Mulla on leuan alla kulmissa molemmilla puolilla kaksi suurentunutta imusolmuketta ilman selvää syytä. Työpaikkalääkäri ja kaksi korva-nenä-kurkkulääkäriä (yksityisellä) ovat tunnustelleet niitä ja todenneet normaaleiksi. Vaadin päästä ultraan jossa kooksi todettiin 1cmx0.5cm ja normaalirakenteisiksi, ja radiologi oli sitä mieltä ettei ohutneulanäytettä tarvita. Itse solmukkeet tuntuvat vähän jämäkämmiltä kuin normaalit, mutta muljuvat oikein hyvin ja ovat pitkulaisia.
Voiko lymfoomassa solmukkeet suurentua molemmilta puolilta vai onko se vain toispuoleista? Mitään yleisoireita ei ole. En ole varma kuinka kauan ovat olleet saman kokoisia, mahdollisesti ainakin puoli vuotta. Olisiko lymfoomassa imusolmukkeet kasvaneet nopeasti?
Pelkään toisaalta että kyseessä voisi olla kielisyöpä. Kielen sivulla ihan takana on pieni patti jota kurkkulääkäri pikaisesti katsoi ja totesi kielen täysin normaaliksi. Mulla kuitenkin on viime aikoina ollut omituinen maku suussa ja nimenomaan kielen takaosassa, ja pelkäänkin että kasvain olisi niin syvällä kielen juuressa epiglottiksen (läpän) alla ettei lääkäri olisi sitä peilillä nähnyt.
Pelottaa....
Imusolmukkeet leuan alla
3
1925
Vastaukset
- on kuule
ollu nuita turvonneita imusolmukkeita kaulassa jotain kymmenen ihan lapsesta asti, ei oo kipeet tai mitään ja ihan normaalia on, mitään tarvi tehä. jos sulla syöpä on nii se imusolmuke kasvaa 2cm kokoiseksi ja on nii saatanan kipee ettet päätäs pysty liikuttaan. lopeta nyt vittu tuo panikoiminen ja jos suussa on paha maku nii kannattasko mennä vaikka hammaslääkäriin, jos sulla ois hampaat mädäntyny...
- 8sami
Ei syövän valtaamat imusolmukkeet yleensä oo kipeitä. Tuo pattien liikkuvuus on hyvä merkki.
Mulla kans kaikki imusolmukkeet kaulalla turvoksissa ja yks poistettiin lymfooman poissulkemiseks! Nyt oon ihan rauhassa. Kyllä ne tutkituttaa kannattaa!!- sama juttu
minulla myös samoissa kohdissa kuin sinulla samanlaiset n 1 cm kokoiset, pitkulaiset imusolmukkeet, liikkuvat ja muljuvat kovastikin. Olen myös useille lääkäreille näyttänyt ja aina sanovat, että normaaleja ovat ja kaikilla on tuollaisia. Itse tarkkailen niiden kokoa päivittäin, mutta en nyt hysteerisesti. uskon että sen itsekin tuntee jos alkavat kasvaa.Minullakin ollut patit jo ainakin puoli vuotta. ne ei ole päällepäin, vaan löytyvät ihon alta kun painelee oikeista kohdista.
Ymmärrän valtavan hyvin huolesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1575960
- 1145545
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h465237Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa323235- 552789
Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252601- 432290
- 232090
Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta131900On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na151811