoi entä jos hän ei tahdo kuulla.
Niin, perkeleestä ja maailmasta he puhuvat kyllä ja kyllä mielellään sanovat kristitty voi maata tämän maailman kanssa, mutta kun sitten se maailman kanssa maannut haavoittaa itsensä niin he sanovat me emme tiedä kuinka me voisimme auttaa!?
Te olette siinneet isästä perkeleestä ja te neuvotte lapsenne perkeleeseen!
Mutta nyt teille sanotaan sanotkaan lapsillenne älkää tehkö syntiä älkää maatko maailman kanssa, morsian lähteköön makaus*huoneestaan ja tulkoon yljän* eteen hääsaliin*Taikka se tarina siitä lampaasta...
Kun sudet tulivat, paimenet "pelastivat" itsensä ja jättivät lampaan yksin kuolemaan.
Taikka se tarina naisesta. Saat tämän jos kumarrat tätä seurakuntaa. Ja jos et, niin et saa. - Anonyymi00139
Anonyymi00138 kirjoitti:
Taikka se tarina siitä lampaasta...
Kun sudet tulivat, paimenet "pelastivat" itsensä ja jättivät lampaan yksin kuolemaan.
Taikka se tarina naisesta. Saat tämän jos kumarrat tätä seurakuntaa. Ja jos et, niin et saa.Ja kun lammas virui yksinäisyydessä susien raatelemana niin paimen sanoi kukaties jos me häntä auttaisimme jos hän ensin vaikka 2 kävisi seuroissa. Niin siis kumartakoon ensin "meitä" eli saatanaa koska tämä lammas kumarsi Jumalan ja Jumalan Pojan edessä mutta saarnaajat kumarsivat elävän saatanan ja beliaalin Hengen* edessä mutta seurakunnalle oli nimi annettu esikoislestaadiolaisuus.
Sentähden teille lampaille sanotaa tänäpäivänä käykää visusti* ja tallettakaa se tavara kuin teille annettu on sydämen yksinkertaisuudessa* ja älkää turvatko lihaan vaan katsokaa uskon alkajan* ja täyttäjän * Kristuksen päälle että teillä olisi aina turva Hänessä uskon kautta jos te ette paremmin apua haavoihinne saa jotka tulivat kun perkele ja maailman ja seurakunnat teitä raatelivat ja tuomitsivat niin kuitenkin pankaa lakkaamaton* toivonne kärsivällisyydessä ja pitkämielisyydessä Hänen päälle joka ei taida unohtaa* koska siis palkollinen* näkee suden tulevan hän jättää lampaat ja pakenee vuorille* mutta oikea Paimen etsii nämä kadonneet ja Hän sanoo rauha olkoon teidän kanssanne ja turva meidän Isältämme ei Hän kerskaa synnistä mutta teidän ruumiistaanne on taistelu* kahden valtakunnan välillä niinkuin* rietas kamppaili enkelin kanssa Mooseksen* ruumiista niin myös teidän ettei taivaan valtakunta teitä käsittäisi iankaikkisesti eikä muita. Mutta palkolliset heitetään pätsiin* mutta Hyvä Paimen kruunataan elämän Kruunulla. - Anonyymi00140
Anonyymi00139 kirjoitti:
Ja kun lammas virui yksinäisyydessä susien raatelemana niin paimen sanoi kukaties jos me häntä auttaisimme jos hän ensin vaikka 2 kävisi seuroissa. Niin siis kumartakoon ensin "meitä" eli saatanaa koska tämä lammas kumarsi Jumalan ja Jumalan Pojan edessä mutta saarnaajat kumarsivat elävän saatanan ja beliaalin Hengen* edessä mutta seurakunnalle oli nimi annettu esikoislestaadiolaisuus.
Sentähden teille lampaille sanotaa tänäpäivänä käykää visusti* ja tallettakaa se tavara kuin teille annettu on sydämen yksinkertaisuudessa* ja älkää turvatko lihaan vaan katsokaa uskon alkajan* ja täyttäjän * Kristuksen päälle että teillä olisi aina turva Hänessä uskon kautta jos te ette paremmin apua haavoihinne saa jotka tulivat kun perkele ja maailman ja seurakunnat teitä raatelivat ja tuomitsivat niin kuitenkin pankaa lakkaamaton* toivonne kärsivällisyydessä ja pitkämielisyydessä Hänen päälle joka ei taida unohtaa* koska siis palkollinen* näkee suden tulevan hän jättää lampaat ja pakenee vuorille* mutta oikea Paimen etsii nämä kadonneet ja Hän sanoo rauha olkoon teidän kanssanne ja turva meidän Isältämme ei Hän kerskaa synnistä mutta teidän ruumiistaanne on taistelu* kahden valtakunnan välillä niinkuin* rietas kamppaili enkelin kanssa Mooseksen* ruumiista niin myös teidän ettei taivaan valtakunta teitä käsittäisi iankaikkisesti eikä muita. Mutta palkolliset heitetään pätsiin* mutta Hyvä Paimen kruunataan elämän Kruunulla.Palkollinen* on risto sellainen saarnamies kun se näkee sudelta haavoitetun lampaan* niin ennen kuin se pakenee opin* vuorille niin se sanaa ohimennessä tälle haavoitetulle lampaalle" muista rukoilla minunkin puolestani, ja minäkin rukoilen sinun puolestasi" senjälkeen hän pakenee opin vuorille karkuun* ja huutaa sieltä kuinka susi on tullut lähelle mutta ei hän tee mitään auttaaksensa näitä susilta raadeltuja*
Hän on palkollinen* koska hän tekee kristillisyyden eteen työtä* hän rukoilee* hän pitää saarnavirkaa, hän opiskelee Jumalansanaa hän tekee paljon työtä, mutta hän ei ota yhtäkään lastua* siitä kuormasta* tämän haavoitetun ja verille raadellun lampaan päältä koska hän ei osaa koska hän on palkollinen* eli työtä tekevä ja ei hän siksi ole vielä käsittänyt armoa*
Mutta hyvä paimen Herra Jeesus sanoo haavoitetuille lampaille olkaa hyvässä turvassa teidän syntinne on annettu anteeksi!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa113910- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54556Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38520- 72483