https://wiki.archlinux.org/index.php/ECryptfs#Encrypting_a_home_directory
Elikkäs salaamaton järjestelmä, jossa vain salattu kotikansio. Kaikki toimii hienosti, mutta se ei epäliity kun KDE:stä kirjautuu pihalle, vaan täytyy unmountata manuaalisesti ecryptfs-umount-private -f
ja tosiaan f-lippu tarvitaan, koska ps -U <user> näyttää jäljelle jääneitä prosesseja.
Miten siis saisin niin, että salattu hakemisto liittyy kun kirjaudun KDE:hen (tämä toimii siis jo nyt) ja epäliittyy kun kirjaudun pihalle?
Kotikansion salaus ei unmounttaa
5
2595
Vastaukset
- Anonyymi
Mitäs sitä niin pitää salailla?
- Anonyymi
tiedostoja. mutta eiköhän se tuosta aloituksesta selvinnytkin.
Kokeile ensin katsoa, mihin stoppaa, paina esc. Onko NFS-mountteja osioon /home? Yleensä sammutus KDE:ssä tökkää siihen, että watchdog ei saa /var irroituksesta vahvitusta, koska jotain on vielä roikkumassa, eli esimerkiksi /home osion salauksen lokeja kirjoittamatta. Kokeile sammuttaa kone komentoriviltä, se antaa usein vinkkejä.
Jos tuo vain ominaisuus eikä virhe. KDE työpöydästä voi kirjautua ulos ja kirjautua uuteen istuntoon. Koneen alasajo hieman toinen asia.
- Anonyymi
avaus vaikuttaa trollilta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503784
- 1053395
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342751Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262408- 201859
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51769- 1851736
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841437- 271397
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91198