Itsellä kävi vuosia sitten katastrofi, jonka jälkiseurauksena tuli satojentuhansien maksut harteille. Nyt nuo maksut ovat menossa ulosottoon. Olen koko ajan työskennellyt sekä muitten hommissa, että yrittäjänä. Kalliit oikeudenkäynnit ja pakolliset kulut olen joutunut rahoittamaan muutamilla takauksettomilla lainoilla mm. norjalaispankin lainalla. Lisäksi kolmella luottokortilla on lainaa, jota olen joutunut käyttämään, että olen selvinnyt kaikista laskuistani. Muuta lainaa on siis noin 40 tuhatta euroa. Kun tuo iso maksu menee ulosottoon kannattaako antaa kaikkien muidenkin lainojen mennä vai koitanko kituuttaa ja maksella niitä pois. Taustalla on vielä keskeneräinen valitusprosessi oikeusteitse siinä asiassa, josta iso lasku tuli.
Jos asia, josta isot korvaukset tulivat maksuun, oikenee jossain vaiheessa ja muutkin lainat ovat menneet/päästetty ulosottoon, niin pääsenkö ulosotosta jotenkin sujuvasti irti? Vai olenko yksinkertaisesti kusessa sen vuoksi, että se 40k€:n lainapääoma on kasvanut liian suureksi. Toki, jos ei selviä, niin tuo satojentuhansien maksu on oikeudessa määrättyjä korvauksia, joiden vanheneminen kestää 20 vuotta, eli n. 18 vuotta vielä.
Mitä kannattaisi tehdä?
Ulosotto alkamassa ja apua kaivataan
7
105
Vastaukset
- Anonyymi
Ei siinä mittää sen kummempaa neuvoa, ku ala makselemaan ja katso koska maksaminen loppuu. Minäkin aloin makselemaan velkojani 1998 ja viimeinen maksuhäiriömerkintä poistuu huomenna.
Nyt eläkepäivillä on mukavaa olla velaton.- Anonyymi
No ei ollut apua. Ihan koitin tosissani kysyä...
- Anonyymi
Et pääse helposti/todennäköisesti ollenkaan irti ulosotosta muiden maksujen osalta vaikka tuo "iso asia" oikaistuisikin. Voudin silmissä noilla ei ole yhteyttä toisiinsa.
- Anonyymi
Kyllä mä näkisin, että sun ei kannata päästää kaikkia velkoja ulosottoon. Laske, kuinka paljon sulle jää ulosoton jälkeen ja mieti, mitä velkoja voit vielä itse lyhentää. Ulosotossa kuitenkin tulee oikeudenkäyntikuluja 100-200€/velka, joten velkapotti nousee aika hurjasti jos velkoja on monta.
Itse tein sen virheen, että luovutin ja annoin kaikkien velkojen mennä ulosottoon, 29 000€:n velka pomppasi yli 40 000 euroon. Kohta olen kaksi vuotta maksanut säännöllisesti ja tuosta 29 000€:sta on maksamatta vielä 35 000€.
Koita kituuttaa ja maksaa.- Anonyymi
Jos on satoja tuhansia velkaa ulosotossa niin eipä niitä pysty edes 20 vuodessa maksamaan, mutta tokihan ne kai vanhenevat siinä ajassa.
- Anonyymi
Anna mennä kaikki ulosottoon vaan mutta kato ensin kämppä missä voit asua kun ulosotto päällä ja ota se kotivakuutus kun sitäkään ei sitten enään saa edes käteisellä. Samoin auto jos hintava pois tai toisen nimiin reippaasti ennen ulosottoa niin eivät voi syyttää mistään varojen piilotuksesta. Parempi myydä pois ja rahat jemmaan ja hankkia halpa rotisko töitä varten sitä ei viedä jos tarvitset sitä töissä. Ellet ole joku lääkäri ammatilta et pysty satojentuhansien velkoja maksamaan kuitenkaan ja ne menee vanhaksi 20 vuodessa jos et lyhentele mutta jos lyhentelet alkaa se 20v siitä hetkestä vasta kun olet lopettanut lyhennysmaksut muista se.
- Anonyymi
Kyllä ne velat vanhenee 20 vuodessa lyhentelee tai ei. Se 20 v alkaa juosta Käräjäoikeudenpäätöksestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse814620Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093837Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1763627Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.632062Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.781268- 1281125
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 49979
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä26891