Ystäväni haisee emmekä kehtaa muiden ystävieni kanssa huomauttaa asiasta

Anonyymi

Joka päivä, kun hän on meidän lähellä haistamme pinttyneen hien ja tunkkaisen sukkamehun hajun. Puhumme siitä keskenämme paljon, mutta emme uskalla hänelle sitä sanoa. Hän on ollut ystävämme monta vuotta, mutta nyt kukaan esim koulun liikuntatunneilla ei halua olla hänen parinsa. Olemme siis 9lk. En itse joudu olla hänen parinsa, mutta tuntuu pahalta kun muut joutuvat. miten kerromme hänelle asiasta vai jätämmekö hänet vain yksin. hänellä ei ole muita ystäviä.

2

1340

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mun mielestä asiasta voi ihan hyvin sanoa reilusti. Silloin jos on oikeesti hyvä ystävä niin ei sen pitäisi väleihin vaikuttaa.
      Itse kun olin nuori ja eräs ystäväni haisi aina voimakkaasti hielle koska heillä ei ollut suihkua, pelkkä pihasauna, mietin tosi pitkään uskallanko sanoa asiasta ja jos niin miten.
      Sitten päätin että on pakko sanoa, ei siinä mitään menetäkkään. Aloitin kauniisti sanomalla että oletkohan itse tietoinen tällaisesta asiasta että aika voimakkaasti haiset hielle. Ja että ymmärrän toki kun ei ole suihkua mutta voisit kuitenkin aamuisin vessassa lavuaarissa vähän kainaloita huuhtaista ja laittaa jotain deodoranttia.
      Hän ymmärsi aivan hyvin, ei suuttunut eikä loukkaantunut.

Ja nyt aikuisiällä kun mulla oli yksi miestuttava ja hän tuli luokseni, joskus haisi voimakkaasti hiki ja jalkahiki, sanoin ihan suoraan että ihan ensin menet suihkuun, haiset aika pahalle.
      Ei ihmiset tuollaisista yleensä suutu, päinvastoin voivat olla tyytyväisiä kun sanoo asiasta. He eivät itse ole välttämättä edes huomanneet haisevansa.
      Ja sanomisen voi aloittaa vaikka ihan silleen että ethän laita pahaksesi emme tarkoita loukata mutta kun...
      Kannattaa reilusti uskaltaa ottaa ystävän kanssa asia puheeksi.

• Anonyymi

Minkälaisissa olosuhteissa hän asuu ?
      Sitä voisi ensin kysyä, onko mahdollisuus päivittäiseen pesuun ?
      Ja edetä siitä.
      Aika arkaluontoinen juttu, mutta on olemassa sellaisiakin ihmisiä,
      joilla hajuaisti ei toimi normaalisti.
      Ehkä hän ei huomaa itse mitään erikoista, eikä hoksaa mennä pesulle.
      Hän jää turhaan yksinäiseksi, on ihan hyvä teko puhua,
      ettei kaverit sen takia karta häntä,
      kun haisee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      110
      1631
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      167
      1571
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      168
      1485
    4. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      23
      1288
    5. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      90
      1174
    6. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      146
      953
    7. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      70
      951
    8. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      91
      831
    9. Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin

Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr
      Maailman menoa
      186
      790
    10. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      207
      759
    Aihe