https://wiki.archlinux.org/index.php/ECryptfs#Encrypting_a_home_directory
Elikkäs salaamaton järjestelmä, jossa vain salattu kotikansio. Kaikki toimii hienosti, mutta se ei epäliity kun KDE:stä kirjautuu pihalle, vaan täytyy unmountata manuaalisesti ecryptfs-umount-private -f
ja tosiaan f-lippu tarvitaan, koska ps -U <user> näyttää jäljelle jääneitä prosesseja.
Miten siis saisin niin, että salattu hakemisto liittyy kun kirjaudun KDE:hen (tämä toimii siis jo nyt) ja epäliittyy kun kirjaudun pihalle?
Kotikansion salaus ei unmounttaa
5
2647
Vastaukset
- Anonyymi
Mitäs sitä niin pitää salailla?
- Anonyymi
tiedostoja. mutta eiköhän se tuosta aloituksesta selvinnytkin.
Kokeile ensin katsoa, mihin stoppaa, paina esc. Onko NFS-mountteja osioon /home? Yleensä sammutus KDE:ssä tökkää siihen, että watchdog ei saa /var irroituksesta vahvitusta, koska jotain on vielä roikkumassa, eli esimerkiksi /home osion salauksen lokeja kirjoittamatta. Kokeile sammuttaa kone komentoriviltä, se antaa usein vinkkejä.
Jos tuo vain ominaisuus eikä virhe. KDE työpöydästä voi kirjautua ulos ja kirjautua uuteen istuntoon. Koneen alasajo hieman toinen asia.
- Anonyymi
avaus vaikuttaa trollilta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3563756Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun232459Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos152010Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141665Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko4191574Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t471562Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist2901510- 171334
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631136- 201091